Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Hier klommen de pubers en nota bene ouders inclusief kinderen over de hekken van gesloten sportparken "want tja, je kunt ze niet thuishouden hè" ondanks dat ze meerdere malen verzocht waren om weg te gaan. Haalde de krant nog. Zat zelfs een stomme doos bij dat samen met haar kind uit een risicogroep over de hekken klom met hetzelfde argument. Ook allemaal shoppende stelletjes van 25 tot 95 jaar. Handhaving is er nauwelijks.

Het irritantste effect hiervan is dat mensen gaan redeneren van "als zij het ook doen moet ik er ook mee weg kunnen komen". Mensen die toch lekker op vakantie gingen "want die jongeren gaan ook naar school" en andersom ouders die hun kinderen weigeren te begrenzen "want kijk nou toch eens, op Schiphol gaan er mensen op vakantie".

Juf, zij doen het ook!
lotus77 schreef:
19-01-2021 12:10
Hier klommen de pubers en nota bene ouders inclusief kinderen over de hekken van gesloten sportparken "want tja, je kunt ze niet thuishouden hè" ondanks dat ze meerdere malen verzocht waren om weg te gaan. Haalde de krant nog. Zat zelfs een stomme doos bij dat samen met haar kind uit een risicogroep over de hekken klom met hetzelfde argument. Ook allemaal shoppende stelletjes van 25 tot 95 jaar. Handhaving is er nauwelijks.

Het irritantste effect hiervan is dat mensen gaan redeneren van "als zij het ook doen moet ik er ook mee weg kunnen komen". Mensen die toch lekker op vakantie gingen "want die jongeren gaan ook naar school" en andersom ouders die hun kinderen weigeren te begrenzen "want kijk nou toch eens, op Schiphol gaan er mensen op vakantie".

Juf, zij doen het ook!
En daarom is het zo goed dat de meeste buitensportparken weer open zijn voor jongeren t/m 17 jaar, want dan kunnen ze onder toezicht weer lekker buiten bewegen en trainen.
granny71 schreef:
19-01-2021 10:49
Omdat om mij heen meerdere mensen hun baan kwijt geraakt zijn door zich meerdere keren te laten testen zoals is opgedragen.
Iedere keer dag(en) in quarantaine tot de uitslag er is vindt niet iedere werkgever zo'n goed plan.
Edit. sorry, had een paar pagina's gemist.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-01-2021 10:28
Ah! Nu ligt het weer aan de pubers.

Benieuwd wie er volgende week de schuld krijgt.
Dat is niet iets van nu hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
19-01-2021 11:56
Conclusie: In elke leeftijdscategorie zitten mensen die de regels niet zo nauw nemen, niet alleen pubers.
precies, niet allemaal pubers zijn onvoorzichtig en niet iedereen die onvoorzichtig is is een puber. logissch....
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
19-01-2021 14:07
precies, niet allemaal pubers zijn onvoorzichtig en niet iedereen die onvoorzichtig is is een puber. logissch....
en als je ziet, wat er op het Museumplein stond te protesteren, dan waren ze toch erg 25+
Alle reacties Link kopieren
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Waarom neem je dat aan? En was dat wel een arts? Iedereen kan zeggen dat hij arts is..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de hangjeugd in de winkels. Iemand op de eerste pagina zei; zeg je er dan niets van. Dat heb ik een keer netjes gedaan maar oh bergt u maar. Wat een enorm grote bek kreeg ik. En ik ben niet zo groot, zeg maar meer klein, dus de gemiddelde 15 jarige puber is al een stukkie groter dan ik ben. Verbaal ben ik wel sterker omdat ik nooit hoef te schelden en altijd normale woorden kan gebruiken en zij nog niet. Maar de K-hoer en K-wijf vlogen me om de oren. Zo heel snel zou ik dat dus niet meer doen

Gelukkig is het onze buurt appie dus de Appie vader (zo noemen we de bedrijfsleider) greep meteen in. Ik denk dat hij er bovenop zit. Alleen kies ik er toch voor om zo vroeg mogelijk boodschappen te doen als ze er niet zijn.

Het valt mij juist op dat voor deze lockdown het juist de ouderen waren die zich niet aan de regels hielden en dat nu wel doen. Althans in mijn eigen omgeving. Kwestie van iets meer geduld, 'nee hoor mevrouw, gaat u maar voor'. Of bij een kruising in de supermarkt tussen volwassenen even een grapje wie waar voorrang heeft.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Dit is sarcastisch toch? :HA:
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
het is een gepensioneerde alternatieve arts. en ze gaan kijken of ze vervolgstappen tegem hem kunnen ondernemen. ik zou in ieder geval niet te veel naar hem luisteren
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Ja, 2000 euro per patiënt krijgen die artsen. En heel veel "ik hoef geen mondkapje op" verklaringen schreef deze meneer voor zijn patiënten. Van bijna 80, nog steeds werkzaam als arts....Hij klonk ook echt alsof ie wist waar hij het over had.

Kom op nou toch, als je niet weet wat je wel en niet moet geloven, ik help je, deze meneer moet je niet geloven.
https://www.ad.nl/binnenland/ongeloof-o ... ~a15b661d/

Oh een zelfverklaard homeopathisch arts
BuzzieBee schreef:
19-01-2021 15:35
Hier ook de hangjeugd in de winkels. Iemand op de eerste pagina zei; zeg je er dan niets van. Dat heb ik een keer netjes gedaan maar oh bergt u maar. Wat een enorm grote bek kreeg ik. En ik ben niet zo groot, zeg maar meer klein, dus de gemiddelde 15 jarige puber is al een stukkie groter dan ik ben. Verbaal ben ik wel sterker omdat ik nooit hoef te schelden en altijd normale woorden kan gebruiken en zij nog niet. Maar de K-hoer en K-wijf vlogen me om de oren. Zo heel snel zou ik dat dus niet meer doen

Gelukkig is het onze buurt appie dus de Appie vader (zo noemen we de bedrijfsleider) greep meteen in. Ik denk dat hij er bovenop zit. Alleen kies ik er toch voor om zo vroeg mogelijk boodschappen te doen als ze er niet zijn.

Het valt mij juist op dat voor deze lockdown het juist de ouderen waren die zich niet aan de regels hielden en dat nu wel doen. Althans in mijn eigen omgeving. Kwestie van iets meer geduld, 'nee hoor mevrouw, gaat u maar voor'. Of bij een kruising in de supermarkt tussen volwassenen even een grapje wie waar voorrang heeft.
Hoezo vindt de 'appievader' het prima dat er rondgehangen wordt door scheldende jeugd in zijn supermarkt, behalve als Buzziebee langskomt? Sorry, ik begrijp niks van je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Nou die man beweerd dat hij autisme kan genezen, dus dan lijkt het me wel duidelijk dat je bij zo'n type juist wel snapt dat je die niet moet geloven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dat was toch hopelijk een grapje van EHV1981? Toch?!
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
19-01-2021 15:43
Hoezo vindt de 'appievader' het prima dat er rondgehangen wordt door scheldende jeugd in zijn supermarkt, behalve als Buzziebee langskomt? Sorry, ik begrijp niks van je verhaal.
Nee dat vond de appievader dus niet. hij stuurt ze continu weg .Alleen werkt die man ook maar 40 uur in de week en de appie is langer open dan dat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Lieverd, dat was helemaal geen arts maar zo'n linksdraaiende in de hersenpan gefermenteerde zelfbenoemde autoriteit op het gebied van homeopathie kwakzalverij met een scheefgegroeid aura. Je kunt ze herkennen aan het gebruik van het woordje "vaccinatieschade".
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur weer.
Ik zie iedere woensdag als ik samen met een vriendin wandel een groep van zeker 20 70+’ers die gaan nordic walken en achteraf knus bij elkaar zitten om koffie te drinken. Toen iemand hen een keer aansprak op het feit dat dit niet de bedoeling was, kreeg die persoon een grote mond.
Misschien tijd voor een ‘houd de bejaarden binnen’ topic.

Waar ik woon heb ik nog geen enkele keer groepen jeugd zien hangen bij een supermarkt.
girasole3 schreef:
19-01-2021 17:19
Wat een gezeur weer.
Ik zie iedere woensdag als ik samen met een vriendin wandel een groep van zeker 20 70+’ers die gaan nordic walken en achteraf knus bij elkaar zitten om koffie te drinken. Toen iemand hen een keer aansprak op het feit dat dit niet de bedoeling was, kreeg die persoon een grote mond.
Misschien tijd voor een ‘houd de bejaarden binnen’ topic.

Waar ik woon heb ik nog geen enkele keer groepen jeugd zien hangen bij een supermarkt.
Ach ach ach toch, namen ze maar een voorbeeld aan de jeugd :facepalm:
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Was een live reportage vanuit het slotervaartziekenhuis.
Inderdaad, een lege IC!!!
lotus77 schreef:
19-01-2021 16:21
Lieverd, dat was helemaal geen arts maar zo'n linksdraaiende in de hersenpan gefermenteerde zelfbenoemde autoriteit op het gebied van homeopathie kwakzalverij met een scheefgegroeid aura. Je kunt ze herkennen aan het gebruik van het woordje "vaccinatieschade".

Precies!! Het was een zelfbenoemde homeopatisch arts (not), waarvan jij precies de goede beschrijving geeft. :sick:
Hunebed schreef:
19-01-2021 18:32
Was een live reportage vanuit het slotervaartziekenhuis.
Inderdaad, een lege IC!!!

Welnee het was een straatinterviewtje.
Alle reacties Link kopieren
verkeerde topic
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
19-01-2021 16:08
Dat was toch hopelijk een grapje van EHV1981? Toch?!
ja uiteraard, aan alle reacties te zien heeft niet iedereen dat door..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven