Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Partner positief, snel vaccineren?

23-10-2022 08:26 43 berichten
Vanochtend werd mijn partner ziek wakker. We hebben net de griepprik gehaald en waren van plan de herhaalprik te gaan inplannen.
Heeft het zin voor mij om vandaag nog snel de herhaalprik te gaan halen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet op een moment dat je zelf kans hebt ziek te worden, jij kunt ook al besmet zijn immers en in de incubatietijd zitten.

BTW altijd een arts vragen bij dit soort zaken
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heeft altijd zin, maar niet om de kans op besmetting van je partner deze week te voorkomen, als hij coronaheeft. Het duurt even voor het vaccin optimaal werkt. Dus ja, prik halen, maar wel afstand houden van je partner vandaag en de komende dagen.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je om te voorkomen dat je evt Corona van partner krijgt? Dan niet. Het duurt ongeveer 2 weken voor de vaccinatie is ingewerkt je zal wsl virus al hebben opgelopen.
Als je bedoelt “anders ben ik straks ook ziek/koortsig en als je ziek bent mag je de prik niet halen”, ja dan wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bovendien lijkt het me sterk dat je voor vandaag een afspraak kunt maken, hier zit het hartstikke vol.
helena2 schreef:
23-10-2022 08:50
Bovendien lijkt het me sterk dat je voor vandaag een afspraak kunt maken, hier zit het hartstikke vol.
Ik kan ook vandaag, wel laat op de dag, in eigen woonplaats en als je wat verder wil kan ik zelfs over een paar uur, randstad en overal heel groot opgezet.
Maar heeft geen nut als je hem nu verdenkt van corona en jij denkt dat je dan veel minder kans hebt op besmet te raken vanaf nu.

Hij in isolatie is meeste kans op geen besmetting vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
23-10-2022 08:50
Bovendien lijkt het me sterk dat je voor vandaag een afspraak kunt maken, hier zit het hartstikke vol.
Sowieso kan toch nog niet iedereen een afspraak maken? Bepaalde groep toch alleen nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-10-2022 08:52
Ik kan ook vandaag, wel laat op de dag, in eigen woonplaats en als je wat verder wil kan ik zelfs over een paar uur, randstad en overal heel groot opgezet.
O echt? Ik moest dik een week wachten.
Irregular_Choice schreef:
23-10-2022 08:53
Sowieso kan toch nog niet iedereen een afspraak maken? Bepaalde groep toch alleen nu?
Iedereen die voor 1982 is geboren, tenminste dat was gisteren.
helena2 schreef:
23-10-2022 08:53
O echt? Ik moest dik een week wachten.
Niet iedereen woont waar jij woont. ;-) :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
De herhaalprik beschermt ook niet tegen de huidige dominante variant dus het is sowieso maar de vraag of dat zin heeft.
Ik had gehoopt dat vaccinatie nog tot bescherming zou leiden. Isolatie is niet mogelijk.
We hopen er maar het beste van dan. Thuiswerken deze week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooropgesteld dat jij nog negatief was, zou ik hem gewoon halen en dan inderdaad afstand houden van je partner, best kans dat jij het niet hebt en ook niet aangestoken wordt. Toen ik covid had in mei, heb ik mijn partner ook niet aangestoken en andersom toen hij covid had in oktober hij mij ook niet, we hebben toen tijdelijk apart geslapen en een beetje afstand op de bank en aan tafel gehouden. Ik moet er wel bij zeggen dat hij er niet al te ziek van was, en ik had in mei bijna helemaal geen symptomen.
"Who would've thought it?"
La_Galette schreef:
23-10-2022 08:55
De herhaalprik beschermt ook niet tegen de huidige dominante variant dus het is sowieso maar de vraag of dat zin heeft.
En dit.

Ik had al pas een afspraak over paar weken ivm 3 maanden wachten na corona en een moment kiezen dat een paar dagen beroerd uitkomt ( ik word echt elke keer ziek van de vaccinaties, van corona ook heel erg trouwens) maar heb nu nog 3 weken verzet.

Ik hoop dat ze dan van die oude batch af zijn of dat ze toch gekozen hebben na de verontwaardiging van het volk om de oude te doneren en de nieuwste versie tegen de nieuwste versie te gaan vaccineren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dat is niet verstandig. Het advies is sowieso om 3 weken tussen de verschillende vaccinaties te houden. Volgens mij is dat ook een vraag op de gezondheidsverklaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-10-2022 08:54
Iedereen die voor 1982 is geboren, tenminste dat was gisteren.
Ow oke! Wist niet dat ze al zo ver waren :)
Jellybean schreef:
23-10-2022 09:04
Nee, dat is niet verstandig. Het advies is sowieso om 3 weken tussen de verschillende vaccinaties te houden. Volgens mij is dat ook een vraag op de gezondheidsverklaring.
Volgens mij klopt dat niet. Je mag ze zelfs tegelijk krijgen. Misschien is die 3 weken voor als je veel bijverschijnselen verwacht ofzo.

Misschien loop ik straks even langs de priklocatie om het te vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
23-10-2022 08:55
De herhaalprik beschermt ook niet tegen de huidige dominante variant dus het is sowieso maar de vraag of dat zin heeft.
Dit is niet waar. Er wordt nu gevaccineerd met een vaccin dat is aangepast op omikron. Binnen omikron bestaan ook nog wel variaties, maar die zijn niet zo enorm groot. Het vaccin waar nu mee gevaccineerd wordt, beschermd wel degelijk tegen de dominante variant.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
23-10-2022 08:55
De herhaalprik beschermt ook niet tegen de huidige dominante variant dus het is sowieso maar de vraag of dat zin heeft.
Bron? Een officiële bron graag, niet een wappie pagina.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-10-2022 09:02
En dit.

Ik had al pas een afspraak over paar weken ivm 3 maanden wachten na corona en een moment kiezen dat een paar dagen beroerd uitkomt ( ik word echt elke keer ziek van de vaccinaties, van corona ook heel erg trouwens) maar heb nu nog 3 weken verzet.

Ik hoop dat ze dan van die oude batch af zijn of dat ze toch gekozen hebben na de verontwaardiging van het volk om de oude te doneren en de nieuwste versie tegen de nieuwste versie te gaan vaccineren.
Er wordt gewoon gevaccineerd met een omikron vaccin hoor.
agene schreef:
23-10-2022 09:16
Dit is niet waar. Er wordt nu gevaccineerd met een vaccin dat is aangepast op omikron. Binnen omikron bestaan ook nog wel variaties, maar die zijn niet zo enorm groot. Het vaccin waar nu mee gevaccineerd wordt, beschermd wel degelijk tegen de dominante variant.
Mhew.

Er is een nieuw vaccin dat tegen de huidige varianten beter beschermt dan vorige vaccin dat vooral tegen de variant hiervoor beschermt.

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwere-h ... ~a72cbb99/
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
23-10-2022 09:16
Dit is niet waar. Er wordt nu gevaccineerd met een vaccin dat is aangepast op omikron. Binnen omikron bestaan ook nog wel variaties, maar die zijn niet zo enorm groot. Het vaccin waar nu mee gevaccineerd wordt, beschermd wel degelijk tegen de dominante variant.
Lijkt mij ook!
agene schreef:
23-10-2022 09:18
Er wordt gewoon gevaccineerd met een omikron vaccin hoor.
Ik zou eerst even lezen. Ik pak de nieuwere wel. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Florisante schreef:
23-10-2022 09:14
Volgens mij klopt dat niet. Je mag ze zelfs tegelijk krijgen. Misschien is die 3 weken voor als je veel bijverschijnselen verwacht ofzo.

Misschien loop ik straks even langs de priklocatie om het te vragen.
Wat wil je vragen dan?
Je hoeft tegenwoordig niet meer in isolatie bij besmette huisgenoten, maar ik zou nog steeds wel terughoudend zijn met ‘even langslopen’ opeen drukke lokatie waar waarschijnlijk relatief veel kwetsbare mensen zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven