Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Shoppen op afspraak, hoe dan?

01-03-2021 08:51 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, je mag nu shoppen op afspraak.
Nu heb ik echt wel planten nodig die ik online bij de intratuin niet kan bestellen.
Maar als ik dan naar de website ga om een tijdslot te reserveren, kun je alleen maar 15 min reserveren. Dat kost het in onze winkel alleen al om van ingang naar uitgang te lopen.
Is er iemand die al gereserveerd heeft? En dan misschien meerdere tijdsloten achter elkaar? Hoe gaan jullie dat doen?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
12-04-2021 18:17
Helemaal mee eens. Zo klaar mee. Dat geplan.

En dan heb je een tijdslot van een uur en ben je na 15 minuten klaar want je vindt deze keer niks leuks in die kledingwinkel. Maar je volgende afspraak duurt nog 45 minuten. Mag je gaan zwerven in een centrum waar je verder niets kunt. Lekker als het ook nog regent. Van ellende maar de Kruidvat in, maar niks nodig dus tsja....
Ik ben inmiddels zover dat ik weliswaar netjes afspraken maak, maar me gewoon veel te vroeg meld, want die afspraken sluiten uiteindelijk toch niet op elkaar aan.
En tot nu toe mocht ik overal eerder naar binnen dan mijn tijdslot.
Maar ook gehad dat ik in een winkel wél langer had willen blijven dan de 30 minuten die je kon boeken, want wilde nog e.e.a. passen, maar geen tijd meer want anders was ik te laat bij de volgende winkel. En dat risico wil je ook niet nemen, dus uiteindelijk de halve paskamer maar weer terug in het rek gehangen.

Hoorde ook in verschillende winkels waar ik netjes op afspraak was, dat klanten aan de deur staan en vragen of ze binnen mogen. Mocht ook telkens gewoon.
Groot gelijk, klanten = klanten, zeker als je nog niet aan het maximum aantal klanten in je winkel zit.
Sowieso zou ik graag zien dat ze daar dan maar naar terug gaan: maximaal aantal klanten in de winkels wat je bijhoudt met beschikbare mandjes, kledinghangers, stokjes oid.
En heb je pech dat het vol is, dan ga je maar even naar je volgende winkel en komt later terug.
Ook winkeliers die ik sprak vinden de huidige regeling niet werken. Als je alleen maar wil snuffelen, even d’r in en d’r uit, dan maken mensen toch geen afspraak en zijn daar terughoudend in, merken ze. Terwijl een max aantal klanten ging prima in het voorjaar.

Maar dit? Heel gauw afschaffen !!!
vorige week gekeken voor een nieuwe bank.... 5 afspraken gemaakt, hele dag onderweg geweest want afspraken sluiten niet aan, of je staat na 10 minuten weer buiten omdat er niks staat en je moet vervolgens nog 45 minuten wachten bij winkel 2. Inderdaad gewoon maximaal aantal klanten binnen en klaar. Maar dat wil de overheid niet want dan krijg je alsnog veel reisbewegingen van mensen.
Heerlijk. Ik winkel altijd al gericht, nu lekker rustig en dus snel klaar :)
LīlyRose schreef:
12-04-2021 18:38
Heerlijk. Ik winkel altijd al gericht, nu lekker rustig en dus snel klaar :)
Bij mij hetzelfde gevoel

Ook veel minder impulsaankopen zo.
Ik ben inmiddels een keer bij de Primark geweest en toch de 50 minuten vol gekregen zonder te haasten. Ik heb gericht voor dingen geshopt en voor de rest gewoon gekeken wat er hing. In de rij buiten leek het druk maar eenmaal binnen was het wel rustig. Deze week weer even een afspraak plannen want moet wat dingetjes terug brengen die niet passen en aangezien ik voorlopig geen versoepelingen verwacht.

Hier hing ook vooral nog veel winter en een beetje lente/zomer kleding. Maar voor zomerkleding ga ik zowiezo nu nog niet kijken. En het was ook fijn dat de winkel gewoon goed opgeruimd werd. Lekker overzichtelijk als je een bepaalde maat zoekt.
Alle reacties Link kopieren
ik was zaterdag bij intratuin. mocht gewoon naar binnen op het geboekte tijdslot met kinderen. niemand maalde om hoe lang je binnen was. dat was fijn want met kinderen duurt alles toch al 100 keer langer. het was behoorlijk druk maar niet te druk. vond het wel prettig zo
Kledingwinkel ben ik ook geweest vorige week. had het laatste tijdslot geboekt in de hoop dat er niemand achter mij zou komen. en dat klopte. was geloof ik wel een uur binnen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik*ben*ik schreef:
30-03-2021 13:22
Ik snap het probleem niet zo van stellen die samen boodschappen doen. Tuurlijk wel als er één maar een beetje bij hangt en in de weg staat maar ik ga ook weleens samen met man.
Het liefst ga ik alleen maar soms ontkom ik er niet aan omdat er bv zware dingen mee moeten zoals bv voordeel liters cola en kratten bier.
Dan gaat man met kar naar de drank afdeling en ik pak de verse producten.

En ja soms komen we elkaar dan tegen op het pad en overleggen iets..Living on the edge :facepalm:
Pre-corona gingen wij ook vaak samen boodschappen doen. Gezellig, samen wat lekkers uitzoeken, overleggen over het weekmenu, mensen kijken. Vaak gingen we naderhand nog even koffie drinken.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-04-2021 20:18
Pre-corona gingen wij ook vaak samen boodschappen doen. Gezellig, samen wat lekkers uitzoeken, overleggen over het weekmenu, mensen kijken. Vaak gingen we naderhand nog even koffie drinken.
Pre- en post-corona moet je dat ook vooral helemaal zelf weten. Ik zie de lol er niet van in om met twee man iets te gaan kiezen, en ter plekke over het week menu overleggen (of überhaupt nadenken) vind ik sowieso vreselijk. Ik bestel niet voor niks mijn boodschappen :proud: . Maar als jullie dat leuk vinden, vooral doen. Ik heb ook vast hobbies waar anderen niks van begrijpen.
Maar aangezien je ‘pre-corona’ schrijft, snappen jullie duidelijk wel dat dag nu even niet zo handig is, en doe je het nu niet. Want juist die ‘overal samen kijken en overleggen’ stellen nemen nogal veel ruimte in, wat een beetje onhandig is voor iedereen die zo goed mogelijk afstand probeert te houden en zo snel mogelijk klaar wil zijn. Natuurlijk, er zijn gevallen waar het even nodig is, zoals iemand die schreef over haar licht dementerende moeder. Die ging samen met haar vader, want alleen ging niet meer, en als ze een half jaar niet meer de deur uit zou komen, zou ze harder achteruitgaan. Prima, snap ik, en als het tot zulke gevallen beperkt blijft, zijn dat ook weer niet zoveel gevallen. Maar ‘ja, ik kan het echt niet alleen dragen’. Dan laadt je man het uit de auto, of nog origineler: laat die man de boodschappen dan doen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
13-04-2021 11:26
Pre- en post-corona moet je dat ook vooral helemaal zelf weten. Ik zie de lol er niet van in om met twee man iets te gaan kiezen, en ter plekke over het week menu overleggen (of überhaupt nadenken) vind ik sowieso vreselijk. Ik bestel niet voor niks mijn boodschappen :proud: . Maar als jullie dat leuk vinden, vooral doen. Ik heb ook vast hobbies waar anderen niks van begrijpen.
Maar aangezien je ‘pre-corona’ schrijft, snappen jullie duidelijk wel dat dag nu even niet zo handig is, en doe je het nu niet. Want juist die ‘overal samen kijken en overleggen’ stellen nemen nogal veel ruimte in, wat een beetje onhandig is voor iedereen die zo goed mogelijk afstand probeert te houden en zo snel mogelijk klaar wil zijn. Natuurlijk, er zijn gevallen waar het even nodig is, zoals iemand die schreef over haar licht dementerende moeder. Die ging samen met haar vader, want alleen ging niet meer, en als ze een half jaar niet meer de deur uit zou komen, zou ze harder achteruitgaan. Prima, snap ik, en als het tot zulke gevallen beperkt blijft, zijn dat ook weer niet zoveel gevallen. Maar ‘ja, ik kan het echt niet alleen dragen’. Dan laadt je man het uit de auto, of nog origineler: laat die man de boodschappen dan doen.
Precies. Mijn man haalt af en toe de zware dingen en de rest haal ik 1 keer per week.
Ik vond het samen boodschappen doen pre-corona ook erg fijn. Samen beslissen over het weekmenu, afhankelijk van de aanbiedingen in de winkel en hoe de groenten eruit zien bijv. Maar nu bestellen we online, kijken we beiden de boodschappen door voor het definitief is en bepalen we dus op die manier nog steeds beiden wat er in huis gehaald wordt. Het alleen weekboodschappen doen in de winkel vond ik maar niets. Ik vergat hem tijdig te zeggen dat mijn tandpasta op was en ik werd altijd hetzelfde fruit of dezelfde vleeswaren op brood, omdat hij niet wist welke andere ik ook lekker vind, best wel zat.


Ik heb mijn eerste winkelafspraak gemaakt :D een uur shoppen met een personal shopper :yes:
Ik vind het ergens wel jammer dat het winkelen op afspraak stopt en dat er ook winkels zijn die ook meteen stoppen met click & collect zoals de Action.

Dat 4 uur van te voren was wel irritant natuurlijk maar vond het wel fijn dat het in de winkels dus niet zo druk was. Vraag me af hoe dat vanaf morgen zal zijn. Ik denk dat ik maar even wacht totdat de 'nieuwigheid' (bij gebrek aan een beter woord) er vanaf is.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-04-2021 01:02
Ik vind het ergens wel jammer dat het winkelen op afspraak stopt en dat er ook winkels zijn die ook meteen stoppen met click & collect zoals de Action.

Dat 4 uur van te voren was wel irritant natuurlijk maar vond het wel fijn dat het in de winkels dus niet zo druk was. Vraag me af hoe dat vanaf morgen zal zijn. Ik denk dat ik maar even wacht totdat de 'nieuwigheid' (bij gebrek aan een beter woord) er vanaf is.
Volledig mee eens!
Ik ben ook heel benieuwd of er nog goed opgelet gaat worden door medewerkers. Onze Action is niet zo heel groot, ik persoonlijk zie dus echt op tegen een drukkere winkel
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-04-2021 01:02
Ik vind het ergens wel jammer dat het winkelen op afspraak stopt en dat er ook winkels zijn die ook meteen stoppen met click & collect zoals de Action.

Dat 4 uur van te voren was wel irritant natuurlijk maar vond het wel fijn dat het in de winkels dus niet zo druk was. Vraag me af hoe dat vanaf morgen zal zijn. Ik denk dat ik maar even wacht totdat de 'nieuwigheid' (bij gebrek aan een beter woord) er vanaf is.
Ook mee eens! Ik vond het heerlijk, lekker rustig en relaxed. Al snap ik heel goed dat het voor de meeste winkeliers natuurlijk dramatisch was/is.
Maar voorlopig kom ik maar even niet meer in mijn winkelstraat.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
29-04-2021 11:00
Ook mee eens! Ik vond het heerlijk, lekker rustig en relaxed. Al snap ik heel goed dat het voor de meeste winkeliers natuurlijk dramatisch was/is.
Maar voorlopig kom ik maar even niet meer in mijn winkelstraat.
Ik moest gisteren eigenlijk iets ophalen bij Gamma, maar dat durfde ik toch niet zo goed aan.
Ik begrijp heel goed dat het economisch niet langdurig houdbaar was, maar voorlopig heb ik even veel minder behoefte om naar een winkel te gaan. Geen zin om in een rij in de regen te moeten wachten, of toch weer in drukte te belanden.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-04-2021 11:02
Ik moest gisteren eigenlijk iets ophalen bij Gamma, maar dat durfde ik toch niet zo goed aan.
Ik begrijp heel goed dat het economisch niet langdurig houdbaar was, maar voorlopig heb ik even veel minder behoefte om naar een winkel te gaan. Geen zin om in een rij in de regen te moeten wachten, of toch weer in drukte te belanden.
Je kan gewoon gaan als het droog is ;-) Er is nog steeds een limiet van het aantal mensen in de winkel, deze is niet aangepast sinds het winkelen op afspraak toch? Of heb ik daar iets van gemist?

Toen ik gister in het centrum van Arnhem liep zag ik alleen bij de echte grote ketens rijen staan (Primark, H&M) maar was het bij de kleinere winkels erg rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gister gaan winkelen, super fijn. Ik verbaasde me alleen over de rij die voor de action stond. Winkelen op afspraak was kennelijk niet aantrekkelijk, want er waren hier altijd wel tijdsloten vrij en je kon gewoon de winkel in zonder reservatie omdat het zo rustig was.
Ik hoorde net via via dat het hier bij de Primark echt zo druk was. Er mochten nu blijkbaar 200 man naar binnen ipv 50 bij shoppen of afspraak en de winkel was binnen een uur na openingstijd al helemaal vol waardoor een hele lange rij ontstond.

Moet straks even voor mijn moeder naar de Blokker, heb al gezegd dat ik wel zal kijken of het niet te druk is. Het ding wat ze nodig heeft, heeft gelukkig niet echt haast.
De Primark is me nou echt zo’n winkel waar ik voor weiger in de rij te gaan staan. Opmerkelijk ook dat de ketens zo in trek zijn. Ik kan juist niet wachten tot ik een vrij moment heb om even de kringloop in te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in ons plaatsje is het in de winkels rustig.
Wel fijn dat je zo weer naar binnen kunt wandelen. Heb het gemist.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
29-04-2021 13:53
De Primark is me nou echt zo’n winkel waar ik voor weiger in de rij te gaan staan. Opmerkelijk ook dat de ketens zo in trek zijn. Ik kan juist niet wachten tot ik een vrij moment heb om even de kringloop in te kunnen.
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van voorkeur, ik vind zowel de Primark als de kringloop niks en zou er zeker niet voor in de rij gaan staan.
Ik ga eens kijken of de Ikea nu eindelijk dat rare gedoe dat kinderen niet naar binnen mogen heeft laten varen...
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
29-04-2021 12:03
Ik was gister gaan winkelen, super fijn. Ik verbaasde me alleen over de rij die voor de action stond. Winkelen op afspraak was kennelijk niet aantrekkelijk, want er waren hier altijd wel tijdsloten vrij en je kon gewoon de winkel in zonder reservatie omdat het zo rustig was.
Ik heb , jaren geleden toen ik in Rusland was, me voorgenomen om niet meer te klagen als ik in de rij moest staan. Heb mijn voornemen al omgezet in: Als er een rij staat ga ik naar huis, of doe eerst een andere winkel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
29-04-2021 13:53
De Primark is me nou echt zo’n winkel waar ik voor weiger in de rij te gaan staan. Opmerkelijk ook dat de ketens zo in trek zijn. Ik kan juist niet wachten tot ik een vrij moment heb om even de kringloop in te kunnen.
Vind het ook opmerkelijk dat mensen massaal naar dit soort winkels gaan voor fast fashion meuk en goedkope troep uit China. En ondertussen maar roepen dat we de lokale ondernemers moeten steunen, terwijl die ondernemers al jarenlang stuk voor stuk verdwijnen omdat we zoveel mogelijk goedkope meuk in huis willen halen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-04-2021 01:02
Ik vind het ergens wel jammer dat het winkelen op afspraak stopt en dat er ook winkels zijn die ook meteen stoppen met click & collect zoals de Action.

Dat 4 uur van te voren was wel irritant natuurlijk maar vond het wel fijn dat het in de winkels dus niet zo druk was. Vraag me af hoe dat vanaf morgen zal zijn. Ik denk dat ik maar even wacht totdat de 'nieuwigheid' (bij gebrek aan een beter woord) er vanaf is.
Ik vind het vooral jammer (lees, dom) dat ik niet bedacht heb dat ik nog eea terug moet brengen bij de ikea, en dat heb gedaan op afspraak :facepalm:
Irish_Wasser_Woman schreef:
29-04-2021 16:10
Ik vind het vooral jammer (lees, dom) dat ik niet bedacht heb dat ik nog eea terug moet brengen bij de ikea, en dat heb gedaan op afspraak :facepalm:
Ik had vorige week nog even snel een afspraak ingepland bij een andere winkel om iets terug te brengen. Ik dacht ik doe dat nu even met een afspraak, dan is het in ieder geval niet druk. Vond ik wel slim van mezelf. Vandaag alweer een groepje tegen gekomen. Liepen een winkel in en eentje werd weggestuurd wegens het niet dragen van een mondkapje. En hij liep dus zo een andere winkel in en begon meteen een scene te trappen daar dat het winkel personeel hem niet mocht weigeren etc etc. Daar werd hij niet weggestuurd maar ik dacht wel: oh in die winkel kom ik voorlopig dus niet. Vind het gewoon niet prettig dat ze daar mensen binnen laten zonder mondkapje, al snap ik helemaal dat die medewerker voor de makkelijke weg koos.
Het was in dit geval trouwens duidelijk iemand die gewoon geen mondkapje wilde dragen en niet om iets medisch, anders ga je niet zo tekeer lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-04-2021 16:23
Ik had vorige week nog even snel een afspraak ingepland bij een andere winkel om iets terug te brengen. Ik dacht ik doe dat nu even met een afspraak, dan is het in ieder geval niet druk. Vond ik wel slim van mezelf. Vandaag alweer een groepje tegen gekomen. Liepen een winkel in en eentje werd weggestuurd wegens het niet dragen van een mondkapje. En hij liep dus zo een andere winkel in en begon meteen een scene te trappen daar dat het winkel personeel hem niet mocht weigeren etc etc. Daar werd hij niet weggestuurd maar ik dacht wel: oh in die winkel kom ik voorlopig dus niet. Vind het gewoon niet prettig dat ze daar mensen binnen laten zonder mondkapje, al snap ik helemaal dat die medewerker voor de makkelijke weg koos.
Het was in dit geval trouwens duidelijk iemand die gewoon geen mondkapje wilde dragen en niet om iets medisch, anders ga je niet zo tekeer lijkt me.
Dit snap ik zelf niet helemaal. Wil je die winkel niet in omdat je geen zin hebt zo'n gast tegen te komen die een beetje ruzie loopt te zoeken? Of ben je dan echt bang dat je daardoor zelf eerder besmet kan worden? Je weet dat die stoffen mondkapjes door iedereen verkeerd gebruikt worden en niet meer dan 0,000001% (schijn) veiligheid bieden?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
29-04-2021 16:45
Dit snap ik zelf niet helemaal. Wil je die winkel niet in omdat je geen zin hebt zo'n gast tegen te komen die een beetje ruzie loopt te zoeken? Of ben je dan echt bang dat je daardoor zelf eerder besmet kan worden? Je weet dat die stoffen mondkapjes door iedereen verkeerd gebruikt worden en niet meer dan 0,000001% (schijn) veiligheid bieden?
het enige verkeerd gebruik is dat je hem onder je kin laat hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven