Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
Oh herkenning.
Beiden vitaal beroep dat gewoon buitenshuis doorgaat.
Kind dat weigert te werken en alleen maar dwarsligt.
En herstellende van corona waar ik echt doodziek van ben geweest.
We houdem vol!!
Alle reacties Link kopieren
Peuter, groep 3 kind, groep 4 kind, baan voor 32 uur, studie voor 12 uur, deze week POP-bespreking met mijn manager.

Het enige wat ik de hele tijd hoor is “wil ik niet, kan ik niet, heb geen zin”. Als de een dan eindelijk een beetje aan het werk is gaat de ander lopen etteren. Luisteren echt helemaal niet. Ben er helemaal klaar mee.
Krijg zelf niks gedaan, ze voeren alleen iets uit als ik er naast ga zitten, word er echt gek van, snap niet waarom ze op school wel fatsoenlijk kunnen werken en het thuis zoveel moeite kost.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het echt beu is. Mijn collega's hebben geen kleine kinderen of hoeven niet te werken en entertainen tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
07-01-2021 13:13
Dat vind ik opzich best opmerkelijk, aangezien je bij bouwarkten wel kan ophalen. Ik wilde gisteren 2 gordijnroedes bestellen, 5.99 per stuk maar de verzendkosten zouden 49 euro zijn. Dat gaat me te ver.
Ja waardeloos he? En verzenden (viel qua formaat wel gewoon in de categorie 2.99 verzendkosten) naar mijn woonplaats gaat ook niet eens voor 1 artikel dat ik eigenlijk wilde, terwijl het wel zou kunnen naar mijn oude woonplaats, heel apart...
happyapple schreef:
07-01-2021 14:54
Ja waardeloos he? En verzenden (viel qua formaat wel gewoon in de categorie 2.99 verzendkosten) naar mijn woonplaats gaat ook niet eens voor 1 artikel dat ik eigenlijk wilde, terwijl het wel zou kunnen naar mijn oude woonplaats, heel apart...
Ik denk dat ze nu veel uit de winkels halen en het dan bezorgd wordt door een winkelmedewerker met eigen auto (zo ging het de vorige keer bij mij iig), en als het bijvoorbeeld in Zwolle niet op voorraad is dan heb je pech en kan je het niet bestellen, terwijl het in Groningen misschien wel op voorraad is en mensen rondom Groningen het wel kunnen bestellen. Mocht je familie of kennissen hebben elders dan zou ik vragen of je het bij hen mag laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
07-01-2021 14:59
Ik denk dat ze nu veel uit de winkels halen en het dan bezorgd wordt door een winkelmedewerker met eigen auto (zo ging het de vorige keer bij mij iig), en als het bijvoorbeeld in Zwolle niet op voorraad is dan heb je pech en kan je het niet bestellen, terwijl het in Groningen misschien wel op voorraad is en mensen rondom Groningen het wel kunnen bestellen. Mocht je familie of kennissen hebben elders dan zou ik vragen of je het bij hen mag laten bezorgen.
Ja het was inderdaad niet op voorraad bij de dichtstbijzijnde vestiging, dus dat zal dan inderdaad de reden wel zijn. Nou ja, het was ook niet zo dringend, dus ik kijk binnenkort nog wel een keer. Wat ik ook bijzonder vond, was dat bij ons evt iets pas eind januari bezorgd kon worden en in die andere plaats over 2 dagen. Lijkt wel of mijn regio dus al enorm veel besteld heeft dan ;-D
Maar ach, de frustratie over de scholensluiting zit me een stuk hoger dan dit hoor ;-D
happyapple schreef:
07-01-2021 15:07
Ja het was inderdaad niet op voorraad bij de dichtstbijzijnde vestiging, dus dat zal dan inderdaad de reden wel zijn. Nou ja, het was ook niet zo dringend, dus ik kijk binnenkort nog wel een keer. Wat ik ook bijzonder vond, was dat bij ons evt iets pas eind januari bezorgd kon worden en in die andere plaats over 2 dagen. Lijkt wel of mijn regio dus al enorm veel besteld heeft dan ;-D
Maar ach, de frustratie over de scholensluiting zit me een stuk hoger dan dit hoor ;-D
Mij niet, vandaag is dit mijn grootste probleem.. Dat van die scholen is rot, maar geen Ikea roedes is nog veeeuuuul erger.. voor mij dan.. (sorry, ben in een recalcitrante bui vandaag) :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer kun je niet naar buiten met regen? Juist lekker toch om dan even buiten te zijn. Regenjasjes en laarzen aan, en lekker gaan. En anders laat je je een beetje nat regenen, ook niet erg. Thuis is wel weer een wasmachine en een warme douche. Ik zou het juist doen!
Alle reacties Link kopieren
Dat de bouwmarkten dicht zijn is zo'n beetje de enige reden dat ik de tegels van de badkamer er nog niet afgesloopt heb...
Ik erger me elke keer meer aan die oude tegels. Maar kan ook moeilijk op het beton gaan staan de komende paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
07-01-2021 15:16
Sinds wanneer kun je niet naar buiten met regen? Juist lekker toch om dan even buiten te zijn. Regenjasjes en laarzen aan, en lekker gaan. En anders laat je je een beetje nat regenen, ook niet erg. Thuis is wel weer een wasmachine en een warme douche. Ik zou het juist doen!
Ja, die instelling had ik de afgelopen weken ook, we zijn vaak genoeg met enthousiasme de deur uitgegaan met regen, maar het is nu gewoon even klaar. Ze hebben er ook gewoon geen zin meer in (potentiële uitjes: de bakker, de slager, de groenteboer, eendjes voeren, speurtochtje doen, rondje door de straat). Kleuter verzucht: niet wéér...

Hier: hoogzwangere buik, peuter en kleuter in laarsjes/jassen/sjaal/muts/etc hijsen. (Peuter weigert broek aan te trekken, kleuter tovert ergens slippers vandaan/ weigert jas dicht te doen/heeft geen zin/ peuter rent weg/jas peuter heeft nog zeiknatte mouwen van gisteren/peuter poept in z’n luier/ verzin het). Uiteindelijk allemaal naar buiten, kleuter moet toch nog een keer naar de wc, binnen 1 minuut valt peuter vol in een diepe plas. Weer naar binnen. En dit voor de 5e keer. Ik overdrijf niet eens.

Binnengekomen: lading modderpootjes in de gang, een bergje jassen/sjaals/mutsen/wanten en ik ben gesloopt met m’n hoogzwangere harses.

En ik weet ook wel: vandaag is die dip er effe, morgen gaan we er weer voor en kan ik het allemaal weer beter hebben.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
De brugpieper hier gaat haar gang wel, de 5-jarige heeft net als ikzelf het concentratievermogen van een knikker, plus dat teams (dat groepsbeeldbellen) hier gewoon niet werkt.
Verder veel onderlinge conflicten tussen de kinderen, echt gezellig is het niet.

We gaan wel elke dag naar buiten, paarden doen, honden wandelen. Dat scheelt ook wel een berg.

Denk dat dit wel weer tot de zomervakantie duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je de voorjaarsvakantie bedoeld?!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Wellhello schreef:
07-01-2021 17:19
Ik hoop dat je de voorjaarsvakantie bedoeld?!

Nee, dit trekken ze door tot de zomervakantie en daarna mogen de basisschoolkinderen weer naar school en het voortgezet misschien in delen.
Het is dan lente en zomer geweest, dus minder besmettingen.

Nu die scholen dicht zijn, komt er ook geen voet meer tussen de deur, gok ik.

Ik zie mijzelf 14 maart nog staan in mijn restaurant; 2 weken, zei Rutte.
Inmiddels al een jaar verder met een korte periode van opening van juni tot oktober.
Ik geloof er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Roepen dat het tot de zomervakantie duurt vind ik wel heel voorbarig en daar geloof ik ook helemaal niks van, dat is zo ver weg en tegen die tijd zijn er al zo veel mensen gevaccineerd. Sowieso, dan zijn de scholen meer dan een half schooljaar gesloten geweest, ik geloof echt niet dat ze dat doen.

Tot de voorjaarsvakantie vind ik wel realistisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Petita schreef:
07-01-2021 13:30
Ohw veeg me op. Ik klaag mee.
Hoogzwanger hier, een peuter en een kleuter in huis en dan dat bericht dat de lockdown nog eens twee weken gaat duren... Ik had me mijn verlof heel anders voorgesteld.
Manlief heeft een vitaal beroep en is juist door Corona veel aan het werk (zorg) met wisseldiensten en ik sta er dus voornamelijk in mijn eentje voor. Nu 38 weken en ik kom niet verder dan waggelen in huis.
Dit vind ik oprecht sneu in je verlof.
Alle reacties Link kopieren
Ik fluister 1 woord:
Minecraft.

'je mag 's middags Minecraft doen als je 's ochtends werkt en groene kringetjes hebt'.

En het is nog gezellig ook, zo te zien. Dikke pret met zijn tweeën.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic!

Ik ben het thuiswerken vooral zat, heb een puberzoon dus die zit ook veel op zijn kamer. Maar hij is ook eindexamen kandidaat en dat is echt een ramp.

Heb mij er al op ingesteld dat het wss nog een jaartje overdoen wordt.

Vandaag kon ik zelfs de schijn niet meer ophouden voor mijn leidinggevende.

Ben het echt zoooooo zat, de muren komen op mij af. Mis mijn collega's, mis de stad.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Wij hebben 3 dochters, waarvan één in groep 3, één in groep 4 en eentje van 2 jaar.

School heeft bedacht dat ze elke ochtend gezamenlijk de dag starten via zoom. De tijden overlappen elkaar waardoor ze boos worden als de ander gaat praten..We hebben ook pas de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en zijn aan het verbouwen. Ook staat ons hele huis vol met bijna 200 verhuisdozen. Werkt partner 40 uur en heb ik zelf een horecazaakje waarbij het mega druk is omdat iedereen laat bezorgen en/of komt afhalen. Hier ben ik natuurlijk enorm blij mee maar in combinatie met het bovenstaande is het nogal pittig!
Alle reacties Link kopieren
Oh nu lord respect voor iedereen en fijn te lezen dat ik niet te enigste ben.

Neee neee neee niet de lockdown tot de voorjaarsvakantie pleaseeeee.

De winkels dicht ben ik ook wel zat, uiteraard verloren de kids hun sjaals weer ergens. Je kan niet even snel wat nieuws halen.

Het huis lijkt ook nooit meer op orde overal liggen laptops papieren kleur spullen enz.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-01-2021 17:34
Nee, dit trekken ze door tot de zomervakantie en daarna mogen de basisschoolkinderen weer naar school en het voortgezet misschien in delen.
Het is dan lente en zomer geweest, dus minder besmettingen.
Nee joh, dit gaan ze echt geen half jaar laten duren. Vooral niet nu ze zijn begonnen met vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die zich zorgen maken om de prestaties van de kinderen?
Dat ze een achterstand oplopen, ik wel voor oudste kind.
WorkMomNia37 schreef:
08-01-2021 07:19
Zijn er ook mensen die zich zorgen maken om de prestaties van de kinderen?
Dat ze een achterstand oplopen, ik wel voor oudste kind.
Ik ook, voor 2 van de 3.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
08-01-2021 07:19
Zijn er ook mensen die zich zorgen maken om de prestaties van de kinderen?
Dat ze een achterstand oplopen, ik wel voor oudste kind.
Ik merk vooral dat het sociaal aspect heel erg gemist wordt. Even contact met klasgenootjes, iets kunnen vragen aan een leraar.
Treurige situatie vind ik het, deze kinderen zijn wel de mensen die straks de belasting moeten ophoesten en moeten werken voor het herstellen van deze economische puinzooi.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
08-01-2021 07:11
Nee joh, dit gaan ze echt geen half jaar laten duren. Vooral niet nu ze zijn begonnen met vaccineren.
Ik ben er een klein beetje somber in.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
08-01-2021 07:19
Zijn er ook mensen die zich zorgen maken om de prestaties van de kinderen?
Dat ze een achterstand oplopen, ik wel voor oudste kind.
Onze oudste, dyslexie en moeilijk lerend. Ze loopt al iets achter dus laten we hopen dat de achterstand niet groter wordt. Het is thuis wel rustiger dan in de klas waardoor ze zich beter kan concentreren. De online instructies vindt ze alleen veel lastiger om te volgen. Als ik het dan op een andere manier uitleg snapt ze het direct maar dat mag dan weer niet van de juf..ik heb tegen de juf wel gezegd dat ik het op mijn manier uit zal leggen want het geeft haar zoveel zelfvertrouwen als ze de opdrachten maakt en er dan zo doorheen vliegt zonder veel foutjes te maken!

Gaat hier dan om het optellen en aftrekken over de 100. De juf wil dat ze het op de getallenlijn laten zien en dan met zoveel mogelijk kleine stapjes, onze dochter raakt daarvan echt de weg kwijt dus ik laat het haar onder elkaar zet en dat werkt echt super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven