Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Snoeppot werk, coronaproof

23-10-2020 08:21 132 berichten
Beetje duffe vraag maar zoek een algemene opinie.
Traditiegetrouw hebben we op het werk een snoeppot. Iedereen van de afdeling neemt af en toe een grote zak mee van het een of ander en vult bij. Nu is sinds Corona eigenlijk de pot niet meer gebruikt
Nu zou ik graag pepernoten meenemen maar die zijn niet per stuk verpakt en tja, Corona.
Ik zou dus graag pepernoten willen neerzetten op een coronaproof manier. Ik was aan het denken aan een karaf een dat mensen dan de pepernoten op hun hand schudden ipv nemen. Zou dat werken? En dan met een pak doekjes ernaast om de fles aan de buitenkant schoon te maken. Of heeft iemand nog een andere briljante oplossing?

En voor men het vraagt. Onderwijs, dus gewoon volle bezetting hier.
BuzzieBee schreef:
23-10-2020 08:55
En dan is de lepel nog niet helemaal droog en heb je een schoonmaakspul bijsmaakje aan je nootjes.
Die winkelwagentjes druipen ook al zo erg van schoonmaakspul
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad 2020. Terwijl er prima corona proof methodes te bedenken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
23-10-2020 08:49
Het virus kan dagen overleven op gladde oppervlakken, zoals de karaf, dienbladen en zakjes die hier worden geopperd. Dat lijkt me dus niet fris. Ik denk idd dat de kans klein is, maar zolang men niet zeker weet hoe het zich verspreid, geef ik mijn portie aan fikkie.
Misschien maar dan moet je wel daarna in je neus gaan grutten of in je ogen wrijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je zit met je handen niet aan de onderkant van de lepel toch. Alleen aan het handvat. Hoef je ook alleen dat deel schoon te maken
Hoeveel deuren moeten collega's open maken als ze bij een snoeppot aankomen?
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
23-10-2020 08:40
Aangezien nog niemand weet hoe het virus zich exact verspreid lijkt het mij verstandig om alle niet noodzakelijke activiteiten ff over te slaan.
Nou hoppetaa, nergens meer komen dan. Alleen nog maar water uit de kraan drinken en zorgen dat je hart blijft kloppen. Binnen blijven met de deuren op slot en als dit armageddon voorbij is over een jaar voorzichtig weer om je heen kijken.
*de mensen bij het waterbedrijf moeten dan nog wel naar hun werk. Misschien toch maar een kelder onder je huis en a la dooms day preppers helemaal volstouwen met lang houdbaar voedsel en zorgen dat je zelf regenwater op kunt vangen.

man man man :facepalm:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
lisbeth schreef:
23-10-2020 08:37
Het is zeker geen halszaak. Maar als het kan is het leuk.

En hoger onderwijs trouwens. Meer kans dat de studenten mij besmetten dan andersom ;-)

Hoger onderwijs.....wij werken gewoon ook allemaal thuis hoor. Dus hoezo hebben jullie een volle bezetting daar? Bijzonder.

Ik zou trouwens geen uitdeelzakjes doen, want daar zit iedereen dan weer in te graaien en raak je ook al die zakjes aan.

Je kunt ook op één dag voor iedereen een bakje lekkers maken en die ronddelen. Dan heeft iedereen z'n eigen bakje.
*2020* schreef:
23-10-2020 09:01
Hoeveel deuren moeten collega's open maken als ze bij een snoeppot aankomen?
De snoeppot staat in de keuken en de deur daarvan is open. Ze kunnen dus helemaal veilig de snoeppot bereiken
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2020 09:03
Hoger onderwijs.....wij werken gewoon ook allemaal thuis hoor. Dus hoezo hebben jullie een volle bezetting daar? Bijzonder.

Ik zou trouwens geen uitdeelzakjes doen, want daar zit iedereen dan weer in te graaien en raak je ook al die zakjes aan.

Je kunt ook op één dag voor iedereen een bakje lekkers maken en die ronddelen. Dan heeft iedereen z'n eigen bakje.
Wel de naam op het bakje zetten he.
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2020 09:03
Hoger onderwijs.....wij werken gewoon ook allemaal thuis hoor. Dus hoezo hebben jullie een volle bezetting daar? Bijzonder.

Ik zou trouwens geen uitdeelzakjes doen, want daar zit iedereen dan weer in te graaien en raak je ook al die zakjes aan.

Je kunt ook op één dag voor iedereen een bakje lekkers maken en die ronddelen. Dan heeft iedereen z'n eigen bakje.
Omdat er gewoon praktisch onderwijs gegeven wordt bij ons
lisbeth schreef:
23-10-2020 09:03
De snoeppot staat in de keuken en de deur daarvan is open. Ze kunnen dus helemaal veilig de snoeppot bereiken
Het is allemaal overdreven.
Pak een grote fruitschaal en doe er losse zakjes in.
Alle reacties Link kopieren
Dat niemand hier nou toch opkomt: gewoon ouderwets rondstrooien a la Piet. Piet doet een handschoentje aan en de rest heeft enkel de pepernoot beet die hij eet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
23-10-2020 09:06
Dat niemand hier nou toch opkomt: gewoon ouderwets rondstrooien a la Piet. Piet doet een handschoentje aan en de rest heeft enkel de pepernoot beet die hij eet.
Had ik ook aan zitten denken maar de bezetting is nogal wisselend omdat alleen mensen komen die die dag nodig zijn voor onderwijs en dat wisselt iedere dag.
Als ze dan twee dagen op een bureau liggen zijn ze denk ik niet meer zo lekker
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
23-10-2020 09:06
Dat niemand hier nou toch opkomt: gewoon ouderwets rondstrooien a la Piet. Piet doet een handschoentje aan en de rest heeft enkel de pepernoot beet die hij eet.

Wel eerst van de grond rapen :rofl:
Oftewel, pepernoten horen helemaal niet hygiënisch schoon te zijn.

Ik zou het zo coronaproof mogelijk neerzetten en voor degenen die dat alsnog niet prettig vinden, die pakken maar niet. Ze zijn immers niet verplicht ervan te nemen?
Later is nu
Ik zou (als je per se iets neer wil zetten) gevuld speculaas neerzetten en met een groot mes in stukken snijden, dan hoef je er niet aan te zitten en kan iedereen een stukje pakken.
retrostar schreef:
23-10-2020 08:29
Misschien iets wat je met je voet kan bedienen waardoor een schuifje opengaat? Of door middel van een sensor?

Er bestaan automatische diervoederbakken dus het is mogelijk.
Haha, zal niet iedereen waarderen! (lijkt mij wel leuk om te gaan gebruiken, maar ik ben allang blij dat nu op het werk niet meer in de verleiding kom).
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-10-2020 09:09
Wel eerst van de grond rapen :rofl:
Oftewel, pepernoten horen helemaal niet hygiënisch schoon te zijn.

Ik zou het zo coronaproof mogelijk neerzetten en voor degenen die dat alsnog niet prettig vinden, die pakken maar niet. Ze zijn immers niet verplicht ervan te nemen?
pragmatische oplossing. Daar hou ik van.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
lilalinda schreef:
23-10-2020 08:35
door dit soort opmerkingen krijg ik zin om met 5 kinderen door de supermarkt te denderen
Wil je die van mij mee?
En straks wel in de rij staan voor de oliebollenkraam met oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
23-10-2020 08:33
Moet dit nou weer?
Ze heeft wel een punt natuurlijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
lilalinda schreef:
23-10-2020 08:35
door dit soort opmerkingen krijg ik zin om met 5 kinderen door de supermarkt te denderen
Ja ik dus ook. Echt wat een armoe.
calvijn1 schreef:
23-10-2020 09:39
Ze heeft wel een punt natuurlijk
Ach hou toch op. Wat een badinerend betweterig gezeik.
Zeepje-uit-de-zee schreef:
23-10-2020 08:44
Ik denk niet via pepernoten.
Pepernoten schijnen een van de grootste besmettingsbronnen te zijn. Net als paprikachips van Lays.
Alle reacties Link kopieren
Als je er over nadenkt is zo'n snoeppot behoorlijk ranzig.
Iedereen zit er met zijn ongewassen jatten in met poepbaterien er aan
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
23-10-2020 09:46
Als je er over nadenkt is zo'n snoeppot behoorlijk ranzig.
Iedereen zit er met zijn ongewassen jatten in met poepbaterien er aan
Dan eet je die pepernoten lekker niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven