Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Seizoensplek camping en betaling

03-06-2020 21:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staan zoveel topics en kan zo snel geen eentje vinden waar ik info kan halen, dus ik doe een poging of iemand antwoord kan geven op mijn vraag.
We hebben een seizoensplaats geboekt waar we normaal gesproken vanaf april zouden staan, dit kon natuurlijk niet door sluiting vanwege corona.
Wij hadden de betaling nog niet helemaal voldaan voor alles op slot ging, maar nu is mijn vraag hoe verder.
Zoals het er nu naar uitziet gaat het sanitair 1 juli open en kunnen we (hopelijk) dus nog tot september heen. We hebben de camping gevraagd hoe het gaat qua betalingen verder en of (er vanuit gaande dat 1/7 alles opengaat en we heen kunnen) deze afgelopen drie maanden dan verrekend worden met het bedrag wat er nog openstaat.
De camping zegt nu voor 1 juli alles betalen en als het dan wel opengaat word er een tegoed berekent wat 18 maanden geldig is.

Maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer naar een andere camping (we wisselen ieder jaar) dan hebben we niks aan dit tegoed natuurlijk (Plus dat we een tegoed sowieso riskant vinden, straks raakt 1 van ons werkeloos en gaan we volgend jaar niet eens op vakantie, of raakt een bedrij failliet etc) en zien we liever dat ze het gewoon gaan verrekenen. Maar ik kan hier niks concreets over vinden, iemand een idee hoe dit zit?

Sorry beetje lang verhaal maar vind het een beetje lastig uitleggen zo getypt
ikbedenkookmaariets wijzigde dit bericht op 03-06-2020 21:48
Reden: Spelfoutje
0.07% gewijzigd
Gaan ze ook echt pas op 1 juli open?
Heb je geen eigen sanitair bijvoorbeeld in je caravan en was het dus theoretisch wel mogelijk om al eerder te gaan.

Volgens mij is het wel duidelijk en hoef je geen voucher te accepteren als je dit niet wil en hoef je alleen te betalen voor de periode dat je kunt gaan. Alleen dat is een lastige rekensom. Want de weken in het voorjaar zijn goedkoper dan de weken in het hoogseizoen dus hoeveel ga je verrekenen. Je kunt natuurlijk we kijken hoeveel ze vragen in het voorjaar per week en hoeveel in het hoogseizoen en zo na rato kijken hoeveel je terug zou moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu uitziet gaan ze echt pas 1 juli open helaas, we hebben geen eigen sanitair dus konden jammer genoeg niet heen.

Ik snap dat de rekensom lastig is inderdaad, maar denk dat we toch even weer contact opnemen ivm het tegoed, daar kunnen we niet zoveel mee vrees ik
Alle reacties Link kopieren
Ikbedenkookmaariets schreef:
03-06-2020 21:46
Zoals het er nu uitziet gaan ze echt pas 1 juli open helaas, we hebben geen eigen sanitair dus konden jammer genoeg niet heen.

Ik snap dat de rekensom lastig is inderdaad, maar denk dat we toch even weer contact opnemen ivm het tegoed, daar kunnen we niet zoveel mee vrees ik
Maar de camping is dus wel gewoon open?
Alle reacties Link kopieren
Dat jullie geen eigen sanitair geven is toch niet het probleem van de campingeigenaar?

Hoeveel campingdagen hebben jullie nu daadwerkelijk gemist door Corona tussen 1 april en 1 juni? Het was niet elk weekend lekker.
Alle reacties Link kopieren
Dus de camping was open maar alleen het sanitair niet?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
03-06-2020 22:28
Dus de camping was open maar alleen het sanitair niet?
Ja maar zonder eigen sanitair aan boord, kan je3 er dus niet heen. En een seizoensplaats, wordt niet altijd alleen maar in t weekend gebruikt. Veel senioren zitten gewoon 6 maanden op de camping.
Ik zou juridisch advies inwinnen, want jullie hebben niks aan een tegoedbon, voor hetzelfde geld ben je dan al overleden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
03-06-2020 22:38
, want jullie hebben niks aan een tegoedbon, voor hetzelfde geld ben je dan al overleden.
Dan heb je ook niets aan het geld.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een seizoensplek en geen eigen sanitair. Wij hebben contact met de camping opgenomen, de plek opgegeven en een andere accommodatie geboekt met eigen sanitair. Was geen probleem. Dus ga het gesprek aan. Wij hadden wel al alle kosten voldaan. Als we dat niet zouden doen hadden we geen recht op een regeling.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... -nederland
Alle reacties Link kopieren
De camping was (op eigen initiatief) gesloten voor gasten die geen eigen sanitair hadden. Daar kan de camping inderdaad niks aan doen maar we mochten er ook niet heen dan. Alleen geopend voor gasten met eigen sanitaire voorzieningen.
En ik snap best dat het voor iedereen overmacht is dit, maar stel we krijgen een tegoed en we raken werkloos/ziek of wat dan ook dan hebben we daar niks aan.
Omboeken kan sowieso niet want alles is verder volgeboekt.
Ik had in juni een trekkershut zonder sanitair geboekt. Camping had een chemisch toilet geplaatst in de hut en we konden komen. Tja ik vind dat zelf een noodoplossing waar ik niet op zit te wachten. Ik wil ook kunnen douchen. Maar ik heb de voucher genomen omdat ik volgend jaar toch weer ga. We gingen vanwegen een evenement daarheen. Die was ook al afgelast en hopelijk volgend jaar herkansing.

Maar was dat toilet in de hoek van een hut met een kamerscherm dus nu een volwaardige sanitaire voorziening? Ik hoop toch van niet. Maar niemand die het zeker weet en of ik mijn geld had kunnen opeisen.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
03-06-2020 22:07
Dat jullie geen eigen sanitair geven is toch niet het probleem van de campingeigenaar?

Hoeveel campingdagen hebben jullie nu daadwerkelijk gemist door Corona tussen 1 april en 1 juni? Het was niet elk weekend lekker.

We hebben inderdaad geen volle weken gemist, maar wel veel weekenden, we zitten er eigenlijk ieder weekend vanaf april al. En ik zou het ook prima vinden dat ze daar iets mee doen qua verrekenen hoor, maar om nu voor zes maanden te betalen terwijl we er straks “maar” drie van gebruiken vind ik ook dubbel, en een tegoed vind ik voor ons niks. Maar wil er graag normaal met ze uitkomen, vroeg me alleen af of we verplicht zijn akkoord te gaan met een tegoed
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-06-2020 22:51
Ik had in juni een trekkershut zonder sanitair geboekt. Camping had een chemisch toilet geplaatst in de hut en we konden komen. Tja ik vind dat zelf een noodoplossing waar ik niet op zit te wachten. Ik wil ook kunnen douchen. Maar ik heb de voucher genomen omdat ik volgend jaar toch weer ga. We gingen vanwegen een evenement daarheen. Die was ook al afgelast en hopelijk volgend jaar herkansing.

Maar was dat toilet in de hoek van een hut met een kamerscherm dus nu een volwaardige sanitaire voorziening? Ik hoop toch van niet. Maar niemand die het zeker weet en of ik mijn geld had kunnen opeisen.
Lastig he, ik zie het ook niet zitten om met een heel gezin op een chemisch toilet te moeten in de caravan, en inderdaad ik zou ook graag gewoon douchen
Ik denk dat omdat je dus niet mocht komen recht hebt op geld terug. Maar hoeveel dat is? De duurdere weken wanneer je er waarschijnlijk dagelijks bent komen denk ik tussen juli en aug. April, mei en juni vaak veel minder en die periode is goedkoper.
Waarom ga je dan niet een keer een jaar later naar een andere camping?
Alle reacties Link kopieren
Wij staan ook op een seizoensplek en konden uiteindelijk pas in mei de camping op ondanks eigen vootzieningen.

Ik snap het als je 3 maanden extra betaald voor niks dat het jammer is maar ikzelf zal niet de gemiste weken gaan verrekenen. De maanden juli en augustus zijn normaal gesproken al erg duur dus de teruggave is niet bijv. de helft.

Ik vind het jammer dat we niet eerder heen mochten maar voor de campingeigenaren nog veel erger. Ze gaan nog veel meer inkomsten missen vanwege evenementen die niet door kunnen gaan en gesloten horeca.

Misschien kun je de camping vragen om een aantal weken langer te staan? Zo kost het de camping niet veel extra.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor, en zou ook heel goed snappen dat ze het niet door de helft splitsen, dat verwachten we ook zeker niet. Maar dat we gewoon de drie maanden (juli, augustus/september) betalen en dat ze dat verrekenen en geen tegoed doen.

Was reactie op Sneeuwwitje, kwamen andere reacties tussendoor
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
03-06-2020 22:59
Waarom ga je dan niet een keer een jaar later naar een andere camping?
Omdat we nu nog niet kunnen zeggen of de camping bevalt, is ons eerste jaar en ik wil dan eigenlijk niet “verplicht” worden om dan nog een jaar ergens te staan waar we het niet naar ons zin hebben
Alle reacties Link kopieren
kiki2030 schreef:
03-06-2020 23:00
Wij staan ook op een seizoensplek en konden uiteindelijk pas in mei de camping op ondanks eigen vootzieningen.

Ik snap het als je 3 maanden extra betaald voor niks dat het jammer is maar ikzelf zal niet de gemiste weken gaan verrekenen. De maanden juli en augustus zijn normaal gesproken al erg duur dus de teruggave is niet bijv. de helft.

Ik vind het jammer dat we niet eerder heen mochten maar voor de campingeigenaren nog veel erger. Ze gaan nog veel meer inkomsten missen vanwege evenementen die niet door kunnen gaan en gesloten horeca.

Misschien kun je de camping vragen om een aantal weken langer te staan? Zo kost het de camping niet veel extra.
Aantal weken langer staan heeft geen meerwaarde, ik sta in oktober liever niet meer op de camping, de camping en voorzieningen zoals zwembad en zo sluiten ook eind september.
We hoeven ook zeker de helft niet terug, maar we willen graag dat die drie maanden dan verrekend worden gewoon voor de prijs wat je normaal betaald voor een voorseizoen zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Over hoeveel geld hebben we het?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ikbedenkookmaariets schreef:
03-06-2020 22:53
Lastig he, ik zie het ook niet zitten om met een heel gezin op een chemisch toilet te moeten in de caravan, en inderdaad ik zou ook graag gewoon douchen

Maar het had dus wel gekund. Je kon dus naar de camping alleen waren niet alle voorzieningen open en hebt zelf de keuze gemaakt dan maar niet te gaan. Dan blijft er qua compensatie naar mijn mening zo weinig over dat ik het persoonlijk zou laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
04-06-2020 05:26
Over hoeveel geld hebben we het?
dat vraag ik me ook af, ik neig ook een beetje naar solidair zijn met de camping want die lopen al zoveel inkomsten mis maar ik realiseer me best dat ik makkelijk praten heb ( ik heb financieel niets te klagen).
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
04-06-2020 12:08
Maar het had dus wel gekund. Je kon dus naar de camping alleen waren niet alle voorzieningen open en hebt zelf de keuze gemaakt dan maar niet te gaan. Dan blijft er qua compensatie naar mijn mening zo weinig over dat ik het persoonlijk zou laten gaan.
Nee de camping was gesloten voor gasten die geen eigen sanitair hadden. Sanitaire gebouwen zijn gesloten dus je kan niet douchen en naar het toilet. We kregen in de sluitingsperiode mail dat de camping geopend was voor gasten met eigen sanitair (dus douche en toilet) en dat hebben we niet
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
04-06-2020 12:12
dat vraag ik me ook af, ik neig ook een beetje naar solidair zijn met de camping want die lopen al zoveel inkomsten mis maar ik realiseer me best dat ik makkelijk praten heb ( ik heb financieel niets te klagen).
Dat willen ze dus pas berekenen als de toiletgebouwen weer open zijn. En we willen heus wel solidair zijn maar het is iets waar we het hele jaar voor sparen en wat voor ons een redelijke uitgave is, normaal ook geen probleem als we er zo vaak mogelijk komen, maar dat kan nu dus niet. Ik hoop gewoon dat we elkaar tegemoet kunnen komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven