Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
De tekenopdrachten doet kind wel (moet ze doorsturen voor feedback), maar de plusopdrachten doet ze niet. In plaats daarvan schrijft ze een stuk over democratie. Dat vond ze boeiend, in het licht van het gedoe in de VS. En die vrijheid is er nu, heerlijk. Net als iedere dag uitslapen; ze is nog niet voor 8.30 wakker geworden ;-D
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
12-01-2021 00:03
Ik lees dat veel mensen ook de tekenopdr achten en andere creatieve dingen uitvoeren....
Daar begin ik dus echt niet aan.
We knutselen hier naar mijn idee genoeg en mijn kinderen hebben daar echt hun eigen ideeën over.
Ja was ook mijn idee om die te laten gaan
tot we vanmorgen een bericht op parro kregen dat de knutselopdracht voor een cijfer is voor het vak natuur en techniek...
zijn we echt blij mee...
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
12-01-2021 09:06
Ja was ook mijn idee om die te laten gaan
tot we vanmorgen een bericht op parro kregen dat de knutselopdracht voor een cijfer is voor het vak natuur en techniek...
zijn we echt blij mee...
O dat is wel vals.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-01-2021 09:11
O dat is wel vals.
Ja hahaha dat vond ik dus ook.
Dochter mag dan wel in groep 7 zitten maar heeft een creatief brein thuis van 0,0.
Vind het echt een naaistreek.

had gisteren nog gevraagd of de knutsel opdracht verplicht was. Nee hoor was de opmerking die ik terugkreeg.
Nou wel dus.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook geen slapende honden wakker maken, denk ik. Als je vraagt of iets verplicht is voelen leraren zich verplicht om te controleren of je het wel gedaan hebt of op een andere manier af te dwingen dat je het doet. Hier moet het kind de dagindeling van school aanhouden, maar aangezien dat niet afgedwongen kan worden, doet ze gewoon alles in het tempo en op de tijd die zij prettig vindt. Een lockdown mag best voordelen hebben.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
12-01-2021 09:17
Ja hahaha dat vond ik dus ook.
Dochter mag dan wel in groep 7 zitten maar heeft een creatief brein thuis van 0,0.
Vind het echt een naaistreek.

had gisteren nog gevraagd of de knutsel opdracht verplicht was. Nee hoor was de opmerking die ik terugkreeg.
Nou wel dus.
Ja ik ook, want je kan heel goed zijn in het vak natuur & techniek (ik neem tenminste aan dat dat lijkt op het vak natuur dat mijn dochter heeft, dat is dus een zaakvak) maar niet in knutselen en dit heeft dan wel impact op je cijfer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
12-01-2021 09:23
Je moet ook geen slapende honden wakker maken, denk ik. Als je vraagt of iets verplicht is voelen leraren zich verplicht om te controleren of je het wel gedaan hebt of op een andere manier af te dwingen dat je het doet. Hier moet het kind de dagindeling van school aanhouden, maar aangezien dat niet afgedwongen kan worden, doet ze gewoon alles in het tempo en op de tijd die zij prettig vindt. Een lockdown mag best voordelen hebben.
Ja, dat vind ik ook, als je het dan thuis moet doen en het als ouders moet begeleiden moet je ook wel enige vrijheid hebben, vind ik. De tijden van de instructie staan vast en ik snap ook wel dat het niet handig is om het hele weekschema door elkaar te gooien, maar ze hoeft van mij ook niet om 8.45 klaar te zitten met de boeken (sowieso klopt het schema al niet meer omdat er om 9.00 instructie tussendoor komt).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook te maken heeft met verantwoordelijkheid. Als ik om me heen hoor wat voor druk er op leraren wordt gelegd door directies ('Hoe ga jíj ervoor zorgen dat kinderen hun achterstand inhalen?') snap ik best dat leraren niet gaan zeggen dat zaken niet verplicht zijn, want dat levert achteraf onherroepelijk gezeik op wanneer een kind vervolgens een achterstand oploopt. Dan zijn zij daar immers verantwoordelijk voor, want zij hebben de teugels laten vieren terwijl dat niet kon. En in dat licht vind ik het prima om zelf die beslissing te nemen, door dingen gewoon niet voor te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik leg hier ook geen druk met beginnen in de ochtend. De ene dag is het half 9, de andere dag 9 uur.
Maar een knutsel opdracht (en best een pittige ook), bij een kind die moeite heeft met knutselen.
waar komt het dan op neer? Oh ja, op een ouder die gaat helpen, omdat je wel wil dat het een goed cijfer haalt

vind alles leuk en aardig, maar hey, ik ben wel ook gewoon 32 uur per week aan het werk. Dus dan mag ik dit s' avonds nog gaan doen met haar... daar baal ik een beetje van. Ik kan het ook bijna niet verantwoorden om mijn dochter te helpen met knutselen... begrijpend lezen en taal vind ik logisch. Maar knutselen??? Maar oh wacht, dat cijfer he....
Alle reacties Link kopieren
Als het opeens meetelt voor een zaakvak dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo raar dat je gaat helpen. Niet helemaal eerlijk misschien, maar ze wordt er dan ook vrij oneerlijk op afgerekend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-01-2021 11:01
Als het opeens meetelt voor een zaakvak dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo raar dat je gaat helpen. Niet helemaal eerlijk misschien, maar ze wordt er dan ook vrij oneerlijk op afgerekend.
Ja nou ja dit dus...
op school had ze dit waarschijnlijk als project in een groepje moeten doen. Of ze hadden het helemaal overgeslagen.
Maar ik moet zeggen dat ik het wel heftig vind. Ze verwachten nogal wat van ons....
Er zullen zoveel ouders zijn die gaan helpen nu we weten dat het voor een cijfer is.

Was allang blij dat het surprise leed achter de rug was.
hahhaha
Alle reacties Link kopieren
Hier moeten de boekbesprekingen opeens online worden ingeleverd. Ze moeten het dan opnemen, bewerken en een PowerPoint presentatie bij maken. Ben benieuwd of dochter dat ook echt wil doen 🤔
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
12-01-2021 11:37
Ja nou ja dit dus...
op school had ze dit waarschijnlijk als project in een groepje moeten doen. Of ze hadden het helemaal overgeslagen.
Maar ik moet zeggen dat ik het wel heftig vind. Ze verwachten nogal wat van ons....
Er zullen zoveel ouders zijn die gaan helpen nu we weten dat het voor een cijfer is.

Was allang blij dat het surprise leed achter de rug was.
hahhaha
De juf verwacht niet dat jij die opdracht gaat zitten maken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Llientje schreef:
12-01-2021 12:13
Hier moeten de boekbesprekingen opeens online worden ingeleverd. Ze moeten het dan opnemen, bewerken en een PowerPoint presentatie bij maken. Ben benieuwd of dochter dat ook echt wil doen 🤔
Dat is ook lekker leuk.
wij hadden vorig jaar ineens een spreekbeurt waarvan ze eerst weken zeiden : Nee hoor die gaat niet door.
2 weken voor de start ging het ineens toch door...
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-01-2021 13:10
De juf verwacht niet dat jij die opdracht gaat zitten maken hoor.
Nee misschien ook niet
maar denk dat de juf ook niet gek is en weet dat ouders gaan zitten helpen (zeker als ze een kind hebben die moeite heeft met knutselen, en ja dat bestaat wel degelijk ;-) )
Wat ik dus kut met peren vind is dat alles digitaal is. En je niet vooruit kan werken/je eigen tijd in kan delen. Dat beeldbellen is chaos. Mijn kind vind het kut want als zij dr vinger opsteekt zegt de juf nooit dat ze wat mag zeggen. De helft van de kinderen heeft microfoon nog aanstaan met thuiswerkende ouders op de achtergrond die keihard aan het bellen zijn en niet doorhebben dat die microfoon nog aanstaat. Dingen moeten af op een tijd die school bepaalt. We kunnen niet zeggen van oh het staat in boekjes dus we kunnen onze tijd zelf indelen. Dat zou het zoveel makkelijker maken want dan kan je in het weekend nog even doorstampen of nou ja wanneer het JOU uitkomt. Plus het zijn zoveel losse dingen en oefeningen en ik krijg nu van de school via de school app berichten maar ook via google classroom. Hou het even centraal ja. BLEGH.
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
12-01-2021 13:54
Wat ik dus kut met peren vind is dat alles digitaal is. En je niet vooruit kan werken/je eigen tijd in kan delen. Dat beeldbellen is chaos. Mijn kind vind het kut want als zij dr vinger opsteekt zegt de juf nooit dat ze wat mag zeggen. De helft van de kinderen heeft microfoon nog aanstaan met thuiswerkende ouders op de achtergrond die keihard aan het bellen zijn en niet doorhebben dat die microfoon nog aanstaat. Dingen moeten af op een tijd die school bepaalt. We kunnen niet zeggen van oh het staat in boekjes dus we kunnen onze tijd zelf indelen. Dat zou het zoveel makkelijker maken want dan kan je in het weekend nog even doorstampen of nou ja wanneer het JOU uitkomt. Plus het zijn zoveel losse dingen en oefeningen en ik krijg nu van de school via de school app berichten maar ook via google classroom. Hou het even centraal ja. BLEGH.
Dat lijkt me ook echt bloed irritant !!!
Gelukkig is dat ons bespaard gebleven (het enige dat af MOEST was een opstel - gisteren of vandaag inleveren) en dan het knutsel project dat vrijdag af moet zijn.
Wij hebben ook geen boekjes. Hebben ze op school ook niet.
En vind het ook irritant dat je niet terug kan bladeren. Van hoe zat dit en dat ook alweer. Nee dan mag je het zelf weer ergens opzoeken.

bij ons staan de berichten op de school app EN op google classroom. Precies dezelfde berichten.
Dat doen ze zodat de leerlingen niet steeds de telefoons van hun ouders hoeven te pakken om instructie filmpjes te kijken
en wij kunnen monitoren wat ze die dag moeten doen.

Bij ons zijn ze absoluut niet van plan om online les te gaan geven.
want dat is niet te doen met 30 kinderen
Nee, dit werkt lekker
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
12-01-2021 13:54
De helft van de kinderen heeft microfoon nog aanstaan met thuiswerkende ouders op de achtergrond die keihard aan het bellen zijn en niet doorhebben dat die microfoon nog aanstaat.

De juf heeft nog niet door dat zij alle microfoons uit kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
12-01-2021 13:43
Nee misschien ook niet
maar denk dat de juf ook niet gek is en weet dat ouders gaan zitten helpen (zeker als ze een kind hebben die moeite heeft met knutselen, en ja dat bestaat wel degelijk ;-) )
En als je nou geen knutselspullen hebt thuis?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
12-01-2021 13:43
Nee misschien ook niet
maar denk dat de juf ook niet gek is en weet dat ouders gaan zitten helpen (zeker als ze een kind hebben die moeite heeft met knutselen, en ja dat bestaat wel degelijk ;-) )
Misschien moet er maar gewoon minder geholpen worden door ouders. Die opdracht is voor de kinderen, niet voor de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind knutselopdrachten tot op zekere hoogte prima. Wil ook dat zoon ze uitvoert (die dat meestal wel braaf doet). Maar het moet niet zo zijn dat ik het hele huis overhoop moet halen of door allerlei hoepels moet springen om een opdract te kunnen laten slagen. De lat is sinds de eerste lockdown dus een stukje lager komen te liggen... ik zeg nu sneller "gaan we niet doen!"
Bij tekenopdrachten wil ik nog wel eens helpen. Maar meestal zoekt zoon zelf online een tutorial of plaatje om na te maken.

Zoon heeft nu wel werkboekjes en die opdrachten (rekenen, spelling etc.) moet hij van mij wel maken. Zijn tactiek om onder dingen uit te willen komen? "Mama, ik ga wel even een half uurtje lezen!"
Alle reacties Link kopieren
En wat nou als je die knutselopdracht toch door je dochter zelf laat doen? In het ergste geval haalt ze een 4, toetsen ze verder helemaal niks meer de rest van het jaar, is dat het enige cijfer voor natuur en techniek (ben wel heel benieuwd wat voor knutselopdracht het is) en heeft ze eind van het jaar een 4 voor natuur op het rapport. Niemand die daar nog naar gaat kijken.

Wat niet wegneemt dat het mij ook suf lijkt om een knutsel voor N&T te moeten maken, maar dan zit je iig niet zelf te knutselen met haar.
En er zal hoop ik toch ook een inhoudelijk stuk bij zitten, waarmee ze het alsnog naar een 6 trekt.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
12-01-2021 16:36
En wat nou als je die knutselopdracht toch door je dochter zelf laat doen? In het ergste geval haalt ze een 4, toetsen ze verder helemaal niks meer de rest van het jaar, is dat het enige cijfer voor natuur en techniek (ben wel heel benieuwd wat voor knutselopdracht het is) en heeft ze eind van het jaar een 4 voor natuur op het rapport. Niemand die daar nog naar gaat kijken.

Wat niet wegneemt dat het mij ook suf lijkt om een knutsel voor N&T te moeten maken, maar dan zit je iig niet zelf te knutselen met haar.
En er zal hoop ik toch ook een inhoudelijk stuk bij zitten, waarmee ze het alsnog naar een 6 trekt.
Het is geen ramp, maar ik kan me indenken dat het voor een kind wel zwaar oneerlijk voelt als ze altijd haar best doet voor die toetsen en opeens haalt zo'n knutselopdracht haar cijfer onderuit.

Overigens vind ik het ook al belachelijk vinden om een kind een 4 te geven voor een knutselopdracht, tenzij het echt alleen een leeg wc-rolletje is met twee oogjes erop getekend, maar goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-01-2021 09:28
Ja ik ook, want je kan heel goed zijn in het vak natuur & techniek (ik neem tenminste aan dat dat lijkt op het vak natuur dat mijn dochter heeft, dat is dus een zaakvak) maar niet in knutselen en dit heeft dan wel impact op je cijfer.
Niks doen en directeur mailen. Wat een onzin! Tekenen/muziek en knutselen is toch het 1e wat nu skipt als docent.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik.vind de persco beetje blij met een dooie mus jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven