Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sinterklaas zonder opa en oma?

26-11-2021 20:42 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?

Opa en oma zijn:

Totaal aantal stemmen: 314

Natuurlijk gewoon aanwezig, relatief veilig gevaccineerd (52%)
Natuurlijk thuis, want kleinkinderen zijn een risico (42%)
Natuurlijk gewoon aanwezig, het is toch maar een griepje (6%)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-11-2021 20:49
NIET. Iets met kinderen even bij hun grootouders weghouden. Zucht.
Als iedereen gevaccineerd is of getest vooraf dan kan het prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het samen met opa (72). Hij wilt het zelf ook gewoon graag en gaat uit van redelijke bescherming vanwege zijn vaccinatie.

(Hij is vandaag met kleinzoon naar de teststraat geweest aangezien die flink hoest, wat dat betreft verkiest opa het zien van zijn kleinzoon boven de besmettingskans.)
Wij hebben besloten sinterklaas te gaan vieren. Helaas is niet iedereen gevaccineerd. Ik heb gevraagd of iedereen een zelftest wil doen(maar dat zal niet iedereen doen, zo schat Ik in).

Het is ruim 1,5 jaar geleden dat we voor het laatst allemaal bij elkaar waren(buiten). En ik mis het.
boekenlegger0 schreef:
26-11-2021 20:49
Wellicht handig om jouw conclusie van de persconferentie toegespitst op deze vraag toe te voegen.
Het is letterlijk gezegd en het staat letterlijk in de uitgeschreven tekst.

De komende drie weken de kinderen liefst geen bezoek aan opa/oma.

Logisch dat deze mensen dan ook liefst hun kleinkinderen niet opzoeken.

Hoe duidelijk wil je het krijgen voorgeschoteld?
mallebeppie schreef:
26-11-2021 21:21
Wij hebben besloten sinterklaas te gaan vieren. Helaas is niet iedereen gevaccineerd. Ik heb gevraagd of iedereen een zelftest wil doen(maar dat zal niet iedereen doen, zo schat Ik in).

Het is ruim 1,5 jaar geleden dat we voor het laatst allemaal bij elkaar waren(buiten). En ik mis het.
Best dom dan
mallebeppie schreef:
26-11-2021 21:21
Wij hebben besloten sinterklaas te gaan vieren. Helaas is niet iedereen gevaccineerd. Ik heb gevraagd of iedereen een zelftest wil doen(maar dat zal niet iedereen doen, zo schat Ik in).

Het is ruim 1,5 jaar geleden dat we voor het laatst allemaal bij elkaar waren(buiten). En ik mis het.
Mensen die niet vaccineren én niet testen ondanks mijn verzoek zijn geen gemis waard.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 26-11-2021 21:26
2.42% gewijzigd
Ik zou het alleen doen als opa dat risico wil lopen en jullie ook. Ik zou dan wel als gezin alleen opa uitnodigen die dag en niet ook nog andere familieleden en vrienden.

En van te voren allemaal een zelftest en bij klachten gaat het natuurlijk ook niet door.
Gizmoreturns schreef:
26-11-2021 21:24
Best dom dan
Mag jij vinden, heb ik geen moeite mee.

Ik denk dat veel mensen het zullen vieren, maar er niet voor uit zullen komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het wel met grootouders, omdat zij wekelijks oppassen en midden 50-begin 60 zijn. Als ze een stuk ouder waren geweest had ik er wel anders in gestaan
Ttroeteltje schreef:
26-11-2021 21:25
Mensen die niet vaccineren én niet testen ondanks mijn verzoek zijn geen gemis waard.
Dat mag jij vinden en dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
Tip: als je opa en oma uitnodigt echt even zelftesten doen. In onze verpleeghuizen (werk in de zorg) gaat het momenteel zeer hard met besmettingen terwijl een hoop ouderen toch echt gevaccineerd zijn. Deze zomer hadden we ook wel eens een besmetting maar dat was vaak op zich zelf staand, vaak iemand die niet gevaccineerd was. Nu dus ineens heel veel besmettingen (33%). Her en der met veel overlijdens waardoor vermoed wordt (wordt nu onderzocht) dat er naast COVID bijvoorbeeld ook nog de gewone griep er over heen gekomen is. Daarbij vermoeden we toch ook dat het immuunsysteem van de ouderen minder goed werkt waardoor het vaccin toch minder werkzaam is.
Een zelftestje geeft je toch wat meer zekerheid én scheelt weer een evt opname in het ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Het punt is ook dat bij besmetting van de grootouders ondanks dat zij gevaccineerd zijn, de grootouders natuurlijk weer anderen kunnen besmetten. In mijn omgeving passen grootouders weer gewoon op hun kleinkinderen. Ook als de kleinkinderen hoesten en daarom niet naar school gaan. En de kleinkinderen worden niet getest op corona want dat is toch nergens goed voor. En uiteraard gaan de grootouders ook gewoon bij vrienden op bezoek om te kaarten want ze zijn gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
26-11-2021 20:50
Sorry, kan de pol niet meer aanpassen. Had zeker beter gekund. Excuus :flag:
Ach kom op. Je typt bewust 'griepje' toch?
Alle reacties Link kopieren
.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 07:49
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerst allemaal testen en dan kan er daarna Sinterklaas gevierd worden. Zo zou ik het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen met de huidige cijfers.
De vaccinatie van opa is inmiddels best lang geleden (obv leeftijd), bescherming is dan intussen behoorlijk afgenomen. Na de booster weer elkaar zien na een zelftestje zou ik zeggen. Maar misschien dat ik als zorgmedewerker (met reden) wat voorzichtig ben hierin...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ouders al tijdens de persconferentie geappt dat we Sinterklaas dit jaar als gezin samen vieren.
Mijn moeder vond het flauwekul.
Prima. Ik niet.
Zij vindt zeftesten voor je op bezoek gaat ook bullshit en staat niet in de maatregelen dus gaat ze het ook niet doen. Handen wassen doet ze ook niet.
Allemaal prima maar dan blijf je lekker thuis. Doei.
En iedereen die zich hier niet aan houdt: bedankt namens de zorg hè! Toppers zijn jullie! Stuk voor stuk.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-11-2021 21:21
Wij hebben besloten sinterklaas te gaan vieren. Helaas is niet iedereen gevaccineerd. Ik heb gevraagd of iedereen een zelftest wil doen(maar dat zal niet iedereen doen, zo schat Ik in).

Het is ruim 1,5 jaar geleden dat we voor het laatst allemaal bij elkaar waren(buiten). En ik mis het.
Nou en?
Weet je wat ik allemaal mis?
Vrije tijd
Vakanties
Weekenden
Onbezorgdheid
sarai- wijzigde dit bericht op 26-11-2021 21:50
5.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We vieren sinterklaas sowieso zonder opa oma of wie dan ook maar verder blijven we ze gewoon zien. Uiteraard alleen zolang niemand klachten heeft, daar zijn we wel strict in. Het kleine risico dat iemand totaal asymptomatisch een (gevaccineerd) familielid besmet nemen we nu. De eerste maanden ging oma er bijna aan onderdoor omdat ze kleinkinderen niet 'mocht' zien, dat doen we niet nogeens.
nootboek wijzigde dit bericht op 26-11-2021 21:53
4.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We zijn gevaccineerd en dochter heeft vorige maand corona gehad. We houden 1,5 m aan en laten het gewoon doorgaan. We zijn dan met vier volwassenen en 1 kind. In een grote woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine man is nog te jong om sinterklaas te vieren, maar we zien onze ouders gewoon nog steeds. De afgelopen 20 maanden ook gewoon gedaan. Ze lopen meer risico gedurende de dag op hun werk, dan bij ons ;)

We knuffelen (helaas) niet uitgebreid, en zijn allemaal ingeënt. Ook zijn we met max twee huishoudens (incl het huishouden zelf) bij elkaar en er staat altijd een raampje open.
Oh, en bij de minste klachten testen we natuurlijk (of spreken we überhaupt niet af).
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 26-11-2021 21:54
10.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
26-11-2021 21:49
We vieren sinterklaas sowieso zonder opa oma of wie dan ook maar verder blijven we ze gewoon zien. Uiteraard alleen zolang niemand klachten heeft, daar zijn we wel strict in. Het kleine risico dat iemand totaal asymptomatisch een (gevaccineerd) familielid besmet nemen we. De eerste maanden ging oma er bijna aan onderdoor omdat ze kleinkinderen niet 'mocht' zien, dat doen we niet nogeens.
Noem een totaal zorginfarct maar een ‘klein’ risico.
😵‍💫😵‍💫😵‍💫
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
26-11-2021 20:51
Als opa en oma het wel willen wie doet daar wat aan? Komop zeg
Maar opa en oma kunnen dat willen, maar wat als opa en oma (en met hen nog 100 andere opa's en oma's) ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
26-11-2021 20:55
Dat ligt ook aan de leeftijd van de grootouders. Zijn het fitte vijftigers dan zou ik het doen. Zijn het zeventigplussers met een zwakke gezondheid dan niet.
O ja, daar heb je een punt. Hoe oud zijn ze, TO? Zijn ze verder gezond?
Life is short. Eat dessert first.
Sarai- schreef:
26-11-2021 21:49
Nou en?
Weet je wat ik allemaal mis?
Vrije tijd
Vakanties
Weekenden
Onbezorgdheid
Ik mis mijn mentale gezondheid. En we zijn voor deze ene keer burgerlijk ongehoorzaam, daar waar heel veel anderen zich al nooit een reet aantrokken van de maatregelen. Ik zou zeggen: richt je maar tot hen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven