Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Ten eerste zou ik gewoon aangeven dat je prikangst hebt, dat is helemaal niet raar en dan kan men er rekening mee houden en dan kunnen ze je misschien ook zo afleiden dat je het niet eens merkt. En ik zou op de dag zelf, als dat mogelijk is, niet teveel plannen zodat je je lichaam gewoon ook die rust kan gunnen. Dagje netflixen of wat extra dutjes gedurende de dag is echt niet erg, je lichaam is hard aan het werk. En er wordt echt goed op je gelet dus ook daar hoef je je geen zorgen om te maken. En mocht je het echt fijner vinden dat iemand mee gaat dan kan dat, liever niet natuurlijk maar ik zag wel enkele mensen die toch iemand bij hadden omdat de ander angstig was en daar werd niet moeilijk over gedaan. Ze moesten wel heel de route mee lopen hier.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, die tips ga ik sowieso allemaal volgen. Heb het ook speciaal aangegeven toen ik opbelde om voor mijn vriend en mij een afspraak te maken - toen werd aangegeven dat ze de prikangst iig alvast overal waar ze dat konden invullen voor me zouden noteren. Het is gelukkig ook vroeg op de dag, dan hoef ik er niet de hele tijd tegenaan te hikken.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
24-06-2021 13:26
Ik heb hem vanmorgen gehad en precies dit.
Zelfde hier. Pijnlijke arm is nu na 24 uur bijna helemaal over. Drukke werkdag gehad en kon mij prima concentreren. Wel wat spierpijn in m’n benen, maar heb ook gesport nog van de week dat was erger.
Alle reacties Link kopieren
Il heb dinsdag avond 1e prik pfizer gehad maar volgende dag bovenlijf spieren deden alle kanten zeer en vandaag enorm moe hoofdpijn wazig gevoel en hitte aanvallen hopelijk is het morgen weg hahaha
Targaryen schreef:
24-06-2021 20:33
Bedankt, die tips ga ik sowieso allemaal volgen. Heb het ook speciaal aangegeven toen ik opbelde om voor mijn vriend en mij een afspraak te maken - toen werd aangegeven dat ze de prikangst iig alvast overal waar ze dat konden invullen voor me zouden noteren. Het is gelukkig ook vroeg op de dag, dan hoef ik er niet de hele tijd tegenaan te hikken.
Oja dat vond ik ook fijn, afspraak in de ochtend. En kunnen ze dat in het systeem vastleggen? Wist ik niet. Ik had het niet aangegeven omdat het een stuk minder is inmiddels maar heb het wel een keer aangegeven toen ik voor een reisvaccinatie naar de GGD ging. Misschien bleef ze daarom steeds over het weer praten met mij :)
Alle reacties Link kopieren
fritzzzz schreef:
24-06-2021 20:35
Zelfde hier. Pijnlijke arm is nu na 24 uur bijna helemaal over. Drukke werkdag gehad en kon mij prima concentreren. Wel wat spierpijn in m’n benen, maar heb ook gesport nog van de week dat was erger.
Hier is mijn arm nu ook al veel minder pijnlijk dan vanochtend, gaat best snel!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
24-06-2021 21:19
Oja dat vond ik ook fijn, afspraak in de ochtend. En kunnen ze dat in het systeem vastleggen? Wist ik niet. Ik had het niet aangegeven omdat het een stuk minder is inmiddels maar heb het wel een keer aangegeven toen ik voor een reisvaccinatie naar de GGD ging. Misschien bleef ze daarom steeds over het weer praten met mij :)
Bij mij bleef ze ook maar babbelen hoor, over hoe haar vroegere huisarts vast familie van me was want dezelfde naam. Bleek een broer van mijn opa te zijn.
Ik denk dat ze dat standaard doen om mensen af te leiden.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
24-06-2021 20:04
Ik heb een beetje de bibbers nu, over een ruime week ben ik aan de beurt en ik heb van mezelf al prikangst en niet veel energie. Natuurlijk ga ik wel, maar wetende dat ik er waarschijnlijk een paar dagen niet lekker van voel maakt het niet beter. Kan iemand me wat positiviteit in praten?
Het viel mij zo reuze mee. De prik zelf heb ik echt letterlijk niet gevoeld. Ik voelde haar handen op mijn arm en toen was het ineens klaar, heel gek.
Ik dacht nog: zou het wel gelukt zijn? Dus ik was enigszins blij met de pijnlijke arm :rofl:

En ik heb maar 1 vermoeiende ochtend gehad en nu weer kiplekker.
Bij mij is mijn arm ook al niet meer pijnlijk of irritant behalve bij bepaalde bewegingen voel ik het nog wel een beetje. En de vermoeidheid is vandaag ook zo goed als verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
24-06-2021 21:19
Oja dat vond ik ook fijn, afspraak in de ochtend. En kunnen ze dat in het systeem vastleggen? Wist ik niet. Ik had het niet aangegeven omdat het een stuk minder is inmiddels maar heb het wel een keer aangegeven toen ik voor een reisvaccinatie naar de GGD ging. Misschien bleef ze daarom steeds over het weer praten met mij :)
Ze zei van wel in ieder geval. Misschien om me gewoon gerust te stellen, in de wetenschap dat ze ook daar heel alert zijn op mensen met prikangst. Of het staat echt al aangegeven als ik me daar meld en ze houden direct al rekening. Maar goed, het scheelt al de helft als ik het niet meteen voel tijdens het prikken. Ik was in ieder geval heel erg blij dat ik kon bellen.

Hopelijk vallen de bijwerkingen hier ook mee. Ik heb even getwijfeld over Janssen, maar vanwege de beschermingsgraad, en omdat ik mezelf ook wil proberen van de prikangst af te helpen, ga ik toch voor de afspraken die ik al had staan.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-06-2021 21:25
Het viel mij zo reuze mee. De prik zelf heb ik echt letterlijk niet gevoeld. Ik voelde haar handen op mijn arm en toen was het ineens klaar, heel gek.
Ik dacht nog: zou het wel gelukt zijn? Dus ik was enigszins blij met de pijnlijke arm :rofl:

En ik heb maar 1 vermoeiende ochtend gehad en nu weer kiplekker.
Haha dat had ik ook. Ik voelde echt niks dacht straks plakt ze de pleister alleen voor de show :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde de prik wel. Deed een klein beetje pijn, beetje alsof je door een mug gestoken wordt en je die op heterdaad betrapt. Dus stelt echt niks voor. Toen de pleister erop ging deed het al geen pijn meer en daarna ging het pas een paar uur later zeer doen. Maar zolang ik mijn arm niet boven mijn hoofd wil hebben is er niks aan de hand en kan ik gewoon alles doen, heb er net nog mee gesport. De vrouw die prikte zei niks trouwens, maar dat vond ik niet erg want ik hou niet van die ongemakkelijke smalltalk.

Ik heb een bloed hekel ( :D )aan bloedprikken maar dit vond ik niet erg, is zo gepiept.
Bloedprikken is erger inderdaad maar ook daar hangt het af van degene die prikt. Heb er geen hekel aan maar mijn favoriete bezigheid is het ook niet. Scheet bijna 7 kleuren toen ik voor het eerst dat moest laten doen want ik kende de verhalen, en blauwe plekken, van een vriendin :O
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-06-2021 19:04
Ik hoop niet dat ik moe word, ik heb dingen te doen. :P

Mijn ene arm doet nu wel zeer. Niet ik-moet-een-pijnstiller-zeer, maar gewoon een ga-maar-weer-normaal-doen-arm-zeer. Ik snapte nooit wat mensen bedoelden als ze zeiden "ik kan mijn arm niet op tillen", ik dacht van joh doet gewoon een beetje pijn, gewoon doorduwen. Maar mijn arm luistert nu niet ofzo? Als ik hem op wil tillen gaat het maar langzaam ookal zegt mijn brein dat het snel moet en soms valt hij gewoon ineens terug, echt heel raar.

Nou ja. Dikke schijt. Ik wil morgen paardrijden, dus hij heeft maar mee te werken. :P
Ik kreeg mijn arm dus ook echt een paar dagen niet gestrekt omhoog. Gewoon echt niet. Terwijl man het wel kon, maar het wel voelde als spierpijn. Maar ik kon mijn arm om me heen gewoon gebruiken, dus prima. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij werd gezegd dat ik mijn arm tijdens het prikken echt heel slap moest laten hangen.
Heb de prik niet gevoeld en ook totaal geen last van mijn arm gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week Pfizer gehad en ben 36 weken zwanger.alleen beetje spierpijn in mijn bovenarm die ik alleen voelde als ik mijn arm omhoog deed.
In bed deed het heel even zeer als je er op ging liggen, maar als je eenmaal lag was het weer weg.
Was na 1,5 dag weer over.

Ik vond het dus niks voorstellen en heb gewoon alles kunnen doen wat ik mormel ook doe.

Moe was ik sowieso al vanwege hoogzwanger 😉
Ja het is zo verschillend, de meeste mensen klagen alleen over een pijnlijke arm en erg moe zijn maar ik ken ook verhalen van mensen die echt een dag ziek waren. Hoorde gisteren ook dat mensen er misbruik van maken om zo een extra vrije dag te hebben :O
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-06-2021 10:07
Ja het is zo verschillend, de meeste mensen klagen alleen over een pijnlijke arm en erg moe zijn maar ik ken ook verhalen van mensen die echt een dag ziek waren. Hoorde gisteren ook dat mensen er misbruik van maken om zo een extra vrije dag te hebben :O
Mijn vader is flink ziek geweest van Pfizer maar die is al besmet geweest, dat schijnt nogal uit te maken.
Mijn man is ook een dag ziek geweest maar dat was van AZ.
Alle reacties Link kopieren
Ja als je kut aders hebt kan bloedprikken echt naar zijn. Die van mij zijn wel makkelijk, denk ik. Ik heb 1x bloed laten prikken bij de huisarts en 1x door een collega omdat hij wat bloed nodig had voor zijn onderzoek. Die collega kon dus echt niet prikken, liep lekker te raggen met dat ding, ugh.

Ik ben niet moe, ik heb alleen die arm nog. Vannacht werd ik steeds wakker want ik kon er niet op liggen en hij moest in een bepaalde houding want anders deed het ook zeer, maar ja slapende Ugli heeft daar schijt aan en wilde dus draaien en dan werd ik weer wakker van de pijn. Is nu wel minder dan gister, zolang ik als een T Rex mijn bovenarm tegen mijn romp aan houdt kan ik alles met mijn onderarm en gaat het prima.

Hoe ik straks een paard ga zadelen weet ik nog niet maar dat roggel ik wel, en ik ga het passen van de maxijurk die ik had besteld ook nog even uitstellen want daar ga ik nooit meer uit komen, maar goed verder niks aan de hand. :D

Ik had mijn arm ook echt slap laten hangen. Dat hielp dus niks. En heb erna bewogen en gesport, dat hielp ook niet.
Alle reacties Link kopieren
bloedprikken heb ik ook al wel regelmatig moeten doen, heb dan gelukkig nog wel makkelijk te prikken aders, maar die prik daarvan voel ik nog wel stuk beter. Deze stelde echt niets voor, maar voor het bloedprikken gebruiken ze ook stuk dikkere naald, en daarbij kan het prikken stuk vervelender zijn als ze verkeerd prikken.

Gisteren trok pijnlijke arm al vrij snel weg gelukkig, nog wel last gehad van vermoeidheid, maar ook dat is vandaag al weer stuk minder gelukkig. Valt me dus nog mee hoeveel ik er nu last van had.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit erin! Ook bij man, die eigenlijk pas morgen een afspraak had, maar het maakt hier echt geen reet uit wanneer je komt. Hij werkt als ehbo’er op de vaccinatielocatie, dus dat wist hij al en is tegelijk met mij gegaan.

Nu een pijnlijke arm en vanavond een dutje op de bank gedaan, maar ik kan ook moe zijn geweest van andere dingen, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de volgende ochtend wel even goed beroerd. Zes uur wakker, kon niet meer slapen van het wazige gevoel, eruit gegaan, wat gegeten, paracetamol achterovergeslagen, koffie gedronken. En toch maar weer in bed gaan liggen. En tot twaalf uur liggen pitten (vrije dag). Daarna ging het wel weer.

In de middag met twee schuwe katten geworsteld, en een opengekrabde arm, en een bezoek aan de dierenarts later. Was de pijn in mijn arm helemaal weg.
Dus misschien een goeie tip, bij een pijnlijke arm... ;-)

Ik heb normaal gesproken echt veel langer last van vaccinaties, en kan er ook goed ziek van zijn.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Donderdagochtend eerste shot moderna gehad 🎉 1,5 dag beurse arm gehad, maar dat is nu over. Wel vannacht nog wat koude rillingen en koortsgevoel gehad, maar ook dat is nu over🎉
Moe ben ik wel, maar kind is ziek dus ben er 5 keer uit geweest vannacht 😉
Alle reacties Link kopieren
Gisteren eerste prik Pfizer en nog nergens last van. Goed geslapen en arm is ook geen probleem.

Ik kreeg zelfs geen pleister, omdat ik niet eens bloedde.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Hier vanochtend om half negen Pfizer gehad. Was best wel nerveus, duurde ook allemaal lang want ik ben ergens allergisch voor dus moest langs de medische balie. Vrouw die me prikte was onaardig en zei niet eens hallo. Prik voelde ik echt niks van en binnen twee tellen mocht ik alweer gaan.
Moest wel een half uurtje blijven zitten ivm die allergisch reactie. Was best druk op zondagochtend. Beetje Efteling idee met al die rijen.

Ik begin mijn arm nu te voelen, doet zeer en stijf en heb hoofdpijn gekregen en beetje duizelig ( nu ben ik dat bijna dagelijks wel ). Heb rechts laten prikken omdat ik op mijn linkerarm slaap.
Vind het wel een fijn idee dat het erin zit. :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven