Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Seksproblemen door Corona-maatregelen

10-10-2020 01:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-ers,

Ik heb er lang over gedacht of ik dit durfde te plaatsen, maar ik wil het toch van mijn hart:

Mijn vriend en ik wonen beiden nog thuis. We zijn in de twintig, maar zouden beiden het liefst op ons zelf gaan. Doordat de huur- en koopprijzen zo hoog zijn, hebben we beiden nog geen geschikte woning kunnen vinden, dus zelfstandig wonen is nog geen optie. We wonen beiden nog bij onze ouders inclusief broertjes en zusjes. Door covid-19 maatregelen is er altijd wel iemand thuis.

Dit heeft enorme impact op het seksleven. We proberen momenten te vinden waarop we ons samen even terug trekken, maar als we samen zijn en overdag naar boven gaan, worden we verdacht aangekeken. Ook lopen mensen zonder te kloppen binnen, ook na dit bespreekbaar te hebben gemaakt. Mijn bed kraakt verschrikkelijk, de muren zijn super dun en de gezinsleden slapen bij beiden op dezelfde verdieping. Het ergste is nog wel dat we de laatste paar weken veel hebben gehad dat we tijdens de daad geroepen worden. Major turn-off. Hierdoor durven we het eigenlijk niet meer echt te doen. Behalve middernacht, maar door werk zijn we ook vaak te moe om te wachten tot het na middernacht is of heel vroeg in de ochtend.

Ik merk dat ik de laatste tijd geen zin meer heb doordat er zo weinig privacy is. En ik ook de moeite niet meer wil nemen iets spannends aan te doen of speeltjes erbij te pakken als we elk moment gestoord kunnen worden.

Herkennen jullie dit probleem of heb je tips hier mee om te gaan, let me know.

Ps. Ik besef me dat dit geen first world problem is, er zijn veel ergere dingen aan de hand in de wereld op dit moment, maar ik wilde het toch even kwijt..
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon eens heel duidelijk zijn.
Pa, ma, als Piet en ik naar boven gaan wil ik privacy en niet dat jullie te kust en te keur binnen komen. Ben geen 13 meer en onze relatie bestaat uit meer dan handje vasthouden.
Vanaf nu gaat mn deur gewoon op slot en wil ik dat jullie me met rust laten.

Dan bek je maar een keer van je af hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit voegt waarschijnlijk niet zo veel toe maar wil het toch gezegd hebben: Wat een bizar gedrag van je ouders. De badkamerdeur niet op slot mogen doen (je bent verdorie in de twintig!) omdat je moeder bang is voor 'geheimzinnig gedoe'? Waar is ze bang voor, dat je stiekem coke staat te snuiven in de badkamer? En je vader die binnenkomt, op jouw kamer (privé dus) en zich gaat bemoeien met een discussie tussen jou en je vriend waar hij geen reet mee te maken heeft? Waarom doen ze dat?
Ik snap dat het hun huis is en dat ze regels hebben. Maar er is ook nog zoiets als privacy. Ik zou echt dat gesprek eens aan gaan. Oh en met je schoonmoeder ook.

Verder denk ik inderdaad dat je veel kunt hebben aan de andere tips die al genoemd zijn. Knuffel voor jou :hug: want dit is geen leuke situatie zo.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
10-10-2020 10:51
En gewoon eens heel duidelijk zijn.
Pa, ma, als Piet en ik naar boven gaan wil ik privacy en niet dat jullie te kust en te keur binnen komen. Ben geen 13 meer en onze relatie bestaat uit meer dan handje vasthouden.
Vanaf nu gaat mn deur gewoon op slot en wil ik dat jullie me met rust laten.

Dan bek je maar een keer van je af hoor.
Dit vind ik ook. Geef je grenzen aan TO. Het klinkt bijna alsof ze bewust cockblocken.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
10-10-2020 01:58
Ga zo snel mogelijk op jezelf wonen dan kun je je vriend daar uitnodigen om privacy te hebben - dus gewoon op kamers gaan zoals iedereen!
Absurd dat je meteen een perfecte woning wil.
Sowieso is het veel beter om eerst een tijd op jezelf te wonen (voor jullie allebei) dan meteen samen te gaan wonen.
Ja kamers liggen voor het oprapen....
ik geef mn bek ook maar een douw
Badkamer op slot kan hier wel, maar alleen in overleg of op een moment dat niet iedereen wil. .

Vriendin van zoon ging wel eens douchen op een ochtend dat ik naar werk moest. En dan dus meer dan twintig minuten de badkamer bezet houden waardoor ik niet even mijn tanden kon poetsen, haar kon föhnen etc.

Dus ga het gesprek aan een houd rekening met anderen in het gezin.
Ik snap het probleem niet, jullie zijn twintigers, natúúrlijk hebben jullie seks.
Dus in plaats van ingewikkelde constructies en sloten en hotels etc etc zou een hardgrondig 'Lazer op, niet NU !', duidelijk genoeg moeten zijn voor alle familieleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hier plaatsvervangende schaamte van..... anno 2020, en mijn generatie als ouders
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:14
Dankje, hierdoor voel ik me iets beter en begrepen :)

Ja met de corona-maatregelen is het vooral nu lastig. Er is altijd wel iemand thuis. Hotel boeken is wel leuk voor een keer, maar aan de lopende band ook geen optie. En nu je het aanstipt: als ik bijvoorbeeld een discussie met mijn vriend in mijn kamer heb, dan komt mijn vader dus gewoon binnen. Dan zegt hij dat we niet moet discusseren of "ruzie" moeten maken en gaat hij bemoeien met het onderwerp. Dus quality time voor het voeren gesprekken om je emotionele band met elkaar in tact te houden, dat mis ik nu ook wel wat meer :')
Wow, dit is wel echt ingewikkeld en gaat nog wat verder dan 'ongemakkelijk vanwege een krakend bed'. No way dat mijn ouders zich vroeger daarmee zouden bemoeien OP MIJN EIGEN KAMER. Heb je dit al wel bespreekbaar gemaakt met je ouders? Ik denk dat dat toch de enige optie is. Niet eens zo zeer vanwege de sex maar gewoon, vanwege corona zitten we zo veel bij elkaar, ik heb behoefte aan alleen tijd met vriend, kunnen jullie ons alsjeblieft wat meer onze gang laten gaan als we met zijn tweetjes boven zitten?
Misschien is het dan handig om te benadrukken dat je je niet wilt onttrekken aan het gezin, heus beneden komt om te eten, weet ik wat, maar dat ze je gewoon met rust laten als jullie om 19u naar boven gaan, om te praten/een boek te lezen/te Netflixen (en als dit werkt, komt die chill vanzelf dan ook weer, hoop ik voor je ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-10-2020 10:59
Badkamer op slot kan hier wel, maar alleen in overleg of op een moment dat niet iedereen wil. .

Vriendin van zoon ging wel eens douchen op een ochtend dat ik naar werk moest. En dan dus meer dan twintig minuten de badkamer bezet houden waardoor ik niet even mijn tanden kon poetsen, haar kon föhnen etc.

Dus ga het gesprek aan een houd rekening met anderen in het gezin.
Maar dat vind ik sowieso een no brainer. Wij waren met drie kinderen thuis en op eengegeven moment alledrie met verkering dus in het weekend wel eens met zijn achten (doordeweeks dan weer nooit). Voor je ging douchen checkte je altijd even of er niet net iemand anders op weg naar de badkamer was.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij thuis was de regel geen seks terwijl er iemand thuis is. En anders ga je maar op jezelf wonen. Ik ben dus snel uit huis gegaan.

Maar ik ben wel op kamers begonnen en pas later naar een appartement gegaan. Heel goedkoop, 2de handse zooi gekocht en gaan. Je moet keuzes maken. Je kunt niet op jezelf wonen in een prachtig appartement maar je moet ermee leven dat je op kamers/studio moet.

Je moet ook de wensen van je ouders respecteren want het is hun huis dus hun regels. Dus dan geen seks thuis als zij dat niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Over dat bij elkaar logeren, hoe doen jullie dat? Slapen jullie met 2 mensen in een 1 persoons bed? Of op de grond? Dat slaapt toch niet lekker?
Alle reacties Link kopieren
Onze ouders wilden absoluut niet hebben dat wij bij elkaar bleven slapen. En samen naar de slaapkamer gaan om daar te hangen zat er ook niet echt in. En dus waren we genoodzaakt om het op andere plekken te doen: de auto, de vrije natuur, paskamers, kleedhokjes, openbare toiletten. Armlastig als ik was had ik niet de middelen om een hotelkamer te huren, maar met de kennis van nu zou ik zeker een hotelkamer huren voor een paar uurtjes.
Vraag eens aan je ouders of zij nog tips hebben over hoe zij dat doen met de seks. En koop een ander bed.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 11:23
Bij mij thuis was de regel geen seks terwijl er iemand thuis is. En anders ga je maar op jezelf wonen. Ik ben dus snel uit huis gegaan.

Maar ik ben wel op kamers begonnen en pas later naar een appartement gegaan. Heel goedkoop, 2de handse zooi gekocht en gaan. Je moet keuzes maken. Je kunt niet op jezelf wonen in een prachtig appartement maar je moet ermee leven dat je op kamers/studio moet.

Je moet ook de wensen van je ouders respecteren want het is hun huis dus hun regels. Dus dan geen seks thuis als zij dat niet willen.
Los van het feit dat ik het een rare regel vind (moesten jullie apart slapen dan, of werd je hierop gecontroleerd?) is het op die manier wel duidelijk. TO's ouders hebben zoiets nog niet aangegeven dus een goed gesprek lijkt me de beste optie.

En TO, je wilt liever geen huisgenoten omdat je dan hetzelfde probleem hebt, maar dat is in mijn ogen niet waar hoor. Huisgenoten is vaak net zo iets als 'buren', die lopen niet zo maar bij je naar binnen, als je niet reageert gaan ze niet voor de deur lopen staan roepen en ze hebben geen eisen over of jij de deur van JOUW kamer wel of niet op slot mag doen. En zeker niet als je daar gewoon afspraken over maakt!
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 11:23
Bij mij thuis was de regel geen seks terwijl er iemand thuis is. En anders ga je maar op jezelf wonen. Ik ben dus snel uit huis gegaan.

Maar ik ben wel op kamers begonnen en pas later naar een appartement gegaan. Heel goedkoop, 2de handse zooi gekocht en gaan. Je moet keuzes maken. Je kunt niet op jezelf wonen in een prachtig appartement maar je moet ermee leven dat je op kamers/studio moet.

Je moet ook de wensen van je ouders respecteren want het is hun huis dus hun regels. Dus dan geen seks thuis als zij dat niet willen.
Dat je niet wilt dat er iedere week een ander binnenloopt en bij je dochter/zoon in bed kruipt daar kan ik inkomen.
Maar als je kind een vaste relatie heeft vind ik het echt absurd om dit te verwachten.
En de privacy van je kinderen respecteer je sowieso denk ik. Echt vreselijk als ouders zich met privé discussies achter gesloten deuren gaan bemoeien.
Maduixa schreef:
10-10-2020 11:32
En TO, je wilt liever geen huisgenoten omdat je dan hetzelfde probleem hebt, maar dat is in mijn ogen niet waar hoor. Huisgenoten is vaak net zo iets als 'buren', die lopen niet zo maar bij je naar binnen, als je niet reageert gaan ze niet voor de deur lopen staan roepen en ze hebben geen eisen over of jij de deur van JOUW kamer wel of niet op slot mag doen. En zeker niet als je daar gewoon afspraken over maakt!

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze zelf ook regelmatig liggen te krikken.
Alle reacties Link kopieren
Eerst en vooral, een gesprek aangaan met je vader en schoonmoeder. Als jullie deur dicht is, betekent dat dat jullie alleen willen zijn en NIET gestoord willen worden.

Verder een papier op de buitenkant van de deur met 'WIJ WENSEN NIET GESTOORD TE WORDEN EN DUS OOK GEEN GESPREKKEN DOOR DE DEUR TE VOEREN. GELIEVE WEG TE GAAN'.

Als dat niet aankomt, weet ik het ook niet.

Ik denk dat jullie assertiever moeten zijn hoor. Je laat het ook een beetje zelf gebeuren.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
10-10-2020 11:32
Los van het feit dat ik het een rare regel vind (moesten jullie apart slapen dan, of werd je hierop gecontroleerd?) is het op die manier wel duidelijk. TO's ouders hebben zoiets nog niet aangegeven dus een goed gesprek lijkt me de beste optie.

En TO, je wilt liever geen huisgenoten omdat je dan hetzelfde probleem hebt, maar dat is in mijn ogen niet waar hoor. Huisgenoten is vaak net zo iets als 'buren', die lopen niet zo maar bij je naar binnen, als je niet reageert gaan ze niet voor de deur lopen staan roepen en ze hebben geen eisen over of jij de deur van JOUW kamer wel of niet op slot mag doen. En zeker niet als je daar gewoon afspraken over maakt!
Er mocht niemand komen logeren. Alleen als ik wist dat ik een aantal uren alleen thuis was hadden we seks. Zijn ouders waren nooit thuis dus daar kon het vaker. Maar daar was ook de regel geen seks terwijl iemand thuis was en mocht er niemand komen logeren.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-10-2020 11:39
Er mocht niemand komen logeren. Alleen als ik wist dat ik een aantal uren alleen thuis was hadden we seks. Zijn ouders waren nooit thuis dus daar kon het vaker. Maar daar was ook de regel geen seks terwijl iemand thuis was en mocht er niemand komen logeren.
Ok ja, dan is de regel vrij effectief te handhaven ;-) Wel jammer dat je ouders het zo deden. Volgens mij jaag je je kinderen dan veel vroeger dan nodig het huis uit, zonde lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-10-2020 10:09
En voor TO:

Besef dat je niet de enige bent met dit probleem. Wij, als ouders met pubers/twintigers in huis hebben hetzelfde probleem. Ineens zijn de kinderen veel vaker thuis en met drie kinderen altijd wel één. Ze gaan ook niet meer vroeg slapen, ze gaan ook bijna nergens meer logeren en zeker niet dat wij dat organiseren bij opa en oma ofzo.

Corona sucks.
Slaapkamer deur dicht, muziek/tv aan. Mijn puber slaapt ook nooit en ik wil wel graag seks.
Maduixa schreef:
10-10-2020 11:43
Ok ja, dan is de regel vrij effectief te handhaven ;-) Wel jammer dat je ouders het zo deden. Volgens mij jaag je je kinderen dan veel vroeger dan nodig het huis uit, zonde lijkt me.
Of dat was juist het doel van die ouders.
Alle reacties Link kopieren
Als je je volwassen kind wil behoeden voor het hebben van seks zit er wel een steekje(grensje) bij je los. Gezellig dan, altijd in auto’s en openbare toilethokjes moeten seksen.
Misschien tijdelijk op wat huizen passen. Bijvoorbeeld als kattenoppas.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
10-10-2020 11:54
Of dat was juist het doel van die ouders.
Tja, armzalig vind ik dat. Ik ben rond mijn 20e het huis uitgegaan (toch ook niet heel laat) en in de jaren daarvoor altijd heel gezellig af en toe met mijn verkering op de bank tv zitten kijken/spelletjes zitten doen/tot diep in de nacht met mijn ouders zitten ouwehoren. Daarna nog vele jaren (tijdens mijn studietijd) met of zonder mijn verkering bij mijn ouders gelogeerd. Dat was altijd heel gezellig. Jammer als je als ouders dat expres zou willen vermijden.
Alle reacties Link kopieren
FIX DAT BED!
kom op, wel zitten klagen op een forum... handjes uit de mouwen! Hup hup

Verder, koop een bordje 'niet storen' en hang het aan je deur als je niet gestoord wil worden. (Niet alleen bij seks hoor)
En zwiept de deur wel open tijdens de seks: doorneuken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven