Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Scholen niet dicht maar mild verkouden kind thuishouden

29-11-2021 20:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet zo goed. De scholen mogen openblijven maar nu moet je bij milde klachten ook thuisblijven. Zelftesten waren uitverkocht dus kon kind niet testen. Dus vandaag en morgen sowieso thuisblijven en een officiele pcr -test kan op zijn vroegst ook woensdag pas. Dan was kind beter afgeweest als de scholen dicht waren. Dan werd er tenminste online les geregeld. Hoe ervaren andere ouders dit?
En hoe ga je om met een kind dat weigert te testen en het dan ook totaaaal niet erg vindt thuis te moeten blijven? Kinderen zijn vaak verkouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal dan het huiswerk op bij juf, die ze in de loop van de ochtend bij elkaar heeft gehaald, en dan gaan we thuis aan de studie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Op onze school is er nu standaard de mogelijkheid voor online de opdrachten doen. Als je kind die niet gedaan heeft, zonder flink ziek te zijn, krijg je aan het einde van de dag een mail daarover. Ze gaan er hier vanuit dat de komende weken de klassen sowieso half leeg zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het weekschema online plus het meeste lesmateriaal, dus kinderen kunnen in elk geval verder. Ik heb zelf ook redelijk wat materiaal in huis, aan het begin van het jaar aangeschaft voor het geval ze thuis komt te zitten, dat had ik vorig jaar ook. Vond ik wel geruststellend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn kind zondagavond laten testen, zondagavond uitslag en vandaag mocht ze weer naar school. Ze snotterde echter zo erg dat ik dat wat aso vond dus ze bleef thuis (en vond dat totaaaaaal niet erg, zusjes jaloers etc). Morgen gaat ze weer. Het snotteren is al flink verminderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ingewikkeld. Natuurlijk zat ik ook niet te wachten op thuiswerken met twee kinderen om me heen. Maar nu zit ik weer elke avond/ ochtend als een havik bovenop mijn kinderen te luisteren of ze niet een keer te veel hun neus ophalen of kuchen.
Ik word er bloednerveus van. Dan liever de zekerheid dat je gewoon met zijn allen thuiszit en er het beste van moet maken.
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
29-11-2021 20:23
Ik vind het ook ingewikkeld. Natuurlijk zat ik ook niet te wachten op thuiswerken met twee kinderen om me heen. Maar nu zit ik weer elke avond/ ochtend als een havik bovenop mijn kinderen te luisteren of ze niet een keer te veel hun neus ophalen of kuchen.
Ik word er bloednerveus van. Dan liever de zekerheid dat je gewoon met zijn allen thuiszit en er het beste van moet maken.
Zelfde hier
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
29-11-2021 20:17
Ik haal dan het huiswerk op bij juf, die ze in de loop van de ochtend bij elkaar heeft gehaald, en dan gaan we thuis aan de studie.
Dit dus heb ik ook gedaan de afgelopen dagen toen mijn jongste een snotneus had en hoestte. De oudste zat al thuis vanwege quarantaine met de rest van de klas dus daar was in het algemeen wat voor geregeld
Weigert je kind een test of kun je niet aan een zelftest komen? In het eerste geval heeft je kind niet zo veel te willen, wat moet dat moet.

De meeste scholen hebben toch wel een oplossing tegenwoordig om teveel achterstand te voorkomen door online lessen, boeken/huiswerk op (laten) halen.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
29-11-2021 20:20
Ik heb mn kind zondagavond laten testen, zondagavond uitslag en vandaag mocht ze weer naar school. Ze snotterde echter zo erg dat ik dat wat aso vond dus ze bleef thuis (en vond dat totaaaaaal niet erg, zusjes jaloers etc). Morgen gaat ze weer. Het snotteren is al flink verminderd.
Dan had je mazzel dat het resultaat zo snel had. Hier hebben twee keer 24 uur moeten wachten. Gelukkig hebben een DigiD anders duurder het nog langer.
Weigert te testen? Hoe dan? Je gaat gewoon mee en we testen, klaar. Tenzij 12+, dan mogen ze idd zelf meebeslissen en moeten ze toestemming geven. Maar weigeren? Kom zeg.

Maar idd het is niet ideaal geregeld nu. Lange wachttijden voor testen, geen thuis les of online les. Dus thuis zitten en wachten
MadameJean schreef:
29-11-2021 20:20
Ik heb mn kind zondagavond laten testen, zondagavond uitslag en vandaag mocht ze weer naar school. Ze snotterde echter zo erg dat ik dat wat aso vond dus ze bleef thuis (en vond dat totaaaaaal niet erg, zusjes jaloers etc). Morgen gaat ze weer. Het snotteren is al flink verminderd.
Hier op dinsdagochtend afspraak gemaakt, woensdagavond pas de test, donderdag eind van de middag uitslag. Ben je dus 3 dagen thuis verder.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten laatst in quarantaine, juf heeft schoolwerk meegegeven aan de buurjongen die op dezelfde school zit. Deel kon ook online gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Tacocat schreef:
29-11-2021 20:40
Weigert te testen? Hoe dan? Je gaat gewoon mee en we testen, klaar. Tenzij 12+, dan mogen ze idd zelf meebeslissen en moeten ze toestemming geven. Maar weigeren? Kom zeg.

Maar idd het is niet ideaal geregeld nu. Lange wachttijden voor testen, geen thuis les of online les. Dus thuis zitten en wachten
Uhm, een kind dat echt bang is, por jij even een stok in zijn of haar neus?
Ik ben ook echt niet voor al dat softe gedoe, maar ik vind dit serieus een lastig ding, want ons kind is echt bang na een eerdere ervaring met testen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, ook in de stress. Gisteren begonnen de snotneuzen weer dus vandaag 2 kinderen thuis en door de teststraat. Er was gelukkig snel plek. Hopelijk hebben we de uitslag voor de school morgen begint.
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
29-11-2021 20:23
Ik vind het ook ingewikkeld. Natuurlijk zat ik ook niet te wachten op thuiswerken met twee kinderen om me heen. Maar nu zit ik weer elke avond/ ochtend als een havik bovenop mijn kinderen te luisteren of ze niet een keer te veel hun neus ophalen of kuchen.
Ik word er bloednerveus van. Dan liever de zekerheid dat je gewoon met zijn allen thuiszit en er het beste van moet maken.
Aan de ene kant denk ik ook zo, behalve dat ik gewoon echt niet weet hoe ik het weer moet gaan regelen. Mijn man kan niet thuis werken, ik heb een cruciaal beroep en als ik thuis blijf betekent het dat mijn patiënten die toch al op een enorme wachtlijst hebben gestaan wederom maanden moeten wachten op een afspraak.
Opa's, oma's en BSO kunnen ook niet als ze klachten hebben.

Ik weet het serieus echt niet, hoe we dit moeten gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat meerderen het zo ervaren. Niet dat dat fijn is maar in elk geval stel ik me dus niet aan. Online zijn de lessen wel te maken maar dan ontbreekt natuurlijk de instructie. Een klein kind kun je misschien nog dwingen maar een 12 jarige niet meer. Kind heeft zich heel vaak laten testen maar is het nu gewoon zat. Zal wel overgaan maar zo simpel zeggen dat je gewoon een stok in die neus duwt.. zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
29-11-2021 21:01
Aan de ene kant denk ik ook zo, behalve dat ik gewoon echt niet weet hoe ik het weer moet gaan regelen. Mijn man kan niet thuis werken, ik heb een cruciaal beroep en als ik thuis blijf betekent het dat mijn patiënten die toch al op een enorme wachtlijst hebben gestaan wederom maanden moeten wachten op een afspraak.
Opa's, oma's en BSO kunnen ook niet als ze klachten hebben.

Ik weet het serieus echt niet, hoe we dit moeten gaan doen.
Ik besef dat ik in de gelukkige positie ben dat ik mijn werk thuis kán doen.
Daarom heb ik ook nooit te veel willen klagen tijdens de wat strengere lockdowns.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook maar een beetje dat ze niet verkouden worden...

Mocht dat wel zo zijn dan zal ik wat meer in de avond gaan werken en overdag de kinderen helpen met schoolwerk.

Dat testen is een hier ook een drama, met name bij de jongste die vrij snel een bloedneus krijgt. Ik kijk het wel even aan, twee keer testen per week gaat hem sowieso niet worden. Althans, niet zolang dit de enige methode blijft.
Hier ook kinderen met alleen een snotneus en was toch Corona. Ik heb het inmiddels ook en ben er flink ziek van. In de klassenapps wordt al gezeurd over hoe zielig het is om kinderen met snottebellen te laten testen. Echt, ik ben er zó klaar mee. Vind je het gek dat de besmettingen zo snel gaan.

Hier geeft school gewoon werk op voor kinderen die thuis zijn. Dus dat gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het nergens echt vinden, maar mogen kinderen met milde verkoudheidsklachten én een negatieve GGD-test nu wel of niet naar school?
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
29-11-2021 20:23
Ik vind het ook ingewikkeld. Natuurlijk zat ik ook niet te wachten op thuiswerken met twee kinderen om me heen. Maar nu zit ik weer elke avond/ ochtend als een havik bovenop mijn kinderen te luisteren of ze niet een keer te veel hun neus ophalen of kuchen.
Ik word er bloednerveus van. Dan liever de zekerheid dat je gewoon met zijn allen thuiszit en er het beste van moet maken.
Ik word er idd ook nerveus van. Ik vertelde de regels aan dochter en ze zei (zaterdag), oh maar ik heb nu al een snotneus. Neeee. Dus ik hele weekend opgelet maar kon oprecht geen snotneus ontdekken, dus dat viel nogal mee. Ze zei het overigens niet omdat ze thuis wil blijven. Ze gaat liever naar school.
Maar ik word er idd nerveus van. Want ja, ik werk ook (op locatie), en wie gaat er dan oppassen?? Oma niet lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
29-11-2021 20:58
, por jij even een stok in zijn of haar neus?

Een stok! :rofl:
Tis nog dunner dat een wattenstaafje, of noem jij wattenstaafjes ook stokken.


Ik vind het geen probleem. Ze zijn gelukkig bijna nooit verkouden, en er is al een mail verstuurd dat als je kind thuis blijft bij verkoudheid je huiswerk toegestuurd krijgt om online te maken.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
29-11-2021 21:32
Een stok! :rofl:
Tis nog dunner dat een wattenstaafje, of noem jij wattenstaafjes ook stokken.


Ik vind het geen probleem. Ze zijn gelukkig bijna nooit verkouden, en er is al een mail verstuurd dat als je kind thuis blijft bij verkoudheid je huiswerk toegestuurd krijgt om online te maken.
Oww, sorry, ik wist niet dat je over mijn woordkeuze ging vallen.
Natuurlijk is het geen stok, maar mijn kind is er bang voor..of er nou een wattenstaafje of een stok ingaat.
eenhoornn schreef:
29-11-2021 20:58
Uhm, een kind dat echt bang is, por jij even een stok in zijn of haar neus?
Ik ben ook echt niet voor al dat softe gedoe, maar ik vind dit serieus een lastig ding, want ons kind is echt bang na een eerdere ervaring met testen.
Gewoon omkopen. Na de test een snoepje en hoppa, even in de houdgreep hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven