Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen... frustratie

30-06-2020 10:33 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren wat vage klachten zoals keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit voelen. Na overleg met mijn werkgever, mag ik niet komen werken, maar moet ik mij eerst laten testen.
Zelf denk ik niet dat het Corona is, maar goed, toch maar het landelijke nummer gebeld om te testen.
Zij adviseren ook een test, maar de testlocaties liggen 35 kilometer verderop, ik heb geen rijbewijs, en ook geen partner. Ze hebben nagevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden om in mijn woonplaats te testen, maar dit is niet mogelijk. Ik moet maar iemand in mijn omgeving vragen om te rijden. Niemand kan of wil rijden, ivm werk, plannen of bang om eventueel besmet te worden, mocht het toch corona zijn.
Nogmaals mijn werk gebeld, maar ik mag echt niet komen werken, en als ik mij niet test, dan zijn de ziektekosten voor eigen rekening. Zo frustrerend dit, en ik weet niet wat te doen, hoe zouden jullie dit oplossen? Ik heb ook niet genoeg vakantieuren die ik kan inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook proberen het Rode Kruis te bellen, zij hebben vervoersmogelijkheden voor mensen met (verdenking) van besmetting [https://www.rodekruis.nl/contact/]
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in veel ziekenhuizen geweest de laatste tijd (vanwege mijn werk) en overal moet je eerst langs de Corona politie, heel raar dit.
Alle reacties Link kopieren
Twee dingen: het is van de zotte dat een werkgever consequenties stelt op grond van wel of niet testen. Het criterium is wel of niet ziek.

Ten tweede snap ik het dat het moeilijk wordt als bejaarde of iemand met een beperking om 35 km te overbruggen maar iemand die jong en gezond (op mogelijk Corona na) is en die zelfs in een situatie als deze waarbij er iets medisch aan de hand is geen beroep kan doen op haar omgeving en daardoor die afstand niet eens haalt, die moet echt na gaan denken over haar zelfredzaamheid. Dit is er eentje voor ná deze situatie uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
01-07-2020 08:27
maar iemand die jong en gezond (op mogelijk Corona na) is en die zelfs in een situatie als deze waarbij er iets medisch aan de hand is geen beroep kan doen op haar omgeving en daardoor die afstand niet eens haalt, die moet echt na gaan denken over haar zelfredzaamheid. Dit is er eentje voor ná deze situatie uiteraard!
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik red mezelf normaal gesproken prima. Ik kom overal met de fiets, ov of taxi. Dat rijbewijs gaat er (bewust) niet komen.
Maar er heerst momenteel een pandemie. OV & taxi vallen af, en ik moest zsm die test regelen. Mensen in mijn omgeving hebben een baan, kinderen etc. En de kans op eventuele besmetting, mocht het corona zijn (wat ik trouwens niet denk).

Ik ben inmiddels 6 jaar single met 3 kinderen, en ik red me prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook verbaasd over de gang van zaken in het ziekenhuis,maar ik ben wel blij dat er ook op antistoffen is getest.
Ik denk niet dat ik nu corona heb, maar een of ander virusje dat niets met COVID-19 te maken heeft.
Vanwege mijn baan kom ik dagelijks met ontzettend veel mensen in aanraking, en de 1,5 meter regel wordt nauwelijks in acht gehouden. Dus ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
01-07-2020 10:48
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik red mezelf normaal gesproken prima. Ik kom overal met de fiets, ov of taxi. Dat rijbewijs gaat er (bewust) niet komen.
Maar er heerst momenteel een pandemie. OV & taxi vallen af, en ik moest zsm die test regelen. Mensen in mijn omgeving hebben een baan, kinderen etc. En de kans op eventuele besmetting, mocht het corona zijn (wat ik trouwens niet denk).

Ik ben inmiddels 6 jaar single met 3 kinderen, en ik red me prima.
Eens hoor. Dit is zo'n bijzondere situatie. Mogelijk besmet met virus waardoor je van geen enkele publieke faciliteit gebruik kan maken en mensen ook terughoudender zijn om te helpen, medische voorziening die in jouw geval net heel ver weg is, niet kunnen wachten met het onderzoek doordat je baas je onder druk zet, die combinatie van factoren komt buiten een pandemie niet echt vaak voor, het slaat echt nergens op om daar nu opeens je hele zelfredzaamheid aan op te hangen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tja ik vind het ook wel een tikje onverantwoord als je blijkbaar buitenaf woont en drie kinderen hebt, geen partner, en geen rijbewijs. En dan ook nog een sociaal netwerk dat het af laat weten.

Wat als zo'n kind met spoed naar het ziekenhuis moet?
Alle reacties Link kopieren
Woont zij buitenaf dan? Die testlocatie kan toch ook buitenaf zijn? Volgens mij zijn die echt niet overal midden in de stad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet buitenaf, ik woon in een stad met 50.000 inwoners, met alle voorzieningen in de buurt. Daarom ben ik ook erg verbaast dat de testlocaties in steden 35 & 40 km verderop zijn. Normaal kan ik terugvallen op mijn sociale netwerk, en ja 1 van mijn kinderen is wel eens onverwacht naar het ziekenhuis gemoeten, dat lukte gewoon. Gisteren waren uitzonderlijke omstandigheden. (Ik kan ook niet zomaar een partner tevoorschijn toveren, wil ik ook niet)
mrs_williams wijzigde dit bericht op 01-07-2020 11:26
Reden: Typfout
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De testlocaties zijn jùist buitenaf.
Hier in Brabant zitten ze bijvoorbeeld in Tilburg, Rosmalen en Uden.
Dus je kan middenin centrum Eindhoven of Breda wonen en dan nog steeds op minimaal een half uur autorijden van de dichtsbijzijnde teststraat wonen.

Zal in andere provincies niet anders zijn,


Edit: er zit er blijkbaar toch ook één in Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook verkoudheidsklachten, dag 2 dacht ik toch maar ff testen maar dichtstbijzijnde teststraat blijkt 32km verderop te zitten (!!) terwijl ik echt niet afgelegen woon. Normaal alles binnen fietsbereik, bushalte om de hoek en zelfs een ziekenhuis binnen 4km. Dus ik dacht eerst ff kijken of ik vervoer kan regelen en de volgende dag waren de klachten alweer verdwenen, dus niet getest. Slaat echt nergens op.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-07-2020 11:25
De testlocaties zijn jùist buitenaf.
Hier in Brabant zitten ze bijvoorbeeld in Tilburg, Rosmalen en Uden.
Dus je kan middenin centrum Eindhoven of Breda wonen en dan nog steeds op minimaal een half uur autorijden van de dichtsbijzijnde teststraat wonen.

Zal in andere provincies niet anders zijn,


Edit: er zit er blijkbaar toch ook één in Eindhoven.
Ik kwam daar laatst langs; die zit helemaal aan de rand, dus ook buitenaf. Als je aan de andere kant woont, is dat ook een half uur met de auto.
Alle reacties Link kopieren
In Groningen zit de testlocatie vlakbij het UMCG, dat is niet ver van het centrum.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 11:12
Tja ik vind het ook wel een tikje onverantwoord als je blijkbaar buitenaf woont en drie kinderen hebt, geen partner, en geen rijbewijs. En dan ook nog een sociaal netwerk dat het af laat weten.

Wat als zo'n kind met spoed naar het ziekenhuis moet?
Beetje vreemde reactie dit.
Als er echt spoed is dan is er 112.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
01-07-2020 11:20
Ik woon niet buitenaf, ik woon in een stad met 50.000 inwoners, met alle voorzieningen in de buurt. Daarom ben ik ook erg verbaast dat de testlocaties in steden 35 & 40 km verderop zijn. Normaal kan ik terugvallen op mijn sociale netwerk, en ja 1 van mijn kinderen is wel eens onverwacht naar het ziekenhuis gemoeten, dat lukte gewoon. Gisteren waren uitzonderlijke omstandigheden. (Ik kan ook niet zomaar een partner tevoorschijn toveren, wil ik ook niet)

Precies. Ik heb ook geen rijbewijs en ook geen partner en ik red me altijd prima.
Ik woon niet ver van de testlocatie af dus mocht ik getest moeten worden dan heb ik mazzel.
Ik vind het echt belachelijk dat er zo weinig testlocaties zijn. Zo'n schoolarts-/schooltandartsbus lijkt mij dan ook wel een oplossing.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 11:12
Tja ik vind het ook wel een tikje onverantwoord als je blijkbaar buitenaf woont en drie kinderen hebt, geen partner, en geen rijbewijs. En dan ook nog een sociaal netwerk dat het af laat weten.

Wat als zo'n kind met spoed naar het ziekenhuis moet?

Ik zou mijn sociale netwerk niet vragen om mij naar een Coronatestlocatie te brengen; wanneer ik positief getest zou worden dan mag de chauffeur ook 14 dagen in quarantaine met risico om corona te krijgen en misschien ook wel behoorlijk ziek te worden.
serengeti wijzigde dit bericht op 01-07-2020 12:28
0.59% gewijzigd
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Jagersvrouw schreef:
30-06-2020 15:05
Eigenlijk best raar dat je alleen vanuit een auto getest kan worden. Genoeg mensen zonder auto lijkt me.
klopt, voor de testlocatie Amsterdam is er een aparte teststraat voor mensne op de fiets
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 11:12
Tja ik vind het ook wel een tikje onverantwoord als je blijkbaar buitenaf woont en drie kinderen hebt, geen partner, en geen rijbewijs. En dan ook nog een sociaal netwerk dat het af laat weten.

Wat als zo'n kind met spoed naar het ziekenhuis moet?
Daar heb je ambulances voor. Ik heb ook geen rijbewijs maar mocht ik als mijn man niet thuis is toch een autorit voor spoed nodig hebben schroom ik niet om dit aan mijn buren te vragen. Ik zorg meerdere weken per jaar voor hun huisdieren en zo kun je elkaar helpen.
AnAppleADay schreef:
01-07-2020 11:25
De testlocaties zijn jùist buitenaf.
Hier in Brabant zitten ze bijvoorbeeld in Tilburg, Rosmalen en Uden.
Dus je kan middenin centrum Eindhoven of Breda wonen en dan nog steeds op minimaal een half uur autorijden van de dichtsbijzijnde teststraat wonen.

Zal in andere provincies niet anders zijn,


Edit: er zit er blijkbaar toch ook één in Eindhoven.
In Breda ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
01-07-2020 10:48
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik red mezelf normaal gesproken prima. Ik kom overal met de fiets, ov of taxi. Dat rijbewijs gaat er (bewust) niet komen.
Maar er heerst momenteel een pandemie. OV & taxi vallen af, en ik moest zsm die test regelen. Mensen in mijn omgeving hebben een baan, kinderen etc. En de kans op eventuele besmetting, mocht het corona zijn (wat ik trouwens niet denk).

Ik ben inmiddels 6 jaar single met 3 kinderen, en ik red me prima.
Als het nergens op zou slaan dan zou TO nu geen probleem hebben.

Ik ben ook een vergelijkbare tijd single met drie kinderen en de eerste stap was bij mij het besef dat ik het in mijn eentje moest rooien en niet afhankelijk kon zijn van anderen bij calamiteiten. Bewust geen rijbewijs is dan geen optie. Twee van mijn kinderen zijn chronisch ziek, maar ook als ze alledrie kerngezond waren zou iedereen in mijn omgeving een baan en kinderen hebben en zouden mijn kinderen of niet naar clubjes en whatnot kunnen of moest ik over mijn voorkeur om niet te willen autorijden heenstappen.

Als je je redt behalve in bepaalde situaties (die je altijd kunt hebben bij kinderen zoals nood) dan redt je het dus niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
01-07-2020 12:35
Als het nergens op zou slaan dan zou TO nu geen probleem hebben.

Ik ben ook een vergelijkbare tijd single met drie kinderen en de eerste stap was bij mij het besef dat ik het in mijn eentje moest rooien en niet afhankelijk kon zijn van anderen bij calamiteiten. Bewust geen rijbewijs is dan geen optie. Twee van mijn kinderen zijn chronisch ziek, maar ook als ze alledrie kerngezond waren zou iedereen in mijn omgeving een baan en kinderen hebben en zouden mijn kinderen of niet naar clubjes en whatnot kunnen of moest ik over mijn voorkeur om niet te willen autorijden heenstappen.

Als je je redt behalve in bepaalde situaties (die je altijd kunt hebben bij kinderen zoals nood) dan redt je het dus niet helemaal.

Maar normaal gesproken heb je OV, taxi en een sociaal netwerk. Waar je nu dus geen gebruik van kunt maken. Van alle 3 niet.

Taxi kun je normaal gesproken 24 uur per dag bellen en brengt je van deur tot deur. Bij alle calamiteiten behalve Corona.

En bij échte bloedspoednood heb je ambulances.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, alle voorzieningen zijn dichtbij, het ziekenhuis, dokter, school, winkels etc. Alles binnen 2 km afstand. Een testlocatie is heel iets anders. We leven momenteel in een situatie die we allemaal nog nooit hebben meegemaakt. Normaal is er ook nog ov, fiets of een taxi.

Als er echt een noodgeval zou zijn met de gezondheid van mijn kinderen, dan is er ook nog 112.

Ik wou dit niet benoemen, maar blijkbaar moet ik me toch verdedigen, ik had graag mijn rijbewijs gehaald. Maar ik trof een rijinstructeur die zijn handen niet kon thuishouden, dit icm met een eerder trauma in de auto, zorgt voor zoveel angst, dat zelf achter het stuur zitten geen optie is. Verder ga ik er niet op in.
mrs_williams wijzigde dit bericht op 01-07-2020 12:48
Reden: Aanvulling
10.50% gewijzigd
Mrs_williams schreef:
01-07-2020 12:47
Nogmaals, alle voorzieningen zijn dichtbij, het ziekenhuis, dokter, school, winkels etc. Alles binnen 2 km afstand. Een testlocatie is heel iets anders. We leven momenteel in een situatie die we allemaal nog nooit hebben meegemaakt. Normaal is er ook nog ov, fiets of een taxi.

Als er echt een noodgeval zou zijn met de gezondheid van mijn kinderen, dan is er ook nog 112.

Ik wou dit niet benoemen, maar blijkbaar moet ik me toch verdedigen, ik had graag mijn rijbewijs gehaald. Maar ik trof een rijinstructeur die zijn handen niet kon thuishouden, dit icm met een eerder trauma in de auto, zorgt voor zoveel angst, dat zelf achter het stuur zitten geen optie is. Verder ga ik er niet op in.
Wat een nare ervaring en je hoeft je zeker niet te verdedigen. Ik word niet goed van hoe vaak ik de vraag krijg waarom ik geen rijbewijs heb. Als ze dan ook nog horen dat ik geen vlees eet denken ze helemaal dat ik een melaatse ben.
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, wat een nare ervaring zeg! Ja hoeft je echt niet te verantwoorden hoor. Kom zeg wie had nou kunnen denken dat dit de wending zou zijn in ons dagelijks leven een pandemie niet echt iets waar je rekening mee houdt.
Bizar he hoe ver die testlocaties kunnen zijn.

Wat betreft die kosten van de test ik zou kijken, weet niet wat het kost, of je werkgever die kan betalen.
Succes, hopelijk heb je snel de uitslag. Die van mijn neefje kwam pas na 3 dagen en dat kwam omdat hij zelf belde uiteindelijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik woon in een kleine stad, een ziekenhuis is dichtbij, maar toch zou ik voor een test naar het UMCG moeten wat voor mij ook ruim 30 km is. Bizar!

En dan moet je daar dus bij voorkeur in je eentje heen, terwijl je al niet lekker bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven