Coronavirus COVID-19 alle pijlers

''terug naar het oude normaal''

17-04-2021 16:41 103 berichten
Ben ik de enige die een beetje nerveus word als ik Mark Rutte dit hoor zeggen?
Als ik eerlijk ben hoef ik mijn drukke leventje niet meer terug.

Het thuiswerken vind ik relaxt en als dat in de toekomst 2 of 3 dagen zou blijven zou ik dat helemaal prima vinden.
Ik heb nu ipv een halve zaterdag een hele zaterdag voor mezelf. Heerlijk!
Omdat bepaalde activiteiten nog niet begonnen zijn heb ik nu ook lekker de avonden voor mezelf

Bepaalde dingen hoeven dus voor mij echt niet terug te komen.
Maar ik ben dan ook echt wel een einzelgänger
Alle reacties Link kopieren
Ok
Dan doe je die dingen toch allemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik herken het niet. Ik vind thuiswerken fijn maar ik zal het zo opgeven om weer terug te kunnen naar hoe het was.
Niet herkenbaar, ik heb liever de vrijheid om zelf nee te zeggen als ik ergens niet heel wil.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen mis ik ook echt niet, het gerace met de kinderen en op het werk, bijvoorbeeld. Ik wil ook wel wat meer thuis (blijven) werken.
Maar even lekker met mijn clubje muziek maken mis ik enorm! Dat wil ik echt graag weer doen.
En wat meer avondjes gewoon thuis op de bank en niks ‘moeten’ vind ik ook heerlijk!
Heel veel haast heb ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar daar ben je toch zelf bij?

Privé had ik ook voor corona al een regel dat ik mijn weekend niet vol gooide maar minimaal 1 dag met eigen gezin was. Tuurlijk kende dat uitzonderingen, maar toch...
Ik vraag me vooral af hoe ik het zal gaan vinden en hoe snel het weer went. En of de omschakeling uit de quarantaine moeilijker is dan naar de quarantaine. Al vond ik de omschakeling naar de quarantaine in eerste instantie helemaal niet vervelend (natuurlijk wel voor de mensen die qua gezondheid of op een andere manier door corona getroffen werden).
Alle reacties Link kopieren
Nee ik kan niet wachten. En die overgang ga ik ook niet moeilijk vinden.
LīlyRose schreef:
17-04-2021 16:49
Dan doe je die dingen toch allemaal niet?
Heb je gelijk in hoor.
Maar dan heb je altijd wel weer mensen in je omgeving die erop hameren dat je onder de mensen moet komen/blijven.
Ik krijg elke week iemand over de vloer die steeds maar begint ''en wil je nog nieuwe mensen ontmoeten en zo ja hoe, heb je (goed) contact met de buren'' Vorige week hadden we het over vriendschap en moest ik benoemen wat ik belangrijk vind in een vriendschap. Wat een onzin.

Collega's die spontaan bellen om te vragen hoe het met me gaat. Sorry, geen behoefte aan..

Het is niet dat ik niemand zie.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt me meer baat te hebben bij een assertiviteitscursus dan bij Corona
Sjulia schreef:
17-04-2021 16:57
Nee ik kan niet wachten. En die overgang ga ik ook niet moeilijk vinden.
Toen de regels tussendoor wat losser werden dacht ik in eerste instantie: "O jee, nu moet alles weer." Maar ik merkte dat ik er juist blij van werd om weer leuke dingen met andere mensen te kunnen doen. De nieuwe lockdown in december voelde als "terug bij af", dat vond ik wel vervelend.
Tja, ik kon/ging toch al bijna nergens heen omdat ik al een tijd ziek thuis zit. Nu het geen optie is vallen de beperkingen niet zo op.

Clubjes en verenigingen heb je natuurlijk zelf controle over, maar ik hoop dat meer mensen gaan nadenken over sociale verplichtingen, en hoe verplicht die eigenlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
17-04-2021 17:02
Je lijkt me meer baat te hebben bij een assertiviteitscursus dan bij Corona
!!!!!dit ja
Alle reacties Link kopieren
Hoitjes2021 schreef:
17-04-2021 16:59
Heb je gelijk in hoor.
Maar dan heb je altijd wel weer mensen in je omgeving die erop hameren dat je onder de mensen moet komen/blijven.
Ik krijg elke week iemand over de vloer die steeds maar begint ''en wil je nog nieuwe mensen ontmoeten en zo ja hoe, heb je (goed) contact met de buren'' Vorige week hadden we het over vriendschap en moest ik benoemen wat ik belangrijk vind in een vriendschap. Wat een onzin.

Collega's die spontaan bellen om te vragen hoe het met me gaat. Sorry, geen behoefte aan..

Het is niet dat ik niemand zie.
Die persoon heeft toch niks te schoften met wie jij ontmoet en hoe het met je buren gaat??? Ik zou die persoon keihard uitlachen als hij dat zo met stalen gezicht zou brengen.

Ik wil op vakantie, ik wil naar festivals en concerten, ik wil naar verjaardagen kunnen als ik wil en ik wil gewoon kunnen winkelen. Dus van mij mag het terug naar normaal. Thuiswerken ga ik blijven doen want dat vind ik heel fijn en als ik ergens niet heen wil trek ik gewoon mijn muil open. Als ik niet wil ga ik niet, simpel.
Hoitjes2021 schreef:
17-04-2021 16:59
Heb je gelijk in hoor.
Maar dan heb je altijd wel weer mensen in je omgeving die erop hameren dat je onder de mensen moet komen/blijven.
Ik krijg elke week iemand over de vloer die steeds maar begint ''en wil je nog nieuwe mensen ontmoeten en zo ja hoe, heb je (goed) contact met de buren'' Vorige week hadden we het over vriendschap en moest ik benoemen wat ik belangrijk vind in een vriendschap. Wat een onzin.

Collega's die spontaan bellen om te vragen hoe het met me gaat. Sorry, geen behoefte aan..

Het is niet dat ik niemand zie.
En die iemand is een hulpverlener?
Hoitjes2021 schreef:
17-04-2021 16:59
Heb je gelijk in hoor.
Maar dan heb je altijd wel weer mensen in je omgeving die erop hameren dat je onder de mensen moet komen/blijven.
Ik krijg elke week iemand over de vloer die steeds maar begint ''en wil je nog nieuwe mensen ontmoeten en zo ja hoe, heb je (goed) contact met de buren'' Vorige week hadden we het over vriendschap en moest ik benoemen wat ik belangrijk vind in een vriendschap. Wat een onzin.

Collega's die spontaan bellen om te vragen hoe het met me gaat. Sorry, geen behoefte aan..

Het is niet dat ik niemand zie.
Nou, dit lijkt mij ook niks. Waarom komt die persoon bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
17-04-2021 16:57
Nee ik kan niet wachten. En die overgang ga ik ook niet moeilijk vinden.
Volledig mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Maak niet normaal wat niet normaal is. Je hebt een mond gekregen hé, je kan altijd nee zeggen als je ergens geen zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoitjes2021 schreef:
17-04-2021 16:59
Heb je gelijk in hoor.
Maar dan heb je altijd wel weer mensen in je omgeving die erop hameren dat je onder de mensen moet komen/blijven.
Ik krijg elke week iemand over de vloer die steeds maar begint ''en wil je nog nieuwe mensen ontmoeten en zo ja hoe, heb je (goed) contact met de buren'' Vorige week hadden we het over vriendschap en moest ik benoemen wat ik belangrijk vind in een vriendschap. Wat een onzin.

Collega's die spontaan bellen om te vragen hoe het met me gaat. Sorry, geen behoefte aan..

Het is niet dat ik niemand zie.
En dat is dan de schuld van Rutte dan jij geen nee kan zeggen?
Honey, you should see me in a crown
Waar heeft Rutte dit gezegd, in welke context en belangrijker nog: wanneer zou dat dan gebeuren?

Morgen? Ik ben voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Lekker rustig zo. Geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
17-04-2021 17:03
!!!!!dit ja
Iemand mag toch gewoon daar niet op zitten te wachten?

Ik herken het wel, en ik heb een sociaal beroep, paar goede vrienden en toch vind ik het heerlijk dat het nu zo rustig is.
Alle reacties Link kopieren
Liefst vandaag weer naar normaal. Ik werkte al twee of drie dagen per week thuis, dus dat ga ik dan weer doen.
Ik vind dit toch wel zeuren om het zeuren, want je hebt hier helemaal zelf de keuze in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven