Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Shoppen op afspraak, hoe dan?

01-03-2021 08:51 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, je mag nu shoppen op afspraak.
Nu heb ik echt wel planten nodig die ik online bij de intratuin niet kan bestellen.
Maar als ik dan naar de website ga om een tijdslot te reserveren, kun je alleen maar 15 min reserveren. Dat kost het in onze winkel alleen al om van ingang naar uitgang te lopen.
Is er iemand die al gereserveerd heeft? En dan misschien meerdere tijdsloten achter elkaar? Hoe gaan jullie dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Ook maar een shop moment ingepland bij de kringloop, wel 15 hele minuten...
Alle reacties Link kopieren
Phopho schreef:
01-03-2021 14:05
Ook maar een shop moment ingepland bij de kringloop, wel 15 hele minuten...
Meer heb je niet nodig toch? Je weet al wat je gaat kopen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
01-03-2021 14:09
Meer heb je niet nodig toch? Je weet al wat je gaat kopen.
Klopt, alleen struin ik er normaal altijd uren, het is even afkicken..
Ik heb een afspraak bij de kinderkledingzaak hier (kleine zelfstandige). Een half uur, dat moet lukken.
En bij de kinderboekenwinkel; kon je 1 of 2 ‘slots’ van 10 minuten boeken, ik heb er twee gekozen. Ik wil echt even rondneuzen en advies.

Voor mezelf wil ik voor schoenen, maar ik heb lastige voeten en meestal is het; 7 winkels, 60 paar passen en met heel veel geluk 1 paar wat goed is. Dat is online niet te doen, maar ook niet met dit soort winkelen. Nog maar even op de lange baan dus.
Alle reacties Link kopieren
Het meest achterlijke aan deze regeling is nog wel dat het aantal personen dat toegelaten wordt niet per vierkante meter wordt berekend maar ‘per verdieping’.
Dus een verdieping van een ikea of een gehele intratuin mag hetzelfde aantal personen toelaten per shift als een kleine Rituals winkel.
Echt, wie dat toch weer bedacht heeft... :steam:
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je dan verplicht bent om flink wat te kopen. Ik zou niet met een kleinigheidje bij de kassa durven gaan staan.

Maar ik weet momenteel niet iets prijzigs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Phopho schreef:
01-03-2021 14:13
Klopt, alleen struin ik er normaal altijd uren, het is even afkicken..
Snap ik hoor, dat is zo leuk aan een kringloopwinkel. Nog even volhouden, straks kan het weer!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Metallover schreef:
01-03-2021 15:16
Het meest achterlijke aan deze regeling is nog wel dat het aantal personen dat toegelaten wordt niet per vierkante meter wordt berekend maar ‘per verdieping’.
Dus een verdieping van een ikea of een gehele intratuin mag hetzelfde aantal personen toelaten per shift als een kleine Rituals winkel.
Echt, wie dat toch weer bedacht heeft... :steam:
Precies, gewoon belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-03-2021 09:17
Dat is niet waar, niet bij iedere winkel. Bij de action mag je maar 10 minuten binnen zijn, het minimum, zodat ze het maximum van 6 klanten per uur kunnen halen. Je moet dus gericht shoppen want die 10 minuten zijn zo om als je bij alles ook nog moet bedenken of je een witte of grijze wilt.

Ik begin er niet aan want ik voel me dan erg verplicht om iets te kopen, ook als ze toch niet blijken te hebben wat ik zoek. Bij de action geen probleem maar bij andere winkels misschien wel.
Action heeft vier tijdsloten per uur, van tien minuten, met vijf minuten tussen twee sloten in. En vergeet niet dat ze tussendoor ook nog moeten orderpicken voor het click&collect. Lijkt me helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat lekker weer dit. Wordt mijn afspraak die ik gemaakt heb om kleding terug te brengen afgezegd :(

Je mag je afspraak niet gebruiken om artikelen te retourneren aldus de richtlijnen van RIVM.
Je mag wel ruilen, maar dat wil ik dus niet. Ik wil onderhand gewoon mijn geld terug!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-03-2021 11:13
Nou wat lekker weer dit. Wordt mijn afspraak die ik gemaakt heb om kleding terug te brengen afgezegd :(

Je mag je afspraak niet gebruiken om artikelen te retourneren aldus de richtlijnen van RIVM.
Je mag wel ruilen, maar dat wil ik dus niet. Ik wil onderhand gewoon mijn geld terug!
Pfff, gaat 't rivm nu ook al bepalen wat je wel en niet mag doen in andermans winkel/eigendom o_o ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week afspraak bij intratuin (een half uur) en volgende week bij een meubelwinkel (een uur).

Ik kijk er nu al naar uit! We willen al lang een nieuwe kast en weten precies wat we willen hebben maar omdat de kast aardig aan de prijs is willen we 'm wel eerst in het echt zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook echt stom!
Ik ben verdorie in 5 minuten weer weg. Ruilen voor een ander artikel mag wél, maar dat kost me meer tijd als ik de winkel door moet om iets anders te vinden.
Want ik ga een wintertrui nu niet meer omruilen voor een andere maat (en hij viel ook nog es tegen qua model). En iets anders zoeken kost meer tijd (en er is nog haast niets van de herencollectie binnen).
Dus doe niet zo moeilijk zou ik zeggen, terugnemen en geld terug en klaar. Paar minuten en afgehandeld.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-03-2021 11:00
Het is niet voor alle winkels een goede oplossing nee. Maar voor sommige wel, dus voor hen is het beter dan niks. De fietsen boer in mijn dorp was er blij mee, die maakt gewoon afspraken van 45-60 minuten. Dan kun je heus de fietsen bekijken en proberen, en het was niet alsof hij normaal 20 fietsen per dag verkocht of zo. Hetzelfde voor de autodealers en duurdere meubels etc. Ook inderdaad kleinere winkels kunnen hier tenminste weer iets mee. En juist al die zaken hadden het heel moeilijk met online bestellen, ofwel omdat ze te klein waren om daar de infrastructuur voor op te tuigen, ofwel omdat hun producten zich daar echt niet voor leenden (meubels, fietsen wil je eerst gezien hebben). En juist die worden dus nu een beetje tegemoet gekomen.
Idd..ik heb morgen een afspraak bij de fietsenmaker voor het uitzoeken van een nieuwe fiets en hij heeft anderhalf uur ingepland ..moet lukken lijkt mij .Mijn fiets is vorige week uitelkaar gevallen dus is een moetje haha :cheer:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak in het tuincentrum, een half uur. Samen met m'n moeder! :hello:
Alle reacties Link kopieren
O en man moet ook nieuwe fiets dus we mochten gewoon met 2 komen !
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Joehoe ik heb geboekt en mag 10 minuten bij de Hema naar binnen :cheer:
Mét lijstje.

(Echt, wat een waanzin dit zeg. Waar zijn we toch mee bezig??).


Ben er gewoon klaar mee. Merk dat ik er opgefokt van wordt en ontzettend chagrijnig.
Waarom niet zoals eerst gewoon een maximum aantal klanten tegelijk in de winkel? Met een maximum van een uur voor mijn part. En dat reguleren met bijv. winkelmandjes, kledinghanger, stokjes oid: staat dit er niet, dan is het maximum aantal klanten bereikt en moet je wachten tot er iemand uitgaat.
Maar dan kun je tenminste wél even fatsoenlijk door de Hema, boekenwinkel, schoenenwinkel etc.
En voor de grote winkels, zoals Ikea, tuincentrum, meubelboulevard wel op afspraak in tijdsloten van een halfuur en dubbel te boeken als je meer nodig hebt.
Dat houdt het nog een beetje te doen.

Maar dit? Ik ben klaar met dat online shoppen, ik wil gewoon kleding kunnen zien, voelen, maten inschatten. En niet dan alsnog maar op het moment dat ik in de winkel mag, dan maar twee maten kopen en dus niet weer kunnen retourneren. Blijf ik nóg met kleding zitten. Bah. Bah.

#einde klaagmodus.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 02-03-2021 18:44
76.27% gewijzigd
mamaonbekend schreef:
02-03-2021 18:34



(Echt, wat een waanzin dit zeg. Waar zijn we toch mee bezig??).
Goede vraag !
Alle reacties Link kopieren
Decathlon doet nog niet mee aan fysiek shoppen he. Jammer want ik wil er wat duurs kopen en dat durf ik niet op de gok te doen. Moet er echt even aan voelen en zien wat voor maat het beste uitvalt. Ik wil het dan niet online bestellen, thuis in elkaar moeten monteren en er dan achter komen dat het niet is wat ik zoek...
Nou ik heb toch wel flink wat shopping afspraken gemaakt.

De lingerie winkel, werkte in tijdslot van 45 minuten, en luchten daarna een kwartiertje de zaak door, dus ze hebben 8x2 tijdsslot per dag. Ze vroegen wel van tevoren door te geven waar je ongeveer naar opzoek bent, dat ze al een kleine voorselectie voor je kunnen maken. En ik ben blij met een nieuwe sport-bh nu ik 25 kg kwijt ben, sinds ik in september mijn vorige heb gekocht.

Het tuincentrum, 30 minuutjes, noodzakelijk ==> jazeker. Gaan verhuizen naar een levensloop bestendig wonen woning, lees, ik heb een lift nodig, want op slechte dagen kom ik de trap niet meer op, en de badkamer moest aangepast worden. En mn huidige huis kan wel wat groen gebruiken om een beetje fleurig funda op te vliegen.

En een elektrische fietsen proefcentrum. Werken met tijdsslot van 2 uur. Zodat je ruim meerdere fietsen kan proefrijden, en eventueel aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak bij de schoenwinkel. Mijn beide kinderen hebben nieuwe schoenen nodig en weet niet welke maat. Nu kunnen ze beide nieuwe schoenen uit zoeken. Al moesten we wel van te voren even aangeven welke soorten ongeveer zodat we vlot geholpen konden worden.

Ik heb ook een afspraak bij de action om wat leuke knutsel spullen te kopen om te trakteren. Ze hebben altijd best leuke stickervellen maar die kun je niet kopen dmv click and collect.

Binnenkort ook nog afspraak maken bij de fietsenwinkel voor een nieuwe fiets van de oudste. Dit was zijn verjaardagskado.
Er is door de overheid helemaal geen maximumtijd aan gesteld. Ik heb zelf een afspraak staan bij Gucci en daar is alleen een starttijd afgesproken. En de keuzes die ze mij boden waren allemaal op het hele uur, dus ik vermoed dat ze gewoon een uur per klant reserveren.

Neemt niet weg dat de ambtenaren die dit verzonnen hebben een enorm gebrek aan realiteitszin hebben. Voor veel winkels is dit helemaal niet lonend. Net als dat order en pick up gedoe. Al moet ik zeggen dat dat bij de action echt stukken soepeler ging dan bij de Mediamarkt waar ze echt per klant 10 minuten nodig hadden om hetgeen al klaar lag te vinden en af te rekenen. Dus dat kan ook een beetje hebben gelegen aan de Mediamarkt...
DS1971 schreef:
02-03-2021 20:46
Er is door de overheid helemaal geen maximumtijd aan gesteld. Ik heb zelf een afspraak staan bij Gucci en daar is alleen een starttijd afgesproken. En de keuzes die ze mij boden waren allemaal op het hele uur, dus ik vermoed dat ze gewoon een uur per klant reserveren.

Neemt niet weg dat de ambtenaren die dit verzonnen hebben een enorm gebrek aan realiteitszin hebben. Voor veel winkels is dit helemaal niet lonend. Net als dat order en pick up gedoe. Al moet ik zeggen dat dat bij de action echt stukken soepeler ging dan bij de Mediamarkt waar ze echt per klant 10 minuten nodig hadden om hetgeen al klaar lag te vinden en af te rekenen. Dus dat kan ook een beetje hebben gelegen aan de Mediamarkt...
Dat klopt. Er is alleen een minimum van 10 minuten. Het is aan de winkel hoe lang een tijdslot duurt. Vind het nogal logisch dat ze bij een winkel als Gucci een ruimer tijdslot kiezen dan bij de Action. Bij de Gucci geeft een klant minstens 10x zoveel uit ofzo en die geven veel meer service, mag ook wel voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-03-2021 11:13
Nou wat lekker weer dit. Wordt mijn afspraak die ik gemaakt heb om kleding terug te brengen afgezegd :(

Je mag je afspraak niet gebruiken om artikelen te retourneren aldus de richtlijnen van RIVM.
Je mag wel ruilen, maar dat wil ik dus niet. Ik wil onderhand gewoon mijn geld terug!
Het lijkt wel alsof die winkel er gewoon geen zin in heeft.. Je mag niet spontaan langs gaan om iets terug te brengen, maar wel op afspraak volgens de rijksoverheid.

Terugbrengen
Om gekochte producten terug te brengen, kunt u een tijdvak reserveren bij de winkelier. Dit doet u vier uur van te voren. U heeft wettelijk een bedenktijd van 14 dagen om het op afspraak in de winkel of per post terug te sturen en geld terug te krijgen. De winkelier geeft aan hoe retourneren mogelijk is.

Via https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p-afspraak
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link, ik ga toch nog eens bellen denk ik.
Want op de eigen site van de winkel staat namelijk dit:
Wanneer u een afspraak maakt om te winkelen is het toegestaan om uw ruilingen mee te nemen. Volgens de richtlijnen van het RIVM is het niet toegestaan het winkelmoment te gebruiken om artikelen te retourneren.

Dat is dus, gezien de informatie van Rijksoverheid, mogelijk toch niet correct.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven