Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sinterklaas zonder opa en oma?

26-11-2021 20:42 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?

Opa en oma zijn:

Totaal aantal stemmen: 314

Natuurlijk gewoon aanwezig, relatief veilig gevaccineerd (52%)
Natuurlijk thuis, want kleinkinderen zijn een risico (42%)
Natuurlijk gewoon aanwezig, het is toch maar een griepje (6%)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:03
Jep! Dat risico neemt iedereen bewust. We brengen liever tijd met elkaar door dan afgezonderd van elkaar.
Top. Ook met zijn allen in quarantaine bij elkaar en GGD test bedoel je? En geen beroep doen op ziekenhuis en/of ic als dat nodig blijkt? Want vooral dat laatste zou lullig zijn ( niet dat een 70+er dan nog in aanmerking komt, dat terzijde). Wie A zegt moet ook B zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:03
Jep! Dat risico neemt iedereen bewust. We brengen liever tijd met elkaar door dan afgezonderd van elkaar.
Heb jij een hekel aan je ouders?
Je beseft dat er straks met code zwart niet eens plek meer is in het ziekenhuis, laat staan een ic bed?
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:09
En hoe groot is de kans voor gevaccineerden? Niet zo heel groot. Dus ja, dat risico nemen we en hopelijk is iedereen zo slim om te vaccineren. Zullen we deze er nog eens in gooien?

https://m.youtube.com/watch?v=lEKh0ggzzeA
Hoe oud zijn ze? Houden jullie wel afstand?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
26-11-2021 23:08
Bij het feit dat je geen normale zorg meer hoeft te verwachten als je, wat dan ook voor kwaal hebt? Bij het feit dat je weet, dat als je morgen onder de douche staat, en je een knobbeltje bij je borst voelt, het niet alleen al de gewoonlijke stront aan de knikker is, maar nu echt, omdat je niet weet of en wanneer je geholpen kunt worden?
Daar trek ik mijn grens. Maar mijn grens is die van vele anderen blijkbaar niet, dus zal ik me moeten gaan zitten opvreten over het feit, dat het op bepaalde vlakken, soms een beetje begint te voelen of ik in een derdewereldland leef. Ik merk dat ik, steeds als het weer gebeurt, echt moet wennen aan dat gevoel.
Als er een grotere bereidheid was om te vaccineren, zaten we nu helemaal niet met dit probleem. En ik heb daarin mijn plicht gedaan. Een te groot deel blijft daarin achter. Daar ligt het probleem, niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 23:10
Top. Ook met zijn allen in quarantaine bij elkaar en GGD test bedoel je? En geen beroep doen op ziekenhuis en/of ic als dat nodig blijkt? Want vooral dat laatste zou lullig zijn ( niet dat een 70+er dan nog in aanmerking komt, dat terzijde). Wie A zegt moet ook B zeggen.
Geen zorg voor dit soort volk. Klaar mee.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het samen, buiten, op afstand met oma en opa. We werken van thuis uit, boodschappen laten we aan huis leveren en die ontsmetten we steeds voor ze de kast ingaan. Onze kinderen krijgen thuisonderwijs en zien geen leeftijdsgenootjes om risico op besmetting te voorkomen. Als we buiten gaan doen we dat op rustige momenten, en nooit naar een binnenruimte waar andere mensen zijn. We ontvangen geen bezoek. Sint zullen we buiten op afstand in de tuin bij oma en opa met afstand en mondkapjes kort kadootjes die vooraf ontsmet zijn in ontvangst nemen. We denken dat we hiermee alle risico uitsluiten. Zelftesten hebben we liggen, zouden we die best de dag zelf of de dag vooraf doen?
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vieren wij dit jaar voor het eerst niet meer, straks wel kerst met mijn broer die overkomt uit het buitenland.

Met een klein gezelschap, maar wel met elkaar bij opa en oma. Die overigens niet anders zouden willen dan dat we met elkaar zijn bij kerst.

We zijn allen gevaccineerd, we testen van tevoren en dat is voor ons veilig genoeg.
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:10
Als er een grotere bereidheid was om te vaccineren, zaten we nu helemaal niet met dit probleem. En ik heb daarin mijn plicht gedaan. Een te groot deel blijft daarin achter. Daar ligt het probleem, niet bij mij.
Ah ok, dus omdat Pietje (pun intended) een idioot is, mag jij ook dom zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat filmpje is wel fantastisch. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:10
Als er een grotere bereidheid was om te vaccineren, zaten we nu helemaal niet met dit probleem. En ik heb daarin mijn plicht gedaan. Een te groot deel blijft daarin achter. Daar ligt het probleem, niet bij mij.
Ja, maar helaas zijn o.a. de oudere gevaccineerden nu extra de dupe. Kun je leuk geen zin meer hebben om je ergens aan te houden, je bent daarmee toch gewoon weer onderdeel van het probleem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
26-11-2021 22:58
Gecondoleerd jamaarhoe! Het lijkt me een vreselijke manier om iemand te verliezen.

@doornroosje
Opa is 75 en gezond. Oma zijn we een jaar geleden verloren.
Mijn ouder was kerngezond. Intensief sporten en alles. Zegt geen bal.
Het is een klote virus
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
inin schreef:
26-11-2021 23:11
Wij vieren het samen, buiten, op afstand met oma en opa. We werken van thuis uit, boodschappen laten we aan huis leveren en die ontsmetten we steeds voor ze de kast ingaan. Onze kinderen krijgen thuisonderwijs en zien geen leeftijdsgenootjes om risico op besmetting te voorkomen. Als we buiten gaan doen we dat op rustige momenten, en nooit naar een binnenruimte waar andere mensen zijn. We ontvangen geen bezoek. Sint zullen we buiten op afstand in de tuin bij oma en opa met afstand en mondkapjes kort kadootjes die vooraf ontsmet zijn in ontvangst nemen. We denken dat we hiermee alle risico uitsluiten. Zelftesten hebben we liggen, zouden we die best de dag zelf of de dag vooraf doen?
Is dit sarcasme of echt? Indien echt, mss ga je iets te ver hierin? Boodschappen en cadeautjes ontsmetten? Kinderen thuisonderwijs en zien geen leeftijdsgenootjes?

Niet echt toch?
Life is short. Eat dessert first.
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:10
Als er een grotere bereidheid was om te vaccineren, zaten we nu helemaal niet met dit probleem. En ik heb daarin mijn plicht gedaan. Een te groot deel blijft daarin achter. Daar ligt het probleem, niet bij mij.
Grappig. Je bent even vergeten dat de andere groep in ziekenhuizen GEVACCINEERDE 70+ers zijn? En dat dat een groot probleem is? En dat Rutte daarom hen, de opa's en oma's verzocht de kleinkinderen niet te zien? En dat als ze dat wel doen, zij ook het probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
La_Galette schreef:
26-11-2021 23:11


We zijn allen gevaccineerd, we testen van tevoren en dat is voor ons veilig genoeg.
En niet naar het ziekenhuis gaan dan hè. Thuis uitzieken is ook veilig genoeg.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Echt :facepalm:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 23:17
Grappig. Je bent even vergeten dat de andere groep in ziekenhuizen GEVACCINEERDE 70+ers zijn? En dat dat een groot probleem is? En dat Rutte daarom hen, de opa's en oma's verzocht de kleinkinderen niet te zien? En dat als ze dat wel doen, zij ook het probleem zijn?
Benoemen dat specifiek deze groep gewoon even moet wachten op de booster was een betere geweest. Het is niet oneindig dat ze moeten wachten, maar ze lopen nu wel onevenredig veel risico, en de kans dat zij een plekje krijgen bij triage is voor hen juist kleiner.
Stel het even uit, tot na de booster. Dat is geen onoverzichtelijke periode.

De kansen voor de groep opa’s en oma’s staan nu gewoon niet goed.

Ik stond twee weken geleden aan het bed van mijn ouder. Het is bijna mensonterend zo’n IC opname. Ik zou zo kiezen voor het uitstellen.
Mijn ouder mocht tenminste nog naar de IC.
Een zebra is geen paard met strepen
yasmijn schreef:
26-11-2021 23:11
Geen zorg voor dit soort volk. Klaar mee.
Ja, eens. Laat ze dan maar creperen, als ze dat er blijkbaar voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nodig oma en opa gerust uit.

Maar schrik dan binnen 10 dagen niet dat de overheid gewoon een totale lockdown oplegt.

En je alleen op basis van je huisnummer 1 uur per dag naar de supermarkt mag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om gedragsverandering. Om de zorg te ontlasten.

Jullie doen dat niet. Dus er verandert niks.

Als de pleuris uitbreekt in de ziekenhuizen en artsen moeten keuzes maken, ik sleep jullie allemaal voor de rechter. Tot het Europese hof aantoe.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... en-overdag

‘ Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis.’

Lijkt me vrij duidelijk. De kans dat je een ander besmet Is Dan Veel Kleiner.
Jamaarhoe schreef:
26-11-2021 22:34


De afweging is lastig. Wil je het risico nemen dat je een geliefde toch besmet. Of neem je het risico dat je dit jaar overslaat en er gebeurt iets anders en dan heb je deze Sinterklaas niet samen gevierd.
Als eerste gecondoleerd en sterkte. Heel verdrietig om ondanks voorzichtigheid alsnog iemand te verliezen aan corona.
Wat ik dan niet begrijp is dat je ineens die voorzichtigheid laat varen op basis van antistoffen voor een feest voor de meest besmettelijke leeftijdsgroep. Kom op zeg, wil je écht bezig blijven met deze pandemie?

Gewoon even niet.
Dan heb je straks een sinterklaas die je niet samen hebt gevierd. So whát!
Dit sinterklaasfeest kan niet bepalend zijn voor het wel of niet genoeg herinneringen of mooie momenten om te koesteren te hebben. Als die er genoeg zijn zijn ze er genoeg. Als die er niet genoeg zijn gaat dit sinterklaasfeest het niet ineens wel goedmaken.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
26-11-2021 23:21
Ja, eens. Laat ze dan maar creperen, als ze dat er blijkbaar voor over hebben.
Dat. Sint met opa en oma is veel belangrijker dan een zorginfarct en mensenlevens.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-11-2021 23:10
Als er een grotere bereidheid was om te vaccineren, zaten we nu helemaal niet met dit probleem. En ik heb daarin mijn plicht gedaan. Een te groot deel blijft daarin achter. Daar ligt het probleem, niet bij mij.
Ergens is er iets heel gestoords aan deze uitspraak.

Je hebt het eerste deel aan medewerking om hier uit te komen, verleend. Maar daaruit bestaat niet het gehele plaatje. Het feit dat je je hebt laten vaccineren, maakt het echt niet automatisch een feit, dat je niet meer als asociaal gezien wordt door anderen.
Zoveel als je voelt dat je in het begin hebt bijgedragen, kun je, door schijt te hebben aan de maatregelen, zo weer teniet doen, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
26-11-2021 23:25
Ergens is er iets heel gestoords aan deze uitspraak.

Je hebt het eerste deel aan medewerking om hier uit te komen, verleend. Maar daaruit bestaat niet het gehele plaatje. Het feit dat je je hebt laten vaccineren, maakt het echt niet automatisch een feit, dat je niet meer als asociaal gezien wordt door anderen.
Zoveel als je voelt dat je in het begin hebt bijgedragen, kun je, door schijt te hebben aan de maatregelen, zo weer teniet doen, natuurlijk.
Dit.

En ja, ik baal ook regelmatig dat ik nog steeds met maatregelen opgescheept zit, doordat teveel mensen zich niet hebben laten vaccineren.
Dus ik begrijp de frustratie.
Ik begrijp alleen niet dat men zich daar blijkbaar zo moeilijk overheen kan zetten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
26-11-2021 23:25
Ergens is er iets heel gestoords aan deze uitspraak.

Je hebt het eerste deel aan medewerking om hier uit te komen, verleend. Maar daaruit bestaat niet het gehele plaatje. Het feit dat je je hebt laten vaccineren, maakt het echt niet automatisch een feit, dat je niet meer als asociaal gezien wordt door anderen.
Zoveel als je voelt dat je in het begin hebt bijgedragen, kun je, door schijt te hebben aan de maatregelen, zo weer teniet doen, natuurlijk.
Gestoord is nog netjes uitgedrukt.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven