Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Personeel horeca, 1,5 meter afstand?

07-08-2020 17:40 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zijn de regels voor de horeca weer aangescherpt, maar ik vroeg me af: moet het personeel ook 1,5 meter afstand van elkaar houden?

Ik zie hier namelijk dat dat niet gebeurt.
Kan niet echt lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op instagram leuke fotomomentjes met elkaar.
In groepje. Dat vind ik toch wel een beetje het slechte voorbeeld geven naar de klanten.
Alle reacties Link kopieren
Je moet van iedereen die niet tot je gezin behoort 1,5 meter afstand houden.
Dus ja, personeel ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
lila01 schreef:
07-08-2020 17:45
Ik zie op instagram leuke fotomomentjes met elkaar.
In groepje. Dat vind ik toch wel een beetje het slechte voorbeeld geven naar de klanten.
Klanten hebben hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het moet wel maar ik denk dat het niet gebeurt.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Ik bezoek sinds juni al weer meerdere malen per week de horeca in en rond Amsterdam. Nee, het personeel houdt over het algemeen geen afstand van de gasten. De gasten worden ook niet altijd 1,5 m uit elkaar geplaatst. Verder dan een poging tot 1 meter afstand komt het meestal niet.

Waar ik in de randprovincies echt handen moet desinfecteren bij binnenkomst en het personeel het drankje op een aanschuiftafeltje zet (zodat je het zelf kan pakken), is het in de hoofdstad alsof er geen Corona is.

Je hoort mij niet klagen over de horeca, ik vind het minstens evenveel de verantwoordelijkheid van het individu dat er binnenloopt. Zo heb ik zelf altijd een flesje handalcohol bij me, zorg ik dat ik buiten zit en betaal ik contactloos. Desnoods verzoek ik het personeel wat meer afstand te bewaren. En als het me echt te nonchalant wordt dan ga ik er niet zitten en kies ik een ander café. Uiteindelijk ben je er zelf bij.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-08-2020 17:47
Klanten hebben hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Tuurlijk. Snap ik.
Maar ik ga liever naar een plek waar ze hun zaakjes op orde hebben. Hoe serieus neem je je klant als je zelf niet eens de basic rules in acht neemt.
Tijdens het werken zal afstand houden niet altijd mogelijk zijn, maar laat in elk geval zien dat je de corona-maatregelen serieus neemt, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
07-08-2020 17:53
Zo heb ik zelf altijd een flesje handalcohol bij me, zorg ik dat ik buiten zit en betaal ik contactloos. Desnoods verzoek ik het personeel wat meer afstand te bewaren. En als het me echt te nonchalant wordt dan ga ik er niet zitten en kies ik een ander café. Uiteindelijk ben je er zelf bij.
Doe ik ook, hoor.
gizzmo-returns schreef:
07-08-2020 17:42
Kan niet echt lijkt me
Kan heel goed hoor. Klein tafeltje gebruiken. Daar zet personeel de bestelling op en klant haalt het er af. Voor de bar, of één persoon er achter of als er een tweede opening is, één in en één uitgang.. Keukens horen sowieso twee aparte doorgangen te hebben.
Zolang er horecaffers zijn die hun personeel ziek laten werken zal het er niet beter op worden.
In Amsterdam moet er echt meer gehandhaafd gaan worden, mét boetes.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
07-08-2020 17:53
Ik bezoek sinds juni al weer meerdere malen per week de horeca in en rond Amsterdam. Nee, het personeel houdt over het algemeen geen afstand van de gasten. De gasten worden ook niet altijd 1,5 m uit elkaar geplaatst. Verder dan een poging tot 1 meter afstand komt het meestal niet.

Waar ik in de randprovincies echt handen moet desinfecteren bij binnenkomst en het personeel het drankje op een aanschuiftafeltje zet (zodat je het zelf kan pakken), is het in de hoofdstad alsof er geen Corona is.

Wat zijn randprovincies?

Eigen recente ervaring in grote steden en dorpen in Zuid Holland, Zeeland, Limburg, Drenthe en Groningen: zelden verplicht handen desinfecteren (spul is wel zichtbaar aanwezig) en drankjes zijn altijd normaal uitgeserveerd; afgezien van de grotere afstand tussen tafeltjes eigenlijk net als normaal.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
07-08-2020 17:53
Ik bezoek sinds juni al weer meerdere malen per week de horeca in en rond Amsterdam. Nee, het personeel houdt over het algemeen geen afstand van de gasten. De gasten worden ook niet altijd 1,5 m uit elkaar geplaatst. Verder dan een poging tot 1 meter afstand komt het meestal niet.

Waar ik in de randprovincies echt handen moet desinfecteren bij binnenkomst en het personeel het drankje op een aanschuiftafeltje zet (zodat je het zelf kan pakken), is het in de hoofdstad alsof er geen Corona is.

Je hoort mij niet klagen over de horeca, ik vind het minstens evenveel de verantwoordelijkheid van het individu dat er binnenloopt. Zo heb ik zelf altijd een flesje handalcohol bij me, zorg ik dat ik buiten zit en betaal ik contactloos. Desnoods verzoek ik het personeel wat meer afstand te bewaren. En als het me echt te nonchalant wordt dan ga ik er niet zitten en kies ik een ander café. Uiteindelijk ben je er zelf bij.
Vandaar dat het zo goed mis aan het gaan is in Amsterdam (en Rotterdam waarschijnlijk ook), de horeca weer extra maatregelen krijgt en de GGD het bron/contact-onderzoek niet uitgevoerd krijgt...
Madeliefjees schreef:
07-08-2020 17:46
Je moet van iedereen die niet tot je gezin behoort 1,5 meter afstand houden.
Dus ja, personeel ook.
Theoretisch mooie regel.
Maar in de prakrijk zo ontzettend moeilijk.
We blijven mensen en zijn geen robots.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
07-08-2020 17:53
Waar ik in de randprovincies (...)

Wat zijn randprovincies? ;-D
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
07-08-2020 18:13
Wat zijn randprovincies? ;-D
Alles buiten de Randstad :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dat proberen we maar dat is niet altijd haalbaar helaas, maar wij hebben nog een redelijk kleine kring.
De gasten daarentegen lopen vaak pal langs me heen en ik zie helaas dat er niet door iedereen afstand wordt gehouden.. Is natuurlijk heel jammer want het is geen bediening meer maar politieagentje spelen.

Verder vind ik dat we echt goede maatregelen hebben genomen tegen corona. :D
alice2706 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 18:18
11.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ging uit eten met een vriendin. Belde van te voren het restaurant, we zijn geen familie, kunnen we veilig met elkaar eten op 1,5 meter? Ja hoor, kon. Komen we daar, zijn het piepkleine tafeltjes en zitten we face 2 face op 50cm van elkaar. We zijn beide maar naar achter geschoven en hebben met lange armen ons bord snel leeg gegeten. Alleen een hoofdgerecht en toen weer gegaan, terwijl we anders wel 2 a 3 uur hadden willen zitten. Gelukkig was er eennrecreatieveld verderop.

Ik kom ook bij restaurants waar de bediening een mondkapje voor heeft of idd afstand houden, van elkaar en van gasten. Het is zo verschillend overal. Je kunt er niet van op aan. Eigenlijk moet je het eerst even aankijken voordat je ergens gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
07-08-2020 18:15
Alles buiten de Randstad :lol:

Of alles bínnen de Randstad? >> randprovicies, randstad... :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet in de horeca, maar bij ons is het ook niet te doen om als personeel zijnde 1,5 meter afstand te houden terwijl we aan het werk zijn...

Als ik het personeel in de horeca achter de bar geen afstand van elkaar zie houden maak ik mij daar ook niet druk om.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
07-08-2020 18:19
Of alles bínnen de Randstad? >> randprovicies, randstad... :lightbulb:

Of juist de provincies aan de rand (NH, ZH, Zeeland) waar de wereld gewoon ophoudt :-D .

De oostelijke en zuidelijke provincies grenzen aan Duitsland en België. Daar gaat de wereld verder, dus niet echt de rand
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
07-08-2020 18:42
Of juist de provincies aan de rand (NH, ZH, Zeeland) waar de wereld gewoon ophoudt :-D .

Ja, dat zal het zijn. ;-D En de aarde is ook plat. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik was in juni in Zeeland, en veel restaurants geweest en terrasjes. Nergens houd het personeel afstand naar de klanten. Gewoon het eten en de drankjes bij je op tafel serveren.
Op 1 terras werd gevraagd of we klachten hadden en moesten we eerst de handen wassen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heb alweer aardig wat horeca gelegenheden bezocht. En vindt dat het allemaal wel goed geregeld is. Van een lampje branden of de wc vrije is, of een kaartje wat er ligt of de toilet vrij is. Bij sommige horeca tenten hebben de personeelsleden ook handschoenen aan. Mensen zijn zelf ook verantwoordelijk. Je kunt niet alles bij de horeca op het bord leggen.
Op de markt staan ze in de kraam wel eens met 5 man erachter. En niemand die je daar over hoort. En die staan ook niet op anderhalve meter.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
07-08-2020 17:53
Ik bezoek sinds juni al weer meerdere malen per week de horeca in en rond Amsterdam. Nee, het personeel houdt over het algemeen geen afstand van de gasten. De gasten worden ook niet altijd 1,5 m uit elkaar geplaatst. Verder dan een poging tot 1 meter afstand komt het meestal niet.

Waar ik in de randprovincies echt handen moet desinfecteren bij binnenkomst en het personeel het drankje op een aanschuiftafeltje zet (zodat je het zelf kan pakken), is het in de hoofdstad alsof er geen Corona is.

Je hoort mij niet klagen over de horeca, ik vind het minstens evenveel de verantwoordelijkheid van het individu dat er binnenloopt. Zo heb ik zelf altijd een flesje handalcohol bij me, zorg ik dat ik buiten zit en betaal ik contactloos. Desnoods verzoek ik het personeel wat meer afstand te bewaren. En als het me echt te nonchalant wordt dan ga ik er niet zitten en kies ik een ander café. Uiteindelijk ben je er zelf bij.
Ook buiten Amsterdam heb ik nog niet meegemaakt dat het eten niet normaal aan tafel werd geserveerd. Dus níet op anderhalve meter afstand of zelf pakken/ ophalen.
Personeel onder elkaar zag ik ook geen afstand houden en ik denk ook niet dat dat gebeurt. Over het algemeen. In de keuken lijkt dat me vaak zelfs onmogelijk.
impala wijzigde dit bericht op 07-08-2020 19:02
3.35% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven