Coronavirus COVID-19 alle pijlers

spelletjesavond coronaproof?

15-01-2021 18:27 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwt of jullie nu een uitnodiging voor een bordspelavond bij een ander gezin zouden aannemen? Eerder hebben we dit wel gedaan. Als iemand van het gezelschap snifferig was of andere milde klachten had ging de afspraak niet door. Met de britse variant van het coronavirus heb ik het gevoel dat we nog voorzichtiger moeten zijn. Ik heb gelezen dat het bij deze variant vaker dan gedacht voorkomt dat mensen het virus hebben doorgegeven ondanks dat ze zelf geen klachten hadden. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

uitnodiging bordspelavond aannemen?

Totaal aantal stemmen: 180

ja (26%)
nee (74%)
Nee. Sociale contacten kan je beter tot het minimum beperken nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor nee gestemd omdat het bij de meeste spelletjes niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.
https://www.boardgamearena.com/
Chumlee schreef:
15-01-2021 18:29
Ik heb voor nee gestemd omdat het bij de meeste spelletjes niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.

Dat ook al. Plus je zit rond een tafel en praat veel. Te lang, te kortbij. Eet misschien chips uit dezelfde kom ect.
Ik vind het zeer onverstandig nu.
Als het voor jou niet goed voelt, gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
15-01-2021 18:29
Ik heb voor nee gestemd omdat het bij de meeste spelletjes niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
exodusredux wijzigde dit bericht op 15-01-2021 18:34
94.79% gewijzigd
Ik stem ook voor nee omdat ik een bordspelavond met maar 2 gasten te mager vind. En inderdaad niet corona-proof.

Dus lekker online of later in het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor online spelletjes òf langsgaan voor koffie of een borrel.
Een bordspel met afstand is niet echt te doen, tenzij het om iets als 30seconds gaat waarbij je huishouden je team is.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet. Het advies is: ontvang zo min mogelijk bezoek.
Nee
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik draag mijn steentje bij door geen bezoek te ontvangen. Het mag, maar het helpt niet mee om ons uit deze situatie.

Ook een dobbelsteen aanraken die eerst in iemands handen geweest die net even met zijn hand langs zijn neus is geweest bv lijkt me ook niets.
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 18:34
Ik stem ook voor nee omdat ik een bordspelavond met maar 2 gasten te mager vind. En inderdaad niet corona-proof.

Dus lekker online of later in het jaar.
Hoezo is dat mager? Veel bordspellen zijn toch leuk met 4 man?

Ik zou het niet doen. Je kunt inderdaad geen 1,5 meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Als je het al zou doen moet je meerdere setjes dobbelstenen hebben en zo min mogelijk dezelfde plekken op het bord aanraken. Maar lijkt mij geen doen. Ook met 1.5m lastig.

Misschien kunnen jullie zo'n online Escaperoom doen?
Ja hoor, je mag nog gewoon twee personen ontvangen.
watdachtjehiervan schreef:
15-01-2021 19:02
Hoezo is dat mager? Veel bordspellen zijn toch leuk met 4 man?
Dat is niet zo, ik vind dat.
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 19:07
Dat is niet zo, ik vind dat.
En ik ben benieuwd waarom jij dat vindt.
Majime schreef:
15-01-2021 19:05
Ja hoor, je mag nog gewoon twee personen ontvangen.
Op 1,5 inderdaad.
Hoe zie je dat voor je bij een bordspel?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-01-2021 18:31
Dat ook al. Plus je zit rond een tafel en praat veel. Te lang, te kortbij. Eet misschien chips uit dezelfde kom ect.
Ik vind het zeer onverstandig nu.

Dit inderdaad. Ik zou er niet eens over twijfelen.
Het is vast ontzettend gezellig, maar dat vindt het Coronavirus waarschijnlijk ook. ;-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
watdachtjehiervan schreef:
15-01-2021 19:09
Op 1,5 inderdaad.
Hoe zie je dat voor je bij een bordspel?
Brede tafel, ene stel aan de ene kant, andere twee aan de andere kant. Zo doen wij dat ook met etentjes. Gaat prima.

Keurig netjes 1,5 m afstand, desinfestiemiddel ernaast en wat vaker je handen wassen.
Ik snap niet dat je je dit nog afvraagt.
Majime schreef:
15-01-2021 19:05
Ja hoor, je mag nog gewoon twee personen ontvangen.
Dat het mag betekent niet dat het zonder risico is.
Een bordspel spelen met 1.5m afstand lijkt me erg lastig.

Dus nee, ik zou even overslaan.
watdachtjehiervan schreef:
15-01-2021 19:08
En ik ben benieuwd waarom jij dat vindt.
Omdat ik bordspeelavonden toch met meer volwassenen speel, zeker 5-6. Dan is er meer variatie in spellen.
Majime schreef:
15-01-2021 19:14
Brede tafel, ene stel aan de ene kant, andere twee aan de andere kant. Zo doen wij dat ook met etentjes. Gaat prima.

Keurig netjes 1,5 m afstand, desinfestiemiddel ernaast en wat vaker je handen wassen.
TO heeft het over een gezin, dus er zijn sowieso meer personen betrokken. Dan is afstand houden nog lastiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven