Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Snoepen jullie ook meer?

10-04-2020 21:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet de enige zijn... Ik blijf maar snoepen!! En daar baal ik van! Dat hele thuis zitten zorgt ervoor dat ik minder afleiding heb... Wie heeft de tip?
Open topics op dit forum ter afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
10-04-2020 21:04
Open topics op dit forum ter afleiding.
bezig maar werkt niet
Niet meer kopen?

Appels in de snoepkast leggen?


En nope, ik koop geen die hard snoep meer.
Maar ben wel begonnen de chocopot leeg te lepelen :-D.
Alle reacties Link kopieren
De wetenschap dat 90% op de IC een te hoog BMI heeft is hier een goede stok achter de deur.
Nee, ik drink veel meer.
Nee hier niet. Er ligt ook genoeg groenten en fruit om te pakken en tot nu toe gaat dag al twee of drie weken (begin de tel kwijt te raken) goed. Sorry.

Edit: Alcohol ook niet. Drinken we amper en hebben we bijna niet in huis.
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 10-04-2020 21:15
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, juist niet eigenlijk. Sinds corona is het erg druk op het werk, wandel nog grotere ronden met de honden en ben fanatiek gaan sporten en gezond eten. Maar kan me wel voorstellen als je veel thuis zit, snoep wel heel verleidelijk is!
Alle reacties Link kopieren
Tanden poetsen als je trek hebt in iets zoets.
Anoniem126 schreef:
10-04-2020 21:15
Nee, juist niet eigenlijk. Sinds corona is het erg druk op het werk, wandel nog grotere ronden met de honden en ben fanatiek gaan sporten en gezond eten. Maar kan me wel voorstellen als je veel thuis zit, snoep wel heel verleidelijk is!
Wij zijn allebei verplicht om zoveel mogelijk thuis te werken en zitten dus ook veel thuis. Maar het is zeker op vriends werk wel heel erg druk/drukker dan anders. Een sluit ander dus niet uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik snoep veel minder want ik heb niks in huis en kom nergens waar ik iets kan halen. Hoef maar een keer per week mezelf in te houden en aangezien boodschappen nu verschrikkelijk is ga ik zo snel mogelijk mijn lijstje af.
Alle reacties Link kopieren
Ik snoep nooit dus nu ook niet meer zin dan normaal. Zit ook hele dagen thuis. Gewoon niet in huis halen is geen optie? Lekker wat snoep tomaatjes, radijsjes, komkommer etc in huis halen? Lekker dippen in herbamare of aromat. Of een yoghurt dipje. Een bouillonetje tussendoor is ook lekker.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Nou de eerste weken ging het wel hard. Nu heb ik me gelukkig herpakt en eet ik weer gezond. Ik doe ook mijn best meer te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 400 gram aangekomen, vooral door noten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik werk nu vanaf 13 maart thuis, inmiddels 4 kilo kwijt, snoep thuis nauwelijks, op het werk juist wel, er staan teveel snoeppotten.
Alle reacties Link kopieren
Ging hier ook de verkeerde kant op.. Wat meer wijntjes, meer ontbijt en lunch en calorierijker. Af en toe kaascroissantje, pindaas met vlokken etc. Sloopte er stiekem in.

Schrok paar dagen geleden van de weegschaal dus ben op de rem gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet kopen!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Nee dat niet. Ik krijg wel voor het eerst sinds jaren trek in alcohol. Vooral tijdens werktijd.
Helaas herkenbaar. Het heeft al een paar weken een soort troostende functie. Maar ik begin het aan mijn lijf te zien, dus hier ook hard op de rem nu. En ik ga meer sporten, lekker buiten hardlopen en mountainbiken.

Overigens is mijn woord van het jaar 2020: Quarantainespek.
Alle reacties Link kopieren
Jaa, zeker. Staat tegenover dat ik ook een stuk actiever ben, dus dat compenseert.
Alle reacties Link kopieren
Niet heel veel meer. Aan het eind van de middag drinken we thee met koekjes, dat doe ik normaal niet, maar op andere momenten van de dag eet ik weer wat minder dan normaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een behoorlijke snoeper. Eigenlijk zitten er al een paar jaar wat kilo's teveel aan, ik viel nog net binnen een gezond BMI, maar ben de laatste vijf jaar wel een kilo of acht aangekomen. Snoepen is een hardnekkige gewoonte geworden.
Ik werk vanaf 12 of 13 maart thuis, en meteen merkte ik dat ik heel regelmatig iets te snoepen pakte, veel te vaak. Toen heb ik na die eerste week besloten dat dit zo niet werkte, dan kom ik tonnetje rond uit de crisis. Dus het roer is om. Ik neem gewoon drie normale maaltijden per dag, niet heel anders dan ik al deed, en als ik een tussendoortje neem is het groente of fruit. Ik ben al drie kilo kwijt.
Begin eens met gewoon niet in huis halen. En probeer iets te vinden wat je knaagbehoefte vervult. Ik vind een schaaltje blauwe bessen met een handje zonnebloempitten of pompoenpitten lekker weg eten. Zoet door de bessen, en iets te knagen door de pitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snoepte ook best veel. Ben nu ik thuis zit ivm corona meer aan het sporten, en ik haal geen snoep meer in huis. Vooral ‘s avonds heb ik zo’n trek in een chocoladereep, maar als het er niet is heb je geen keuze. Eerste week was het moeilijkst, nu mis ik het al een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker.

Vind chocola ook lekkerder dan wortels.
Ga om 22.30 slapen daarom
Alle reacties Link kopieren
Wij snoepen normaal gesproken best veel maar omdat we nu 1x in de 7 a 10 dagen boodschappen doen kopen we gewoon echt minder snoep. Op is op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven