Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Regels die worden overtreden, verklikken?

05-04-2020 15:00 661 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staat een fikse rij voor de deur van de Italiaan in ons dorp met mensen die een ijsje komen halen.
Ik snap hier dus echt helemaal niets van. Het is zelfs zo erg dat je de straat niet doorkomt zonder binnen een straal van 1,5 meter iemand te passeren.
Ik ben zelf behoorlijk streng in het naleven van de regels. Maar deze mensen dus blijkbaar allemaal niet.

Ik voel het als m’n burgerplicht om hier iets aan te doen. Politie bellen? Er heen gaan en er wat van zeggen? (Ik wil juist zover mogelijk uit de buurt blijven, want ik behoor tot de risicogroep) Wat vinden jullie?
Ik wil geen klikspaan zijn. Maar blijkbaar snappen mensen het nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon melden bij de politie. Zoals je het beschrijft is het een flinke overtreding in deze tijd.
Ik zou de wijkagent bellen ja, ben daar normaal helemaal niet van maar het zijn toch andere tijden
Alle reacties Link kopieren
Politie bellen als het echt erg is.
Alle reacties Link kopieren
En jij woont in het enige dorp in Nederland zonder handhaving? Bijzonder.
Honey, you should see me in a crown
Houden de mensen in de rij onderling voldoende afstand? In dat geval zou ik me er niet druk over maken.
hmm hier zit ons buurmeisje met 4 vriendinnen (16 jaar ongeveer) in hun ieniminie tuintje. Boven op elkaar selfies maken enzo. Hun buurman is een oudere zieke man die nu zijn tuin is uitgegaan omdat hij het te gevaarlijk vindt. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
05-04-2020 15:03
En jij woont in het enige dorp in Nederland zonder handhaving? Bijzonder.
Het is geen groot dorp. Ik woon in, aan deze kant van het dorp, de enige doorgaande weg en kijk zo ongeveer de hele dag uit het raam. Ik heb afgelopen weken slechts 1 keer de politie langs zien rijden (en 8 keer een ambulance met gillende sirenes). Dus nee... er is hier geen handhaving te bekennen.
Wat precies zouden mensen niet snappen aan?: Houd 1,5 meter afstand.
In jouw geval zou ik het idd aan de politie laten weten. Kunnen ze in ieder geval even checken of de ijssalon wel voorzorgsmaatregelen heeft genomen.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
05-04-2020 15:05
hmm hier zit ons buurmeisje met 4 vriendinnen (16 jaar ongeveer) in hun ieniminie tuintje. Boven op elkaar selfies maken enzo. Hun buurman is een oudere zieke man die nu zijn tuin is uitgegaan omdat hij het te gevaarlijk vindt. Wat zouden jullie doen?
och hier ook de asoos zitten alweer dicht op elkaar.
Als je de politie belt kan je maandenlang terreur verwachten
Als je er zelf wat van zegt idem dito plus een grote bek.
kerst wijzigde dit bericht op 05-04-2020 15:07
6.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In beide gevallen zou ik geen spoed, wel politie bellen. 0900-8844.
enthousiasteling schreef:
05-04-2020 15:05
hmm hier zit ons buurmeisje met 4 vriendinnen (16 jaar ongeveer) in hun ieniminie tuintje. Boven op elkaar selfies maken enzo. Hun buurman is een oudere zieke man die nu zijn tuin is uitgegaan omdat hij het te gevaarlijk vindt. Wat zouden jullie doen?
Tegen de buurman zeggen dat hij gerust in zijn tuin kan blijven zitten zo lang hij voldoende afstand houdt van die giebeldames.
Ik zou de politie bellen dan kunnen zij daar gaan handhaven
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
05-04-2020 15:05
hmm hier zit ons buurmeisje met 4 vriendinnen (16 jaar ongeveer) in hun ieniminie tuintje. Boven op elkaar selfies maken enzo. Hun buurman is een oudere zieke man die nu zijn tuin is uitgegaan omdat hij het te gevaarlijk vindt. Wat zouden jullie doen?
Poeh lastig....
Misschien de buurman vragen of hij het nodig vindt dat er gehandhaafd wordt?

Ik ga zo nog even kijken (van grote afstand) hoe het er voor staat bij de Italiaan. En dan bepaal ik of ik ga bellen.
Hè getsie.... ik hou er niet van om mensen te “verraden”. Maar ik wel graag dat we dit zo goed mogelijk doorkomen met z’n allen.
Eurus schreef:
05-04-2020 15:03
En jij woont in het enige dorp in Nederland zonder handhaving? Bijzonder.
Ik had een beeld waarbij mensen niet voldoende afstand hielden in de rij.
Eerlijk gezegd dacht ik: "Wat een domme mensen wonen er in dat dorp."
Lady*Voldemort schreef:
05-04-2020 15:06
Tegen de buurman zeggen dat hij gerust in zijn tuin kan blijven zitten zo lang hij voldoende afstand houdt van die giebeldames.
Ga ik doen, dankjewel
Fijn de plaatselijke ijsboer verklikken en als alles weer normaal gaat schijnheilig een ijsje kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-04-2020 15:04
Houden de mensen in de rij onderling voldoende afstand? In dat geval zou ik me er niet druk over maken.

Eens. Een rij wordt natuurlijk ook een stuk langer (in meters) wanneer men netjes afstand houdt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Snouth schreef:
05-04-2020 15:08
Hè getsie.... ik hou er niet van om mensen te “verraden”. Maar ik wel graag dat we dit zo goed mogelijk doorkomen met z’n allen.
Hopelijk helpt het als iemand nog eens komt uitleggen wat precies de bedoeling is en waarom het zo belangrijk is.
Snouth schreef:
05-04-2020 15:08
Poeh lastig....
Misschien de buurman vragen of hij het nodig vindt dat er gehandhaafd wordt?

Ik ga zo nog even kijken (van grote afstand) hoe het er voor staat bij de Italiaan. En dan bepaal ik of ik ga bellen.
Hè getsie.... ik hou er niet van om mensen te “verraden”. Maar ik wel graag dat we dit zo goed mogelijk doorkomen met z’n allen.
Ja, ik ga even contact leggen met de oudere buurman. Net als jij houd ik echt helemaal niet van verklikken, maar de tijden zijn nu echt anders dan 2 maanden geleden. In jouw geval zou ik wel de politie even bellen omdat het om een commerciële activiteit gaat. Kunnen ze even checken of de eigenaar wel de regels naleeft. Lastig he?
*2020* schreef:
05-04-2020 15:10
Fijn de plaatselijke ijsboer verklikken en als alles weer normaal gaat schijnheilig een ijsje kopen.
Het gaat niet om de ijsboer, het gaat om de mensen in de rij.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon eerst even de ijssalon bellen en hen erop attenderen zodat zij daar wat meer op kunnen/moeten letten?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
05-04-2020 15:05
Het is geen groot dorp. Ik woon in, aan deze kant van het dorp, de enige doorgaande weg en kijk zo ongeveer de hele dag uit het raam. Ik heb afgelopen weken slechts 1 keer de politie langs zien rijden (en 8 keer een ambulance met gillende sirenes). Dus nee... er is hier geen handhaving te bekennen.
En je hebt ook zicht op de ijssalon?
Honey, you should see me in a crown
Maar wat voor last heeft to daarvan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven