Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Snoeppot werk, coronaproof

23-10-2020 08:21 132 berichten
Beetje duffe vraag maar zoek een algemene opinie.
Traditiegetrouw hebben we op het werk een snoeppot. Iedereen van de afdeling neemt af en toe een grote zak mee van het een of ander en vult bij. Nu is sinds Corona eigenlijk de pot niet meer gebruikt
Nu zou ik graag pepernoten meenemen maar die zijn niet per stuk verpakt en tja, Corona.
Ik zou dus graag pepernoten willen neerzetten op een coronaproof manier. Ik was aan het denken aan een karaf een dat mensen dan de pepernoten op hun hand schudden ipv nemen. Zou dat werken? En dan met een pak doekjes ernaast om de fles aan de buitenkant schoon te maken. Of heeft iemand nog een andere briljante oplossing?

En voor men het vraagt. Onderwijs, dus gewoon volle bezetting hier.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-10-2020 09:46
Als je er over nadenkt is zo'n snoeppot behoorlijk ranzig.
Iedereen zit er met zijn ongewassen jatten in met poepbaterien er aan
Dus jij wilt zeggen dat niemand de handen wast na het toiletteren? Is dat jouw eigen ervaring? Jij wast je handen niet? Of was jij juist je handen wel en de rest (natuurlijk/uiteraard) niet?
Later is nu
calvijn1 schreef:
23-10-2020 09:46
Als je er over nadenkt is zo'n snoeppot behoorlijk ranzig.
Iedereen zit er met zijn ongewassen jatten in met poepbaterien er aan
Dat kan je ook zeggen van de koekjestrommel.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
23-10-2020 09:49
Dat kan je ook zeggen van de koekjestrommel.
En alle deurklinken ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-10-2020 09:48
Dus jij wilt zeggen dat niemand de handen wast na het toiletteren? Is dat jouw eigen ervaring? Jij wast je handen niet? Of was jij juist je handen wel en de rest (natuurlijk/uiteraard) niet?
Tuurlijk was ik mijn handen, maar je weet nooit zeker of anderen dat ook doen.

Is toch ooit eens onderzoek naar gedaan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
23-10-2020 09:49
Dat kan je ook zeggen van de koekjestrommel.
Ja ook idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-10-2020 09:51
Tuurlijk was ik mijn handen, maar je weet nooit zeker of anderen dat ook doen.

Is toch ooit eens onderzoek naar gedaan?

Klopt hoor, maar dat was volgens mij in de horeca bij van die bakjes met nootjes.
Toiletten in de horeca lijken me sowieso al viezer dan toiletten op het werk, aangezien mensen met alcohol op over het algemeen wat makkelijker zijn met dingen.

Maar als iemand zo'n opmerking maakt, denk ik dus automatisch dat diegene dus kennelijk de handen niet wast.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-10-2020 09:53
Klopt hoor, maar dat was volgens mij in de horeca bij van die bakjes met nootjes.
Toiletten in de horeca lijken me sowieso al viezer dan toiletten op het werk, aangezien mensen met alcohol op over het algemeen wat makkelijker zijn met dingen.

Maar als iemand zo'n opmerking maakt, denk ik dus automatisch dat diegene dus kennelijk de handen niet wast.
Oja, de nootjes idd

Ik was de hele dag door mijn handen, maar je weet niet wat een ander doet.
Mensen zijn nu eenmaal vieze wezens
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-10-2020 09:51
En alle deurklinken ;-)
toetsenborden van algemene computers
greep van de vaatwasser
kopjes die uit de vaatwasser komen
het doosje waar de vaatwastabletten inzitten
de knopjes op de printer en kopieermachine

echt, als je een snoeppot goor vind, dan is er wel meer ranzig. Snoeppotten zijn algemeen goed en als ze echt zo vies waren, dan zou niemand er ooit iets uit nemen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-10-2020 09:53
Klopt hoor, maar dat was volgens mij in de horeca bij van die bakjes met nootjes.
Toiletten in de horeca lijken me sowieso al viezer dan toiletten op het werk, aangezien mensen met alcohol op over het algemeen wat makkelijker zijn met dingen.

Maar als iemand zo'n opmerking maakt, denk ik dus automatisch dat diegene dus kennelijk de handen niet wast.
Ik werk met voedsel. En heb een beetje smetvrees. Ik was mijn handen daarom tig keer per dag, al velen jaren lang. Ik let er ook op of anderen dat doen. Ik kan jou vertellen dat de meeste mensen hun handen niet (zo vaak) wassen, ik zie mensen nauwelijks hun handen wassen.

Jaren geleden was het mij al opgevallen dat mensen, die dus voedsel bereiden voor anderen, hun handen niet wassen. Ik vind dat je die sowieso moet wassen voordat je aan het werk begint, daarna minimaal, na je pauze, als je dus zelf gegeten hebt. Mijn ervaring, na jarenlang mensen te hebben geobserveerd is, dat mensen dit gewoon niet doen.

Zelfs nu in coronatijd, komen mensen binnen, hebben dus eerst met het openbaar vervoer gereisd (of met hun eigen auto), raken deurkrukken aan enz.., verkleden zich, roken een sigaret, en gaan direct aan de slag met het bereiden van voedsel, zonder hun handen daarvoor te hebben gewassen. Wat ik wel weet is dat hun immuunsysteem sterker is dan de mijne (ik heb zelf toevallig een auto immuunziekte).

In mijn studententijd werkte ik bij de Mc D. Daar moesten we altijd, voor aanvang van het werk, verplicht onze handen, tot aan de ellebogen wassen. Hele goede regel vond ik. Iedereen deed het dus ook. Nu zie ik dit dus zelden. Ik kan de keren dat ik het gezien heb de afgelopen jaren, op 1 hand tellen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-10-2020 08:35
door dit soort opmerkingen krijg ik zin om met 5 kinderen door de supermarkt te denderen
Haha dat vooral doen, ik zie het al voor me :rofl:
Alle reacties Link kopieren
En heb je dat wel eens aangekaart? Wat zegt de leidinggevende ervan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen maar kartonnenbekertjes gevuld klaar zetten?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
23-10-2020 10:20
Ik werk met voedsel. En heb een beetje smetvrees. Ik was mijn handen daarom tig keer per dag, al velen jaren lang. Ik let er ook op of anderen dat doen. Ik kan jou vertellen dat de meeste mensen hun handen niet (zo vaak) wassen, ik zie mensen nauwelijks hun handen wassen.

Jaren geleden was het mij al opgevallen dat mensen, die dus voedsel bereiden voor anderen, hun handen niet wassen. Ik vind dat je die sowieso moet wassen voordat je aan het werk begint, daarna minimaal, na je pauze, als je dus zelf gegeten hebt. Mijn ervaring, na jarenlang mensen te hebben geobserveerd is, dat mensen dit gewoon niet doen.

Zelfs nu in coronatijd, komen mensen binnen, hebben dus eerst met het openbaar vervoer gereisd (of met hun eigen auto), raken deurkrukken aan enz.., verkleden zich, roken een sigaret, en gaan direct aan de slag met het bereiden van voedsel, zonder hun handen daarvoor te hebben gewassen. Wat ik wel weet is dat hun immuunsysteem sterker is dan de mijne (ik heb zelf toevallig een auto immuunziekte).

In mijn studententijd werkte ik bij de Mc D. Daar moesten we altijd, voor aanvang van het werk, verplicht onze handen, tot aan de ellebogen wassen. Hele goede regel vond ik. Iedereen deed het dus ook. Nu zie ik dit dus zelden. Ik kan de keren dat ik het gezien heb de afgelopen jaren, op 1 hand tellen.
Ik werk ook in de foodbranche, zelfde ervaring.
...
Alle reacties Link kopieren
Zijn er heel vaak mensen ziek door voedsel te eten dat door jullie bedrijf is bereid?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
23-10-2020 10:41
Zijn er heel vaak mensen ziek door voedsel te eten dat door jullie bedrijf is bereid?
Officieel niet. Ik heb wel eens gasten gehad die bij me kwamen en zeiden dat ze ziek waren geweest door mijn voedsel. Monsters door lab laten ophalen en die waren altijd negatief, dus niet genoeg bacteriën om ziek van te worden. Maar ja, ik ben dan ook erg strikt wat betreft handen wassen. Ook voor mijn collega's.
Plus qua foodsafety ben ik ook erg strikt.
...
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
23-10-2020 10:20
Ik werk met voedsel. En heb een beetje smetvrees. Ik was mijn handen daarom tig keer per dag, al velen jaren lang. Ik let er ook op of anderen dat doen. Ik kan jou vertellen dat de meeste mensen hun handen niet (zo vaak) wassen, ik zie mensen nauwelijks hun handen wassen.

Jaren geleden was het mij al opgevallen dat mensen, die dus voedsel bereiden voor anderen, hun handen niet wassen. Ik vind dat je die sowieso moet wassen voordat je aan het werk begint, daarna minimaal, na je pauze, als je dus zelf gegeten hebt. Mijn ervaring, na jarenlang mensen te hebben geobserveerd is, dat mensen dit gewoon niet doen.

Zelfs nu in coronatijd, komen mensen binnen, hebben dus eerst met het openbaar vervoer gereisd (of met hun eigen auto), raken deurkrukken aan enz.., verkleden zich, roken een sigaret, en gaan direct aan de slag met het bereiden van voedsel, zonder hun handen daarvoor te hebben gewassen. Wat ik wel weet is dat hun immuunsysteem sterker is dan de mijne (ik heb zelf toevallig een auto immuunziekte).

In mijn studententijd werkte ik bij de Mc D. Daar moesten we altijd, voor aanvang van het werk, verplicht onze handen, tot aan de ellebogen wassen. Hele goede regel vond ik. Iedereen deed het dus ook. Nu zie ik dit dus zelden. Ik kan de keren dat ik het gezien heb de afgelopen jaren, op 1 hand tellen.
O jasses, dat is iets waar ik eerlijk gezegd altijd al bang voor ben, dat mensen die mijn voedsel bereiden hun handen niet goed wassen. Volgende keer toch maar naar de Mac dus...
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/economie/6085630/zelf ... risis.html

Help de pepernotenbranche door de crisis
coravanmora schreef:
23-10-2020 11:49
https://www.nu.nl/economie/6085630/zelf ... risis.html

Help de pepernotenbranche door de crisis

“ Het pepernotenseizoen loopt van begin september tot 5 december”

In mijn wereld loopt het van begin november tot 5 december. Maar kennelijk zijn er een hoop mensen die al in de zomer aan de pepernoten gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hoe je het ook wendt of keert, je verhoogt het risico. Gewoon niet doen dus. Ik vind het maar raar dat je dat besef niet hebt...
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
23-10-2020 11:01
Officieel niet. Ik heb wel eens gasten gehad die bij me kwamen en zeiden dat ze ziek waren geweest door mijn voedsel. Monsters door lab laten ophalen en die waren altijd negatief, dus niet genoeg bacteriën om ziek van te worden. Maar ja, ik ben dan ook erg strikt wat betreft handen wassen. Ook voor mijn collega's.
Plus qua foodsafety ben ik ook erg strikt.
Dan wordt er dus schoon genoeg gewerkt, ondanks dat jij mensen niet altijd hun handen ziet wassen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Snoeppotten waar iedereen in zit zijn sowieso ranzig. Koop gewoon iets wat per pakje/zakje verpakt zit (kan dus ook pepernoten zijn) en mik het op een dienblad waardoor je alleen dat zakje aanraakt als je het pakt.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
23-10-2020 12:17
Hoe je het ook wendt of keert, je verhoogt het risico. Gewoon niet doen dus. Ik vind het maar raar dat je dat besef niet hebt...
Maar dan verhoog je toch ook het risico als je geheel volgens de regels 3 mensen thuis je zelfgebakken cake voorzet? Of geef je die enkel per stuk verpakte stroopwafels? I
Ik denk niet dat pepernoten in een open schaal zorgen voor een besmettingshaard. Ik zou er zelf gewoon van pakken en er verder geen gedachte aan wagen, behalve :kwijl:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht ben ik mosterd, maar er bestaan ook uitdeelzakjes met pepernoten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij hadden trouwens ook een snoeppot, sinds corona is die weg en staat er een fruitschaal. Mandarijnen zijn ook wel Sinterklazerig :)
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
23-10-2020 12:17
Hoe je het ook wendt of keert, je verhoogt het risico. Gewoon niet doen dus. Ik vind het maar raar dat je dat besef niet hebt...

Ze heeft het besef toch, anders stelde ze hier de vraag niet. Wonderlijk dat je dat niet ziet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven