Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Trump's persconferentie en andere uitspraken topic

18-04-2020 15:37 1405 berichten
Ik dacht misschien is het handiger dat er een apart topic is over Trump omdat hij nu dagelijks een persconferentie geeft en soms nogal aparte uitspraken doet op twitter over corona en dergelijke. :facepalm:

Afbeelding

Trump geeft dagelijks een persconferentie rond 23:00 uur Nederlandse tijd die je live kunt kijken op de youtube kanalen van Amerikaanse nieuws zenders zoals ABC, CBS, Foxnews, NBC etc. Sommige streams hebben ook een erg vermakelijke live chat functie (als je die tenminste bij kunt houden).
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het gifje van de nieuwe Time-cover al gezien?
https://twitter.com/TIME/status/1291329116176822272
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-08-2020 17:27
Hebben jullie het gifje van de nieuwe Time-cover al gezien?
https://twitter.com/TIME/status/1291329116176822272
Wel erg geinig gedaan.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
08-08-2020 17:33
Wel erg geinig gedaan.

Ja, al doet het virus op deze manier meer denken aan een ballenlijn in open zwemwater :D
nounou
Vanwaar de focus van de NYT op België (en het dan benoemen als Europa)?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
08-08-2020 19:02
Vanwaar de focus van de NYT op België (en het dan benoemen als Europa)?
Afleiding van hoe slecht zij het doen? Want ja, België doet het slechter.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
08-08-2020 23:00
Afleiding van hoe slecht zij het doen? Want ja, België doet het slechter.
Vind ik niets voor de NYT. Van de week nog een heel artikel over waarom het in Europa zoveel beter onder controle is dan in de VS.
LīlyRose schreef:
08-08-2020 19:02
Vanwaar de focus van de NYT op België (en het dan benoemen als Europa)?
Ik zie niks daarover. Alleen een artikel dat de landen in Europa die erin slagen het virus onder controle te houden alweer economisch herstel laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-08-2020 17:27
Hebben jullie het gifje van de nieuwe Time-cover al gezien?
https://twitter.com/TIME/status/1291329116176822272
;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
08-08-2020 19:02
Vanwaar de focus van de NYT op België (en het dan benoemen als Europa)?

Wat bedoel je? Dit? When Covid-19 hit, many elderly were left to die https://www.nytimes.com/2020/08/08/worl ... e=Homepage
(ik weet niet of dit artikel voor iedereen te lezen is)
nounou
Even wat humor om te lachen, al zit er helaas een kern van waarheid in dit satirische stukje.
https://speld.nl/2020/07/31/trump-verra ... te-houden/
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
09-08-2020 11:24
Wat bedoel je? Dit? When Covid-19 hit, many elderly were left to die https://www.nytimes.com/2020/08/08/worl ... e=Homepage
(ik weet niet of dit artikel voor iedereen te lezen is)
Als ik die kop lees zou NYT dat ook over NL kunnen schrijven. Tachtigers die nooit in zks terecht zijn gekomen omdat revalidatie na IC te zwaar zou zijn
Zazamaenade schreef:
09-08-2020 11:24
Wat bedoel je? Dit? When Covid-19 hit, many elderly were left to die https://www.nytimes.com/2020/08/08/worl ... e=Homepage
(ik weet niet of dit artikel voor iedereen te lezen is)
Niet leesbaar zonder abonnement inderdaad.

Het is natuurlijk waar dat ouderen in bejaardentehuizen, maar ook thuis bij families, denk aan Italië, weinig kans hadden tegen het virus. In Italië werden ze wel behandeld, tot op de IC, in Nederland bijvoorbeeld niet, omdat het oude, zwakke mensen niets helpt. Maar dat mensen in tehuizen besmet raakten, dat is waar. En dat er veel besmettingen waren, dat is ook waar. Ik snap de nieuwswaarde hiervan op 8 augustus alleen niet, want de vlag hangt er nu wat anders bij, dankzij de strenge maatregelen.
smulrol schreef:
09-08-2020 11:30
Als ik die kop lees zou NYT dat ook over NL kunnen schrijven. Tachtigers die nooit in zks terecht zijn gekomen omdat revalidatie na IC te zwaar zou zijn
Nu doe je net of dat onzin is, terwijl de mensen die we van de IC hebben zien komen toch echt allemaal een enorme jas hebben uitgedaan en nog een lange revalidatie wacht om weer spieren op te bouwen en conditie op te bouwen. Zaken die bejaarden in verzorgingshuizen ten tijde van hun besmetting al niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
09-08-2020 11:30
Als ik die kop lees zou NYT dat ook over NL kunnen schrijven. Tachtigers die nooit in zks terecht zijn gekomen omdat revalidatie na IC te zwaar zou zijn

In het artikel wordt beschreven dat ouderen die met de ambulance naar het ziekenhuis werden gebracht zelfs weggestuurd werden, ondanks het feit dat er nog genoeg plaats was op de ic (en er altijd is geweest gedurende de uitbraak), dat gaat nog een stap verder.
En dit:
Of all the missteps by governments during the coronavirus pandemic, few have had such an immediate and devastating impact as the failure to protect nursing homes. Tens of thousands of older people died — casualties not only of the virus, but of more than a decade of ignored warnings that nursing homes were vulnerable.
Public health officials around the world excluded nursing homes from their pandemic preparedness plans and omitted residents from the mathematical models used to guide their responses.

In recent months, the coronavirus outbreak in the United States has dominated global attention, as the world’s richest nation blundered its way into the world’s largest death toll. Some 40 percent of those fatalities have been linked to long-term-care facilities. But even now, European countries lead the world in per capita deaths, in part because of what happened inside their nursing homes.
Spanish prosecutors are investigating cases in which residents were abandoned to die. In Sweden, overwhelmed emergency doctors have acknowledged turning away elderly patients.
In Britain, the government ordered thousands of older hospital patients — including some with Covid-19 — sent back to nursing homes to make room for an expected crush of virus cases. (Similar policies were in effect in some American states.)
But by fixating on saving their hospitals, European leaders sometimes left nursing-home residents and staff to fend for themselves.

“We thought about it, and we said, ‘Care homes are important,’” Matt Keeling, a British emergency adviser, testified recently. “We thought they were being shielded, and we probably thought that was enough.”
It wasn’t. Only about a third of European nursing homes had infectious-disease teams before the Covid-19 pandemic. Most lacked in-house doctors and many had no arrangements with outside physicians to coordinate care.
Few countries embody this lethally ineffective pandemic response more than Belgium, where government officials excluded nursing-home patients from the testing policy until thousands were already dead. Nursing homes were left waiting for proper masks and gowns. When masks did arrive from the government, they came late and were sometimes defective.

https://www.nytimes.com/2020/08/08/worl ... e=Homepage

Het artikel focust verder op België, de omstandigheden in verpleeghuizen in Brussel.
Waarschijnlijk heeft het hoge aantal doden per miljoen inwoners in België de aandacht getrokken? Wat er niet in staat is dat België anders heeft geteld (althans, zo heb ik het altijd begrepen). Dus nu lijkt het alsof de situatie in België veel slechter was dan in Nederland, Zweden of het VK.
nounou
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
09-08-2020 11:34
Niet leesbaar zonder abonnement inderdaad.

Het is natuurlijk waar dat ouderen in bejaardentehuizen, maar ook thuis bij families, denk aan Italië, weinig kans hadden tegen het virus. In Italië werden ze wel behandeld, tot op de IC, in Nederland bijvoorbeeld niet, omdat het oude, zwakke mensen niets helpt. Maar dat mensen in tehuizen besmet raakten, dat is waar. En dat er veel besmettingen waren, dat is ook waar. Ik snap de nieuwswaarde hiervan op 8 augustus alleen niet, want de vlag hangt er nu wat anders bij, dankzij de strenge maatregelen.

Het is een achtergrondreportage, met veel foto's, zo één die gemaakt kan worden als het ergste achter de rug is.
Misschien dat er ook echt een cultuurverschil is tussen sommige landen in Noord- en West-Europa enerzijds en de VS anderzijds als het gaat om ingrijpende medische zorg voor de zeer ouden?
nounou
Zazamaenade schreef:
09-08-2020 11:59
Het is een achtergrondreportage, met veel foto's, zo één die gemaakt kan worden als het ergste achter de rug is.
Misschien dat er ook echt een cultuurverschil is tussen sommige landen in Noord- en West-Europa enerzijds en de VS anderzijds als het gaat om ingrijpende medische zorg voor de zeer ouden?
Er is zeker een cultuurverschil. Maar vooral een enorm mentaliteitsverschil.

Ook tussen noord en zuid Europa is er verschil, maar dat kan ik wel plaatsen. Dat is kansrekening gebruiken enerzijds (delen van noord) tegen iedereen helpen anderzijds (zuid).

In de VS word je geholpen als je het betalen kan of iemand het voor je betaalt en maakt het niet uit of er zinnige zorg wordt verleend.

Het zorgstelsel in de VS zelf is ziek. Überhaupt voelt een "ieder voor zich"-maatschappij enorm onrechtvaardig voor mij.

Het denken in het belang van de gemeenschap versus het individu is het grootste cultuurverschil tussen de VS en Europa en de gezondheidszorg is slechts één van de vele manieren waarin dat verschil zich uit, als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
09-08-2020 11:38
Nu doe je net of dat onzin is, terwijl de mensen die we van de IC hebben zien komen toch echt allemaal een enorme jas hebben uitgedaan en nog een lange revalidatie wacht om weer spieren op te bouwen en conditie op te bouwen. Zaken die bejaarden in verzorgingshuizen ten tijde van hun besmetting al niet hebben.
Nee zo bedoel ik dat niet.
Ieder mens is anders, sommige 80jarigen zijn hartstikke vitaal en actief. De ene mens herstel ook anders dan de andere, dus artsen maken ook maar een ‘best guess’ waarbij je achteraf nooit kan controleren of het de juiste beslissing was
Zazamaenade schreef:
09-08-2020 11:59
Het is een achtergrondreportage, met veel foto's, zo één die gemaakt kan worden als het ergste achter de rug is.
Misschien dat er ook echt een cultuurverschil is tussen sommige landen in Noord- en West-Europa enerzijds en de VS anderzijds als het gaat om ingrijpende medische zorg voor de zeer ouden?
Dat bedacht ik al tijdens het lezen van het artikel. Jullie kijken met een Amerikaanse bril, wij met een Nederlandse waarbij euthanasie en geen behandeling heel gebruikelijk is. Maar dat wordt niet meegenomen in dat artikel.
Alle reacties Link kopieren
Nursing homes were left waiting for proper masks and gowns. When masks did arrive from the government, they came late and were sometimes defective.
Dit gaat ook over België waarschijnlijk, ik weet niet of zorg daar ook gedecentraliseerd is als NL. Hier hebben de meeste grote zorginstellingen behoorlijk grote reserves op de balans, en hele dure managers die zelf de inkoop moeten regelen
Oh, hij herhaalt zijn gebasel nog maar eens. Dit zijn dus de problemen die mensen in deze tijd aangepakt willen zien worden. :whut: Wat zou je je druk maken om covid als je het ook kunt hebben over waterdruk?
Trump wil meer water uit de kraan: ‘Mijn haar moet perfect zijn’
https://www.ad.nl/buitenland/trump-wil- ... ~afb520d1/
ikBedoelHetGoed schreef:
13-08-2020 17:34
Oh, hij herhaalt zijn gebasel nog maar eens. Dit zijn dus de problemen die mensen in deze tijd aangepakt willen zien worden. :whut: Wat zou je je druk maken om covid als je het ook kunt hebben over waterdruk?
Trump wil meer water uit de kraan: ‘Mijn haar moet perfect zijn’
https://www.ad.nl/buitenland/trump-wil- ... ~afb520d1/
Je wc doorspoelen heeft niets met waterdruk te maken :hihi:
LīlyRose schreef:
13-08-2020 17:38
Je wc doorspoelen heeft niets met waterdruk te maken :hihi:
Nou, hij moet wel 10 tot 15 keer doortrekken, dus je staat in elk geval minder lang te wachten.

Of ... wacht eens even ... zou hij niet weten dat je even moet wachten tot het reservoir weer gevuld is?
:idee:
Obama waarschuwt: snel stemmen per post, want Trump saboteert - https://nos.nl/l/2344146

Het gekste is misschien nog wel dat ik merk dat ik wat immuun word voor alle ondemocratische foefjes die worden bedacht en uitgevoerd door Trump in de hoop de verkiezingen alsnog te winnen. Al denk ik niet dat hij een nederlaag überhaupt zal accepteren. Hij lijkt geen middel te schuwen om wat er in de VS aan democratie bestaat, en dat is al weinig, te elimineren teneinde aan de macht te blijven.
Hoeveel mensen zouden spijt hebben dat ze op hem gestemd hebben?
LīlyRose schreef:
15-08-2020 16:26
Hoeveel mensen zouden spijt hebben dat ze op hem gestemd hebben?
Dat maakt niet uit. Wat uitmaakt is waar de spijtoptanten wonen, want met het winnaar-krijgt-alle-zetels-principe maakt het enkel uit of je genoeg zetels haalt in totaal. Als er in al die gevallen slechts een nipte meerderheid is in de staten die je wint en je in de andere staten misschien zelfs 0 stemmen krijgt, maakt niet uit.

In 2016 was de uitslag in stemmen: 65.844.954 (48,2%) stemmen voor Clinton tegenover 62.979.879 (46,1%) voor Trump. Op zich heeft het systeem in zichzelf dus al weinig met democratie te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven