Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-02-2021 14:34
Ik hoop ook echt dat het heropenen van het voortgezet onderwijs prioriteit heeft boven de avondklok.
Rectoren middelbare scholen pleiten er ook
voor: https://www.parool.nl/amsterdam/leiding ... 3596d/
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed.
Vandaag toets 1 gehad. Keihard zitten leren. Wordt ze vandaag verteld oh ja jongens hij telt niet mee voor het rapport.
resultaat : Kinderen boos. Want voor niets zo hard geleerd voor een toets die fake is....

Maar ik durf te wedden dat het wel meetelt. Was de vorige keer ook zo, toen was ook gezegd nee hoor, ze tellen niet. Om er bij het rapport achter te komen dat de gemiddelden echt alleen klopten als je alle cijfers optelde per vak... (dus ook degene die zogenaamd niet telde)
Wij zijn ook gewoon aan het toetsen. Telt ook niet mee. Kinderen moesten wel gewoon leren/oefenen voor de toets.

Uitslag wordt formatief ingezet. Door zo'n toets kun je heel goed in kaart brengen welk kind iets wel en welk kind iets niet beheerst. En daarmee kun je verdere instructies op maat geven.

Heb je geïnformeerd waarom die vorige toetsen toch mee telden? Misschien is dat een vergissing geweest?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
12-02-2021 21:31
Wij zijn ook gewoon aan het toetsen. Telt ook niet mee. Kinderen moesten wel gewoon leren/oefenen voor de toets.

Uitslag wordt formatief ingezet. Door zo'n toets kun je heel goed in kaart brengen welk kind iets wel en welk kind iets niet beheerst. En daarmee kun je verdere instructies op maat geven.

Heb je geïnformeerd waarom die vorige toetsen toch mee telden? Misschien is dat een vergissing geweest?
Nee niet geinformeerd. Want dan komen ze toch weer met een prut antwoord
het was geen vergissing. Bij alle groepen was het gebeurd.

En er zijn momenteel weer wat nieuwe ontwikkelingen waar je broek vanaf zakt maar ivm herkenbaarheid zeg ik dat hier niet.
zeg alleen maar dat als ze in groep 3 of 4 had gezeten ik haar van school af had gehaald. Maar dat ga ik nu half groep 7 niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, een besmetting op het KDV waardoor mijn jongste van 3,5 sowieso vandaag en dinsdag, en ik gok woensdagochtend ook, weer thuis is.
Ben er zo klaar mee.

Weer de dagen verdelen, wat weer voor onrust zorgt, de jongste langer dan gewenst achter het scherm, en als de oudste twee uit school komen hebben we ons werk dus ook nog niet goed kunnen afronden. Bah.

Ben zo klaar met WEER lastminute schakelen, alles omgooien, het gevoel hebben zowel voor mijn kinderen als voor mijn werk hopeloos te kort te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Er is wel hoop dinsdag middelbare scholen weer open en kappers.
Ik had gezien de oplopende cijfers geen versoepelingen verwacht dus dit is een verrassing.
Zou bijna zeggen stop iedereen met testen word depri van die oplopende cijfers :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maar er is niks uitgelekt voor de nieuwe persconferentie over de BSO's, weet iemand dat? Die blijven dan waarschijnlijk nog tot april dicht ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
22-02-2021 11:05
Maar er is niks uitgelekt voor de nieuwe persconferentie over de BSO's, weet iemand dat? Die blijven dan waarschijnlijk nog tot april dicht ofzo?
Denk dat die voorlopig nog dichtblijven....
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
22-02-2021 11:24
Denk dat die voorlopig nog dichtblijven....
Denk t ook. Een groot deel van mijn omgeving/ouders uit de klas met niet-vitale beroepen hebben de BSO zelfs al opgezegd. Gaan ervanuit dat het thuiswerken voortaan de norm blijft.
Mijn kids missen de bso heel erg.

Ook al 2 medewerkers van onze BSO ontslagen wegens geen werk meer.
Denk dat de BSO nu ergens onderaan de lijst met versoepelingen staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de BSO niet helemaal onderaan komt, maar gewoon samenvalt met alle andere dingen waar kinderen buiten schooltijd bij elkaar komen, dus binnensporten, clubjes, enzovoort - aangezien dat is waar het bij de BSO's om gaat, kinderen in groepsverband naast hun eigen klas.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ga ook in de toekomst vast meer thuiswerken dan voor covid. Maar ik ga de bso wel houden tot ze wat ouders is. Misschien dat ze zelfstandig kunnen spelen als ze 10 of 11 zijn, maar werken met een 6 jarige thuis om half 3 vind ik niet prettig.

Hopelijk gaan ze snel open maar voor 2mrt verwacht ik dat niet. Fijn dat VO weer deels opengaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven