Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Geronimo2 schreef:
06-07-2020 09:17


Er zijn al zo veel onderzoeken geweest waarom het beter is om wensen niet direct te vervullen en zeker voor kinderen is het belangrijk om te leren dat een wens niet direct vervult wordt. Het feit dat er meer ruimte is op de locatie om intenser te genieten maakt deze hele toestand, voor de consument, een win/win situatie. Voor de aanbieder is het natuurlijk minder.
Gelukkig daar is de opvoedles.
*2020* schreef:
06-07-2020 09:15
Vroeger kreeg je nog wel eens wat geld toe gestopt voor een dagje uit met de kinderen. Nu moet je alles vooraf boeken en je hele dag uit het liefst pinnen.
Vele gezinnen kunnen dit al niet eens meer betalen.
Dat vind ik al jaren. Mijn kinderen zijn bijvoorbeeld nog nooit in de Efteling geweest. Dat kost ons namelijk alleen al aan entree en parkeren 280 euro en dat vind ik echt heel veel (te veel) geld voor een dagje uit.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
06-07-2020 09:17
Als je naar een concert of theater wil moet je ook vaak maanden van te voren kaartjes kopen dus ik zie het probleem niet als het over een paar dagen is. Het is even een omslag maar de positieve kant is dat we weer leren om ons ergen op te verheugen dan de directe bevrediging die we gewend zijn (hedonisme).

Er zijn al zo veel onderzoeken geweest waarom het beter is om wensen niet direct te vervullen en zeker voor kinderen is het belangrijk om te leren dat een wens niet direct vervult wordt. Het feit dat er meer ruimte is op de locatie om intenser te genieten maakt deze hele toestand, voor de consument, een win/win situatie. Voor de aanbieder is het natuurlijk minder.
Gelukkig hebben die kinderen maanden gehad om wensen in duigen te zien vallen.

Daarnaast: ik ben het met to eens en ga juist amper tot niet naar concerten, festivals, uit eten, bioscoop, pretparken, noem maar op. Als er iemand niet hedonistisch leeft ben ik het.
En sta niet raar te kijken als dat boeken naar een pretpark zo blijft onder de noemer kunnen we de drukte in de gaten houden.
Avena schreef:
06-07-2020 09:11
Misschien wel als ze het brengt als 'ik weet dat het niet anders kan, maar...'. Maar zo klinkt ze helemaal niet. Natuurlijk vraagt zo'n pretpark 2 euro omboekkosten. Als jij op het laatste moment besluit om niet te gaan, blijft die schaarse plek misschien wel leeg en derven ze (nog meer) inkomsten. Beetje begrip graag. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers.

Oké, dus door Corona is zelfs het balen van iets ook al aan voorwaarden gebonden. Je mag je argumenten alleen volgens een voorgesteld format delen.

Lekker belangrijk!

Mijn kinderen werken in de recreatiebranche. Eén fulltime en die staat binnenkort op straat. Door geen vast contract lukt zelfstandig wonen ook steeds niet. Maar verder is ze heel gelukkig met de situatie.

Tweede kind heeft maandelijks 32 vaste uren en verder oproep uren. Wordt weinig opgeroepen. Door Corona zijn stage niet volledig afgerond en toetsen gemist en dus blijven zitten. Twee opleidingen deze zomer vanuit zijn werk, waardoor hij meer kon gaan werken en verdienen gingen niet door, dus alles schuift een jaar door. Verder is hij heel gelukkig.

Derde kind heeft oproep-uren werkt heel weinig en wordt steeds geconfronteerd met boze mensen over het reserveren. Zijn school weet ook even niet hoe ze verder moeten want zeer praktische opleiding. Verder is hij heel gelukkig hoor!

En ja, zij en ik weten waarom dit allemaal zo moet, maar inmiddels is balen wel een heel gematigd woord voor onze gemoedstoestand.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 09:18
0.16% gewijzigd
Helemaal met je eens hoor TO.
En natuurlijk mogen we blij zijn dat de regels zijn versoepeld, maar het maakt het allemaal niet leuker.

Alle spontaniteit is verdwenen, dus gewoon ff balen en ik doe met je mee.
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:44
Sorry hoor, maar mijn dochter, een kleuter, heeft zich maanden overal naar geplooid, zonder enig geklaag, weerwoord of gestampvoet en had het om ongeveer dezelfde first world problematiek gewoon even gehad eergisteren en uitte dat op ongeveer dezelfde manier. Ik vind dat dat best eens mag.
Ik ook. Ik zie er de voordelen wel van maar toen ik eind juni zelfstandig met het ov naar de kapper mocht (wat een feest. Eruit! Met andere mensen praten!!) en daarna vrij en blij even naar een zus ging om daar op het dakterras bij te kletsen zat ik bijna jankend in de tram terug naar huis. Je mist het gewoon, bepaalde dingen die hiervoor heel normaal waren.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-07-2020 09:32
Mijn kinderen werken in de recreatie branche. Eén fulltime en die staat binnenkort op straat. Door geen baat contract lukt zelfstandig wonen ook steeds niet. Maar verder is ze heel gelukkig met de situatie.

Tweede kind heeft maandelijks 32 vaste uren en verder oproep uren. Wordt weinig opgeroepen. Door Corona zijn stage niet volledig afgerond en toetsen gemist en dus blijven zitten. Twee opleidingen deze zomer vanuit zijn werk, waardoor hij meer kon gaan werken en verdienen gingen niet door, dus alles schuift een jaar door. Verder is hij heel gelukkig.

Derde kind heeft oproep-uren werkt heel weinig en wordt steeds geconfronteerd met boze mensen over het reserveren. Zijn school weet ook even niet hoe ze verder moeten want zeer praktische opleiding. Verder is hij heel gelukkig hoor!

En ja, zij en ik weten waarom dit allemaal zo moet, maar inmiddels is balen wel een heel gematigd woord voor onze gemoedstoestand.
Je onderstreept nu precies mijn punt. Dit zijn echte coronaproblemen. Mag je van mij enorm van balen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Het-groepje schreef:
06-07-2020 09:34
Ik ook. Ik zie er de voordelen wel van maar toen ik eind juni zelfstandig met het ov naar de kapper mocht (wat een feest. Eruit! Met andere mensen praten!!) en daarna vrij en blij even naar een zus ging om daar op het dakterras bij te kletsen zat ik bijna jankend in de tram terug naar huis. Je mist het gewoon, bepaalde dingen die hiervoor heel normaal waren.
Wat ook wel weer als voordeel heeft dat je dit soort dingen extra leert waarderen. De meesten van ons zijn opgegroeid in een maatschappij waarin alles soepel verloopt. Deze hele crisis geeft maar weer aan hoe snel iets kan omslaan (kijk maar naar Syrië bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 09:36
Je onderstreept nu precies mijn punt. Dit zijn echte coronaproblemen. Mag je van mij enorm van balen.
Je weet dat frustratie er vaak op een ander punt uitkomt?
Geronimo2 schreef:
06-07-2020 09:17
Als je naar een concert of theater wil moet je ook vaak maanden van te voren kaartjes kopen dus ik zie het probleem niet als het over een paar dagen is. Het is even een omslag maar de positieve kant is dat we weer leren om ons ergen op te verheugen dan de directe bevrediging die we gewend zijn (hedonisme).

Er zijn al zo veel onderzoeken geweest waarom het beter is om wensen niet direct te vervullen en zeker voor kinderen is het belangrijk om te leren dat een wens niet direct vervult wordt. Het feit dat er meer ruimte is op de locatie om intenser te genieten maakt deze hele toestand, voor de consument, een win/win situatie. Voor de aanbieder is het natuurlijk minder.

Er zijn nog genoeg andere manieren om dat te leren.

Met mooi weer was het openluchtbad hier niet meer te boeken. Vandaag wel, leuk hoor voor die kinderen! Heerlijk uurtje zwemmen, in de storm met lichte regen.
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 08:53
Ja, maar daar mag je niet over beginnen hier want dan ben je egoïstisch en heb je er niets van begrepen!
"Er zijn wel effe belangrijkere zaken dan jouw teleurgesteld kleuter!"
En tuurlijk is dat ook zo! Dat weet toch iedereen?
Maar soms mag je toch wel effe hardop balen?
Moeders die hier even wilde ventileren hoe jammer ze het vonden dat er geen examenfeesten voor hun kind waren, en het diploma per post kwam, geen groep 8 musical, geen kamp,.. die heb ik met de grond gelijk gemaakt zien worden hier.
Sterker nog, ze moesten zich kapot schamen volgens het solidaire leger!
Nou, nou, is dat nu nodig?
Tuurlijk, altijd blijven relativeren en er met elkaar voor gaan! Je zegeningen tellen. Maar mag je met een gebroken enkel niet mopperen wanneer je buurvrouw een heel onderbeen mist?
Wat ik het ergste vind aan corona is de onderlinge behoefte elkaar te bekritiseren en te beleren.
Oh ja precies dit.
Je mag pas iets erg vinden als je op de beademing ligt, en dan mag he nog niet klagen want in India is er niet eens beademing. Pffff.
Ik vind het gewoon zielig voor de jeugd bijvoorbeeld. Sommigen hebben er echt een tik van gekregen.
En ik wil niet denken aan die gezinnen waar huiselijk geweld is en de kinderen nergens heen konden de afgelopen maanden.
Plus wat al is genoemd: alles is de hoofdprijs en moet gepland, en laten sommige mensen nou niet veel geld hebben of moeite hebben met überhaupt de dag door te komen, laat staan iets te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-07-2020 09:39
Oh ja precies dit.
Je mag pas iets erg vinden als je op de beademing ligt, en dan mag he nog niet klagen want in India is er niet eens beademing. Pffff.
Ik vind het gewoon zielig voor de jeugd bijvoorbeeld. Sommigen hebben er echt een tik van gekregen.
En ik wil niet denken aan die gezinnen waar huiselijk geweld is en de kinderen nergens heen konden de afgelopen maanden.
Plus wat al is genoemd: alles is de hoofdprijs en moet gepland, en laten sommige mensen nou niet veel geld hebben of moeite hebben met überhaupt de dag door te komen, laat staan iets te plannen.
En dan is iets plannen nét de druppel waar de stoppen van door gaan slaan.
Avena schreef:
06-07-2020 09:36
Je onderstreept nu precies mijn punt. Dit zijn echte coronaproblemen. Mag je van mij enorm van balen.

Het zijn in oorsprong dezelfde problemen als van de TO hè!

Mijn kinderen werken in die 'paradijzen' waarvoor je moet reserveren. Zij werken te weinig, door te weinig bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
Jongens, TO heeft het over wanhoop hè? Omdat ze moet reserveren voor een pretpark.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ja en? To mag het zelf benoemen zoals ze het zelf ziet.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-07-2020 09:43
Ja en? To mag het zelf benoemen zoals ze het zelf ziet.
Ja, en ik mag dat een first world problem vinden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Nederland is overvol. 17 miljoen mensen op dit kleine stukje moeras is gewoon te veel. Dat ga je merken als je ergens heen wilt en er mogen maar een beperkt aantal mensen heen. Ook zonder Corona zijn veel dingen onaangenaam druk en eigenlijk niet te doen.
Voordeel is wel dat het massatoerisme uit andere landen veel minder is. Plekken als Giethoorn, Volendam of de Zaanse Schans zijn opeens goed te doen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
ikBedoelHetGoed schreef:
06-07-2020 08:48
Ik snap het niet, denk ik. Grote groepen liever mijden is toch iets anders dan mensen überhaupt liever mijden?

Vind jij deze pandemische situatie fijner dan ons leven voor de pandemie?
(oprechte vraag)

Ik vind het heel fijn dat minder drukte, minder afspraken (feestjes, maar ook één op één afspraken) en minder fysiek contact (iedereen moeten zoenen bij verjaardagen, brrr) nu wat vanzelfsprekender is. Ik richtte mijn leven altijd al in zoals ik het wilde, maar ik stuitte daarbij regelmatig op onbegrip. Nu is er een "excuus" en eerlijk gezegd vind ik het erg prettig dat ik mezelf niet meer constant hoef te verdedigen. Ik zie heus ook wel nadelen, inderdaad de spontaniteit van uitjes is eraf, maar ik zie ook zeker wel voordelen.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
06-07-2020 09:49
Ik vind het heel fijn dat minder drukte, minder afspraken (feestjes, maar ook één op één afspraken) en minder fysiek contact (iedereen moeten zoenen bij verjaardagen, brrr) nu wat vanzelfsprekender is. Ik richtte mijn leven altijd al in zoals ik het wilde, maar ik stuitte daarbij regelmatig op onbegrip. Nu is er een "excuus" en eerlijk gezegd vind ik het erg prettig dat ik mezelf niet meer constant hoef te verdedigen. Ik zie heus ook wel nadelen, inderdaad de spontaniteit van uitjes is eraf, maar ik zie ook zeker wel voordelen.
Ik ben ook niet van de mensenmassa’s. De Corona toestand heeft veel nadelen , maar ook wat voordelen. In de sportclub is nu wat meer ruimte en hoef je niet in de rij voor sommige apparaten. In het museum kun je nu rustig kunst bekijken zonder dat er allerlei selfie schietende zombies in je blikveld verschijnen. Op een terras heb je ruimte en word je beter bediend. Ja, je moet wel reserveren, en je kunt achter het net vissen, dat wel.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 09:42
Jongens, TO heeft het over wanhoop hè? Omdat ze moet reserveren voor een pretpark.
Ja, en?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
06-07-2020 09:53
Ik ben ook niet van de mensenmassa’s. De Corona toestand heeft veel nadelen , maar ook wat voordelen. In de sportclub is nu wat meer ruimte en hoef je niet in de rij voor sommige apparaten. In het museum kun je nu rustig kunst bekijken zonder dat er allerlei selfie schietende zombies in je blikveld verschijnen. Op een terras heb je ruimte en word je beter bediend. Ja, je moet wel reserveren, en je kunt achter het net vissen, dat wel.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Het rijksmuseum is nu een verademing.
En je hoeft voor het weekend 'maar' één week van tevoren te reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen weken een aantal keren op een populair terras/ restaurant gegeten. Dat hadden wij spontaan besloten, onze gegevens werden opgenomen, en we moesten onze handen ontsmetten. De terrassen zaten vol, maar wel met gepaste afstand. Vind het eigenlijk wel heerlijk.

En laatst even naar een bepaalde winkel waar ik eerst buiten voor in de rij moest staan, er mochten maar max. 120 mensen naar binnen. Toen ik er eenmaal binnen vond ik het super fijn, nog nooit zo lekker en op mijn gemak gewinkeld.

Ik vind die 1,5 meter afstand moeten houden geen enkel probleem, helemaal prima zelfs, ik vind (vreemde) mensen vaak een beetje viezig, dus geen klachten hier.

Jammer dat wel alles duurder wordt, als er een vaccin zal komen, zullen de prijzen wel gewoon zo blijven. Ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan met de drukte in winkels en horeca, het is natuurlijk overvol in Nl, vooral hier in de Randstad, dus ik geniet er nog maar van zolang het op deze manier gaat.
Op terrassen zijn andere regels geldig dan binnen eten.
Gisselle schreef:
06-07-2020 10:06
Ik heb de afgelopen weken een aantal keren op een populair terras/ restaurant gegeten. Dat hadden wij spontaan besloten, onze gegevens werden opgenomen, en we moesten onze handen ontsmetten. De terrassen zaten vol, maar wel met gepaste afstand. Vind het eigenlijk wel heerlijk.

En laatst even naar een bepaalde winkel waar ik eerst buiten voor in de rij moest staan, er mochten maar max. 120 mensen naar binnen. Toen ik er eenmaal binnen vond ik het super fijn, nog nooit zo lekker en op mijn gemak gewinkeld.

Ik vind die 1,5 meter afstand moeten houden geen enkel probleem, helemaal prima zelfs, ik vind (vreemde) mensen vaak een beetje viezig, dus geen klachten hier.

Jammer dat wel alles duurder wordt, als er een vaccin zal komen, zullen de prijzen wel gewoon zo blijven. Ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan met de drukte in winkels en horeca, het is natuurlijk overvol in Nl, vooral hier in de Randstad, dus ik geniet er nog maar van zolang het op deze manier gaat.

Ik hoop dat je er nog maar heel kort van kunt genieten. Jouw genieten wordt betaald door al die oproepkrachten die nu zonder inkomen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven