Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
smulrol schreef:
18-01-2021 12:10
kusje-kroel of schouders ophalen helpt de ziekenhuisopnames ook niet dalen
Dan zou ik dat vooral ook niet doen!
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 12:02
Nee, dat is lang zo leuk niet.

Zondebokken aanwijzen, dat is pas leuk.
Dat begrijp ik wel. Altijd veel sensationeler om te vertellen dat hullie het allemaal fout doen. Jammer dat ik vooral pubers zie die zich prima gedragen.
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:11
Vanochtend in het nieuws:
https://www.nu.nl/coronavirus/6102503/e ... itten.html
Wil je niet zo vloeken? Dat is Echt Niet waar want een alleenstaande van 36 is nét zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:11
Er over zeiken ook niet. En de cijfers dalen wel. Dus zal er toch iets goedgaan
blijkbaar zijn er mensen die zich nu anders gedragen. Het zit niet in het leidingwater
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:12
Wil je niet zo vloeken? Dat is Echt Niet waar want een alleenstaande van 36 is nét zo zielig.
Gaan we weer! Néé alléén de jongeren zijn zielig. Echt waar hoor, staat in de krant.
Marelyse schreef:
18-01-2021 12:12
Dat begrijp ik wel. Altijd veel sensationeler om te vertellen dat hullie het allemaal fout doen. Jammer dat ik vooral pubers zie die zich prima gedragen.
dat zou ik juist heel fijn vinden!
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
18-01-2021 11:12
Precies, dat gevit op die jongeren steeds, terwijl zij de dupe zijn van deze crisis.
Ja, ze zijn zo zielig....

Iedereen zit thuis, niet alleen die verwende pubers!
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:14
Gaan we weer! Néé alléén de jongeren zijn zielig. Echt waar hoor, staat in de krant.
Niet alleen jongeren. Maar een jaar naar de tyfus op je 15e heeft meer impact dan op je 39e. Gemiddeld genomen
Michella_1991 schreef:
18-01-2021 12:15
Ja, ze zijn zo zielig....

Iedereen zit thuis, niet alleen die verwende pubers!
Jouw ouders hadden denk ik ook iets vaker nee moeten zeggen en je iets minder moeten verwennen volgens mij. Word je empathischer van
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:11
Vanochtend in het nieuws:
https://www.nu.nl/coronavirus/6102503/e ... itten.html
wat een onzin. We mogen 24 uur per dag naar buiten
smulrol schreef:
18-01-2021 12:16
wat een onzin. We mogen 24 uur per dag naar buiten
Wat dénken die deskundigen wel niet! Bel ze snel!
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:17
Wat dénken die deskundigen wel niet! Bel ze snel!

Het klopt gewoon niet, en jouw gebitch kan je ook achterwege laten
Alle reacties Link kopieren
Hier hangen de pubers ook rond op straat. Bij de supermarkt, bij de bibliotheek, gewoon op straat slenteren. Met scooters, zonder scooters. Jongens en meisjes. Wat moeten ze dan doen? Er valt nergens iets te beleven, de scholen zijn dicht en inmiddels is ook al aangetoond dat pubers met name sociale contacten nodig hebben. Het is onmenselijk en ongezond om de jongeren alles te ontzeggen wat ze nodig hebben voor hun ontwikkeling. Ik denk bovendien ook dat ouders maar beperkte invloed kunnen uitoefenen als ze overdag aan het werk zijn. Ik zie trouwens op straat ook veel moeders met kleine kinderen beppen met andere moeders, zonder mondkapje en met minder dan 1,5 meter afstand. Ook zie ik bejaarden met halve mondkapjes op met rollator door de supermarkt gaan. Eerlijk gezegd vind ik de pubers minder een probleem dan dat soort volwassenen. Het wordt gewoon tijd dat er perspectief komt. Lockdown is geen optie voor langere termijn. De schadelijke effecten zullen op alle vlakken meer en meer duidelijk worden. Even volhouden...
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:15
Niet alleen jongeren. Maar een jaar naar de tyfus op je 15e heeft meer impact dan op je 39e. Gemiddeld genomen
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:15
dat zou ik juist heel fijn vinden!
maar de brave pubers zie je niet
die hangen op de bank, tussen het online lessen door
Die sporten niet meer, omdat ze het niet vinden kunnen richting hun oma
En die gaan alleen naar de AH, niet in een groepje
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:18
En nu?
Nu zuig jij nog even door.
Michella_1991 schreef:
18-01-2021 12:08
Ik snap ook niet dat 17 jarigen geen afstand hoeven te houden tot elkaar en 18 jarigen wel? Tussen 17 en 18 zit echt geen verschil..

En daarbij durven ouders tegenwoordig geen nee meer te zeggen, want de kids zijn zo zielig omdat ze nergens heen kunnen... echt, rot op
Rot op? Ga je lekker?

De regels worden niet door pubers bepaald. Dat ten eerste. Ten tweede, spreek voor je zelf. Ik ben ouder en ik zeg nee als ik dat wil. Maar op coronagebied hoef ik nooit nee te zeggen, want er zijn heel veel pubers, waaronder de mijne, die drommelsgoed weten wat de regels zijn en ze willen zich, om opa en oma te beschermen, daar ook graag aan houden.

Dus worden verjaardagen van vriendinnen bijvoorbeeld online gevierd, met een chipsencolapakketje per post naar de gasten en een cadeautje per post naar de jarige. Onder andere. Ik moet er bijna van janken als ik ze zulke dingen zie regelen. Zo lief. En dus laat ik ze hier niet wegzetten als stelletje barbaren die zich nergens iets van aantrekken.
anoniem_395252 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 12:21
1.17% gewijzigd
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:17
Wat dénken die deskundigen wel niet! Bel ze snel!
Sneu dit.
smulrol schreef:
18-01-2021 12:16
wat een onzin. We mogen 24 uur per dag naar buiten
Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat men bedoelt met isolatie :D
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:20
Nu zuig jij nog even door.
?
smulrol schreef:
18-01-2021 12:18
Het klopt gewoon niet, en jouw gebitch kan je ook achterwege laten
Hoezo klopt het niet. Pubers en kinderen mogen niet naar school, niet of zeer beperkt sporten, geen of zeer beperkt sociale contacten hebben met leeftijdsgenoten en er wordt een stijging gezien in het aantal jongeren en kinderen in crisis.

Jouw antwoord: ze mogen gewoon naar buiten dus wat zeuren ze.
Dan kun je dus niet goed begrijpend lezen of je hebt het empatisch vermogen van een wandelende tak.
Alle reacties Link kopieren
Moet je je voorstellen, dat je nu zo'n puber bent. Enorm zoekend naar wie je bent, de eerste verliefdheden. En dat je dat stuk persoonsontwikkeling niet door mag maken. Terwijl je ziet dat bejaarden, gezinnen en wie dan ook het ook niet altijd even nauw neemt met de maatregelen wordt van jou met je alles op stelten zettende puberbrein verwacht dat je netjes thuis blijft.
Als er een groep is die ik het gun om iets ruimer met de regels om te gaan dan zijn het pubers. Je kunt ze trouwens ook rustig vragen even opzij te gaan als je er langs wilt. Doorgaans bijten ze niet.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-01-2021 12:16
wat een onzin. We mogen 24 uur per dag naar buiten
heb je het artikel begrepen?
Marelyse schreef:
18-01-2021 12:20
Rot op? Ga je lekker?

De regels worden niet door pubers bepaald. Dat ten eerste. Ten tweede, spreek voor je zelf. Ik ben ouder en ik zeg nee als ik dat wil. Maar op coronagebied hoef ik nooit nee te zeggen, want er zijn heel veel pubers, waaronder de mijne, die drommelsgoed weten wat de regels zijn en ze willen zich, om opa en oma te beschermen, daar ook graag aan houden.

Dus worden verjaardagen van vriendinnen bijvoorbeeld online gevierd, met een chipsencolapakketje per post naar de gasten en een cadeautje per post naar de jarige. Onder andere. Ik moet er bijna van janken als ik ze zulke dingen zie regelen. Zo lief. En dus laat ik ze hier niet wegzetten als stelletje barbaren die zich nergens iets van aantrekken.
De goeden "lijden" onder de kwaden. Generaliseren is nooit goed. Ik zie inderdaad (door mijn werk) heel veel groepen "hang"jongeren bij elkaar. Dat is een feit. Maar dat betekent natuurlijk niet dat álle jongeren de regels aan hun laars lappen. Wel tevéél. En niemand zet alle jongeren weg als barbaren. Teveel verdedigen is nooit nodig en werkt averechts.
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:18
maar de brave pubers zie je niet
die hangen op de bank, tussen het online lessen door
Die sporten niet meer, omdat ze het niet vinden kunnen richting hun oma
En die gaan alleen naar de AH, niet in een groepje
O zeker zie ik die wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven