Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sinterklaas zonder opa en oma?

26-11-2021 20:42 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?

Opa en oma zijn:

Totaal aantal stemmen: 314

Natuurlijk gewoon aanwezig, relatief veilig gevaccineerd (52%)
Natuurlijk thuis, want kleinkinderen zijn een risico (42%)
Natuurlijk gewoon aanwezig, het is toch maar een griepje (6%)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
29-11-2021 14:59
Hey, we zijn het eens :couple:
Ik snap het echt wel hoor, dat je met opa wil vieren. En als hij 60 was, zou ik gezegd hebben 'Doen!'. Maar 75+, dat vind ik echt een te groot risico. Zeker bij jullie nu de zorg echt op omvallen staat. De gevaccineerden op de IC (en dan heb ik het niet eens over gewone opnames) zijn zo goed als allemaal ouder of hebben onderliggende aandoeningen. Dus niet eens allemaal ouder EN onderliggende aandoeningen. Als je 75 bent, is de kans best groot dat je lichaam te weinig of geen antistoffen heeft aangemaakt of dat ze snel verminderen nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
29-11-2021 15:13
Ik snap het echt wel hoor, dat je met opa wil vieren. En als hij 60 was, zou ik gezegd hebben 'Doen!'. Maar 75+, dat vind ik echt een te groot risico. Zeker bij jullie nu de zorg echt op omvallen staat. De gevaccineerden op de IC (en dan heb ik het niet eens over gewone opnames) zijn zo goed als allemaal ouder of hebben onderliggende aandoeningen. Dus niet eens allemaal ouder EN onderliggende aandoeningen. Als je 75 bent, is de kans best groot dat je lichaam te weinig of geen antistoffen heeft aangemaakt of dat ze snel verminderen nu.
Mensen van 75 en ouder komen niet op de IC.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 16:08
Mensen van 75 en ouder komen niet op de IC.
Helemaal niet bij jullie?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
29-11-2021 16:13
Helemaal niet bij jullie?
Ze staan wel in de grafiek hoor (onderaan de pagina): https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames
quincy2 wijzigde dit bericht op 29-11-2021 16:36
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De link doet het niet, maar gevonden! Toch op de IC dan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 16:08
Mensen van 75 en ouder komen niet op de IC.

Tuurlijk wel, hoe kom je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 16:08
Mensen van 75 en ouder komen niet op de IC.
ZO! werkt dat niet, dat is afhankelijk van meerdere factoren.
Alle reacties Link kopieren
Goddank, ik vond 75 nog net te jong om afgeschreven te worden. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
29-11-2021 16:25
Tuurlijk wel, hoe kom je daarbij?
Ik heb net zelf op de IC gelegen (niet voor Corona). Gewoon gevraagd aan een arts en de verpleging.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 20:11
Ik heb net zelf op de IC gelegen (niet voor Corona). Gewoon gevraagd aan een arts en de verpleging.
Waar is dat? In Belfast?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
29-11-2021 17:03
Goddank, ik vond 75 nog net te jong om afgeschreven te worden. ;-D
Ze worden niet afgeschreven joh! Dat zou erg zijn. Wat mij op de IC is verteld is dat veel 75+ ers na de IC heel moeilijk of niet kunnen herstellen omdat na beademing spieren en veel functies ernstig zijn verminderd. Ze gaan naar de cohort waar ze ook gewoon anti biotica, zuurstof, fysiotherapie etc. krijgen. Mijn moeder is 75. Moet er niet aan denken dat zij niet behandeld zou kunnen worden
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
29-11-2021 20:13
Waar is dat? In Belfast?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2021 09:26
Reden: ongepast
10.19% gewijzigd
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
29-11-2021 20:22
[...]
:O
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2021 09:26
Reden: quote verwijderd
11.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
29-11-2021 11:28
Ik heb het voor de gelegenheid nog ff opgezocht. De officiële maatregel luidt

Wees extra voorzichtig bij contacten tussen ouderen vanaf 70 jaar en kinderen tot en met 12 jaar.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... en-overdag

Dat is het enige.
Je bent gewoon vrij om zelf af te wegen wat éxtra voorzichtig is.

Je bent zelfs gewoon vrij om alle hoogbejaarde vrienden van de Sint in je huis te halen, plus een hele schoolklas met besmette kinderen.
Echt, binnenshuis mag alles.

Geniet ervan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 20:21
Ze worden niet afgeschreven joh! Dat zou erg zijn. Wat mij op de IC is verteld is dat veel 75+ ers na de IC heel moeilijk of niet kunnen herstellen omdat na beademing spieren en veel functies ernstig zijn verminderd. Ze gaan naar de cohort waar ze ook gewoon anti biotica, zuurstof, fysiotherapie etc. krijgen. Mijn moeder is 75. Moet er niet aan denken dat zij niet behandeld zou kunnen worden
Afgeschreven was een grapje eigenlijk. Als ze maar behandeld worden, maakt me niet uit waar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
29-11-2021 20:11
Ik heb net zelf op de IC gelegen (niet voor Corona). Gewoon gevraagd aan een arts en de verpleging.
Ik weet voor 100% zeker dat er wel mensen van boven de 75 worden opgenomen op de IC. In Nederland.
Een zebra is geen paard met strepen
DerryGirl schreef:
29-11-2021 20:11
Ik heb net zelf op de IC gelegen (niet voor Corona). Gewoon gevraagd aan een arts en de verpleging.
Dit is niet zo aan te geven.
Er liggen cht wel 75 plussers op de ic.
En met sommige 75 plussers spreek je in overleg met patient en fam een niet ic beleid af.
Maar na het heerlijk avondje weten we toch nog niet hoe het gaat? Als deze stijging doorgaat is het een keer vol. En dan moeten ze keuzes maken. Misschien dat opa van 75 dat ic bed niet krijgt omdat hij deze te lang bezet gaat houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven