Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Pandemie kan nog 2 jaar duren

05-04-2020 23:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zojuist dat de pandemie nog 2 jaar kan duren

Dit zou inhouden dat wij één of zelfs meerdere jaren aan een mate van social distancing moeten doen, voordat de pandemie voorbij is.

Nu maar hopen dat de lucht dan echt geklaard is en dat leegstaande kantoren omgevormd zijn tot woningen.
Onze consumptiedrift gereduceerd is tot aannemelijke waarden.
Het luchtverkeer zich beperkt tot aanvaardbare normen.
De files tot het verleden behoren

Ongelofelijk dat het COVID-19 wat maar vier proteïnen en een stukje genetische code bevat ons zo in de greep kan houden , maar wel leert om te omdenken
tomos wijzigde dit bericht op 05-04-2020 23:51
0.41% gewijzigd
Welkom in de tropen
Ik gok dat we écht geen 2 jaar de economie en de scholen gaan lam leggen.
Wel fijn toch zei je.
Over uiterlijk een jaar is er een vaccinatie en is het voorbij.
Alle reacties Link kopieren
"Dit zou inhouden dat wij één of zelfs meerdere jaren aan een mate van social distancing moeten doen, voordat de pandemie voorbij is."

Oh, sla me dood
leeg
Helena_z schreef:
06-04-2020 00:01
"Dit zou inhouden dat wij één of zelfs meerdere jaren aan een mate van social distancing moeten doen, voordat de pandemie voorbij is."

Oh, sla me dood
Dan is het geen sociaal distancing meer. Gooi me dood zou een optie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
06-04-2020 00:03
Dan is het geen sociaal distancing meer. Gooi me dood zou een optie kunnen zijn.
Met een bezemsteel ofzo dan? Om me te gooien moet je me ook eerst komen vastpakken...
leeg
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
05-04-2020 23:49
Ik gok dat we écht geen 2 jaar de economie en de scholen gaan lam leggen.
Dit ja.
TO: natuurlijk gebeurt dat niet.
Het doel van de overheid is ook niet om dat virus nu uit te roeien, maar om het gedoseerd te laten verlopen zodat de IC's niet overbelast raken.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-04-2020 23:56
Over uiterlijk een jaar is er een vaccinatie en is het voorbij.
Oh, doe mij ook zo’n optimistische glazen bol!
Helena_z schreef:
06-04-2020 00:04
Met een bezemsteel ofzo dan? Om me te gooien moet je me ook eerst komen vastpakken...
Ik bedoelde eigenlijk stenen of bowlingballen gooien :$
Wel fijn als je even de link naar dat artikel in de OP zet TO.
Alle reacties Link kopieren
Of het echt nog twee jaar gaat duren is natuurlijk niet te voorspellen. Ik denk wel dat de wereld wakker geschut is en dat een groot deel van de mensen zich bewuster is gaan geworden. Ook denk ik dat door alle creativiteit die er onder de mensen is ontstaan (of wat er misschien al was maar nu pas tot uiting komt) er zeker één en ander in ons voordeel gebruikt kan worden voor de toekomst.

Ik wil absoluut niet af doen aan de ernst van deze situatie, laat dat duidelijk zijn! Hoe een impact dit heeft in de hele wereld. Hoe een impact dit voor de economie is en hoe een impact dit is voor persoonlijke levens/gezinnen en noem het maar op.

Gezien de voorspellingen dat het even afneemt en dan weer terug komt, denk ik dat we het als een soort griep epidemie kunnen zien. Maar waarin we door onderzoeken, levenservaringen en de medicie meer zicht krijgen op wat het is, waar het vandaan komt, maar bovenal hoe we het zo goed mogelijk kunnen (proberen te) bestrijden.

Want eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen, dat sommige maatregelen al veel eerder genomen had kunnen worden. Of misschien zelfs wel als 'normaal' beschouwd zou kunnen worden. Dan heb ik het heel simpel over handen wassen, niezen in je zakdoek of arm etc.
Eze schreef:
06-04-2020 00:06
Oh, doe mij ook zo’n optimistische glazen bol!
Ik help je graag een eind in de richting. https://www.telegraaf.nl/video/70867927 ... eld-redden Hier leggen ze het al een beetje uit. Alleen al in Nederland zijn er verschillende bedrijven met een vaccin bezig, ook in het buitenland. Neem dat gegeven mee als je naar het filmpje kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
06-04-2020 00:21
Wel fijn als je even de link naar dat artikel in de OP zet TO.
@ your service : https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/pa ... n-a3995970
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
06-04-2020 00:23
Ik help je graag een eind in de richting. https://www.telegraaf.nl/video/70867927 ... eld-redden Hier leggen ze het al een beetje uit. Alleen al in Nederland zijn er verschillende bedrijven met een vaccin bezig, ook in het buitenland. Neem dat gegeven mee als je naar het filmpje kijkt.
Dat weet ik, maar dat we binnen een jaar een effectief, veilig én op grote schaal geproduceerd vaccin hebben, blijft een optimistische inschatting.
Koreaanse cijfers laten zien dat het virus in minder dan 0.05% dodelijk kan zijn.

En dan zelfs moeten er nog onderliggende redenen zijn om te sterven.

Geen stress TO. Draai je nog is rustig om :)
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
06-04-2020 00:28
@ your service : https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/pa ... n-a3995970

Net zo informatief als die Pim Fortuyn was:

Afbeelding
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij vooral nadenken hoe te overleven. Natuurlijk worden leegstaande kantoren niet omgevormd tot woningen, is bij de vorige crisis ook niet gebeurd. Het kost namelijk geld om kantoorruimte van de balans te schrijven en dat konden banken en bedrijven zich helemaal niet veroorloven. Want minder kantoren op balans betekent ook minder kunnen lenen.

En natuurlijk zijn de files straks niet opgelost want iedereen moet keihard werken om er weer financieel bovenop te komen. Ook als dat betekent dat je dan maar een baan moet nemen 150km verderop. Sterker nog, ik denk dat voor veel mensen de auto veiliger zal voelen dan allemaal hoestend in het ov.

En juist als het zo slecht gaat willen mensen zichzelf graag trakteren op een verzetje zoals een goedkoop t-shirt zodat ze nog iets van luxe hebben.

En zolang de vliegtickets erg laag zijn door accijnzen en belastingvoordelen blijft iedereen naar hartelust vliegen. Denk maar niet dat vliegmaatschappijen in het vervolg zwaarder gaan worden belast. En geld om tussen Europese steden meer spoorlijnen aan te leggen is er voorlopig niet.

Dus nee, behalve dat het heel zwaar gaat worden, zie ik echt niet hoe dit tot een andere manier van leven gaat leiden. Dat is namelijk met de vorige crisis ook niet gebeurd.
lauraroar wijzigde dit bericht op 06-04-2020 07:03
11.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
06-04-2020 00:01
"Dit zou inhouden dat wij één of zelfs meerdere jaren aan een mate van social distancing moeten doen, voordat de pandemie voorbij is."

Oh, sla me dood
En mij!
Chocolade, altijd goed!
Sophiever schreef:
05-04-2020 23:56
Over uiterlijk een jaar is er een vaccinatie en is het voorbij.
Op zijn vroegst over 18 maanden aldus experts.
To, deze crisis zou wel eens zo diep kunnen worden dat we voorlopig geen geld hebben om veel aandacht aan het milieu te schenken. Dit nog even afgezien van de enorme hoeveelheid mensen die in extreme armoede terug gaan vallen.

Deze crisis wordt bovendien misbruikt door overheden om vrijheden af te nemen.

Als je kijkt naar deze crisis en ziet dat er iets positiefs uit gaat ontstaan, dan ben je wel heel erg naïef.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
05-04-2020 23:56
Over uiterlijk een jaar is er een vaccinatie en is het voorbij.
Als er een vaccinatie is, is deze nog niet op grote schaal geproduceerd. Is het ook nog niet zo ver dat ze iedereen gevaccineerd hebben. Is de vaccinatie niet uitgebreid getest dus nog een hoop onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Áls er een vaccin komt!
Iedereen gaat er wel vanuit. Ik ook, maar er zijn zat ziektes, zoals hiv en malaria, waar geen vacin tegen is, na al die jaren. Ook ebola en zelfs pest waren nog geregeld rond op onze planeet.
Tegen cholora is er een gedeeltelijk vacin. Enz. Enz.

En dan bedenk eens het volgende; alle grote beschavingen (egyptenaren, minothiërs, grieken, romeinse rijk, aztheken enz.) Hebben c.a. 2000 jaar bestaan.
Daarna was de koek op. (Oorlogen, ziektes enz.)
Wat denk je dat er gebeurt als je hier de hele economie ontwricht?
Geen basiszorg meer. Je huur niet kunnen betalen. Geen eten.
Mensen gaan plunderen. Trekken als sprinkhanen plagen over de wereld (is dit niet 1 van de bijbelse plagen?)
Ik denk niet dat je dan nog over een beschaving kunt spreken.
Zou het onze ondergang zijn? Ten onder gegaan aan de welvaart, ironisch.

Oke, dit was doemdenken....
Uiteraard hoop ik ook gewoon dat het virus morgen, nee vandaag al, zomaar verdwenen is.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Sophiever schreef:
05-04-2020 23:56
Over uiterlijk een jaar is er een vaccinatie en is het voorbij.
Wel waar maar gaat iedereen daar ook direct toegang tot krijgen? Denk dat er een tekort gaat zijn. Eerst ouderen en mensen met een medisch probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dan vooral een heel saai leven voor me. Twee jaar thuis zitten hoop ik echt niet. En misschien wel 2 jaar zonder leuke dingen om op terug te kijken. Geen uitjes, niet sporten. Ben geen feestbeest, maar zou toch balen als ons geplande tuinfeest niet doorgaat. Een jaar opschuiven, oké. Maar toch niet veel langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven