Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Cookielover schreef:
18-01-2021 18:33
Is dat heel erg?
Ja, je zal maar bij willen slapen als je oververmoeid bent en dan gebruik maken van een bestaande regeling. De gotspe zeg. Lijden zullen we godverdomme.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 18:41
Ja, je zal maar bij willen slapen als je oververmoeid bent en dan gebruik maken van een bestaande regeling. De gotspe zeg. Lijden zullen we godverdomme.
Ik ben er vrij zeker van dat ik er ook gebruik van had gemaakt, als mijn kinderen nog op school zaten.
Oh trouwens, ik heb net mijn puberzoon de straat op gestuurd.

Om zijn fiets op te halen bij de fietsenmaker, want die fiets was kapot en morgenochtend vroeg heeft ie hem weer nodig voor zijn krantenwijk.

Ik heb hem wel met klem verzocht zijn verdomde kutvirussen dit keer een beetje bij zich te houden, dat zal hem leren.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 18:47
Oh trouwens, ik heb net mijn puberzoon de straat op gestuurd.

Om zijn fiets op te halen bij de fietsenmaker, want die fiets was kapot en morgenochtend vroeg heeft ie hem weer nodig voor zijn krantenwijk.

Ik heb hem wel met klem verzocht zijn verdomde kutvirussen dit keer een beetje bij zich te houden, dat zal hem leren.
Hij heeft gewoon een vitaal beroep. Informatieverschaffing. Ofzo :P
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-01-2021 18:23
Dan kan ik mezelf iedere week wel laten testen want ik snotter al mijn hele leven in meer of mindere mate.
Nou nee bedankt.
Mijn dochter heeft nu al last van hooikoorts en is ook al flink aan het snotteren. Moet zij zich ook iedere week laten testen tot eind oktober?
Slikt ze geen medicatie?

Cetirizine (van de Lidl) werkt bij mij erg goed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-01-2021 19:41
Slikt ze geen medicatie?

Cetirizine (van de Lidl) werkt bij mij erg goed.
Nee helaas nog niet.
Vrije verkoop medicatie helpt niet en ze is pas van huisarts veranderd en de nieuwe huisarts vindt hooikoorts niet dringend genoeg om een afspraak te kunnen maken (6)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 16:44
Dat pubers per definitie virusbommen zijn :mrgreen:

Wat wel grappig is in dit verband, al blijft het natuurlijk een N=1 verhaaltje, is dat mijn kinderen van 16 en 19 nog steeds geen corona hebben gehad en man en ik (46 en 51) wel :D

Man, puberzoon en ik hebben alledrie nog geen corona gehad. Wel ooit getest, maar alle uitslagen waren negatief.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-01-2021 19:44
Nee helaas nog niet.
Vrije verkoop medicatie helpt niet en ze is pas van huisarts veranderd en de nieuwe huisarts vindt hooikoorts niet dringend genoeg om een afspraak te kunnen maken (6)
Wat belachelijk!

Kan hij niet telefonisch iets voorschrijven?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-01-2021 19:48
Wat belachelijk!

Kan hij niet telefonisch iets voorschrijven?
Ze is een nieuwe patiënt die hij nog nooit gezien heeft dus dat wil hij niet.
Ze is 18 dus ik mag niets meer doen voor haar.
Maar goed dit is off topic maar ik wilde alleen aangeven dat snotteren=testen niet altijd zin heeft omdat er nog 100 andere oorzaken kunnen zijn buiten corona
Nanouk schreef:
18-01-2021 14:14
Ik hoorde dat er weer wat illegale studentenfeestjes zijn gestopt en wat illegale gokpraktijken in woonhuizen zijn opgerold.
Bij mijn overburen kwam gisterochtend hun zoon even koffie drinken en smiddags hun dochter met man. Dus 3 volwassenen op 1 dag. Verder stond vanmorgen bij de supermarkt een oude man achter me bij de kasse binnen 1,5 meter en heeft mijn nichtje haar kind naar de noodopvang gebracht en zeld vrij genomen om even bij te kunnen slapen en zo ken ik wr nog heel veel meer.

Zullen we ons allemaal eens aan de regels houden?
Gelukkig houd jij iedereen in de gaten, daar wordt de wereld een stuk gezelliger veiliger van.
Noteer je ook de bezoekers van je overburen, met de datum erbij? Dat je je niet vergist in de dag, per ongeluk?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bahbah hoe langer corona onder ons is hoe meer mensen zich alleen maar kunnen bezighouden met het veroordelen van anderen. Dat mensen serieus bijhouden hoe vaak Piet van nummer 15 bezoek krijgt en van hoeveel personen dat is. Of dat op maandag om 12.02 en woensdag om 13.15 een groepje van 5 jongeren voor de winkel stonden. Of dat de dochter van de bakker haar kind naar de noodopvang brengt, terwijl ze zelf niet hoeft te werken. En maar wijzen met het vingertje want foei! door ‘jullie’ zitten wij nog langer in deze lockdown en ‘jullie’ krijgen ook geen ic bed als het nodig is en ‘jullie’ moeten je schamen.

Je eigen leven moet wel heel oninteressant zijn als je je zo bezig houdt met de invulling van iemand anders zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
18-01-2021 20:47
Bahbah hoe langer corona onder ons is hoe meer mensen zich alleen maar kunnen bezighouden met het veroordelen van anderen.
En dat alles onder het mom van "Samen krijgen we corona onder de knie"
Het land is nog nooit zo verdeeld geweest als in de afgelopen 10 maanden.
En ik vrees dat het alleen nog maar erger gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja baas!

En misschien eens niet te veel naar anderen kijken een idee? Geeft een hoop rust.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-01-2021 10:46
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Alle besmettingen in mijn omgeving zijn via een puber gegaan. Nu zit er ook weer een bekende thuis: haar kind heeft met een paar andere jongeren bij iemand thuis gezeten en daar zat een superspreader bij. Alle jongeren besmet. Geen klachten, dus tussen besmetting en test niet thuis gebleven. Wie weet hoeveel besmettingen daaruit voortvloeien.
Dat is ook maar net wat je referentiekader is. Ik heb een hoop pubers in mijn bubbel en ik ken nog steeds helemaal niemand die besmet is geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
18-01-2021 11:07
Ik geloof niet dat het alleen aan pubers ligt. Wel denk ik dat pubers over het algemeen heel erg losjes/makkelijk met de regels omgaan en (enigszins logisch voor een puberbrein) ze vooral heel veel aan zichzelf denken. Pas belde ik bijvoorbeeld met een aantal havo 5 leerlingen die met corona thuiszitten. Ze voelden zich gelukkig prima, maar gaven wel lachend aan dat "het waarschijnlijk door de feestjes met Oud en Nieuw" kwam. Plus blijkbaar gaan er ook allemaal foto's rond in groepsapps waarop leerlingen in grote groepen bij elkaar komen.

Edit; natuurlijk niet alle pubers. Het gros zal zich vast (redelijk) goed aan de regels houden.
Ik zie wekelijks filmpjes langskomen van feestjes binnenshuis van mensen eind 20, 30 en 40. Ook een hoop swingers feestjes al dan niet on de invloed van drugs vinden nog gewoon plaats.

De pubers die ik ken hangen niet in zulke grote groepen bij elkaar en hebben ook niet zo veel intiem contact.

Dat gewijs naar pubers vind ik echt heel irritant. Puber zijn is al zwaar zat en zij hebben het al moeilijk zat. Corona is geen gevaar voor hun maar ze zitten wel altijd thuis bij hun ouders en missen een hoop sociaal contact. Ik denk dat de pubers het meeste last hebben van e maatregelen. Die willen naar festivals, naar lloret met vrienden etc. Ik zit s avonds op de bank met mijn vriend en ik vind dat wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 14:29
Zullen we allemaal eens stoppen met wijzen?
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 15:21
Hou je dat allemaal bij in Excel?
Het was spottend bedoeld om aan te geven dat het niet houden aan de regels zich overal voor doet en echt niet alleen bij pubers, waar ik het dan nig enigszins van kan befrijpen
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
18-01-2021 15:34
Persoonlijk maakt het me allemaal weinig meer uit. De lockdown helpt overduidelijk voor geen meter, het enige wat nog een beetje licht geeft aan het eind van de tunnel zijn de vaccinaties.

En daar hoor ik maar bar weinig over. Waarom wordt niet alles op alles gezet om iedereen in Nederland zo snel mogelijk twee prikken te geven?

Dat gezeik over een derde golf en een vierde golf. Nee, die zag niemand aankomen. Wat hadden de experts dan gedacht? Dat corona vanzelf zou gaan verdwijnen? Zolang mensen niet gevaccineerd zijn, hoeft er maar 1 iemand in Nederland corona te hebben en we kunnen weer in lockdown.
Het blijft niet bij 2 prikken he. Gommers had het er over dat het virus door de vaccinatie waarschijnlijk een soort nood mutatie gaat maken die tegen vaccinaties kan. Dat ze dan weer gaan oplossen door die nieuwe mutaties in het rna vaccin te implementeren. Zoiets als de griepprik die ook niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
18-01-2021 14:14
Ik hoorde dat er weer wat illegale studentenfeestjes zijn gestopt en wat illegale gokpraktijken in woonhuizen zijn opgerold.
Bij mijn overburen kwam gisterochtend hun zoon even koffie drinken en smiddags hun dochter met man. Dus 3 volwassenen op 1 dag. Verder stond vanmorgen bij de supermarkt een oude man achter me bij de kasse binnen 1,5 meter en heeft mijn nichtje haar kind naar de noodopvang gebracht en zeld vrij genomen om even bij te kunnen slapen en zo ken ik wr nog heel veel meer.

Zullen we ons allemaal eens aan de regels houden?
Wat een zwaar leven heb jij.
Intie schreef:
18-01-2021 20:47
Bahbah hoe langer corona onder ons is hoe meer mensen zich alleen maar kunnen bezighouden met het veroordelen van anderen. Dat mensen serieus bijhouden hoe vaak Piet van nummer 15 bezoek krijgt en van hoeveel personen dat is. Of dat op maandag om 12.02 en woensdag om 13.15 een groepje van 5 jongeren voor de winkel stonden. Of dat de dochter van de bakker haar kind naar de noodopvang brengt, terwijl ze zelf niet hoeft te werken. En maar wijzen met het vingertje want foei! door ‘jullie’ zitten wij nog langer in deze lockdown en ‘jullie’ krijgen ook geen ic bed als het nodig is en ‘jullie’ moeten je schamen.

Je eigen leven moet wel heel oninteressant zijn als je je zo bezig houdt met de invulling van iemand anders zijn leven.
Maar veel mensen hébben ook niet veel te doen nu? En veel mensen zijn het gewoon beu en willen uit deze situatie. Ik vind de manier waarop het geuit wordt ook verre van sjiek, maar snap het onderliggende sentiment wel.
Mensen zijn angstig en dan komt dit gedrag eruit in plaats van dat toe te geven.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-01-2021 18:23
Dan kan ik mezelf iedere week wel laten testen want ik snotter al mijn hele leven in meer of mindere mate.
Nou nee bedankt.
Mijn dochter heeft nu al last van hooikoorts en is ook al flink aan het snotteren. Moet zij zich ook iedere week laten testen tot eind oktober?
Ja tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voor de meerderheid van de mensen geldt toch snotteren = testen.
Dat hoef je toch niet te ontkrachten vanwege je eigen uitzondering. Ik ga er vanuit dat als het anders voelt dan je normale snot je alsnog gaat testen, dat is namelijk het idee.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
19-01-2021 09:35
Ja tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voor de meerderheid van de mensen geldt toch snotteren = testen.
Dat hoef je toch niet te ontkrachten vanwege je eigen uitzondering. Ik ga er vanuit dat als het anders voelt dan je normale snot je alsnog gaat testen, dat is namelijk het idee.
1 op de 5 mensen lijdt aan hooikoorts dus zo uitzonderlijk is mijn dochter niet hoor.
En iedere pol geeft een andere allergische reactie dus een andere snotter.

Maar goed, laat jij je lekker bij iedere snotter testen als dat je beter doet voelen.
Ah! Nu ligt het weer aan de pubers.

Benieuwd wie er volgende week de schuld krijgt.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
19-01-2021 10:24
1 op de 5 mensen lijdt aan hooikoorts dus zo uitzonderlijk is mijn dochter niet hoor.
En iedere pol geeft een andere allergische reactie dus een andere snotter.

Maar goed, laat jij je lekker bij iedere snotter testen als dat je beter doet voelen.
Doe ik zeker ja. Ik heb hele kwetsbare mensen in mijn omgeving, mijn vader, mijn zwager, mijn eigen kind.
Waarom doe je zo sarcastisch als ik vragen mag?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek werkgerelateerd nu dagelijks mensen die besmet zijn geraakt en sommigen hadden dat echt niet verwacht (dat het corona is). Ze ervaren een kleine verkoudheid en dan blijkt het toch corona te zijn. Gelukkig dat zij zich laten testen ipv door te lopen en mensen aan te steken die er heftiger op reageren dan zij. En ja, daar zitten ook zat mensen bij die hooikoorts hebben of andere chronische luchtwegklachten hebben.

Dan kun je daarnaast nog steeds corona oplopen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven