Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Avena schreef:
06-07-2020 08:40
Gut, wat een first world problems... We zitten in een wereldwijde pandemie hè? Dat heeft nogal wat gevolgen. Moeten reserveren voor attracties lijkt me dan wel een van de minste.

Ik baal sowieso al van al dat reserveren, zeker in mijn vakantie. Ook zonder pandemie zijn we volkomen aan het doorslaan. En iedereen doet mee want anders kom je niet aan bod.

Je kunt bijna niet meer met je tentje op pad gaan en het opzetten waar een wanneer het je toevallig uitkomt. Je moet reserveren. Vervolgens heeft de camping huurfietsen die je al voor vertrek van huis gereserveerd had moeten hebben. Twintig kilometer verder kun je kanovaren, als je vandaag belt kun je reserveren voor over vier dagen of verder. Uit eten? Reserveren! Zelfs voor afhaal pizza moest ik een tijdsvenster reserveren.

Dat was vorig jaar in het hoogseizoen in Frankrijk. Dit jaar probeer ik het niet eens, hopelijk volgend jaar weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het best als mensen de balen hebben hoor, maar kijk ook eens waar we vandaan komen en hoe alles was in maart an april. Dan ben ik blij dat het grotendeels wel weer 'redelijk normaal' is.

Er zijn nu regio's die weer gedeeltelijk in lockdown gaan in Europa. Als we kunnen voorkomen dat het weer zo moet in NL, dan moet het maar even zo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:56
Ik vind dat to, net als mijn kleuter, er af en toe helemaal tabak van mag hebben.

Heel menselijk.
Gewoon effe de P erin hebben, en daarna jezelf weer herpakken en weer door!
Niks mis mee.
Zwelgen en 'och, arme ik' is wat anders.. Maar dat las ik niet bij de TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 dagen van te voren kaartjes gekocht voor de apenheul, en Julianatoren. Ging prima! Ook restaurant 3 dagen van te voren gereserveerd. Het weken van tevoren moeten reserveren ken ik totaal niet.
kerst schreef:
06-07-2020 08:59
Ach, ik ben nu een Vrouw met Afspraken: afspraken met zwembad, sauna, bioscoop en eetcafe😁
Dan voel je je wel belangrijk als je kan zeggen dat je agenda vol zit met afspraken.
Zo gaat het spontane toch weg?
Kom laten we hapje gaan eten?
Vroeg wakker zin in zwemmen alleen bij aanmelden
Naar de sauna ja je moet er zin voor maken de afspraak staat
Naar de bioscoop? Ja even agendas naast elkaar leggen we moeten wel van te voren afspreken en betaald worden.
Ik begrijp het volkomen en vooral in de grote vakantie periode
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
06-07-2020 09:00
Ik snap het best als mensen de balen hebben hoor, maar kijk ook eens waar we vandaan komen en hoe alles was in maart an april. Dan ben ik blij dat het grotendeels wel weer 'redelijk normaal' is.

Er zijn nu regio's die weer gedeeltelijk in lockdown gaan in Europa. Als we kunnen voorkomen dat het weer zo moet in NL, dan moet het maar even zo.
Volgens mij doet to dat ook gewoon, maar ook bij mij is de rek er gewoon ff uit. Dat is het normaal al in deze periode, nu al helemaal. Alles komt negatiever binnen, hoewel ik me netjes aan alle afspraken houd, ik vind het gewoon niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 08:56
Ik reageer nergens meer op.

Kennenlijk ben ik een egoistische hork met een volkomen debiel wereldbeeld en mag ik me niet ergeren.

Noord-Koreaaans forum dit!

Jammer. Ik vind dat je niks debiels hebt geschreven.
Mensen kunnen er anders over denken, maar dat maakt jou nog geen wereldvreemde hork.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-07-2020 09:00
Ik baal sowieso al van al dat reserveren, zeker in mijn vakantie. Ook zonder pandemie zijn we volkomen aan het doorslaan. En iedereen doet mee want anders kom je niet aan bod.

Je kunt bijna niet meer met je tentje op pad gaan en het opzetten waar een wanneer het je toevallig uitkomt. Je moet reserveren. Vervolgens heeft de camping huurfietsen die je al voor vertrek van huis gereserveerd had moeten hebben. Twintig kilometer verder kun je kanovaren, als je vandaag belt kun je reserveren voor over vier dagen of verder. Uit eten? Reserveren! Zelfs voor afhaal pizza moest ik een tijdsvenster reserveren.

Dat was vorig jaar in het hoogseizoen in Frankrijk. Dit jaar probeer ik het niet eens, hopelijk volgend jaar weer.
Ja, klopt.
Ik belde voor een kapper kon er pas over drie !! weken terecht. Plus een flinke prijsverhoging voor een soort corona tax.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 09:04
Volgens mij doet to dat ook gewoon, maar ook bij mij is de rek er gewoon ff uit. Dat is het normaal al in deze periode, nu al helemaal. Alles komt negatiever binnen, hoewel ik me netjes aan alle afspraken houd, ik vind het gewoon niet leuk.

Precies dit.
Zo raar is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 08:56
Ik reageer nergens meer op.

Kennenlijk ben ik een egoistische hork met een volkomen debiel wereldbeeld en mag ik me niet ergeren.

Noord-Koreaaans forum dit!
C'est le ton qui fait la musique. Deze kritiek kon je op deze manier verwachten hè? Zeker als je blijkbaar ook nog allerlei onzin beweert.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:40
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.
Ja, ik wel.
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 09:04
Volgens mij doet to dat ook gewoon, maar ook bij mij is de rek er gewoon ff uit. Dat is het normaal al in deze periode, nu al helemaal. Alles komt negatiever binnen, hoewel ik me netjes aan alle afspraken houd, ik vind het gewoon niet leuk.

Dit inderdaad. Ik vind het ook niet leuk. Ik wil mijn tijdslot voor zwemmen niet reserveren. Ik wil gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:56
Ik vind dat to, net als mijn kleuter, er af en toe helemaal tabak van mag hebben.
Misschien wel als ze het brengt als 'ik weet dat het niet anders kan, maar...'. Maar zo klinkt ze helemaal niet. Natuurlijk vraagt zo'n pretpark 2 euro omboekkosten. Als jij op het laatste moment besluit om niet te gaan, blijft die schaarse plek misschien wel leeg en derven ze (nog meer) inkomsten. Beetje begrip graag. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-07-2020 09:06
Ik belde voor een kapper kon er pas over drie !! weken terecht. Plus een flinke prijsverhoging voor een soort corona tax.

Ja, hier ook.
Mijn zus kan redelijk 'zelf aangeleerd' knippen, en heeft mijn man onder handen genomen en bij mij een dode kwast van mijn staart afgeknipt.
Wij gingen altijd met het hele gezin naar de kapper, maar met zo'n wachtlijst en de corona tax, hebben we zelf maar een goede schaar gekocht.
Is dit heel erg? Een drama? Heel zielig?.. welnee, maar daarom mag je toch wel eens zeggen dat je het niet leuk vind??
Avena schreef:
06-07-2020 09:11
Misschien wel als ze het brengt als 'ik weet dat het niet anders kan, maar...'. Maar zo klinkt ze helemaal niet. Natuurlijk vraagt zo'n pretpark 2 euro omboekkosten. Als jij op het laatste moment besluit om niet te gaan, blijft die schaarse plek misschien wel leeg en derven ze (nog meer) inkomsten. Beetje begrip graag. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers.
Graag ook een beetje begrip voor mensen die balen dat ze constant een dagje uit moeten boeken. Verplicht boeken en betalen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 09:11
Misschien wel als ze het brengt als 'ik weet dat het niet anders kan, maar...'. Maar zo klinkt ze helemaal niet. Natuurlijk vraagt zo'n pretpark 2 euro omboekkosten. Als jij op het laatste moment besluit om niet te gaan, blijft die schaarse plek misschien wel leeg en derven ze (nog meer) inkomsten. Beetje begrip graag. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers.
Tsja, dat gebeurt als je het even hebt gehad. Dat begrip is er heus wel, want dat schrijft ze gewoon in een volgende post.

Misschien kan jij ook wat begrip tonen? Het zijn voor iedereen zware tijden.
Eze schreef:
06-07-2020 09:07
Ja, ik wel.
Wij ook, maar ik kan vrijwel alle attracties hier in de buurt nog voor vandaag reserveren. Mijn kinderen gaan veel op pad en tot nu toe hebben ze 1 keer gehad, dat ze, vanwege een grote groep, niet op de dag zelf terecht konden. TO heeft het over weken, dat herken ik dus niet zo (andere regio wellicht?).
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 09:04
Volgens mij doet to dat ook gewoon, maar ook bij mij is de rek er gewoon ff uit. Dat is het normaal al in deze periode, nu al helemaal. Alles komt negatiever binnen, hoewel ik me netjes aan alle afspraken houd, ik vind het gewoon niet leuk.
Ja dat snap ik ook wel. Er is ook nog zoveel onzeker ook over hoe verder gaat ontwikkelen, maar ook hoe de economie gaat over een jaar en wat voor gevolgen dat heeft.
Frustratie die er uitkomt om de onzekerheden en het gevoel dat je er nu klaar mee bent, dan snap ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vroeger kreeg je nog wel eens wat geld toe gestopt voor een dagje uit met de kinderen. Nu moet je alles vooraf boeken en je hele dag uit het liefst pinnen.
Vele gezinnen kunnen dit al niet eens meer betalen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 09:13
Tsja, dat gebeurt als je het even hebt gehad. Dat begrip is er heus wel, want dat schrijft ze gewoon in een volgende post.

Misschien kan jij ook wat begrip tonen? Het zijn voor iedereen zware tijden.
Het zijn niet voor iedereen 'zware tijden'. Dit gaat over een reservering voor een pretpark.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 09:15
Het zijn niet voor iedereen 'zware tijden'. Dit gaat over een reservering voor een pretpark.
Nee? Niet voor iedereen zware tijden?
Als je naar een concert of theater wil moet je ook vaak maanden van te voren kaartjes kopen dus ik zie het probleem niet als het over een paar dagen is. Het is even een omslag maar de positieve kant is dat we weer leren om ons ergen op te verheugen dan de directe bevrediging die we gewend zijn (hedonisme).

Er zijn al zo veel onderzoeken geweest waarom het beter is om wensen niet direct te vervullen en zeker voor kinderen is het belangrijk om te leren dat een wens niet direct vervult wordt. Het feit dat er meer ruimte is op de locatie om intenser te genieten maakt deze hele toestand, voor de consument, een win/win situatie. Voor de aanbieder is het natuurlijk minder.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 09:15
Het zijn niet voor iedereen 'zware tijden'. Dit gaat over een reservering voor een pretpark.

Onder andere ja!
TO schreef nog meer. De steeds hoger wordende kosten bijvoorbeeld.
Dat is gewoon realiteit. Maar durf te zeggen dat je daar van baalt en je kop mag op het hakblok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven