Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
06-07-2020 08:54
Misschien niet alles wat geschreven wordt als zwaar, letterlijk en serieus lezen?
Dit. TO baalt, nou dat mag. En er zijn altijd ergere dingen en er zijn altijd mensen die het onzin vinden. Laat iemand toch even klagen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-07-2020 09:00
Ik baal sowieso al van al dat reserveren, zeker in mijn vakantie. Ook zonder pandemie zijn we volkomen aan het doorslaan. En iedereen doet mee want anders kom je niet aan bod.

Je kunt bijna niet meer met je tentje op pad gaan en het opzetten waar een wanneer het je toevallig uitkomt. Je moet reserveren. Vervolgens heeft de camping huurfietsen die je al voor vertrek van huis gereserveerd had moeten hebben. Twintig kilometer verder kun je kanovaren, als je vandaag belt kun je reserveren voor over vier dagen of verder. Uit eten? Reserveren! Zelfs voor afhaal pizza moest ik een tijdsvenster reserveren.

Dat was vorig jaar in het hoogseizoen in Frankrijk. Dit jaar probeer ik het niet eens, hopelijk volgend jaar weer.
Zielig hoor 😭
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
06-07-2020 11:20
Zielig hoor 😭

Jouw reactie is zielig bedoel je zeker??
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
06-07-2020 10:48
Serieus? Al die dingen zijn sowieso luxe. Wees blij dat je niet op 2 vierkante meter leeft zonder überhaupt voorzieningen.

Precies.
TO mag blij zijn dat ze niet met 3 generaties in een lemen hutje woont, ze geen water uit een vervuild riviertje hoeft te halen, ze niet haar eigen avondeten moet slachten en ze niet in een kuil achter het huis hoeft te schijten.
Wat zeurt ze toch!!!😉😁
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 11:26
Jouw reactie is zielig bedoel je zeker??
Ja, natuurlijk is dat wat ik bedoel: dûh.

Er zijn hier kennelijk veel mensen die niets anders te doen hebben, inclusief ik zelf ;-)
Love is the meaning of life
Ik stond vanmorgen bij de vuilstort en daar had ik ook voor moeten reserveren. Dat had ik even gemist maar ja, geen ramp. Voor morgen waren er nog ruim 300 mogelijkheden.

Verder vind ik het reserveren juist een zegen. Geen overvolle musea en nergens mensenmassa's. Toevallig ben ik een paar weken terug in de Apenheul geweest en ik vond het erg fijn dat je daar gewoon normaal kon lopen zonder gedrang.

Voor het Achterhuis moest je voor corona ook al reserveren. En toen ik vorig jaar in Parijs was reserveerde ik voor het Louvre en de Eiffeltoren ook drie maanden vooraf. Ook de kaartjes voor Disneyland had ik al lang in huis. Bij toprestaurants moest je voor corona vaak ook al een jaar vooraf reserveren, daar deed ook niemand moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
06-07-2020 11:54
Ik stond vanmorgen bij de vuilstort en daar had ik ook voor moeten reserveren. Dat had ik even gemist maar ja, geen ramp. Voor morgen waren er nog ruim 300 mogelijkheden.

Verder vind ik het reserveren juist een zegen. Geen overvolle musea en nergens mensenmassa's. Toevallig ben ik een paar weken terug in de Apenheul geweest en ik vond het erg fijn dat je daar gewoon normaal kon lopen zonder gedrang.

Voor het Achterhuis moest je voor corona ook al reserveren. En toen ik vorig jaar in Parijs was reserveerde ik voor het Louvre en de Eiffeltoren ook drie maanden vooraf. Ook de kaartjes voor Disneyland had ik al lang in huis. Bij toprestaurants moest je voor corona vaak ook al een jaar vooraf reserveren, daar deed ook niemand moeilijk over.
Jawel hoor, je hoorde ze niet of luisterde er niet naar.
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
06-07-2020 11:51
Ja, natuurlijk is dat wat ik bedoel: dûh.

Er zijn hier kennelijk veel mensen die niets anders te doen hebben, inclusief ik zelf ;-)

Oh, zo!
Duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
06-07-2020 10:32
Hier iemand in een risicogroep. Voor risicogroepen (en dat zijn niet alleen hoogbejaarden in verpleeghuizen) geldt nog steeds: Vermijd drukte, openbaar vervoer en locaties waar het lastig is om 1,5 meter afstand te houden zoals supermarkten.

Nu het overal drukker wordt en mensen wat lakser lijken te worden met de afstandsregel zijn er voor mensen in risicogroepen nog minder plaatsen waar we naartoe kunnen gaan. Jij moet een kaartje voor een pretpark reserveren, maar ik moet mijn boodschappen reserveren. Als mijn koffie op is, dan kan ik die twee dagen later ophalen bij de achterdeur van de supermarkt en daar betaal ik extra kosten voor. Laat ik het bezorgen, dan moet ik voor 25 euro boodschappen bijbestellen.

Ik zou al blij zijn als ik gewoon spontaan naar de supermarkt kan om net dat ene dingetje te halen waar ik aan misgrijp. Je hebt zoveel vrijheid, en nóg is het niet genoeg.
Omdat jij zielig bent mag een ander nooit balen?

Juist omdat alles zomaar weer líjkt te kunnen is het een beetje een domper dat het eigenlijk nét niet kan.

Ik hoor mijn broertje (ook een zware risicogroep) niet klagen hoor, dus jij moet je ook niet zo aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 11:07
Zou je toch eens moeten doen, ergens heen gaan, dan zou je merken dat de hele stelling waar je het zo mee eens bent (gebaseerd op wat?), niet klopt.
Ik heb weer andere dingen waar ik wél naar toe ga, die met datzelfde reserveringssysteem werken, daarnaast deed ik al die dingen niet onder andere omdát je van te voren kaartjes moest bestellen. Je kan het je niet voorstellen, maar soms balen mensen van dingen waar die jij een schijntje vindt. Jij baalt ook van dingen waarvan ik misschien van denk dat je je niet zo moet aanstellen.
Marelyse schreef:
06-07-2020 11:54
Ik stond vanmorgen bij de vuilstort en daar had ik ook voor moeten reserveren. Dat had ik even gemist maar ja, geen ramp. Voor morgen waren er nog ruim 300 mogelijkheden.

Verder vind ik het reserveren juist een zegen. Geen overvolle musea en nergens mensenmassa's. Toevallig ben ik een paar weken terug in de Apenheul geweest en ik vond het erg fijn dat je daar gewoon normaal kon lopen zonder gedrang.

Voor het Achterhuis moest je voor corona ook al reserveren. En toen ik vorig jaar in Parijs was reserveerde ik voor het Louvre en de Eiffeltoren ook drie maanden vooraf. Ook de kaartjes voor Disneyland had ik al lang in huis. Bij toprestaurants moest je voor corona vaak ook al een jaar vooraf reserveren, daar deed ook niemand moeilijk over.

Geniet nog maar snel even van deze zegen. Als dit nog langer duurt valt er weinig meer te genieten wegens failliete business.

Geniet ik nog even van mijn pubers op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 11:57
Jawel hoor, je hoorde ze niet of luisterde er niet naar.

Denk het niet. Mensen die erop uit zijn om leuke dingen te zien en ervaren, die doen gewoon wat ze moeten doen. Ik ken veel wereldreizigers, die klagen zelden. De bankhangers zijn de klagers.

Ik koop al jaren op vakantie ruim van tevoren kaartjes voor de grote musea. Voor de opera in Wenen moet je een jaar vooruit reserveren (voor de betere opera's in NL trouwens ook!). Voor jet Alhambra in Spanje moet je altijd al reserveren.
Als je op reis wil naar bijvoorbeeld Australië of Azie moet je ook een beetje plannen, je aan regels houden, zelfs Visa aanvragen enzovoorts.
Zo is het leven. Zo zit de wereld in elkaar. Je kan er ook voor kiezen je weerstand los te laten tegen hoe de wereld gewoon is.

Als je bij alles steeds opstandig wordt of geïrriteerd raakt dan kom je nergens aan toe (zie ook TO die zichzelf maar weer opsluit en jij die vakantie overslaat). Mensen die heel actief zijn houden de focus op wat zij willen.
anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 12:12
3.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 12:01
Omdat jij zielig bent mag een ander nooit balen?

Juist omdat alles zomaar weer líjkt te kunnen is het een beetje een domper dat het eigenlijk nét niet kan.

Ik hoor mijn broertje (ook een zware risicogroep) niet klagen hoor, dus jij moet je ook niet zo aanstellen.
Ga je lekker?
Ik vind dit eigenlijk een beetje naar gedrag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hoezo kunnen dingen nét niet?
Het kan wel, maar je moet iets meer moeite doen dan voorheen. (namelijk reserveren).
Nou poepoe, wat een ellende.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nou, sorry hoor TO!
Maar jij laat je eigen begonnen topic wel erg makkelijk in de steek.
En dan meteen wel druk bezig zijn op een seks topic?!
Beetje jammer dit.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-07-2020 09:00
Ik baal sowieso al van al dat reserveren, zeker in mijn vakantie. Ook zonder pandemie zijn we volkomen aan het doorslaan. En iedereen doet mee want anders kom je niet aan bod.

Je kunt bijna niet meer met je tentje op pad gaan en het opzetten waar een wanneer het je toevallig uitkomt. Je moet reserveren. Vervolgens heeft de camping huurfietsen die je al voor vertrek van huis gereserveerd had moeten hebben. Twintig kilometer verder kun je kanovaren, als je vandaag belt kun je reserveren voor over vier dagen of verder. Uit eten? Reserveren! Zelfs voor afhaal pizza moest ik een tijdsvenster reserveren.

Dat was vorig jaar in het hoogseizoen in Frankrijk. Dit jaar probeer ik het niet eens, hopelijk volgend jaar weer.

Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ieder mag zijn gevoel of mening hebben maar ik erger me aan de onwaarheden die hier verkondigd worden. Heb je het echt geprobeerd? Heb je gekanood?

Je kan werkelijk overal met een tentje op de bonnefooi terecht. Dat lukt zelfs in Zuid Frankrijk of Italie op elke drukke familiecamping in het hoogseizoen. Zo vaak gedaan. Met een kleine tent kan je praktisch altijd terecht (niet met een grote familietent maar je hebt het over tentTJE).

Kano huren? Ik heb bij een heel populair watergebied 2 dagen van tevoren sups gehuurd (nog populairder dan kano's) op die paar hete dagen een paar weken terug. Het komt me allemaal heel leunstoelklagerig over.

Pak die fiets en dat tentje en ga erop uit! Huur die kano! Het kan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 12:21
Nou, sorry hoor TO!
Maar jij laat je eigen begonnen topic wel erg makkelijk in de steek.
En dan meteen wel druk bezig zijn op een seks topic?!
Beetje jammer dit.
Haar echte probleem is waarschijnlijk dat ze 1,5 m. afstand moet houden in de parenclub, niet dat ze een uurtje van tevoren moet reserveren voor de dierentuin.
Maar leuk om even te rellen door te doen alsof het 'waanzin' is om te moeten reserveren.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 12:22
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ieder mag zijn gevoel of mening hebben maar ik erger me aan de onwaarheden die hier verkondigd worden. Heb je het echt geprobeerd? Heb je gekanood?

Je kan werkelijk overal met een tentje op de bonnefooi terecht. Dat lukt zelfs in Zuid Frankrijk of Italie op elke drukke familiecamping in het hoogseizoen. Zo vaak gedaan. Met een kleine tent kan je praktisch altijd terecht (niet met een grote familietent maar je hebt het over tentTJE).

Kano huren? Ik heb bij een heel populair watergebied 2 dagen van tevoren sups gehuurd (nog populairder dan kano's) op die paar hete dagen een paar weken terug. Het komt me allemaal heel leunstoelklagerig over.

Pak die fiets en dat tentje en ga erop uit! Huur die kano! Het kan gewoon.

Echt niet. Tentje is inderdaad een kleine familievouwwagen, en daar waar we terecht konden was altijd beperkt aantal dagen. (2 à 3) Ik blijf liever iets langer.

Er waren best dingen die we direct konden doen, maar ook dingen niet. En dat wordt met het jaar erger, omdat iedereen alles vooruit lijkt te plannen.

Zeven restaurants in het dorpje waar we zaten. Alleen op reservering nog te boeken voor morgen of overmorgen.

De top van het hoogseizoen in Frankrijk valt in week drie en vier van juli en week een en twee van augustus. Helaas door werk en studerende kinderen aan deze periode gebonden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 12:26
Haar echte probleem is waarschijnlijk dat ze 1,5 m. afstand moet houden in de parenclub, niet dat ze een uurtje van tevoren moet reserveren voor de dierentuin.
Maar leuk om even te rellen door te doen alsof het 'waanzin' is om te moeten reserveren.

Nou, ik voel me best wel een beetje gepiepeld nu.
Ben ook meteen weg van dit topic.
Het is niet anders we moeten ons er maar voorlopig bij neerleggen.

Ik hou ook er ook niet van, als ik voor het weekend kaartjes voor de film wil reserveren vind ik dat al ongemakkelijk bij wijze van spreken. Altijd al gehad: ik hou er niet van me vast te leggen (want misschien heb ik over twee dagen wel geen zin meer in die film XD )

Ik heb het van mijn ouders; die gingen vroeger met ons altijd op de bonnefooi op vakantie. Als het ergens niet meer leuk was of rotweer was dan vertrokken we weer of we gingen ergens wildkamperen voor een nachtje.

Vroegah, in de jaren '70 kon dat allemaal nog veel makkelijker.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 13:52
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-07-2020 12:30
Echt niet. Tentje is inderdaad een kleine familievouwwagen, en daar waar we terecht konden was altijd beperkt aantal dagen. (2 à 3) Ik blijf liever iets langer.

Er waren best dingen die we direct konden doen, maar ook dingen niet. En dat wordt met het jaar erger, omdat iedereen alles vooruit lijkt te plannen.

Zeven restaurants in het dorpje waar we zaten. Alleen op reservering nog te boeken voor morgen of overmorgen.

De top van het hoogseizoen in Frankrijk valt in week drie en vier van juli en week een en twee van augustus. Helaas door werk en studerende kinderen aan deze periode gebonden.

Een vouwwagen is dan ook echt iets anders. Dat vereist een grote plaats.

Vindt je het echt gek en ingewikkeld dat je dan een plek op een camping moet reserveren in een populair gebied in het hoogseizoen als je ook nog eens lange tijd op 1 plek wil blijven? Ik vind het al heel wat dat je dus voor 2-3 dagen vaak wel plek vindt. In het hoogseizoen, in populaire vakantiegebieden. Dat was 30 jaar geleden echt niet anders.

En dat je een restaurant in dezelfde context voor de dag erna kan reserveren? Dat is toch niet gek of raar of irritant?
Je staat daar, "oh jammer zit vol, schrijf me gelijk maar op voor morgen dan monsieur". En dat doe je vervolgens elke keer als je ergens bent, of 's middags langsloopt. Voila, je dan dus hebt 1 x voor een volle toko gestaan aan het begin van je vakantie.

En er waren best dingen die je daar spontaan, zonder plannen kon doen, maar ook een paar dingen niet (ik vermoed hele populaire dingen).

En daarom ga je dit jaar maar niet op vakantie.

Schiet mij maar lek hoor. 1 avondje voorpret op internet thuis om even wat uit te zoeken en te boeken en je kan een vakantie naar wens hebben. Klinkt alsof je het jezelf vooral heel moeilijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
06-07-2020 12:38


Vroegah, in de jaren '70 kon dat allemaal nog veel makkelijker.

Als je niet persé op 14 juli op een ANWB camping bij Frejus of Gardameer wil staan dan kan dat nog steeds prima.

Probeer het maar.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 12:50
Een vouwwagen is dan ook echt iets anders. Dat vereist een grote plaats.

Vindt je het echt gek en ingewikkeld dat je dan een plek op een camping moet reserveren in een populair gebied in het hoogseizoen als je ook nog eens lange tijd op 1 plek wil blijven? Ik vind het al heel wat dat je dus voor 2-3 dagen vaak wel plek vindt. In het hoogseizoen, in populaire vakantiegebieden. Dat was 30 jaar geleden echt niet anders.

En dat je een restaurant in dezelfde context voor de dag erna kan reserveren? Dat is toch niet gek of raar of irritant?
Je staat daar, "oh jammer zit vol, schrijf me gelijk maar op voor morgen dan monsieur". En dat doe je vervolgens elke keer als je ergens bent, of 's middags langsloopt. Voila, je dan dus hebt 1 x voor een volle toko gestaan aan het begin van je vakantie.

En er waren best dingen die je daar spontaan, zonder plannen kon doen, maar ook een paar dingen niet (ik vermoed hele populaire dingen).

En daarom ga je dit jaar maar niet op vakantie.

Schiet mij maar lek hoor. 1 avondje voorpret op internet thuis om even wat uit te zoeken en te boeken en je kan een vakantie naar wens hebben. Klinkt alsof je het jezelf vooral heel moeilijk maakt.

Het gaat mij niet zo zeer om dit jaar, maar om het hele fenomeen reserveren.

Alles kan gereserveerd, dus doet men het, dus men moet het.

Dertig jaar geleden was dat wel anders, want geen internet. Je moest meer moeite doen om te reserveren, zeker ter plekke dus was het minder gewoon en minder ingeburgerd.

Nu ik zelfs voor de kleinste dingen moet reserveren ga ik niet op vakantie omdat ik in mijn vakantie niet van tijdslot naar tijdslot wil leven.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 12:53
Als je niet persé op 14 juli op een ANWB camping bij Frejus of Gardameer wil staan dan kan dat nog steeds prima.

Probeer het maar.

Gedaan, vier jaar geleden. Negen camping gezien voordat we konden uitklappen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 12:11
Denk het niet. Mensen die erop uit zijn om leuke dingen te zien en ervaren, die doen gewoon wat ze moeten doen. Ik ken veel wereldreizigers, die klagen zelden. De bankhangers zijn de klagers.

Ik koop al jaren op vakantie ruim van tevoren kaartjes voor de grote musea. Voor de opera in Wenen moet je een jaar vooruit reserveren (voor de betere opera's in NL trouwens ook!). Voor jet Alhambra in Spanje moet je altijd al reserveren.
Als je op reis wil naar bijvoorbeeld Australië of Azie moet je ook een beetje plannen, je aan regels houden, zelfs Visa aanvragen enzovoorts.
Zo is het leven. Zo zit de wereld in elkaar. Je kan er ook voor kiezen je weerstand los te laten tegen hoe de wereld gewoon is.

Als je bij alles steeds opstandig wordt of geïrriteerd raakt dan kom je nergens aan toe (zie ook TO die zichzelf maar weer opsluit en jij die vakantie overslaat). Mensen die heel actief zijn houden de focus op wat zij willen.
Lekker zwart wit allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven