Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Overdreven of niet

29-03-2020 13:27 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even jullie advies nodig of ik inderdaad overdrijf en volgens hem hysterisch ben of dat ik gewoon voorzichtig ben.

Heb een lat relatie van 3 jaar. Ik was 3 weken geleden ziek, griep, corona, geen idee. Hij daarna dus we hebben elkaar nu al een tijd niet gezien. Ik ga zelf alleen naar de supermarkt en verder werk ik thuis en ben ik thuis. Ik zie niemand anders dan mn dochter. Die is 19 en heeft een lichte form van astma. Zij ziet nu ook niemand
Hij heeft nog visite met 1 1,2 meter afstand , is bij een vriend gaan logeren en zelfs naar een begrafenis gegaan van een buurman die hij vaag kende. Ook staat hij rustig in de rij voor de bouwmarkt, winkelt hij mog in alle winels die openzijn en volgens hem houdt hij afstand.

Ik vind dat hij onnodige risico's neemt maar hij vindt mij hysterisch. Nu moet ik er ook nog even bijzeggen dat hij mog verkouden is maar hij niet inziet hoe hij daar mensen ziek mee kan maken. Waarop ik dan weer zeg dat alsmje verkouden bent je thuis moet blijven en hij weer zegt dat je met mensen mag afspreken van rutte.

Ik vind het een lastige situatie. Hij wil graag afspreken dit weekend maar ik heb jet gezegd en dat ik tot 6 april met niemand afspreek. Hij vind dat ik overdreven en hysterisch reageer.

Ik vind het een lastige situatie. Wat vinden jullie hiervan en hoe lossen diegene die een latrelatie hebbem dit op?

Ik hoor het graag.
anoniem_87817 wijzigde dit bericht op 29-03-2020 13:28
Reden: Stukje verge en
2.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je verstandig.
Wat eten we vanavond?
goede beslissing, denk aan je astmatische dochter
Niet overdreven maar verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Het is 1,5 meter niet 1,2.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij vind het ok om indirect je asthmatische dochter in gevaar te brengen. Doesn't that say it all?
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-03-2020 13:33
7.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend verstandig !
Blijf in jezelf geloven !
Ik vind je ook verstandig.
Ik zou afknappen op die man dat hij al hoestend nog steeds onder de mensen komt.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nog visite met 1 1/2 meter afstand , is bij een vriend gaan logeren en zelfs naar een begrafenis gegaan van een buurman die hij vaag kende. Ook staat hij rustig in de rij voor de bouwmarkt, winkelt hij nog in alle winkels die open zijn en volgens hem houdt hij afstand.

Nu moet ik er ook nog even bij zeggen dat hij nog verkouden is maar hij niet inziet hoe hij daar mensen ziek mee kan maken.

Serieus?
Jij bent verstandig! Hij heeft echt een plaat voor zijn hoofd. Blijf bij je gevoel!
Niemand vind je hier hysterisch.
Helaas zijn er nog steeds mensen die de ernst van de situatie niet inzien. Zoals de Franse president echter al zei: "Wij zijn in een gezondheidsoorlog, en de vijand is hier."

Hier een filmpje van 2,5 minuten van de Guardian, waarin Italiaanse burgemeesters door het lint gaan omdat er nog steeds mensen zoals jou vriend zijn. Als de feiten en cijfers je nog niet overtuigd hebben van jouw gelijk, dan helpt dit emotionele appèl je misschien.

https://www.youtube.com/watch?v=KxtGJsnLgSc
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit een echte afknapper vinden. Hij houdt zich dus niet aan de regels die nu gelden en brengt zo anderen in gevaar.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-03-2020 13:31
Het is 1,5 meter niet 1,2.
Oeps, foutje :)
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben beide corona gehad? Zeker weten, en getest?

Dan gelden er andere regels. De kans dat je het nu weer oploopt en verder verspreid is waarschijnlijk erg klein. Jullie immuunsysteem is erg goed met het opruimen van het virus. Het virus krijgt de kans niet meer om zich in je lichaam te vermenigvuldigen, waardoor je het kan verspreiden.

Dit werkt normaal gesproken zo bij virusinfecties. De vraag is alleen, of dat dit ook geldt voor het corona virus.

In ziekenhuizen hebben ze nu graag dat werknemers die een corona hebben doorgemaakt gaan werken.

Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt. En wanneer dit niet afspreken is, dan is het niet afspreken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Fijn deze reacties. Zelfs als ik geen dochter had gehad, had ik nog zo gereageerd. Ik wil zelf ook niemand ziek maken. Ik ben ook wel teleurgesteld en verdrietig dat hij zo doet. Ik wist dat hij nochalant is en dat is soms heel fijn, ik ben nogal serieus. En het enige wat ik steeds te horen krijg is dat het van Rutte mag wat hij nu allemaal doet en ik dus hysterisch doe. En dat mn trip naar de ah gevaarlijker is
Alle reacties Link kopieren
Die mensen piepen wel anders als ze zelf naar adem liggen te happen .
Het is echt een gemeen virus , maakt geen onderscheid in leeftijd of al dan niet aandoeningen die iemand heeft .
Je bent gewoon verstandig , hou dat vast !
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
29-03-2020 13:40
Jullie hebben beide corona gehad? Zeker weten, en getest?

Dan gelden er andere regels. De kans dat je het nu weer oploopt en verder verspreid is waarschijnlijk erg klein. Jullie immuunsysteem is erg goed met het opruimen van het virus. Het virus krijgt de kans niet meer om zich in je lichaam te vermenigvuldigen, waardoor je het kan verspreiden.

Dit werkt normaal gesproken zo bij virusinfecties. De vraag is alleen, of dat dit ook geldt voor het corona virus.

In ziekenhuizen hebben ze nu graag dat werknemers die een corona hebben doorgemaakt gaan werken.

Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt. En wanneer dit niet afspreken is, dan is het niet afspreken.
Ik weet niet of we het hebbem gehad. Ik had alleen keelontsteking en hoge koorst en hij snotterig en koorst. Ook mn dochter was ziek.. Die had het benauwd en koorst. De enige overeenkomst is dus koorst.
Alle reacties Link kopieren
Die man lijkt me een drammerige egoïst die bovendien niet weet wat hij zegt. Als je niet bent afgeknapt op dat eerste, kan je eventueel wat aan dat laatste doen door hem een woordenboek op te sturen.

Betekenis 'Hysterisch'
hys·te·risch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 aan hysterie lijdend

Betekenis 'Hysterie'
hys·te·rie (de; v)
1 bep. zenuwziekte, vnl. bij vrouwen

Betekenis 'voorzichtig'
voor·zich·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 rekening houdend met wat kan gebeuren; = behoedzaam
Ik vind je heel erg wijs en verstandig. Zeker ivm je dochter.

En ja vriend, ja ik snap niet dat er mensen zijn die echt zo oerdom zijn en het nog altijd niet snappen.
Lekker uit zijn buurt blijven dus, zeker voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij verder afvraag is hoe spreken de mensen nu af die een lat relatie hebben? Kiezen jullie ervoor om elkaar niet meer te zien/logeren of spreken jullie gewoon af?
En vraag je eens af wat de meerwaarde is om zo'n dwaze egoïst als partner te hebben. Hij weet -neem ik aan- ook dat je dochter astma heeft?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel mensen die er een potje van maken meer dan je denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LAgirl82 schreef:
29-03-2020 13:54
En vraag je eens af wat de meerwaarde is om zo'n dwaze egoïst als partner te hebben. Hij weet -neem ik aan- ook dat je dochter astma heeft?
Of gewoon echt heel dom. Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven