Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccin zorgmedewerkers

20-02-2021 10:54 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week hebben wij een oproep gekregen voor de vaccinatie. Ik ken eigenlijk niemand van mijn directe collega’s die het vaccin niet nemen.

Ik heb echt zo mijn twijfels... Als het aan mijzelf ligt wil ik het vaccin niet. Maar ik voel me haast verplicht tegenover collega’s en cliënten. Daarnaast krijgen wij de astrazeneca dat vaccin herft een mindere werking dan pfizer.

Zijn er meer zorgmedewerkers met twijfels of die het niet gaan nemen?
Sun.lover schreef:
23-02-2021 10:56
Dat is balen!
Enorm.

Net bij de teststraat geweest en hopen dat ik net op de valreep een negatieve uitslag krijg en mijn vaccinatie nog kan halen morgen.

Krijg ik van de dame aan de telefoon te horen dat ik een salarisstrook of mijn arbeidscontract mee moet nemen naar de teststraat.
Ik geef aan dat ik dat vreemd vind en dat ik een code heb vanuit mijn werk om aan te geven wie mijn werkgever is.
Die code wilden ze niet, het moest ineens bovenstaande zijn.
Ik heb dus uit zelfbescherming nooit de koppeling voor mijn werkmail in mijn prive telefoon gezet en kan dus vanuit huis niet bij die papieren. Ken mezelf en ik wil thuis niet in verleiding komen om mijn werkmails te lezen, want vrij is vrij.
Daarvoor moest ik dus naar werk, maar ik mag het gebouw nu niet in natuurlijk.
Moeilijk lopen doen, collega op werk mijn inlogcodes gegeven zodat zij in mijn systeem kon en het kon uitprinten en naar de auto brengen voor me. Mijn werk is precies de verkeerde kant uit, enorme stress om op tijd bij de test locatie te kunnen zijn hierdoor en dan ben je er en vragen ze er niet eens naar (6)
Sun.lover schreef:
23-02-2021 11:16
Dat klopt, maar helaas was ik ziek rond die tijd. Nu stond ik op de verspil-lijst.
Dank je, dat verklaart het!
Alle reacties Link kopieren
Jezus, wat irritant Dontyouhatepants >:-(
justagirly schreef:
23-02-2021 13:38
Jezus, wat irritant Dontyouhatepants >:-(

Ja, geen goeie dag vandaag :|
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
23-02-2021 10:38
Nou sta ik morgen ingepland voor mijn 2e vaccinatie en ben ik sinds gister ineens verkouden. Kan ik vandaag niet werken, moet me als de sodemieter laten testen en dan maar hopen dat de uitslag snel genoeg binnen is en negatief.
Anders mis ik mijn 2e prik.
Het is super druk bij de test en moet naar andere stad. Dikke kans dat uitslag daarom langer duurt.
Echt...ik baal als een stekker!!!
Heb sinds ik een jaar geleden corona had me nooit meer hoeven laten testen en nou 1 dag voor de eindstreep struikel ik nog. Gewoon K.U.T. :@
Wat bizar dat het zo druk is. Ik heb vanochtend ook getest. Ging om half 9 kijken waar ik kon en kreeg gelijk al 4 opties op 3 locaties, alledrie binnen 12 minuten met de auto. Mijn dochter kwam, toen ik al weer terug was, met dezelfde klachten beneden en plande een test in voor 3 uur later weer op een andere plek dan de opties die ik kreeg, denk 20 minuutjes rijden.
Ik heb de vroegste genomen (binnen 2,5 uur), in de hoop dat ik vandaag nog de uitslag heb. En waarom moest je dan een salarisstrook oid? Vanwege voorrang via werkgever ofzo? Ik werk niet in de zorg, maar kon zonder voorrang ook gewoon snel terecht en dan hoeven ze niet je salarisstrook. Misschien een tip voor de volgende keer. Gewoon aanmelden via coronatest.nl ipv via de voorrangsroute. De normale route lijkt wel sneller en zonder gedoe. De vorige keer dat ik testte ging ik ook om een uur of 11 en had de volgende ochtend om half 9 de (negatieve) uitslag.

In ieder geval hoop ik voor je dat je op tijd je (negatieve) uitslag binnen hebt, zodat je kunt gaan prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor alle mensen met grote gezondheidsrisico’s dat die gauw een prik krijgen en niet wanhopig op een priklocatie moeten gaan zitten wachten of er wat overschiet.

https://www.ad.nl/binnenland/twee-kanke ... ~a9d2f794/
lattemachiato schreef:
23-02-2021 14:03
Wat bizar dat het zo druk is. Ik heb vanochtend ook getest. Ging om half 9 kijken waar ik kon en kreeg gelijk al 4 opties op 3 locaties, alledrie binnen 12 minuten met de auto. Mijn dochter kwam, toen ik al weer terug was, met dezelfde klachten beneden en plande een test in voor 3 uur later weer op een andere plek dan de opties die ik kreeg, denk 20 minuutjes rijden.
Ik heb de vroegste genomen (binnen 2,5 uur), in de hoop dat ik vandaag nog de uitslag heb. En waarom moest je dan een salarisstrook oid? Vanwege voorrang via werkgever ofzo? Ik werk niet in de zorg, maar kon zonder voorrang ook gewoon snel terecht en dan hoeven ze niet je salarisstrook. Misschien een tip voor de volgende keer. Gewoon aanmelden via coronatest.nl ipv via de voorrangsroute. De normale route lijkt wel sneller en zonder gedoe. De vorige keer dat ik testte ging ik ook om een uur of 11 en had de volgende ochtend om half 9 de (negatieve) uitslag.

In ieder geval hoop ik voor je dat je op tijd je (negatieve) uitslag binnen hebt, zodat je kunt gaan prikken.

Nou hier word ik niet blijer van, wat een geklungel allemaal weer dan.
Misschien is het in jouw regio minder druk, dat is het enige wat ik kan bedenken. Ik moest een half uur rijden om bij de dichtstbijzijnde locatie te komen waar ze plek hadden. Belde voor 9.00 en kon om 12.00 terecht op zijn vroegst.
Die salarisstrook vroegen ze inderdaad omdat ik voorrang zou krijgen omdat ik in de zorg werk en aan het bed sta.
Ik weet dat we normaal gesproken een code moeten doorgeven, dus ik vond het al vreemd dat dit de procedure was.
Klopt gewoon niet veel van, maar dat verbaasd me niet heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Bloemnon schreef:
23-02-2021 14:22
Ik hoop voor alle mensen met grote gezondheidsrisico’s dat die gauw een prik krijgen en niet wanhopig op een priklocatie moeten gaan zitten wachten of er wat overschiet.

https://www.ad.nl/binnenland/twee-kanke ... ~a9d2f794/
Ben ik met je eens, ik woon buiten Nederland en mensen met gezondheidrisico's staan net als in Nederland ergens onder aan de lijst. Heel vreemd en helemaal niet begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
23-02-2021 14:26
Nou hier word ik niet blijer van, wat een geklungel allemaal weer dan.
Misschien is het in jouw regio minder druk, dat is het enige wat ik kan bedenken. Ik moest een half uur rijden om bij de dichtstbijzijnde locatie te komen waar ze plek hadden. Belde voor 9.00 en kon om 12.00 terecht op zijn vroegst.
Die salarisstrook vroegen ze inderdaad omdat ik voorrang zou krijgen omdat ik in de zorg werk en aan het bed sta.
Ik weet dat we normaal gesproken een code moeten doorgeven, dus ik vond het al vreemd dat dit de procedure was.
Klopt gewoon niet veel van, maar dat verbaasd me niet heel veel.
Misschien zit jij inderdaad in een erg drukke regio. Ik zit regio Haaglanden, volgens mij zit die momenteel inderdaad niet zo slecht qua besmetting inderdaad. Aan het begin van de tweede golf zaten ze erg hoog, dus daarom misschien relatief veel testlocaties.

Het klinkt allemaal aardig chaotisch inderdaad. Over het vaccineren hoor ik over Haaglanden ook alleen maar positieve berichten in tegenstelling tot sommige andere regio's, dus ik denk dat wij ook met onze ggd geboft hebben. Hoe dan ook, succes!
lattemachiato schreef:
23-02-2021 15:31
Misschien zit jij inderdaad in een erg drukke regio. Ik zit regio Haaglanden, volgens mij zit die momenteel inderdaad niet zo slecht qua besmetting inderdaad. Aan het begin van de tweede golf zaten ze erg hoog, dus daarom misschien relatief veel testlocaties.

Het klinkt allemaal aardig chaotisch inderdaad. Over het vaccineren hoor ik over Haaglanden ook alleen maar positieve berichten in tegenstelling tot sommige andere regio's, dus ik denk dat wij ook met onze ggd geboft hebben. Hoe dan ook, succes!
Ik ook regio Haaglanden.
Het is helaas weer duidelijk dat het gewoon niet allemaal loopt zoals het zou moeten/kunnen.
Ik zeg er verder maar niks meer over, word ik niet gezelliger van.

Thanks, jij ook!
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
23-02-2021 15:39
Ik ook regio Haaglanden.
Het is helaas weer duidelijk dat het gewoon niet allemaal loopt zoals het zou moeten/kunnen.
Ik zeg er verder maar niks meer over, word ik niet gezelliger van.

Thanks, jij ook!
Heb je de uitslag al? Ik was negatief gelukkig en mijn dochter ook. Ik had blijkbaar gisteravond om 10 uur nog een mailtje gekregen dat de uitslag er was, maar toen had ik daar niet meer op gelet omdat ik het niet verwacht had. Mijn dochter had 's middags zelfs binnen een uur na de test de uitslag al. Blijkbaar had zij een sneltest gedaan zonder het te weten, ze was naar Rotterdam Airport geweest. Zou ook wel triest zijn als we positief waren, omdat we het beide in september gehad hebben. Maar goed, het kan natuurlijk. Twee vriendinnen van haar die het toen tegelijk met ons hadden zijn alweer positief geweest.
Ik duim voor je dat je de uitslag vanochtend hebt zodat je vanmiddag kunt prikken.
lattemachiato schreef:
24-02-2021 08:57
Heb je de uitslag al? Ik was negatief gelukkig en mijn dochter ook. Ik had blijkbaar gisteravond om 10 uur nog een mailtje gekregen dat de uitslag er was, maar toen had ik daar niet meer op gelet omdat ik het niet verwacht had. Mijn dochter had 's middags zelfs binnen een uur na de test de uitslag al. Blijkbaar had zij een sneltest gedaan zonder het te weten, ze was naar Rotterdam Airport geweest. Zou ook wel triest zijn als we positief waren, omdat we het beide in september gehad hebben. Maar goed, het kan natuurlijk. Twee vriendinnen van haar die het toen tegelijk met ons hadden zijn alweer positief geweest.
Ik duim voor je dat je de uitslag vanochtend hebt zodat je vanmiddag kunt prikken.

Ik ben gister eind van de dag gebeld met een negatieve uitslag. Dat is heel fijn natuurlijk. Ik had ook nog geinformeerd of ik dan vandaag mag komen voor de 2e vaccinatie ondanks dat ik ziek ben en dat mocht.
Maar ik ben vandaag zieker dan gister en ga het simpelweg niet redden om de prik te halen vandaag. Ik heb vanochtend hierover gebeld naar werk en GGD en heb mijn afspraak kunnen verzetten naar komende zaterdag. Daar heb ik geluk mee, want het is heel druk zei ze weer.

Fijn dat ik mijn prik toch nog binnen de marge kan krijgen, maar wat baal ik dat ik het voor elkaar heb om ziek te worden precies op de valreep zeg.
Nu lekker lang douchen en gelukkig wil mijn lieve vriend straks even wat boodschappen voor me halen. Uitzieken en snel weer door.
Geen enkel idee hoe ik dit heb opgelopen trouwens, er is niemand ziek in mijn omgeving :roll:

Fijn dat jij en je dochter ook een negatieve test hebben :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier een afspraak gemaakt voor de prik.
Van mij hoefde het niet. Ik heb corona gehad en vertrouw erop dat mijn lichaam het een volgende keer ook weer op ruimt.
Maar.... ik doe het voor anderen én voor mijzelf.
Ik wil weer een stukje vrijheid terug.

Ik denk overigens niet dat het vaccin kwaad kan of dat er iets onbetrouwbaars in zit. Ik denk gewoon dat mijn immuunsysteem dit zou moeten regelen.

Uiteindelijk een afspraak gemaskt, wordt ik terug gebeld. De afspraak is uitgesteld. De vaccins zijn op!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
24-02-2021 09:57
Ik ben gister eind van de dag gebeld met een negatieve uitslag. Dat is heel fijn natuurlijk. Ik had ook nog geinformeerd of ik dan vandaag mag komen voor de 2e vaccinatie ondanks dat ik ziek ben en dat mocht.
Maar ik ben vandaag zieker dan gister en ga het simpelweg niet redden om de prik te halen vandaag. Ik heb vanochtend hierover gebeld naar werk en GGD en heb mijn afspraak kunnen verzetten naar komende zaterdag. Daar heb ik geluk mee, want het is heel druk zei ze weer.
Fijn dat het negatief was, maar balen dat je toch ziek bent. Maar gelukkig kun je toch zaterdag terecht. Ik ben ook wel echt verkouden, dus ik vertoon me ook maar nergens nu. Blijkbaar heersen er ook wat andere dingen. Dat zie je ook aan het percentage positieve testen, dat is echt een stuk lager. Blijkbaar meer mensen die last hebben van een ander virusje. Beterschap in ieder geval.
lattemachiato schreef:
24-02-2021 11:17
Fijn dat het negatief was, maar balen dat je toch ziek bent. Maar gelukkig kun je toch zaterdag terecht. Ik ben ook wel echt verkouden, dus ik vertoon me ook maar nergens nu. Blijkbaar heersen er ook wat andere dingen. Dat zie je ook aan het percentage positieve testen, dat is echt een stuk lager. Blijkbaar meer mensen die last hebben van een ander virusje. Beterschap in ieder geval.

De 2e prik zit er nu een uurtje in, dus uiteindelijk is het allemaal nog gelukt.
Maakt het allemaal nog een stuk complexer dat er ook nog andere dingen heersen, maar hier gaat het gelukkig weer de goeie kant uit.
Hopelijk valt de reactie op de prik mee. voor de zekerheid snel vandaag nog maar even wat klusjes gedaan in huis voor het geval mijn arm het straks niet meer doet :lol:

Hoop dat jij je ook een stuk beter voelt, ook beterschap in elk geval :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister mij eerste prik gehaald en heb vannacht flinke koortsstuipen gehad en de hele dag heb ik veel spierpijn in het hele lichaam, hoofdpijn, pijnlijke arm en vermoeidheid. Vlagen van opleving en directe instorting.
Hopen dat het bij 1 dag blijft.
Koortsstuipen? Of Bedoel je koude rillingen?

Stuipen komen voornamelijk bij (jonge) kinderen voor en zijn ontzettend akelig om te zien. Je wordt eerst slap, daarna ga je stuipen en ben je niet aanspreekbaar. Soms blauwe lippen.

Heb je het AZ vaccin gehad?
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
28-02-2021 00:22
Koortsstuipen? Of Bedoel je koude rillingen?

Stuipen komen voornamelijk bij (jonge) kinderen voor en zijn ontzettend akelig om te zien. Je wordt eerst slap, daarna ga je stuipen en ben je niet aanspreekbaar. Soms blauwe lippen.

Heb je het AZ vaccin gehad?
Bij kinderen is het idd verschrikkelijk om mee te maken, dood eng... maar:

.....Volwassenen met koortsstuipen

Ook volwassenen kunnen een koortsstuip krijgen. Na een aanval kan een volwassene in slaap vallen of is een tijdje suf. Er kan hoofdpijn optreden die soms een dag aanhoudt. Vaak is hier erfelijke aanleg medebepalend voor. Het verloop van een aanval is hetzelfde als bij kinderen..........


Ik heb idd het AZ vaccin gehad. Vannacht goed kunnen slapen en voel me weer bijna de oude. Veel collega’s hebben last van deze prik.
Nooit geweten.... maar heb je dat echt doorgemaakt? Dat is toch een afschuwelijke bijwerking?
Alle reacties Link kopieren
Nu beide prikken gehad, heb Pfizer gekregen. Eerste keer een wat pijnlijke arm en na de tweede helemaal nergens last van gehad. Blij dat ik ze gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden mijn tweede pfizer gehad. Ik ben extreem moe, heel toevallig heeft mijn collaga hetzelfde en we hebben samen de prik gehaald.

Ik ben wel bekend met vermoeidheidsklachten, maar zij was altijd fit. Zelfs zo moe ben ik dat ik ‘s middags een dutje ga doen als het kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds 2 maanden bij deze (zorg)werkgever en kreeg een brief dat ik me in kon enten. Gebeld met de GGD maar er is geen vaccin voor de zorg. Ze hebben alleen Astra en dat mag niet gegeven worden onder de 61 jaar.

Baal hier enorm van want val onder risicogroep (oa diabetes) en ik werk direct met cliënten in verpleeghuis. Dus heb gewoon pech nu, ze hebben geen idee wanneer er weer vaccin is voor onze groep zorgmedewerkers.
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
25-04-2021 18:20
Ik werk sinds 2 maanden bij deze (zorg)werkgever en kreeg een brief dat ik me in kon enten. Gebeld met de GGD maar er is geen vaccin voor de zorg. Ze hebben alleen Astra en dat mag niet gegeven worden onder de 61 jaar.

Baal hier enorm van want val onder risicogroep (oa diabetes) en ik werk direct met cliënten in verpleeghuis. Dus heb gewoon pech nu, ze hebben geen idee wanneer er weer vaccin is voor onze groep zorgmedewerkers.
Nee hoor die krijgen gewoon Pfizer. Mijn vaccinatie als zorgmedewerker staat gepland op 2 mei. En van aantal collega's ook deze week gepland.
Alle reacties Link kopieren
Annetje-viva schreef:
25-04-2021 18:40
Nee hoor die krijgen gewoon Pfizer. Mijn vaccinatie als zorgmedewerker staat gepland op 2 mei. En van aantal collega's ook deze week gepland.
Ik werk in verpleeghuis, begreep van GGD dat mensen die in een ziekenhuis werken wel met Pfizer geprikt worden, verpleeghuis niet omdat er een tekort is. Ga morgen weer eens bellen.
In werk in de GGZ en krijg deze week Pfizer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven