Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Uren gaan van m'n tvt af terwijl ik in quarantaine [Geen OP]

16-01-2022 18:28 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het zelf navragen bedankt
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-01-2022 09:50
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen.
95.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gaat dit automatisch en corrigeren zij dit later.
blossom wijzigde dit bericht op 16-01-2022 18:32
4.92% gewijzigd
Hoezo ben je nog niet geboosterd als je in de zorg werkt?
Titatoverbal schreef:
16-01-2022 18:32
Hoezo ben je nog niet geboosterd als je in de zorg werkt?
Waar zegt ze dan dat ze in de zorg werkt?
Alle reacties Link kopieren
@Titatoverbal maakt dat wat uit?
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
16-01-2022 18:32
Hoezo ben je nog niet geboosterd als je in de zorg werkt?
Cruciaal beroep is niet perse iets in de zorg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me idd niet mogen. Als de regels het voorschrijven dat je thuis blijft moet je m.i. gewoon doorbetaald worden. Ben je lid van een vakbond? Anders zou je dat daar nog na kunnen vragen voor de zekerheid. Heeft je werkgever geen duidelijke richtlijnen voor wanneer je wel en niet mag werken op papier? (mijne wel namelijk)

Ik zou naar de leidinggevende stappen en aangeven dat je je tvt uren terug wilt omdat het niet je eigen keuze was om thuis te blijven maar overheidsbeleid. (en hopelijk hun eigen beleid als je dat dus terug kunt vinden.
Blossom schreef:
16-01-2022 18:34
@Titatoverbal maakt dat wat uit?
Nee, maar vraag het me af
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
16-01-2022 18:32
Hoezo ben je nog niet geboosterd als je in de zorg werkt?

Er staat cruciaal beroep. Dat kan ook bij een kinderdagverblijf zijn, of in een supermarkt ofzo.
blijfgewoonbianca schreef:
16-01-2022 18:35
Cruciaal beroep is niet perse iets in de zorg.
Helder had ik even niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
16-01-2022 18:36
Dit lijkt me idd niet mogen. Als de regels het voorschrijven dat je thuis blijft moet je m.i. gewoon doorbetaald worden. Ben je lid van een vakbond? Anders zou je dat daar nog na kunnen vragen voor de zekerheid. Heeft je werkgever geen duidelijke richtlijnen voor wanneer je wel en niet mag werken op papier? (mijne wel namelijk)

Ik zou naar de leidinggevende stappen en aangeven dat je je tvt uren terug wilt omdat het niet je eigen keuze was om thuis te blijven maar overheidsbeleid. (en hopelijk hun eigen beleid als je dat dus terug kunt vinden.


Dit staat op de site van CNV:
Kun je niet vanuit huis werken, dan moet je werkgever over de periode waarin je in quarantaine zit je loon doorbetalen. Hij kan je niet verplichten om vakantiedagen op te nemen.

En dit bij de FNV:
Als jij je houdt aan de overheidsmaatregelen ten aanzien van thuisquarantaine, je bent niet ziek en het is niet mogelijk om vanuit huis te werken en je werkgever heeft je geen ander passend werk aangeboden, dan is het uitgangspunt dat je werkgever verplicht is om je loon door te betalen! In de gevallen dat je in quarantaine zit maar zelf niet ziek bent, kan je werkgever je dus niet ziek melden.



Ik begrijp alleen, en dat vind ik ook wel logisch, dat je je dan niet ziek meldt. Je zit in verplichte quarantaine, maar bent zelf niet ziek. Vervangend werk is dan een optie voor wg.
s0leil wijzigde dit bericht op 16-01-2022 18:43
26.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry verkeerd
dropdrop wijzigde dit bericht op 16-01-2022 18:41
93.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom meld je jezelf ziek als je man corona heeft?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom meld je je ziek, als je niet ziek bent?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het anders eerst gewoon eens na voor je over rechten gaat praten.
Kan het alleen eigen schuld zijn als je naar het buitenland bent geweest? Rare gedachtegang.
hammie4ever wijzigde dit bericht op 16-01-2022 18:45
39.57% gewijzigd
En waarom gaat ziek zijn van tijd voor tijd af.

Klopt allemaal geen bal van.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mezelf in quarantaine niet echt als ziek , ik heb gewoon gebeld naar werk en alles uitgelegd en ik dacht ik zeg bij deze meld ik me ziek maar ik bedoelde dus afwezig maar dat snappen ze wel.
Hammie4ever schreef:
16-01-2022 18:44
Vraag het anders eerst gewoon eens na voor je over rechten gaat praten.
Helemaal niet verkeerd om dat ook alvast even uit te zoeken.
Sheep1234 schreef:
16-01-2022 18:45
Ik meld mezelf in quarantaine niet echt als ziek , ik heb gewoon gebeld naar werk en alles uitgelegd en ik dacht ik zeg bij deze meld ik me ziek maar ik bedoelde dus afwezig maar dat snappen ze wel.
Nou, dat vraag ik me af. Vind ook onduidelijk, dus zij misschien ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Afwezig is verlof. Denk dat het daar “mis” gaat.
Alle reacties Link kopieren
FemiTrut schreef:
16-01-2022 18:45
Helemaal niet verkeerd om dat ook alvast even uit te zoeken.
Uiteraard niet, maar het VF is dan weer geen adviesorgaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn excuses ik heb het verkeerd geformuleerd in de regels van Rijksoverheid staat dat ze mij moeten doorbetalen als ik niet kan thuis werken en ik niet uit het buitenland kom want dan is het je eigen keuze als je in quarantaine moet , en nu is het niet mijn eigen keuze dat bedoel ik ermee
En mijn recht is toch gewoon een vraag wat kan ik hiervan verwachten ?
Alle reacties Link kopieren
Sheep1234 schreef:
16-01-2022 18:48
Nou mijn excuses ik heb het verkeerd geformuleerd in de regels van Rijksoverheid staat dat ze mij moeten doorbetalen als ik niet kan thuis werken en ik niet uit het buitenland kom want dan is het je eigen keuze als je in quarantaine moet , en nu is het niet mijn eigen keuze dat bedoel ik ermee
En mijn recht is toch gewoon een vraag wat kan ik hiervan verwachten ?
Als jij hier naar een illegaal feestje gaat en besmet raakt is het net zo goed eigen schuld, dat bedoelde ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
FemiTrut schreef:
16-01-2022 18:46
Nou, dat vraag ik me af. Vind ook onduidelijk, dus zij misschien ook wel.
Helder snap ik
sheep1234 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 10:28
Reden: .
48.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even contact met ze opnemen. Wellicht hebben ze jou niet goed begrepen of zijn ze niet helemaal op de hoogte van de regelgeving. Tis ook eigenlijk voor niemand bij te houden, inmiddels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven