Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 14:14
Andersom heeft het ook over voor Corona.
Ook goed. Nog steeds vind ik het nogal apart om doorgewinterde reserveerders als een type mens te bestempelen, sterker nog als type mens dat het leven van de bonnefooiers onaangenaam maakt. Er bestaan nu eenmaal populaire plekken. Ook als er alleen maar bonnefooiers naar die plek komen, is er voor nummer 100 geen plek. Dan maakt het alsnog niks uit of nummer 1 t/m 99 hadden gereserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
06-07-2020 13:29
Toen ik dertig jaar geleden met mijn ouders ging kamperen kwamen we ook zeer regelmatig een bordje met 'complet' erop tegen. Dan moest je soms ook wel vijf campings af. Nu kan je de volgende camping met je mobiel bellen. En dus een hoop tijd besparen.
Oh ja dat vond ik als kind dus echt al zo vreselijk he. Zat je al uren in die hete auto (zonder airco) en dan was er in eerste instantie nergens plek en je ouders vertikten het om te reserveren, want dat was niet avontuurlijk genoeg.. Of dan kon je inderdaad maar 1 nachtje blijven en moest je de volgende dag weer alles inpakken en weer die auto in... ;-D
happyapple wijzigde dit bericht op 06-07-2020 15:05
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 13:24
Dat bedoel ik, je gaat er zomaar vanuit dat als je dat niet leuk vind, dat je je dan halsstarrig verzet, moedeloos bent en op de bank blijft hangen. Ik vind jou halsstarrig en koppig in je eigen denkkader hangen.

Nee, daar ga ik niet zomaar van uit. Dat is wat jullie in dit topic uitstralen. Lees je eigen posts en die van Andersom en de TO en een paar anderen, nog eens na.

Alles is moeilijk, vroeger was het beter, niks kan meer spontaan, klaag klaag en eindigend met: "ik ga nog 3 maanden in lockdown", of: "Ik sla dit jaar de vakantie wel over". Of: "ik stel mijn uitje naar de Apenheul nog maar uit".

Komt op mij behoorlijk verzettend en moedeloos over en zo te horen komen er ook niet veel uitjes. Projectie projectie.

Nou, succes met die denkwijze, ik ga zo lekker zwemmen. Gisteren gereserveerd , ik vermoedde dat ik daar vandaag wel spontaan zin in zou hebben.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 15:03
Nee, daar ga ik niet zomaar van uit. Dat is wat jullie in dit topic uitstralen. Lees je eigen posts en die van Andersom en de TO en een paar anderen, nog eens na.

Alles is moeilijk, vroeger was het beter, niks kan meer spontaan, klaag klaag en eindigend met: "ik ga nog 3 maanden in lockdown", of: "Ik sla dit jaar de vakantie wel over". Of: "ik stel mijn uitje naar de Apenheul nog maar uit".

Komt op mij behoorlijk verzettend en moedeloos over en zo te horen komen er ook niet veel uitjes. Projectie projectie.

Nou, succes met die denkwijze, ik ga zo lekker zwemmen. Gisteren gereserveerd , ik vermoedde dat ik daar vandaag wel spontaan zin in zou hebben.

Tja, jij komt op mij nogal gefrustreerd over. Gefrustreerd over afwijkende meningen van anderen. Ik ga niet op vakantie omdat ik normaal al tegen de reserveringswaanzin aanloop en het nu met Corona echt te erg vind. Heb er verder vrede mee dat ik niet ga want op deze manier lijkt het mij niet leuk. Of niet leuk genoeg. Nieuw jaar nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even: ik heb geen moeite met een ander gevoel, maar met onwaarheden. Dat je nu wéken vantevoren moet reserveren, dat je niet op de bonnefooi op vakantie kan, dat vroeger alles op de bonnefooi kon. Dat is gewoon niet waar. Nu niet en vroeger niet.

Je gevoelens zijn je gevoelens maar laten we wel bij de feiten blijven. 30 jaar geleden kon je ook niet in het hoogsseizoen iedere camping in z-Frankrijk oprijden en nu hoef je geen weken vantevoren de dierentuin te reserveren. Gewoon niet waar.
Ik vind reserveren wel fijn. Zo wordt het niet te druk, sta je niet onnodig lang ergens te wachten tot je aan de beurt bent en kom je niet voor niks ergens aan als het al vol is.

Ja bij de populaire dingen zoals pretparken kun je waarschijnlijk niet meer op de dag zelf beslissen of je vandaag gaat maar als je morgenvroeg de kapper belt kun je waarschijnlijk morgen ook nog gewoon terecht.

Het enige mindere vind ik dat je soms een tijd limiet krijgt maar die dingen sla ik nu over tenzij het ruim binnen die tijd lukt.
En ik was altijd wel blij dat mijn ouders gewoon reserveerden voor vakantieparken en dergelijke. Bij aankomst kwam het namelijk wel eens voor dat er aan de weg stond dat ze vol waren. En bij reserveren kon je vaak ook nog kiezen waar je je huisje wilde hebben. Lekker aan het meer of aan de rand van het bos. Bij de speeltuin of juist wat verderop zodat je niet de hele dag de herrie ervan had.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-07-2020 06:20
Ik vind het juist heerlijk.
Ben gelijk naar het Anne Frankhuis gegaan bijvoorbeeld. Geen rij, zo naar binnen.
Wanneer kan dat nou? Ik heb de agenda inderdaad al een beetje gevuld, lekker overzichtelijk, ook geen hele dagen meer kwijt maar tijdsloten.
En laag verwacntingsmanagement wb de kinderen ook, 'nee is vol' is een heel normaal antwoord en dan blijven we rustig thuis. Al die attracties zijn er nog heel lang en zo is het dit jaar echt bijzonder wat je wel doet.
Naar het Anne Frank huis wat een goed idee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat die waanzin snel voorbij is. Het is even nu niet anders maar nog een tot twee jaar zo doorgaan is wel irritant en niet rendabel voor de ondernemers.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
06-07-2020 16:25
Ik hoop echt dat die waanzin snel voorbij is. Het is even nu niet anders maar nog een tot twee jaar zo doorgaan is wel irritant en niet rendabel voor de ondernemers.
Er zullen nog een hoop ondernemers over de kop gaan. Enfin, er was toch veel te veel horeca. Vorige zomer konden veel gelegenheden geen personeel meer vinden. Verder zou het wel goed zijn als het massatoerisme en de massaconsumptie sterk zou afnemen. Dan hou je ook weer geld over dat je niet uitgeeft en kun je dus met minder af. Beter tegen de stress en beter voor het milieu.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 15:03
Nee, daar ga ik niet zomaar van uit. Dat is wat jullie in dit topic uitstralen. Lees je eigen posts en die van Andersom en de TO en een paar anderen, nog eens na.

Alles is moeilijk, vroeger was het beter, niks kan meer spontaan, klaag klaag en eindigend met: "ik ga nog 3 maanden in lockdown", of: "Ik sla dit jaar de vakantie wel over". Of: "ik stel mijn uitje naar de Apenheul nog maar uit".

Komt op mij behoorlijk verzettend en moedeloos over en zo te horen komen er ook niet veel uitjes. Projectie projectie.

Nou, succes met die denkwijze, ik ga zo lekker zwemmen. Gisteren gereserveerd , ik vermoedde dat ik daar vandaag wel spontaan zin in zou hebben.
Oh jullie, je gooit dus alles op een hoop. Prima hoor, ga lekker zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
06-07-2020 15:01
Oh ja dat vond ik als kind dus echt al zo vreselijk he. Zat je al uren in die hete auto (zonder airco) en dan was er in eerste instantie nergens plek en je ouders vertikten het om te reserveren, want dat was niet avontuurlijk genoeg.. Of dan kon je inderdaad maar 1 nachtje blijven en moest je de volgende dag weer alles inpakken en weer die auto in... ;-D
Niet zo zeuren hoor, wat een first world problem.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
06-07-2020 14:27
Hoezo? Lekker relativerend toch, net als Sabeltands eigen bericht?
Exact, ik ging even spiegelen. Alsof ik het ook compleet meen enzo. Effe chillen hoor. Van mij mag ze deze situatie volkomen shit vinden.
oudebaas schreef:
06-07-2020 16:44
Er zullen nog een hoop ondernemers over de kop gaan. Enfin, er was toch veel te veel horeca. Vorige zomer konden veel gelegenheden geen personeel meer vinden. Verder zou het wel goed zijn als het massatoerisme en de massaconsumptie sterk zou afnemen. Dan hou je ook weer geld over dat je niet uitgeeft en kun je dus met minder af. Beter tegen de stress en beter voor het milieu.
Een 'elk nadeel heb ze voordeel', maar als ondernemer in de horeca of evenementenbranch is het wel een drama in het kwadraat natuurlijk. Dat gezegd hebbende spreekt op zichzelf het idee van een einde aan het massatoerisme mij wel aan. Net als een einde aan de veel te goedkope vliegtickets.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 16:45
Niet zo zeuren hoor, wat een first world problem.
Haha tja smaken verschillen. Helaas dat
je ouders dan bepalen he, maar nu mag ik het lekker zelf regelen ;-D
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 15:45
Nog even: ik heb geen moeite met een ander gevoel, maar met onwaarheden. Dat je nu wéken vantevoren moet reserveren, dat je niet op de bonnefooi op vakantie kan, dat vroeger alles op de bonnefooi kon. Dat is gewoon niet waar. Nu niet en vroeger niet.

Je gevoelens zijn je gevoelens maar laten we wel bij de feiten blijven. 30 jaar geleden kon je ook niet in het hoogsseizoen iedere camping in z-Frankrijk oprijden en nu hoef je geen weken vantevoren de dierentuin te reserveren. Gewoon niet waar.

Je kon vroeger op veel meer campings op de bonnefooi terecht dan nu, dat is wel waarheid. Niet op iedere camping. Je hoeft nu geen dagen van te voren de dierentuin te reserveren maar het kan wel, dus doet men het en tref je het dus soms vol. Ook gewoon waar.

Mijn en jouw waarheid kunnen prima naast elkaar bestaan.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 15:45
Nog even: ik heb geen moeite met een ander gevoel, maar met onwaarheden. Dat je nu wéken vantevoren moet reserveren, dat je niet op de bonnefooi op vakantie kan, dat vroeger alles op de bonnefooi kon. Dat is gewoon niet waar. Nu niet en vroeger niet.

Je gevoelens zijn je gevoelens maar laten we wel bij de feiten blijven. 30 jaar geleden kon je ook niet in het hoogsseizoen iedere camping in z-Frankrijk oprijden en nu hoef je geen weken vantevoren de dierentuin te reserveren. Gewoon niet waar.

Je kon vroeger op veel meer campings op de bonnefooi terecht dan nu, dat is wel waarheid. Niet op iedere camping. Je hoeft nu geen dagen van te voren de dierentuin te reserveren maar het kan wel, dus doet men het en tref je het dus soms vol. Ook gewoon waar.

Mijn en jouw waarheid kunnen prima naast elkaar bestaan.
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:50
Wat een armoeiig argument dat je nu niet weet of je in augustus zin hebt in een park/sauna. Het staat dan in je agenda, je leeft er naar toe, dan heb je er heus wel zin in hoor. Net zoals je een vakantie boekt. Het komt allemaal als een soort kinderlijke recalcitrantie op me over.

Als je voorheen nooit iets plande maar altijd a la minute spontaan iets ging doen dan zal je vaak je neus hebben gestoten (ervan uitgaande dat je werkt en het moet hebben van vakantie- en weekenddagen). Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Niet bij de populaire uitjes.

Ik plan dat soort dingen echt nooit maanden van tevoren. Of het moet in het buitenland zijn en er moet een overnachting bij.
Het-groepje schreef:
06-07-2020 06:20
Ik vind het juist heerlijk.
Ben gelijk naar het Anne Frankhuis gegaan bijvoorbeeld. Geen rij, zo naar binnen.
Wanneer kan dat nou? Ik heb de agenda inderdaad al een beetje gevuld, lekker overzichtelijk, ook geen hele dagen meer kwijt maar tijdsloten.
En laag verwacntingsmanagement wb de kinderen ook, 'nee is vol' is een heel normaal antwoord en dan blijven we rustig thuis. Al die attracties zijn er nog heel lang en zo is het dit jaar echt bijzonder wat je wel doet.

Ja, hebben wij ook gedaan. Einde van de week het Louvre denk ik :heart:
Avena schreef:
06-07-2020 09:42
Jongens, TO heeft het over wanhoop hè? Omdat ze moet reserveren voor een pretpark.
Grappig dat jij echt denkt dat ze wanhopig is :hihi:
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 15:45
Nog even: ik heb geen moeite met een ander gevoel, maar met onwaarheden. Dat je nu wéken vantevoren moet reserveren, dat je niet op de bonnefooi op vakantie kan, dat vroeger alles op de bonnefooi kon. Dat is gewoon niet waar. Nu niet en vroeger niet.

Je gevoelens zijn je gevoelens maar laten we wel bij de feiten blijven. 30 jaar geleden kon je ook niet in het hoogsseizoen iedere camping in z-Frankrijk oprijden en nu hoef je geen weken vantevoren de dierentuin te reserveren. Gewoon niet waar.
Ik ken toch echt een aantal gezinnen die nu iets in NL willen boeken maar waar het echt echt echt niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
06-07-2020 13:24
Seks is ook veel leuker dan in de rij staan voor een attractie.
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
06-07-2020 17:51
Ik ken toch echt een aantal gezinnen die nu iets in NL willen boeken maar waar het echt echt echt niet lukt.
Een accomodatie boeken in het hoogseizoen is altijd al erg moeilijk geweest.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Star3 schreef:
06-07-2020 17:51
Ik ken toch echt een aantal gezinnen die nu iets in NL willen boeken maar waar het echt echt echt niet lukt.
Dan is dat gezin redelijk laat want je had op je vingers na kunnen tellen dat door corona meer mensen in eigen land op vakantie gaan dus je er snel bij moest zijn wil je iets hebben in het hoogseizoen. De zomer vakantie is deze week al begonnen in het noorden. Dat is het risico van last minute toch nog weg willen.
Star3 schreef:
06-07-2020 17:51
Ik ken toch echt een aantal gezinnen die nu iets in NL willen boeken maar waar het echt echt echt niet lukt.
Dat ligt dan ook aan de eisen die de gezinnen stellen. Ik weet zat campings waar nog wel plek is. Maar die zijn zonder zwembad, zwemgelegenheid of in een minder toeristisch gebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven