Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Gatti schreef:
18-01-2021 14:37
Jeetje, mensen hebben in ieder geval teveel tijd om iedereen in de gaten te houden.
Nou vreselijk gedrag. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Scholen hou je pubers in de pauze op je schoolterein!

Nu hangen die virusbommen rond bij de supermarkten omdat ze in de pauzes gewoon van het terrein afmogen. Nu zijn dit de eindexamenkandidaten maar voor de lockdown ook hun schoolgenoten.

Supermarkten: weiger die pubers, waarom mogen zij wel in groepen naar binnen?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
18-01-2021 16:20
Scholen hou je pubers in de pauze op je schoolterein!

Nu hangen die virusbommen rond bij de supermarkten omdat ze in de pauzes gewoon van het terrein afmogen. Nu zijn dit de eindexamenkandidaten maar voor de lockdown ook hun schoolgenoten.

Supermarkten: weiger die pubers, waarom mogen zij wel in groepen naar binnen?
Ga je lekker?
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 16:22
Ga je lekker?
Ach, weer eens wat anders dan "fossiele e-bikers met wapperende snotlappen".

Maar beide uitspraken even idioot!
Lacuba schreef:
18-01-2021 16:25
Ach, weer eens wat anders dan "fossiele e-bikers met wapperende snotlappen".

Maar beide uitspraken even idioot!
Die worden er in dit topic natuurlijk bij gehaald bij wijze van tegenwicht aan de nogal kortzichtige OP. Dat snap jij zelf toch ook wel.
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 16:29
Die worden er in dit topic natuurlijk bij gehaald bij wijze van tegenwicht aan de nogal kortzichtige OP. Dat snap jij zelf toch ook wel.
Ja, daar heb je gelijk in :)
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
18-01-2021 16:20
Scholen hou je pubers in de pauze op je schoolterein!

Nu hangen die virusbommen je verward ze met hormoonbommen
rond bij de supermarkten omdat ze in de pauzes gewoon van het terrein afmogen.
Het is een middelbare school, geen gevangenis of gesloten inrichting.
Nu zijn dit de eindexamenkandidaten maar voor de lockdown ook hun schoolgenoten.
Joh echt, gek hè want ze mochten gewoon naar school

Supermarkten: weiger die pubers, waarom mogen zij wel in groepen naar binnen? Anderen mogen ook in groepen naar binnen, zolang ze maar allemaal een kar of mandje mee nemen. Net als voor corona dus want mandjes waren hier altijd al verplicht.
En verder, neem een chill pil en adem in en uit
Mutsje78 schreef:
18-01-2021 16:20
Scholen hou je pubers in de pauze op je schoolterein!

Nu hangen die virusbommen rond bij de supermarkten omdat ze in de pauzes gewoon van het terrein afmogen. Nu zijn dit de eindexamenkandidaten maar voor de lockdown ook hun schoolgenoten.

Supermarkten: weiger die pubers, waarom mogen zij wel in groepen naar binnen?
Mijn kinderen waren al het hele schooljaar opgesloten op het schoolplein en dat was op alle scholen in mijn stad zo. En hoezo, als je je zo ergert aan die enorme hoeveelheden pubers die het pad blokkeren, waarom ga je dan eigenlijk precies in dat ene half uurtje dat zij pauze hebben naar de winkel?

Verder zijn diezelfde pubers verdraaid handig om de vakken te vullen die jij weer leeghaalt tussen het je ergeren aan pubers door. En iedereen, dus ook pubers, mag met de hele fanfare naar binnen, tot de karretjes op zijn. Dan moet je buiten wachten. Dus wat is nou eigenlijk precies je statement.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
18-01-2021 16:41
Mijn kinderen waren al het hele schooljaar opgesloten op het schoolplein en dat was op alle scholen in mijn stad zo.

Verder zijn diezelfde pubers verdraaid handig om de vakken te vullen die jij weer leeghaalt tussen het je ergeren aan pubers door. En iedereen, dus ook pubers, mag met de hele fanfare naar binnen, tot de karretjes op zijn. Dan moet je buiten wachten. Dus wat is nou eigenlijk precies je statement.
Daar heb je zeker een goed punt.
En inderdaad hebben ze net zoveel recht om de supermarkt in te gaan als een ander.

Ik vind het ook trouwens raar om ze "die virusbommen" te noemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sommige mensen wil je gewoon even in hun gezicht hoesten
Marelyse schreef:
18-01-2021 16:41
Mijn kinderen waren al het hele schooljaar opgesloten op het schoolplein en dat was op alle scholen in mijn stad zo.

Verder zijn diezelfde pubers verdraaid handig om de vakken te vullen die jij weer leeghaalt tussen het je ergeren aan pubers door. En iedereen, dus ook pubers, mag met de hele fanfare naar binnen, tot de karretjes op zijn. Dan moet je buiten wachten. Dus wat is nou eigenlijk precies je statement.
Dat pubers per definitie virusbommen zijn :mrgreen:

Wat wel grappig is in dit verband, al blijft het natuurlijk een N=1 verhaaltje, is dat mijn kinderen van 16 en 19 nog steeds geen corona hebben gehad en man en ik (46 en 51) wel :D
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 16:25
Ach, weer eens wat anders dan "fossiele e-bikers met wapperende snotlappen".

Maar beide uitspraken even idioot!
Nou die mogen ook wel wat nozeler worden hoor. Mijn oom en tante (gepensioneerd) hadden bezoek gehad van iemand die echt heus alleen maar verkouden was hoor, hoefde ook niet getest te worden, onzin allemaal.
Paar dagen later werden ze gebeld, ja sorry maar jullie moeten je laten testen, ik heb Corona maar dat had ik zelf nooit gedacht hoor want ik ben alleen verkouden (onder welke steen leef je dan).

Nu hebben mijn oom en tante allebei Corona en mijn oom heeft geen goede gezondheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
18-01-2021 16:46
Nou die mogen ook wel wat nozeler worden hoor. Mijn oom en tante (gepensioneerd) hadden bezoek gehad van iemand die echt heus alleen maar verkouden was hoor, hoefde ook niet getest te worden, onzin allemaal.
Paar dagen later werden ze gebeld, ja sorry maar jullie moeten je laten testen, ik heb Corona maar dat had ik zelf nooit gedacht hoor want ik ben alleen verkouden (onder welke steen leef je dan).

Nu hebben mijn oom en tante allebei Corona en mijn oom heeft geen goede gezondheid.
En weer N=1

Ik ken dan weer geen ouderen die er zo in staan. Tja.... Generaliseren is nooit goed.
Maleficent schreef:
18-01-2021 16:46
Nou die mogen ook wel wat nozeler worden hoor. Mijn oom en tante (gepensioneerd) hadden bezoek gehad van iemand die echt heus alleen maar verkouden was hoor, hoefde ook niet getest te worden, onzin allemaal.
Paar dagen later werden ze gebeld, ja sorry maar jullie moeten je laten testen, ik heb Corona maar dat had ik zelf nooit gedacht hoor want ik ben alleen verkouden (onder welke steen leef je dan).

Nu hebben mijn oom en tante allebei Corona en mijn oom heeft geen goede gezondheid.
Jup. Hier net zo iemand. Zwangere vrouw thuis, al 1,5 week verkouden en overal geweest want he dit is gewoon een verkoudheid en hóp 20 mensen in quarantaine
Thordïs schreef:
18-01-2021 16:44
Sommige mensen wil je gewoon even in hun gezicht hoesten
En dit vind jij een nette reactie?
Led-lampje schreef:
18-01-2021 16:52
En dit vind jij een nette reactie?
Ach, ordinaire sneuneuzen moeten er ook zijn!
Ik heb mij vorige week laten testen omdat ik stront verkouden was
Gelukkig negatief
Led-lampje schreef:
18-01-2021 16:52
En dit vind jij een nette reactie?
Nee. Absoluut niet. Maar mijn ambitie op het vlak van nette reacties was ook niet meer bijzonder hoog
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 16:44
Dat pubers per definitie virusbommen zijn :mrgreen:

Wat wel grappig is in dit verband, al blijft het natuurlijk een N=1 verhaaltje, is dat mijn kinderen van 16 en 19 nog steeds geen corona hebben gehad en man en ik (46 en 51) wel :D
Ha. Dit is nou statistiek waar ik dol op ben. Past precies in mijn eigen straatje.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
18-01-2021 16:44
Sommige mensen wil je gewoon even in hun gezicht hoesten
En hoe wordt jij daar gelukkiger van in je leven?
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 16:51
En weer N=1

Ik ken dan weer geen ouderen die er zo in staan. Tja.... Generaliseren is nooit goed.
Eens hoor. Mijn ouders zijn gelukkig ook heel voorzichtig. Ik wou even tegenwicht geven aan dat pubers het probleem zijn. :)

Mijn oom is nu flink ziek en ik heb er de balen van. Tuurlijk doet niemand het expres maar let verdorie een beetje op. Snotteren = testen. Dat wordt elke persconferentie weer benadrukt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
18-01-2021 16:20
Scholen hou je pubers in de pauze op je schoolterein!

Nu hangen die virusbommen rond bij de supermarkten omdat ze in de pauzes gewoon van het terrein afmogen. Nu zijn dit de eindexamenkandidaten maar voor de lockdown ook hun schoolgenoten.

Supermarkten: weiger die pubers, waarom mogen zij wel in groepen naar binnen?
Virusbommen :rofl: :rofl:

Ongehoord dat pubers de supermarkt in mogen! Stel je voor.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
18-01-2021 18:08
Snotteren = testen.
Dan kan ik mezelf iedere week wel laten testen want ik snotter al mijn hele leven in meer of mindere mate.
Nou nee bedankt.
Mijn dochter heeft nu al last van hooikoorts en is ook al flink aan het snotteren. Moet zij zich ook iedere week laten testen tot eind oktober?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen puber in huis!
Maar een diepe buiging voor alle pubers die zich wel aan de Corona regels houden!

Ik denk dat positief benaderen meer helpt dan afkatten .... maar ja, ieder zijn ding!

Respect voor mijnheer Gommers zijn benadering bij Jinek.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
18-01-2021 14:14
Ik hoorde dat er weer wat illegale studentenfeestjes zijn gestopt en wat illegale gokpraktijken in woonhuizen zijn opgerold.
Bij mijn overburen kwam gisterochtend hun zoon even koffie drinken en smiddags hun dochter met man. Dus 3 volwassenen op 1 dag. Verder stond vanmorgen bij de supermarkt een oude man achter me bij de kasse binnen 1,5 meter en heeft mijn nichtje haar kind naar de noodopvang gebracht en zeld vrij genomen om even bij te kunnen slapen en zo ken ik wr nog heel veel meer.

Zullen we ons allemaal eens aan de regels houden?
Is dat heel erg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven