Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teamuitje tijdens Corona

14-09-2020 10:08 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het werk hebben ze bedacht om binnenkort iets te gaan doen met het team. Nu ben ik te weten gekomen van wat we gaan doen (mochten we eigenlijk nog niet weten), namelijk uit eten bij een restaurant waar je met z'n allen aan 1 grote tafel zit in een ruimte. We hebben een relatief klein team, maar er zitten dus ook vreemde mensen bij waardoor je in totaal rond de 25 personen aan een tafel zit. Wel zit er wat ruimte tussen de personen in aan de tafel.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Eigenlijk wil niet de enige zijn die niet mee gaat / moeilijk doet. De rest heeft er namelijk geen moeite mee. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, aangezien ventilatie een belangrijk punt is bij verspreiding en ik niet weet hoe het daarmee gesteld is (er zitten geen ramen in de ruimte bijvoorbeeld). Of kun je er vanuit gaan dat het allemaal goed / veilig geregeld is bij restaurants?
Overlaatst heb ik ook nee gezegd tegen een etentje van het werk in de kantine. Word je met een raar gezicht aangekeken en zo van "ja, maar de stoelen staan 1,5 meter uit elkaar hoor, we hebben het opgemeten". Tuurlijk want als ze bijvoorbeeld 1,4 meter uit elkaar staan kun je besmet worden en bij 1,5 meter niet.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:41
Nee, daarom moet je thuis blijven en je laten testen als je symptomen hebt.
Maar ik ben niet verantwoordelijk voor de anderen, wel voor mezelf
Dus houd ik afstand, en op mijn werk eigenlijk heel keurig iedereen
lilalinda schreef:
14-09-2020 14:59
Maar ik ben niet verantwoordelijk voor de anderen, wel voor mezelf
Dus houd ik afstand, en op mijn werk eigenlijk heel keurig iedereen
Dat ben ik met je eens.
Ben je het ook met mij eens dat het asociaal is om naar een feestje te gaan en vervolgens hoestend en wel naar je werk te gaan met de kans dat je je collega (zelfstandige, als die uitvalt zijn er geen inkomsten meer) besmet?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-09-2020 15:02
Dat ben ik met je eens.
Ben je het ook met mij eens dat het asociaal is om naar een feestje te gaan en vervolgens hoestend en wel naar je werk te gaan met de kans dat je je collega (zelfstandige, als die uitvalt zijn er geen inkomsten meer) besmet?
we zijn hier heel strikt: verkouden is voor de zekerheid thuiswerken
Dus geen hoesters aan mijn bureau. En nog houden we gewoon allemaal afstand.
En dan maakt het me niet uit of de ander ZZP-er is, of ene bejaarde moeder verzorgt of... wat dan ook. Ik houd braaf afstand voor mezelf en de anderen

Goed afgelopen met je zoon? negatieve test?
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
14-09-2020 12:28
Wij hebben 2 weken geleden ons afscheidsetentje (ik en mijn 5 andere collega's), samen met onze leidinggevende en 2 collega's van een ander onderdeel van onze afdeling met wie wij jarenlang samen hebben gewerkt (de andere 2 konden niet). Tafels tegen elkaar en lekker gezellig naast elkaar. Gewoon als vanouds, heerlijk!

Wat wil je nou precies bereiken met zo'n post?
Alle reacties Link kopieren
Mij zie je voorlopig toch écht niet in restaurants en al helemaal niet met 25 man rond 1 tafel.

Het terras zou ik eventueel nog een kans willen geven, maar ik neem aan dat het niet gegarandeerd is dat het nog fantastisch zomerweer is en ze 25 man op 't terras kwijt kunnen.


Ik zou dus passen. En ik gok dat als er 1 iemand past er 5 anderen ook hun kat sturen.
Omdat ze geen zin hebben door Corona of omdat zo'n teamuitje/diner meestal rot-vervelend is.
Maar ze ook geen zin hebben om de enige te zijn die niet komt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst dat slechts 4 procent van de besmettingen plaats heeft gevonden in de horeca.
Vind ik persoonlijk een heel laag percentage dus ik snap het “mij zie je niet in een restaurant” geroep niet zo.
Doubletree20 schreef:
14-09-2020 14:54
Overlaatst heb ik ook nee gezegd tegen een etentje van het werk in de kantine. Word je met een raar gezicht aangekeken en zo van "ja, maar de stoelen staan 1,5 meter uit elkaar hoor, we hebben het opgemeten". Tuurlijk want als ze bijvoorbeeld 1,4 meter uit elkaar staan kun je besmet worden en bij 1,5 meter niet.
Onze 1,5m is al 50% boven de adviesnorm van de WHO.

Dus logisch dat je met een raar gezicht wordt aangekeken.
k.middleton schreef:
14-09-2020 19:15
Ik las laatst dat slechts 4 procent van de besmettingen plaats heeft gevonden in de horeca.
Vind ik persoonlijk een heel laag percentage dus ik snap het “mij zie je niet in een restaurant” geroep niet zo.
Onwetendheid in combinatie met angst die er door de media is ingeramd.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
14-09-2020 18:42
Wat wil je nou precies bereiken met zo'n post?
Dat er restaurants zijn waarbij je wel gewoon met meer mensen aan een tafel mag zitten. Gewoon normaal. Ik houd alleen afstand van mensen die dat zelf willen. Dat respecteer ik dan. Maar verder doen wij gewoon met de meeste mensen normaal, al vanaf het begin. En nog geen 1 persoon bij mij in de buurt die klachten heeft, wij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
14-09-2020 18:42
Wat wil je nou precies bereiken met zo'n post?
Dat er restaurants zijn waarbij je wel gewoon met meer mensen aan een tafel mag zitten. Gewoon normaal. Ik houd alleen afstand van mensen die dat zelf willen. Dat respecteer ik dan. Maar verder doen wij gewoon met de meeste mensen normaal, al vanaf het begin. En nog geen 1 persoon bij mij in de buurt die klachten heeft, wij ook niet.
Ik vind het niet slim van het bedrijf. Mocht er iemand besmet zijn of raken moet iedereen in quarantaine.
DS1971 schreef:
14-09-2020 19:37
Onze 1,5m is al 50% boven de adviesnorm van de WHO.

Dus logisch dat je met een raar gezicht wordt aangekeken.
Wat is er vreemd aan om niet naar zo’n etentje te willen? Ik heb uiteraard niets gezegd over die 1,5 meter maar ik dacht het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen moeite mee hebben.
Daantje1970 schreef:
14-09-2020 19:40
Dat er restaurants zijn waarbij je wel gewoon met meer mensen aan een tafel mag zitten. Gewoon normaal. Ik houd alleen afstand van mensen die dat zelf willen. Dat respecteer ik dan. Maar verder doen wij gewoon met de meeste mensen normaal, al vanaf het begin. En nog geen 1 persoon bij mij in de buurt die klachten heeft, wij ook niet.
Fijn joh als we door jullie toedoen straks weer thuis zitten; lekkere mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
15-09-2020 18:14
Fijn joh als we door jullie toedoen straks weer thuis zitten; lekkere mentaliteit.
En waarom zou dat zijn? Wij zijn niet ziek. Daarbij, zoals ik al schreef, houd ik afstand als mensen dat willen, zodat zij niet ziek worden. De mensen waarbij wij geen afstand houden willen zelf ook geen afstand houden. Eigen verantwoordelijkheid. Daarbij zijn wij ook van mening dat 1,5 meter afstand houden niet werkt. Maar dat is een andere discussie.
Doubletree20 schreef:
14-09-2020 20:43
Wat is er vreemd aan om niet naar zo’n etentje te willen?
Het hoort bij je werk. Ook de sociale aangelegenheden.

Er is geen enkele goede reden om er niet aan mee te willen doen.
Star3 schreef:
15-09-2020 18:14
Fijn joh als we door jullie toedoen straks weer thuis zitten; lekkere mentaliteit.
Het is gewoon toegestaan om naar een restaurant te gaan.
DS1971 schreef:
15-09-2020 21:28
Het is gewoon toegestaan om naar een restaurant te gaan.
Lastig hè dat lezen? Bespaar je de moeie trouwens.
Star3 schreef:
15-09-2020 21:29
Lastig hè dat lezen? Bespaar je de moeie trouwens.
Ben je altijd zo’n opgewonden standje als het om hele normale dingen gaat?
DS1971 schreef:
15-09-2020 21:27
Het hoort bij je werk. Ook de sociale aangelegenheden.

Er is geen enkele goede reden om er niet aan mee te willen doen.
Gelukkig horen bij mij op m’n werk zulke dingen er niet bij. Alles wat buiten werktijd valt bepaal ik zelf of ik daar naar toe ga of niet. En Corona is voor mij al reden genoeg om te skippen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 21:27
Het hoort bij je werk. Ook de sociale aangelegenheden.

Er is geen enkele goede reden om er niet aan mee te willen doen.
Als TO zich daar niet prettig bij voelt is dat zeker een goede reden. Mijn baas zou zoiets niet eens organiseren/toestaan, want stel er blijkt iemand besmet en het hele team moet in quarantaine, wat dan?

Ik ben zelf overigens echt niet zo streng met de coronaregels, maar dit snap ik heel goed.
Doubletree20 schreef:
16-09-2020 00:21
Gelukkig horen bij mij op m’n werk zulke dingen er niet bij. Alles wat buiten werktijd valt bepaal ik zelf of ik daar naar toe ga of niet. En Corona is voor mij al reden genoeg om te skippen.
Ik vind dat een slecht teken, als iemand het niet kan opbrengen om ook af en toe wat buiten werktijd met collega’s te ondernemen.

Dit soort zaken hebben doorgaans een flinke invloed op je carrièreverloop, dus alleen al daarom lijkt mij dat als je liever thuis voor de buis zit je beter toch net kan doen alsof je een sociaal dier bent. :)
Flaffy schreef:
16-09-2020 01:39
Als TO zich daar niet prettig bij voelt is dat zeker een goede reden. Mijn baas zou zoiets niet eens organiseren/toestaan, want stel er blijkt iemand besmet en het hele team moet in quarantaine, wat dan?

Ik ben zelf overigens echt niet zo streng met de coronaregels, maar dit snap ik heel goed.
Deze mensen werken toch dagelijks samen op kantoor? Dus dan is er toch geen extra risico?
DS1971 schreef:
16-09-2020 06:32
Deze mensen werken toch dagelijks samen op kantoor? Dus dan is er toch geen extra risico?
Werken is doorgaans een rustigere activiteit als een uitje. Bij een uitje wordt er continue gepraat en gelachen. De aerosolen zullen bij een uitje kwistiger rondgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven