Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Is het ook al duidelijk welk vaccin wij waarschijnlijk krijgen?
1982 meldt zich!

Ik hoop op Janssen. Is t gelijk in 1x klaar. Maar als t een andere wordt ook prima.
Ook als ik de optie AZ zou krijgen zeg ik: Jas d'r maar in!

Ik neem elke dag met liefde allerlei risico's. Ik heb niet het idee dat dit risico groter is dan pak m beet op de fiets stappen.
En krijg in beide gevallen hetzelfde ervoor terug: een stukje vrijheid!
Alle reacties Link kopieren
ik (ook 1982) hoop dat het juist geen janssen wordt; heb toch het gevoel dat het met één prik minder bescherming biedt. dan maar twee prikken!
het is wat het is
Rachmaninoff schreef:
28-05-2021 10:41
Is het ook al duidelijk welk vaccin wij waarschijnlijk krijgen?
Geen idee. Ik heb wel een voorkeur maar als het een andere wordt dan maakt dat ook niet uit, als ik ik maar een vaccinatie krijg.
TsumTsum schreef:
28-05-2021 11:21
Geen idee. Ik heb wel een voorkeur maar als het een andere wordt dan maakt dat ook niet uit, als ik ik maar een vaccinatie krijg.
Ja zo denk ik er ook over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanwege zwangerschap sowieso een mRNA vaccin nodig, maar vraag me af of de GGD daar rekening mee houdt. Die weten toch niet dat ik zwanger ben?

Nja, eerst maar even kijken welk vaccin er voor mijn leeftijd wordt vrijgegeven en als dat Janssen is dan ga ik wel even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Afspraak gemaakt (1974)

O, verkeerde topic...
mollymalone wijzigde dit bericht op 28-05-2021 11:26
29.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
28-05-2021 10:10
Wat ik me trouwens wel afvraag: hoe wordt bepaald welk vaccin wordt toegediend? Dat gebeurt nu op geboortejaar dacht ik, en wordt er nu vooral Janssen geprikt.
Maar.. als ik m’n oproep krijg, neem ik aan dat ik moet bellen om de afspraak in te plannen zodat ze kunnen registreren dat ik zwanger ben? En dan dus een mRNA vaccin moet krijgen? Janssen wordt volgens mij vooralsnog niet gegeven aan zwangeren of heb ik dat mis?
Ah, jij zit dus met hetzelfde issue. Wordt denk ik gewoon even afwachten en zodra we aan de beurt zijn even bellen.
ruiva schreef:
28-05-2021 10:58
ik (ook 1982) hoop dat het juist geen janssen wordt; heb toch het gevoel dat het met één prik minder bescherming biedt. dan maar twee prikken!
Ja dat heb ik dus ook, en ik heb het idee dat Janssen wel het minst beschermt maar ik las laatst ergens dat het uiteindelijk niet eens veel uitmaakt en geen een vaccin beschermd natuurlijk 100%. Dus ook met Pfizer kun je net pech hebben dat je net bij de groep zit die alsnog goed ziek wordt van COVID.
AnAppleADay schreef:
28-05-2021 11:24
Ik heb vanwege zwangerschap sowieso een mRNA vaccin nodig, maar vraag me af of de GGD daar rekening mee houdt. Die weten toch niet dat ik zwanger ben?

Nja, eerst maar even kijken welk vaccin er voor mijn leeftijd wordt vrijgegeven en als dat Janssen is dan ga ik wel even bellen.
Je moet van te voren een gezondheidsverklaring invullen en afgeven voor je de vaccinatie krijgt. Neem aan dat je daarop kan invullen of je zwanger bent ja of nee. Toen ik reisvaccinaties bij de GGD ging halen werd ook eerst een check gedaan en het een en ander besproken voordat de vaccinatie erin ging.
menmo schreef:
28-05-2021 10:10
Wat ik me trouwens wel afvraag: hoe wordt bepaald welk vaccin wordt toegediend? Dat gebeurt nu op geboortejaar dacht ik, en wordt er nu vooral Janssen geprikt.
Maar.. als ik m’n oproep krijg, neem ik aan dat ik moet bellen om de afspraak in te plannen zodat ze kunnen registreren dat ik zwanger ben? En dan dus een mRNA vaccin moet krijgen? Janssen wordt volgens mij vooralsnog niet gegeven aan zwangeren of heb ik dat mis?
Vanaf 1969 is het juist Pfizer en Moderna.

Vandaag zijn 1974 en 1975 aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
Lees net ook dat er leveringsproblemen zijn met Janssen dus de kans dat je dat krijgt is momenteel niet zo groot volgens mij.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-05-2021 11:30
Je moet van te voren een gezondheidsverklaring invullen en afgeven voor je de vaccinatie krijgt. Neem aan dat je daarop kan invullen of je zwanger bent ja of nee. Toen ik reisvaccinaties bij de GGD ging halen werd ook eerst een check gedaan en het een en ander besproken voordat de vaccinatie erin ging.
Maar dat is pas ter plekke lijkt me.
Terwijl je met afspraak maken wel rekening moet houden met 1 of 2 prikken en of er überhaupt het juiste vaccin beschikbaar is op die locatie.
AnAppleADay schreef:
28-05-2021 11:37
Maar dat is pas ter plekke lijkt me.
Terwijl je met afspraak maken wel rekening moet houden met 1 of 2 prikken en of er überhaupt het juiste vaccin beschikbaar is op die locatie.
Ik zou eerst even afwachten. In berichtgeving RIVM staat welk vaccin jouw geboortejaar krijgt (als je aan de beurt bent). Mocht het Janssen zijn (kans is klein), dan zou ik even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, bijna aan de beurt! Ik val onder het begin van de groep.

Wel bezig met een actieve kinderwens (12+ maanden) en volgende week een intake bij de gynaecoloog. Ik verwacht dat ik mij zonder problemen kan laten vaccineren, en als het kan: dan ga ik gelijk. Liever gisteren dan vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
28-05-2021 11:42
Ik zou eerst even afwachten. In berichtgeving RIVM staat welk vaccin jouw geboortejaar krijgt (als je aan de beurt bent). Mocht het Janssen zijn (kans is klein), dan zou ik even bellen.
Ja dat was ook mijn plan, zodra dat bekend is kan ik altijd nog bellen.
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
28-05-2021 11:37
Lees net ook dat er leveringsproblemen zijn met Janssen dus de kans dat je dat krijgt is momenteel niet zo groot volgens mij.
En dat het prikken daardoor ook vertraagd wordt, moeten we dus toch nog even langer wachten :|
Alle reacties Link kopieren
82 in tha house - kan niet wachten 💪🏻😄
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-05-2021 11:25
Ja dat heb ik dus ook, en ik heb het idee dat Janssen wel het minst beschermt maar ik las laatst ergens dat het uiteindelijk niet eens veel uitmaakt en geen een vaccin beschermd natuurlijk 100%. Dus ook met Pfizer kun je net pech hebben dat je net bij de groep zit die alsnog goed ziek wordt van COVID.

Vermoedelijk beschermt Janssen even goed als de andere vaccins (zelfde percentage dus). In deze video wordt het heel duidelijk (en wetenschappelijk verantwoord uitgelegd):
https://www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
Hier ook '82! :cheer:

Man is van '77, dus ik hoop dat hij zondag of maandag alvast een afspraak kan plannen.

Ik hopelijk een paar dagen daarna.
Alle reacties Link kopieren
1991 present :hello: Ik heb een onwijze hekel aan prikken, maar ik kan niet wachten!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Hier 1982 🙂. Volgens mij begint het idd lekker op te schieten. Ik hoop stiekem wel Janssen, dan hoe ik voor de vakantie niet meer met zo'n stok in mijn neus te laten poeren 😎.
Alle reacties Link kopieren
Is er vanavond tijdens de persco nog iets gezegd over de planning n.a.v. de vertraging van Janssen?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen voor half juli de eerste prik.
Dus dat klinkt als een vertraging.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Valt nog mee, hooguit twee weken dus :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven