Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Trump's persconferentie en andere uitspraken topic

18-04-2020 15:37 1405 berichten
Ik dacht misschien is het handiger dat er een apart topic is over Trump omdat hij nu dagelijks een persconferentie geeft en soms nogal aparte uitspraken doet op twitter over corona en dergelijke. :facepalm:

Afbeelding

Trump geeft dagelijks een persconferentie rond 23:00 uur Nederlandse tijd die je live kunt kijken op de youtube kanalen van Amerikaanse nieuws zenders zoals ABC, CBS, Foxnews, NBC etc. Sommige streams hebben ook een erg vermakelijke live chat functie (als je die tenminste bij kunt houden).
Alle reacties Link kopieren

Goed hè, bijtend duister.
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=B7G1bek6Jeg
McEnany en Birx was er ook.

Nieuwe probleempunt: Kennelijk wil Trump nu dat kerken en moskeeën met bloedspoed opengaan. Zal wel als precedent zijn voor zijn eigen rallies.

En verder stelt Mc Enany vijf vragen aan de pers die ze dit weekend maar eens uit moeten zoeken over Obama in een één tweetje met Chanel Rion van OAN (ook zonder masker). Het gaat amper over de echte problemen met corona, maar weer over Obama.

Overigens hebben ze behoorlijk wat gezeik gehad over het maskerloos optreden in de Ford fabriek gister. In sommige staten en bedrijven is Trump niet meer welkom.
merano wijzigde dit bericht op 22-05-2020 21:43
77.04% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
22-05-2020 20:24
https://www.youtube.com/watch?v=B7G1bek6Jeg
McEnany en Birx was er ook.

Nieuwe probleempunt: Kennelijk wil Trump nu dat kerken en moskeeën met bloedspoed opengaan. Zal wel als precedent zijn voor zijn eigen rallies.

Vanaf volgende week zondag, Pinksteren, als een soort tweede keus na Pasen, waar hij eerder toe opriep?
Levensgevaarlijk :|

More than 1,200 California pastors say they will resume in-person services this month in defiance of Governor Gavin Newsom’s stay-at-home order to slow the spread of coronavirus.
Newsom has gradually allowed some businesses to reopen as the state’s number of virus-related hospitalizations has flattened. But churches are still banned, along with hair salons and sporting events. Newsom said on Monday churches could reopen in weeks, not months.
But many churches are tired of waiting. A lawyer representing a church in Lodi that has sued Newsom said more than 1,200 pastors have signed a “declaration of essentiality” that announces their plan to reopen on 31 May while observing physical distancing and other precautions.

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... home-order
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nee, nu zondag. Of mischien al zaterdag als je Joods bent. Ik zal zo even terugkijken want ik viel er een beetje halverwege in.

Aanvulling:
Yep, dit weekend en als de staten dat niet doen dan grijpt Trump in, zegt hij. Die bevoegdheid heeft hij niet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Trump is door Twitter op de vingers getikt. Omdat hij misinformatie verspreidde over stemmen via de post, zijn een paar van zijn tweets verwijderd.
Het ging o.a. om een tweet die mail-in-ballots aan fraude linkte.

Nu dreigt hij alle social media platforms aan banden te leggen of te sluiten.
Oei, dan heeft hij 's avonds niks meer te doen.... ;-)

Natuurlijk heeft de president niet de macht om Twitter te sluiten. Dat is nu net het probleem met de macht van multinationale bedrijven (die door de Trumpbeleid alleen maar toeneemt), dat je er als nationale overheid weinig greep meer op hebt.

Overigens hebben Trump en Twitter een vreemde relatie.

Dit is voor het eerst dat Twitter ingrijpt terwijl die man aan één stuk door misinformatie verspreidt. Hij twittert zich een hoedje en maakt maximaal gebruik van de mogelijkheden die het platform biedt. Toch is hij anti-Twitter want de Trump campagne heeft kennelijk al eerder alle betaalde reclame van Twitter teruggetrokken, o.a. omdat het platform bevooroordeeld zou zijn ten gunste van de democraten.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zijn adviseurs heel opgelucht zouden zijn als hij zou ophouden met twitteren
Is er vanavond nog een persconferentie?
Alle reacties Link kopieren
Trump is nog niet wakker zeker. Twitter heeft nu een disclaimer bij zijn tweet wegens oproepen tot geweld.
Gaat hij niet leuk vinden.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Gister McEnany
https://www.facebook.com/NowThisNews/vi ... =2&theater


Over twitter: maar er zijn ook tweets geweest die zeiden dat er Nazi's in het witte huis zitten. Daar deed Twitter ook niks aan.
En China misbruikt Twitter ook.

Dus een "Maar hullie doen het ook" Soort race to the bottom qua standards.

Volgens mij zou een president zich beter moeten gedragen dan de rest van de wereld, niet even beroerd. Als je de lat zo laag legt....

Joutrnalist leg t de vinger op de zere plek door te zeggen: als jullie nu een hele lijst met ander onjuistheden op Twitter hebben ontdekt, is het dan handig om achter het factchecken aan te gaan? Dan moet er toch juist meer gefactcheckt worden, ook van de president.

De betreffende journalist zei zelfs dat de president nogal eens liegt.
Als er iets moet worden gefactcheckt is het de mainstream media aldus McEnany. Journalist: Wij zullen ook fouten maken, maar "we own up to our mistakes", dat heb ik Trump nog nooit horen doen.

En factheckercommentaar bij het tekenen van de executive order door Trump m.b.t. socal media. Factchecker chect de opname niet de live uitzending. Dat is best handig, want dan kun je hem even stilzetten.
https://www.facebook.com/NowThisNews/vi ... 2&theater

Trump zegt dat wat Twitter, Facebook en Google kiezen om te factchecken/promoten niets meer is dan een politieke actiegroep die aan het werkis en de vrijheid van meningsuitng in de weg staat.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Vanavond rond 10 uur: The President participates in a roundtable with Industry Executives on Reopening.
[url]https://www.facebook.com/NowThisNews/vi ... =2&theater[/ur]

Edit: En een toespraak uit de rose garden over santies voor China. Kort samengevat, VS herroept alle bijzondere regelingen met Hongkong en behandelt HK voortaan als een deel van China. Daar zullen ze in Honkong ook blij mee zijn.
merano wijzigde dit bericht op 30-05-2020 05:21
62.64% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Trump realiseerde zich waarschijnlijk nooit dat ook hij maar te gast is op twitter.
nounou
Ik vind Trump een mafkees eerste klas.
Maar toch vind ik het goed dat hij wat tegengas geeft. Aan het WHO. de censuur. Het willen openen van de economie.

Dat zijn goede dingen,. Maar het blijft een klein kind en mafkees.

Dus ik vind het lastig.
Maarja dat Twitter en youtube overschatten zichzelf ook.

Ik kan niet tegen die censuur. Dat een bepaalde stroming van berichten gewoon wordt verwijdert. Die twee artsen in Amerika die alles netjes uitlichten en een mening gaven, vervolgens tientallen miljoenen views krijgen en dan worden verwijdert.

En tja als Twitter ook de president van Amerika gaat censureren en als fake nieuws bestempelt. of labels er aan plakt.

Dan is er iets mis. Want was is dan je criteria? wat jij vindt? het individu die tweets op twitter controleert? wat volg je. Niet de overheid blijkbaar. Want de President is daar onderdeel van.

Niet dat Trump gelijk heeft. en alles wat hij zegt goed is. Maar ga niet eigen rechter spelen en labelen wat wel klopt en niet klopt. Zeker niet als het de President van Amerika is. Ook al is het een mafkees. Hij is wel gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
30-05-2020 02:36
Ik vind Trump een mafkees eerste klas.
Maar toch vind ik het goed dat hij wat tegengas geeft. Aan het WHO. de censuur. Het willen openen van de economie.

Dat zijn goede dingen,. Maar het blijft een klein kind en mafkees.

Dus ik vind het lastig.
Maarja dat Twitter en youtube overschatten zichzelf ook.

Ik kan niet tegen die censuur. Dat een bepaalde stroming van berichten gewoon wordt verwijdert. Die twee artsen in Amerika die alles netjes uitlichten en een mening gaven, vervolgens tientallen miljoenen views krijgen en dan worden verwijdert.

En tja als Twitter ook de president van Amerika gaat censureren en als fake nieuws bestempelt. of labels er aan plakt.

Dan is er iets mis. Want was is dan je criteria? wat jij vindt? het individu die tweets op twitter controleert? wat volg je. Niet de overheid blijkbaar. Want de President is daar onderdeel van.

Niet dat Trump gelijk heeft. en alles wat hij zegt goed is. Maar ga niet eigen rechter spelen en labelen wat wel klopt en niet klopt. Zeker niet als het de President van Amerika is. Ook al is het een mafkees. Hij is wel gekozen.
Zeker wel als het de President van Amerika is, omdat het een mafkees is. Hij wil opnieuw gekozen worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd voor de discussie over de macht van grote bedrijven en transparantie over hun handelen maar Trump is wel de laatste die daar iets over zou mogen zeggen. Door zijn beleid om big business te bevoordelen, door zijn frequente leugens, en door zijn schaamteloos gebruik van alle mogelijkheden die de gewone en social media biedt om die leugens de wereld in te helpen.

Twitter heeft regels (net als ieder platform zoals bv dit forum) over wat wel en niet mag. Bij het aanmaken van een account ga je daarmee akkoord.

Hier kun je de criteria van Twitter vinden:
https://help.twitter.com/nl/rules-and-p ... tter-rules

Lees ze eens door en kijk of je het ermee eens bent.

Ik denk dat Trump op basis van deze twee is gecensureerd.
Integriteit van verkiezingen: je mag de services van Twitter niet gebruiken om verkiezingen te manipuleren of beïnvloeden. Hieronder valt ook het plaatsen of delen van content die leidt tot een lagere opkomst of die mensen misleidt over wanneer, waar of hoe zij kunnen stemmen.

Geweld: je mag niet dreigen met geweld tegen een persoon of een groep mensen. Wij verbieden ook de verheerlijking van geweld. Meer informatie over ons beleid ten aanzien van gewelddadige bedreiging en verheerlijking van geweld.


Overigens volgt Twitter de overheid door te voldoen aan de overheidsregels in de US. Als dat niet het geval was had Trump nu niet hoeven oproepen om die regels te veranderen. Trump wil section 230 herroepen, zodat bedrijven als Twitter en Facebook aansprakelijk kunnen worden gesteld voor berichten op hun platform, ondanks hun goede zorgen om uitwassen te voorkomen.

Dat lijkt me de vrijheid van meningsuiting ook niet bepaald te bevorderen en de zelfcensuur van het bedrijf alleen maar doen toenemen. Want dan kunnen ze voor Trump tweets voortaan ook nog een schadeclaim aan hun broek krijgen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Persconferentie. Ben 'm nu al moe.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Dat was kort. Ging over de rellen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
30-05-2020 02:36
Ik vind Trump een mafkees eerste klas.
Maar toch vind ik het goed dat hij wat tegengas geeft. Aan het WHO. de censuur. Het willen openen van de economie.

Dat zijn goede dingen,. Maar het blijft een klein kind en mafkees.

Dus ik vind het lastig.
Maarja dat Twitter en youtube overschatten zichzelf ook.

Ik kan niet tegen die censuur. Dat een bepaalde stroming van berichten gewoon wordt verwijdert. Die twee artsen in Amerika die alles netjes uitlichten en een mening gaven, vervolgens tientallen miljoenen views krijgen en dan worden verwijdert.

En tja als Twitter ook de president van Amerika gaat censureren en als fake nieuws bestempelt. of labels er aan plakt.

Dan is er iets mis. Want was is dan je criteria? wat jij vindt? het individu die tweets op twitter controleert? wat volg je. Niet de overheid blijkbaar. Want de President is daar onderdeel van.

Niet dat Trump gelijk heeft. en alles wat hij zegt goed is. Maar ga niet eigen rechter spelen en labelen wat wel klopt en niet klopt. Zeker niet als het de President van Amerika is. Ook al is het een mafkees. Hij is wel gekozen.
Zeker wel! Omdat het de president is, mag je niet labelen wat wel en niet klopt? Dat zou wat zijn. Niemand verplicht hem berichten te plaatsen op Twitter, dat is zijn eigen keuze. En daarmee heeft hij zich te houden aan de regels van dat platform (die ook nog eens deels bepaald worden door de overheid). Maar goed, het gaat niet zoals hij het wil dus wil ie de regels weer aanpassen. Kleine drammende peuter is het.

En hij is gekozen, door wie? Kiesmannen, niet door de meeste stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Het pinksterweekend is in de VS gezellig verlopen.

Trump werd in het Witte huis belaagd door protesters en werd zondag door de veiligheidsdienst naar de bunker in zijn eigen huis gestuurd uit voorzorg.

Maandag liet hij zich fotograferen voor de kerk op het terrein, want het was tenslotte Pinkster. Met Oorlog en vrede, oh nee, de Bijbel in de hand:
Afbeelding

Kennelijk leest hij niet in die zelfde Bijbel, want diezelfde dag belde hij met de governors om ze aan te raden heel streng op te treden tegen de protesters overal:
“You’ve got to arrest people, you have to track people, you have to put them in jail for 10 years and you’ll never see this stuff again."

En tijdens een toespraak in de Rose garden daarna zei hij dat hij anders de US military zal sturen om het probleem voor ze op te lossen.

https://www.facebook.com/NowThisNews/vi ... =2&theater

De protesters voor het Wittehuis werden verjaagd met rubberen kogels en traangas.

De opvoering van politiegeweld is vast een succesvolle aanpak, als excessief politiegeweld nou juist hetgeen is dat de protesten veroorzaakt heeft.

De meeste staten waren iig not amused.

Inmiddels is in New York de avondklok ingesteld. Enhet aantal coviddoden is in de VS opgelopen tot 107.000.

Kortom, het was me het weekendje wel.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Een park schoonvegen voor een fotomoment. Je denkt steeds het kan niet gekker maar dan blijkt het toch weer te kunnen.

https://www.theguardian.com/commentisfr ... 1591081619

Ik vond deze kop wel sprekend:
We've reached the 'mad emperor' stage
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Het is angstaanjagend, hij is bereid een burgeroorlog te ontketenen om aan de macht te blijven.

De video van het bijbel-bij-de-kerk- incident (laat vooral het geluid uit) illustreert zijn gekte. Wat ik er ook in meen te zien is dat hij zijn zelfverzekerdheid kwijt is en teveel moet zoeken naar een houding. Of is dat een vergevorderd stadium van zijn aandoening (welke dat ook is)?
https://www.nbcnews.com/video/trump-sta ... 4206661837
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij realiseert zich dat hij ook niet onkwetsbaar is. En het klonk daar nou niet bepaald gezellig met het geluid van politiesirenes, helicopters en knallen op de achtergrond.


Trump zit een beetje klem, want het gevolg van uit de hand lopende protesten is curfews.
De governors die door Trump gedwongen zijn om voor hun gevoel te snel open te gaan, hebben nu een reden om de zaak weer deels dicht te gooien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Obama houdt vanavond een toespraak. Ik ben benieuwd. Ik denk dat dit best wat teweeg gaat brengen. Ik gok op zeker 25 tweets van Trump in ieder geval.
Yavanna schreef:
03-06-2020 22:29
Obama houdt vanavond een toespraak. Ik ben benieuwd. Ik denk dat dit best wat teweeg gaat brengen. Ik gok op zeker 25 tweets van Trump in ieder geval.
Begint om 23 uur
Alle reacties Link kopieren
Ah, fijn dat jullie het vermelden! Benieuwd.
Life is short. Eat dessert first.
https://www.youtube.com/watch?v=RiLzPIYpEW8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven