Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Tips om te doen tijdens meivakantie

04-04-2020 09:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inspiratieloos.

Hoe gaan we (bijna) 2,5 (!!) week meivakantie thuis doorkomen zonder vooral naar een beeldscherm te kijken?

Drie kinderen 12,11 en 7. Gelukkig wel tuin.

Wie heeft er suggesties? Ben vooral op zoek naar wat ‘grotere projecten’

Op m’n lijstje staat:


Bakken/koken
Spel spelen
Film kijken
Knutselen

Maar daar gaan we 2,5 week niet mee redden.
jonesboro wijzigde dit bericht op 04-04-2020 09:41
11.63% gewijzigd
Zet een Intex zwembad in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de eindmusical op school voor je kinderen van 11/12 nu door de sluiting van de scholen in het gedrang komt, maar: gezamenlijk een musical bedenken, uitschrijven, oefenen en aan het eind van de vakantie opvoeren? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
04-04-2020 09:38
Ik weet niet of de eindmusical op school voor je kinderen van 11/12 nu door de sluiting van de scholen in het gedrang komt, maar: gezamenlijk een musical bedenken, uitschrijven, oefenen en aan het eind van de vakantie opvoeren? :)
Nee 12 zit in 1 gym
Die van 11 in groep 7

Maar het idee is sowieso leuk! Gaan we doen!
Hoe oud zijn je kinderen? Moet je ze de hele tijd vermaken? Die van mij zijn 5en 7 en spelen gewoon op hun kamer en 1x per dag doen we iets samen zoals knutselen, spel of bakken. 's morgens uurtje tv, dan spelen tot middageten. Daarna spelen tot een uur of 4. Dan samen iets doen. Vervolgens eten, spelen, slapen. Monotoon maar zo doen we het hier al drie weken.
Alle reacties Link kopieren
Zwembadje in de tuin als ze rustig zijn.
Berenjacht als het buiten rustig is. Rond 18 uur.

Verder chill.
Mijn moeder was eigenlijk alleen met huishouden en werk bezig.
Ik heb mezelf leren vermaken als kind.
kerst wijzigde dit bericht op 04-04-2020 09:41
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-04-2020 09:37
Zet een Intex zwembad in je tuin.
Klinkt heerlijk... hoop dat t zo warm wordt
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-04-2020 09:37
Zet een Intex zwembad in je tuin.
Moet het wel iets warmer worden..
Jonesboro schreef:
04-04-2020 09:40
Klinkt heerlijk... hoop dat t zo warm wordt
Ik heb de hele winter doorgezwommen in mijn opzetbad. Gemiddeld 2 keer per week en koudst was het water 3 graden.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
04-04-2020 09:40
Hoe oud zijn je kinderen? Moet je ze de hele tijd vermaken? Die van mij zijn 5en 7 en spelen gewoon op hun kamer en 1x per dag doen we iets samen zoals knutselen, spel of bakken. 's morgens uurtje tv, dan spelen tot middageten. Daarna spelen tot een uur of 4. Dan samen iets doen. Vervolgens eten, spelen, slapen. Monotoon maar zo doen we het hier al drie weken.
Als t aan m’n kinderen liggen kijken ze de hele dag naar een schermpje. Leeftijden staan in bericht. (Pre) pubers zijn niet zo van het zelf spelen. Daarnaast lijkt het me leuk iets samen te doen(wat we altijd wel in een vakantiedoen maar dan bijv naar een pretpark en dat kan nu dus niet)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-04-2020 09:42
Ik heb de hele winter doorgezwommen in mijn opzetbad. Gemiddeld 2 keer per week en koudst was het water 3 graden.
Held... 😇

klinkt koud... maar ik ben dan ook een koukleum
Denk je niet dat die van 11 en 12 zelf hun dag wel doorkomen?

Lezen, puzzelen, theater bedenken en dat filmen om naar opa en oma te sturen, elke dag frisse lucht (wandelen of fietsen), sporten in de tuin (volleybal, badminton etc) en toch ook gamen en tv kijken. Het is tenslotte vakantie.
Bestel een paar escape room spellen.
Of speel ze online.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-04-2020 09:46
Denk je niet dat die van 11 en 12 zelf hun dag wel doorkomen?

Lezen, puzzelen, theater bedenken en dat filmen om naar opa en oma te sturen, elke dag frisse lucht (wandelen of fietsen), sporten in de tuin (volleybal, badminton etc) en toch ook gamen en tv kijken. Het is tenslotte vakantie.
Oh zeker komen ze dat... maar teveel beeldschermen worden ze niet leuker van en dan is het na een tijdje ruzie ruzie ruzie.
Dus omdat ik inspiratieloos was hier wat tips op doen. Lukt goed, Tx!
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie van uitdagingen en competities?
Je kunt mbv youtubefilmpjes of apps een fitnesschallenge samenstellen.

Tussen kunst en quarantaine is een project op instagram, maar je kunt hem ook zonder account gewoon doen. Het idee is dat je een kunstwerk nabootst met behulp van voorwerpen die je in huis hebt.

Gezamenlijk een kunstwerk maken, op een overgebleven stuk behang bijvoorbeeld.

Misschien leuk voor later: een soort quarantaineverslag maken van deze tijd. Bijvoorbeeld door een fotoverslag te maken. Het is natuurlijk een best bijzondere situatie die hopelijk hierna niet meer voorkomt. Juist de kleine gekke dingen die nu anders zijn vergeet je als alles weer normaal is terwijl het achteraf leuk kan zijn om daar op terug te kijken.

Zijn de kinderkamers toe aan een update? Daar is dit een goed moment voor. Bouwmarkten enzo leveren gewoon thuis af.

Doe themadagen, bijvoorbeeld een Japandag: eet japans, leer origami, kijk een Japanse film (of een film die in Japan speelt), eet zittend op de grond, probeer je te kleden in Japanse stijl, etc. Kan elke andere cultuur zijn natuurlijk.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Koop een moestuinbak en begin je eigen moestuintje

Ga bbq'en.

Puzzel van tig duizend stukjes maken
Alle reacties Link kopieren
Zet een tent op in de tuin en slaap er een nachtje
Alle reacties Link kopieren
Een musical is leuk! Ik heb op die leeftijd een film gemaakt in huis. Charlies Angels film. Ik weet niet wat er hip is nu bij de pre-pubers wat ze na kunnen spelen, maar was superleuk. Verhaal bedenken, verkleden, decors maken met de spullen in huis.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-04-2020 09:42
Ik heb de hele winter doorgezwommen in mijn opzetbad. Gemiddeld 2 keer per week en koudst was het water 3 graden.
Bikkel!
Moet voor ons dan nog echt wat warmer zijn, genieten wel elk jaar van ons opzetbad.

On topic; wij doen niet te moeilijk over beeldscherm tijd
Ze helpen met klusjes, de tuin, samen koken
Slaapkamer anders inrichten
Van alles eigenlijk
En idd, je hoeft ze niet continu te vermaken
Alle reacties Link kopieren
Zet een trampoline in je tuin, zo groot mogelijk.
Heb je er 2,5 week geen omkijken naar.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Jonesboro schreef:
04-04-2020 09:33
Ben vooral op zoek naar wat ‘grotere projecten’
Geslachstveranderende operatie, het schrijven van een encyclopedie, staat van verlichting proberen te bereiken d.m.v. meditatie. Of foto's inplakken van vakanties.
Alle reacties Link kopieren
maak met een escape room. genoeg ideeën op pinterest.

Hier maken we een escape room in een box en hebben die aan een vriendinnetje gegeven. de volgende gaat per post naar neefje en nichtje

je kan met sloten werken maar ook zelf een slot maken. en ik zag een geweldige puzzelbox van lego gemaakt.

er is trouwens een hele gave online escape room beschikbaar (gratis)
Alle reacties Link kopieren
Maak een stopmotion filmpje.
Maak een kettingreactie baan.
Bouw een knikkerbaan van papier.
Bouw een brug van blaadjes papier.
Maak een hoorspel.
Maak een kunstroute door je huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn dochter net spullen besteld om linoleum snedes + afdrukken te maken. Ze had het een paar keer gedaan op een kunstclub, maar je kunt ook op internet filmpjes vinden hoe het moet. Even wat anders maken dan ze anders doet en toch lekker creatief bezig zijn. Ik heb begrepen dat je het, afhankelijk van de inkt die je gebruikt, ook op kledingstukken kunt doen (gaan wij niet doen). Mijn dochter is 10, maar het is ook leuk voor iets jongere kinderen of pubers.
Alle reacties Link kopieren
Een tent opzetten in de tuin en kamperen. 's avonds vuurkorf aan en marshmallows aan een stok bakken.
Puzzeltocht door de buurt maken.
Hut laten timmeren in de tuin.
Hangmat ophangen in de tuin.
Fietstocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven