Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Trump's persconferentie en andere uitspraken topic

18-04-2020 15:37 1405 berichten
Ik dacht misschien is het handiger dat er een apart topic is over Trump omdat hij nu dagelijks een persconferentie geeft en soms nogal aparte uitspraken doet op twitter over corona en dergelijke. :facepalm:

Afbeelding

Trump geeft dagelijks een persconferentie rond 23:00 uur Nederlandse tijd die je live kunt kijken op de youtube kanalen van Amerikaanse nieuws zenders zoals ABC, CBS, Foxnews, NBC etc. Sommige streams hebben ook een erg vermakelijke live chat functie (als je die tenminste bij kunt houden).
Lillybit schreef:
18-04-2020 16:06
The Tiger King?
Joe Exotic is ook compleet gestoord inderdaad maar of hij erger is dan Trump? Nouja Trump loopt niet zo met wapens te zwaaien en heeft geen tijgers. Gelukkig zit die idioot voorlopig nog vast. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
18-04-2020 16:10
Ik heb er echt heel veel moeite mee dat er zo veel mensen zijn die (in) hem geloven. De dommigheid van deze mensen is echt schokkend. Vooral omdat ze met zo veel zijn.
ik niet, vergeet niet dat wij in een andere wereld wonen dan de gemiddelde Amerikaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand hier met een account bij de Washington Post?
Er staat een interessant artikel over die tweets op hun site:
Perspective: Trump’s "LIBERATE MICHIGAN!" tweets incite insurrection.
That’s illegal.

https://twitter.com/washingtonpost/stat ... 4470707200
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
18-04-2020 16:10
Ik heb er echt heel veel moeite mee dat er zo veel mensen zijn die (in) hem geloven. De dommigheid van deze mensen is echt schokkend. Vooral omdat ze met zo veel zijn.

Eng inderdaad. En hij gebruikt ze in persconferenties voor zijn verkiezingscampagnes, omdat dat verder stil ligt vanwege de Corona.
En de democrates hebben nou niet echt een krachtige tegenkandidaat, dus ik vrees met grote vrezen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hastadepasta18 schreef:
18-04-2020 16:10
Ik heb er echt heel veel moeite mee dat er zo veel mensen zijn die (in) hem geloven. De dommigheid van deze mensen is echt schokkend. Vooral omdat ze met zo veel zijn.

Dat halve land is volgens mij achterlijk. Zeker in al die zuidelijke staten.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
18-04-2020 16:10
Ik heb er echt heel veel moeite mee dat er zo veel mensen zijn die (in) hem geloven. De dommigheid van deze mensen is echt schokkend. Vooral omdat ze met zo veel zijn.
Dat ligt er ook vaak aan dat ze andere media kijken en niet de "mainstream media". Zo werd ook lang heel licht gedacht over Corona , op de zenders die die mensen keken werd het allemaal gebagatelliseerd.
...
Alle reacties Link kopieren
Die persconferentie van de week ook, waar hij een filmpje gemaakt had om te laten zien wat ze gedaan hadden de afgelopen maanden, in deze crisis. Jammer dat ie een hele maand er uit gelaten had. Maar zijn volgers vinden het fantastisch.
Ik hoop wel dat de Amerikanen hiervan geleerd hebben en nu gewoon naar de stembus gaan. Ik denk dat als de opkomst hoger was geweest destijds dat Trump niet gewonnen had. De opkomst in Amerika is vrij laag omdat dat hele stem process daar nogal een gedoe is. Hier krijg je gewoon een stempas en ga je gewoon naar een willekeurig stemlokaal in je woonplaats en klaar. Ik heb begrepen dat je in Amerika jezelf eerst moet aanmelden als je wilt gaan stemmen en dan moet je naar een bepaald stemlokaal om te stemmen. Daarom zijn die rijen zo lang.
doornroosje9 schreef:
18-04-2020 15:50
Verschrikkelijk is dat. Waarom kunnen de Democraten eigenlijk niet met een goede kandidaat komen? Ik zou gouverneur Cuomo aanbevelen. ;-D

Slaat nergens op hoor en totaal geen verstand van zulke dingen, maar zulke mensen moeten er toch meer rondlopen daar?

Ik vond het goed hoe hij zich hier uitsprak over Trump.

https://youtu.be/ep-Fzmhy8Us
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
18-04-2020 16:31
Die persconferentie van de week ook, waar hij een filmpje gemaakt had om te laten zien wat ze gedaan hadden de afgelopen maanden, in deze crisis. Jammer dat ie een hele maand er uit gelaten had. Maar zijn volgers vinden het fantastisch.
Dat filmpje! Ik dacht even dat er iets verkeerd ging en het duurde even voordat ik doorhad dat dat de bedoeling was. Geen woorden voor, echt, geen woorden voor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
18-04-2020 16:40
Ik vond het goed hoe hij zich hier uitsprak over Trump.

https://youtu.be/ep-Fzmhy8Us
Die man is fantastisch.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-04-2020 15:55
Dat snap ik dus ook niet.
Is dat de rotheid van het systeem dat echt goede, gekwalificeerde mensen zo weinig kans hebben?
De Democratische Partij is erg vreemd opgebouwd. Zo hebben de supergedelegeerden veel invloed, en die supergedelegeerden worden niet via voorverkiezingen gekozen. Als het aan de leden van de DP lag was in 2016 Sanders kandidaat geworden en niet Clinton. Maar die laatste lag goed bij de partijbonzen.
Verder is de Democratische Partij gekaapt door veel Identiteitspolitieke invloeden. En dit gaat verder dan wat wij in Nederland als politieke correctheid ervaren. Hiermee vervreemden ze de blauwe boorden. Er wordt gezegd dat de genderneutrale toiletten Clinton de verkiezingen hebben gekost.

Aan de andere kant is de Republikeinse Partij gekaapt door extreem rechts en ultra-christelijk. Helaas hebben deze kiezers op dit moment meer invloed dan hun aantallen doen vermoeden. Dit omdat dunbevolkte staten onevenredig meer kiesmannen per inwoner aanwijzen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-04-2020 16:39
Ik hoop wel dat de Amerikanen hiervan geleerd hebben en nu gewoon naar de stembus gaan. Ik denk dat als de opkomst hoger was geweest destijds dat Trump niet gewonnen had. De opkomst in Amerika is vrij laag omdat dat hele stem process daar nogal een gedoe is. Hier krijg je gewoon een stempas en ga je gewoon naar een willekeurig stemlokaal in je woonplaats en klaar. Ik heb begrepen dat je in Amerika jezelf eerst moet aanmelden als je wilt gaan stemmen en dan moet je naar een bepaald stemlokaal om te stemmen. Daarom zijn die rijen zo lang.
In heel veel staten heeft het geen zin om te stemmen. Zo zal de stem van een conservatief in Californië weggegooid zijn en die van een progressief in Texas ook.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-04-2020 16:48
In heel veel staten heeft het geen zin om te stemmen. Zo zal de stem van een conservatief in Californië weggegooid zijn en die van een progressief in Texas ook.
Wat een ellende.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-04-2020 16:14
Is er iemand hier met een account bij de Washington Post?
Er staat een interessant artikel over die tweets op hun site:
Perspective: Trump’s "LIBERATE MICHIGAN!" tweets incite insurrection.
That’s illegal.

https://twitter.com/washingtonpost/stat ... 4470707200
Het is zeker illegaal en zeker impeach-waardig. Trump heeft echter de Republikeinse Partij in zijn zak. Republikeinen durven zich nauwelijks tegen hem uit te spreken. Het zijn of bewonderaars van Trump of laffe angsthazen. De Senaat zal dus nooit een veroordeling uitspreken. De-facto kan Trump dus rustig iedere wet overtreden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Het maakt helemaal niets uit wat wij hier in NL vinden van zijn uitspraken. De Amerikanen zijn er dol op en dat telt. Die herverkiezingen wint ie met gemak. De Democraten moeten komen met een goede kandidaat in 2024. Biden wordt niets straks, die is totaal niet populair.
anoniem_395576 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 16:59
5.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-04-2020 16:42
Dat filmpje! Ik dacht even dat er iets verkeerd ging en het duurde even voordat ik doorhad dat dat de bedoeling was. Geen woorden voor, echt, geen woorden voor.
Ja hè, ik dacht eerst ook dat het een soort persiflage was ofzo. Niet tijdens de dagelijkse persconferentie van de president...
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
18-04-2020 16:58
Het maakt helemaal niets uit wat wij hier in NL vinden van zijn uitspraken. De Amerikanen zijn er dol op en dat telt. Die herverkiezingen wint ie met gemak. De Democraten moeten komen met een goede kandidaat in 2024. Biden wordt niets straks, die is totaal niet populair.
Een bepaald deel van de Amerikanen is dol op zijn fratsen. Een zeer groot deel ook niet. Helaas is het kiesstelsel op dit moment in het voordeel van de Vollidioten fans van Trump.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
18-04-2020 16:40
Ik vond het goed hoe hij zich hier uitsprak over Trump.

https://youtu.be/ep-Fzmhy8Us

Dat was gisteren, toch? Ik vond Cuomo zo scherp en helder, en rustig ook. Geweldig!
Er werd over hem geklaagd dat hij te technocratisch was, maar ik denk dat dat nu juist goed is.
De toestand in New York is genoeg reden om in verschrikkelijke woede te ontsteken maar dat helpt niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
sorry, even een tvp
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
18-04-2020 16:58
Het maakt helemaal niets uit wat wij hier in NL vinden van zijn uitspraken. De Amerikanen zijn er dol op en dat telt. Die herverkiezingen wint ie met gemak. De Democraten moeten komen met een goede kandidaat in 2024. Biden wordt niets straks, die is totaal niet populair.

Nou èn? Als je het vervelend vindt open je dit topic niet, Simpel, hè?
Het maakt namelijk helemaal niet uit of jij vindt dat het niets uitmaakt wat wij ervan vinden.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-04-2020 17:13
0.10% gewijzigd
nounou
xiawoman schreef:
18-04-2020 16:58
Het maakt helemaal niets uit wat wij hier in NL vinden van zijn uitspraken. De Amerikanen zijn er dol op en dat telt. Die herverkiezingen wint ie met gemak. De Democraten moeten komen met een goede kandidaat in 2024. Biden wordt niets straks, die is totaal niet populair.
Ik ken geen een Amerikaan die daar dol op is eerlijk gezegd en ik heb best wel wat contact met Amerikaanse mensen. Een aantal kennissen heeft serieus overwogen om naar Canada of elders te emigreren toen Trump president werd. Ze zijn ook allemaal naar de stembus gegaan om te stemmen tegen Trump maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'de Amerikanen er dol op zijn' is onzin.
De meeste Amerikanen hebben namelijk niet op Trump gestemd.
The popular vote, zoek dat maar op, Bijna 3 miljoen.
Dat is niemand vergeten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-04-2020 17:13
Ik ken geen een Amerikaan die daar dol op is eerlijk gezegd en ik heb best wel wat contact met Amerikaanse mensen. Een aantal kennissen heeft serieus overwogen om naar Canada of elders te emigreren toen Trump president werd. Ze zijn ook allemaal naar de stembus gegaan om te stemmen tegen Trump maar helaas.
de Amerikanen die jij kent, zijn vermoedelijk Democraten?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
TsumTsum schreef:
18-04-2020 17:13
Ik ken geen een Amerikaan die daar dol op is eerlijk gezegd en ik heb best wel wat contact met Amerikaanse mensen. Een aantal kennissen heeft serieus overwogen om naar Canada of elders te emigreren toen Trump president werd. Ze zijn ook allemaal naar de stembus gegaan om te stemmen tegen Trump maar helaas.
Dan zou ik je kennissen aanraden om alsnog te emigreren want ze zullen het zwaar krijgen de komende 5 jaar :)

Dat dreigen met emigreren deden er wel meer trouwens, ook veel celebs. En ze wonen allemaal nog steeds in Amerika.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven