Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen... frustratie

30-06-2020 10:33 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren wat vage klachten zoals keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit voelen. Na overleg met mijn werkgever, mag ik niet komen werken, maar moet ik mij eerst laten testen.
Zelf denk ik niet dat het Corona is, maar goed, toch maar het landelijke nummer gebeld om te testen.
Zij adviseren ook een test, maar de testlocaties liggen 35 kilometer verderop, ik heb geen rijbewijs, en ook geen partner. Ze hebben nagevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden om in mijn woonplaats te testen, maar dit is niet mogelijk. Ik moet maar iemand in mijn omgeving vragen om te rijden. Niemand kan of wil rijden, ivm werk, plannen of bang om eventueel besmet te worden, mocht het toch corona zijn.
Nogmaals mijn werk gebeld, maar ik mag echt niet komen werken, en als ik mij niet test, dan zijn de ziektekosten voor eigen rekening. Zo frustrerend dit, en ik weet niet wat te doen, hoe zouden jullie dit oplossen? Ik heb ook niet genoeg vakantieuren die ik kan inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
01-07-2020 19:24
Klinkt niet helemaal gezond zo hoor Lotus, extreme angst om zonder auto te komen te zitten. Misschien eens met iemand gaan praten als die angst zo ontzettend aanwezig is?
Het is inderdaad veel gezonder om te doen alsof ik degene ben die mal is ("extreme angst") in plaats van dat we elkaar de waarheid zeggen. We kunnen elkaar natuurlijk ook een veer in de reet steken omdat we allemaal zulke sterke vrouwen met bewuste keuzes zijn, maar het feit blijft dat TO in de rats zit of heeft gezeten.

Ze heeft de vrijheid om dan die bewuste keuze te blijven maken, want je kunt inderdaad een prima ongecompliceerd leven hebben zonder te kunnen rijden. Gun ik iedereen. Statistisch gezien ga je echter waarschijnlijk meerdere keren tegen je eigen zelfverkozen onvermogen aanlopen. Dan kun je een topic openen en verontwaardigd doen dat iemand suggereert dat je misschien iets zelfredzamer moet worden, ook met het oog op drie kinderen, waar je verantwoordelijk voor bent.

En dan kunnen we allemaal over elkaar heenvallen dat iemand het lef heeft om te twijfelen aan jouw bewuste keuze. Ook prima. Maar ga niet doen alsof er iets mis is met mijn recht om te antwoorden op de OP met een invalshoek die u niet welgevallig is. Ga niet een beetje mislukt grappig lopen doen over mijn vermeende angsten om anderen rond te moeten rijden of om zonder auto te komen zitten. Kijk liever even bij jezelf waarom je zo opwindt over mijn mening dat je dit soort sullige sneertjes meent te moeten maken.
Als ik een rijbewijs had en TO zou naar mij toegekomen zijn voor hulp om naar die testlocatie te gaan dan zou ik dat gedaan hebben maar wel beide met een mondkapje en een raam open voor de zekerheid.

Je kunt je niet op alles voorbereiden en wie ging er nou daadwerkelijk vanuit dat niet iedereen een test locatie in de buurt heeft? En dat je dus afhankelijk kan zijn van een auto (en iemand die wil/kan rijden) omdat OV/Taxi geen optie is.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
01-07-2020 19:45
Het is inderdaad veel gezonder om te doen alsof ik degene ben die mal is ("extreme angst") in plaats van dat we elkaar de waarheid zeggen. We kunnen elkaar natuurlijk ook een veer in de reet steken omdat we allemaal zulke sterke vrouwen met bewuste keuzes zijn, maar het feit blijft dat TO in de rats zit of heeft gezeten.

Ze heeft de vrijheid om dan die bewuste keuze te blijven maken, want je kunt inderdaad een prima ongecompliceerd leven hebben zonder te kunnen rijden. Gun ik iedereen. Statistisch gezien ga je echter waarschijnlijk meerdere keren tegen je eigen zelfverkozen onvermogen aanlopen. Dan kun je een topic openen en verontwaardigd doen dat iemand suggereert dat je misschien iets zelfredzamer moet worden, ook met het oog op drie kinderen, waar je verantwoordelijk voor bent.

En dan kunnen we allemaal over elkaar heenvallen dat iemand het lef heeft om te twijfelen aan jouw bewuste keuze. Ook prima. Maar ga niet doen alsof er iets mis is met mijn recht om te antwoorden op de OP met een invalshoek die u niet welgevallig is. Ga niet een beetje mislukt grappig lopen doen over mijn vermeende angsten om anderen rond te moeten rijden of om zonder auto te komen zitten. Kijk liever even bij jezelf waarom je zo opwindt over mijn mening dat je dit soort sullige sneertjes meent te moeten maken.
Zelfverkozen onvermogen? Je stelt je echt heel erg aan.
Volgens mij ben jij diegene die zich het meest opwindt uit dit topic 🙂.
Jezus lotus ga je lekker :-o
Rijbewijs en auto of niet, als je zelf ziek bent èn je kind is ziek, of je auto besluit ermee op te houden heb je hetzelfde probleem. Dat gesneer naar to is nergens goed voor. Ja ik vind het gesneer.

To heb je de uitslag al of heb ik daarover heen gelezen is deze belachelijke discussie?
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
01-07-2020 19:45
Dan kun je een topic openen en verontwaardigd doen dat iemand suggereert dat je misschien iets zelfredzamer moet worden, ook met het oog op drie kinderen, waar je verantwoordelijk voor bent.
Pardon? Ik voed 3 kinderen in mijn eentje op, heb een baan, los altijd alles zelf op. De keren dat ik een oppas heb ingeschakeld of om hulp heb gevraagd zijn op 1 hand te tellen. Ik denk dat ik behoorlijk zelfredzaam ben. Je blijft er maar over door gaan dat ik een rijbewijs moet halen, terwijl ik je 2 hele goede redenen heb gegeven waarom ik geen rijbewijs heb. En toch ga je er over door.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag de uitslag, het was nog niet bekend
Mrs_Williams,ik zal voor je duimen dat je niet positief getest bent als je de uitslag krijgt. Jeetje,wat een gedoe zeg als ik je openingspost zo lees. Gelukkig kon je bij de huisarts worden getest! En trek je niet teveel aan van wat Lotus schrijft. Je hoeft je niet te verantwoorden hoor en wat je mee hebt gemaakt is erg heftig. Begrijpelijk dat je dan geen rijbewijs wilt halen! Ik heb dan wel mijn rijbewijs maar heb rijangst. Een keer een opmerking gehad van een excolega die zei:"Ik vind het stom als mensen rijangst hebben en dat is een smoesje." Ik antwoorde heel fel:"En ik vind het stom als mensen zoals jij zo praten." Je kunt mensen niet dwingen. Mijn leven zonder rijbewijs is ook volwaardig. Ik woon in een omgeving met goed geregeld OV.De testlocatie is bij ons op loopafstand. Maar als ik het zo lees dan is het ook niet overal even goed geregeld. Dat is jammer en zou wel anders mogen. Succes met je uitslag! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is dat wel erg dat de testcentra zo ver uit elkaar liggen. Dus wie ernaar toe moet zonder auto, waarvan zeker een deel besmet is, moet dan maar zich door iemand laten brengen of het openbaar vervoer op en dus onderweg eerst misschien nog wat anderen besmetten. Lijkt me niet het beste plan ooit... In België ga je gewoon naar je eigen huisarts voor een test dus dat is normaal gezien niet zo heel ver weg...
Alle reacties Link kopieren
Wie symptomen heeft hoort sowieso thuis te blijven. En al helemaal niet op het OV te gaan zitten of met een vriend mee te rijden, en al zeker niet bij een mogelijke coronabesmetting. Dat de overheid hier niet zou aan gedacht hebben lijkt me wel heel sterk.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estlocatie

Hier staat inderdaad dat als je geen auto hebt je dat nummer kan bellen voor een testlocatie dichter bij huis.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, als je toch een vriend laat rijden, besef dan wel dat die ook 14 dagen in quarantaine zal moeten indien de test positief blijkt te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985, Dat nummer heb ik gebeld, en ze kon me alleen inplannen bij deze 2 testlocaties. Ze heeft nog gebeld met de ggd in mijn regio, maar dichterbij testen was alleen mogelijk als ik in een rolstoel etc. zat. Haar enige oplossing was vrienden of familie vragen.
Gelukkig deed mijn huisarts wel testen.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
02-07-2020 09:13
Vanmiddag de uitslag, het was nog niet bekend
Spannend!
Denk je nog steeds dat het negatief is?

Ik moet me vanmiddag laten testen, verwacht er niks van. Denk dat ik een 'gewone' neusverkoudheid heb, maar volgens de regels van mijn werkgever (onderwijs) moet ik me gewoon laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe, succes met testen. Ik duim voor je dat de uitslag negatief is. Ik ga zelf ook uit van negatief. Ik heb nog steeds keelpijn, maar wel al minder dan de afgelopen dagen.
Mrs_Williams,heb jij al je uitslag?
Alle reacties Link kopieren
Test was negatief. De uitslag van de antistoffen was nog niet bekend.
Mrs_williams schreef:
02-07-2020 16:50
Test was negatief. De uitslag van de antistoffen was nog niet bekend.
Fijn dat de test negatief was! Verder beterschap voor je! :rose:
Mag je met een negatieve test uit de quarantaine of blijft dat 2 weken geldig?

Fijn dat je negatief bent!
Alle reacties Link kopieren
Hier een vriendin die op zondag belde voor een test. Ze kon pas dinsdag getest worden, dit betekende dus 2 extra dagen thuis blijven en niet kunnen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven