Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatieoproep 1992 - 2003

10-06-2021 11:11 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes, het gaat nu super snel met vaccineren dus het kan niet lang meer duren voordat de twintigers (en tieners) aan de beurt zijn! Praat hier gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
1999 en 2000 mogen! Eindelijk mijn geboortejaar :yes:
Alle reacties Link kopieren
Echt goed nieuws! Ik kijk toch niet echt naar zo'n prik. Ik ben alleen wel blij als het eenmaal achter de rug is en ik me wat minder zorgen hoef te maken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mij tweede prik krijg bestaat dit forum niet meer :cry:
Alle reacties Link kopieren
:'(
Tijgerprintje2 schreef:
17-06-2021 20:14
Als ik mij tweede prik krijg bestaat dit forum niet meer
:cry:

Maar dan heb je wel je tweede prik gehad en kun je weer een écht leven beginnen.
:there:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
2001 om 10.00
2002 om 13.00
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
18-06-2021 08:03
2001 om 10.00
2002 om 13.00
Is dat al zeker?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
18-06-2021 08:18
Is dat al zeker?
Ja dat heeft Hugo getwitterd.
Alle reacties Link kopieren
Even wat afwezig geweest, maar wat gaat het snel zeg, wauw! Ik heb gisteren ook eindelijk (of eigenlijk toch sneller dan verwacht!) mijn vaccin mogen plannen. Begin juli ben ik aan de beurt, yes!
Alle reacties Link kopieren
Ja echt hè rapier gaat het ineens! Kan niet wachten op mijn 1e prik volgende week. Als dan de muilkorfjes ook nog af mogen ben ik helemaal een blij ei.
Alle reacties Link kopieren
Zoon staat ingepland op 4 juli en 8 augustus.

School begint pas in september, dus nu maar hopen dat het MBO dan ook weer genormaliseerd is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zoon (21) en dochter (19) hebben nu ook hun vaccinaties gepland :yes:
Morgen mag 2003! Dan mag ook onze dochter haar vaccinatie inplannen!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk besluiten ze heel snel dat ook de 16- en 17 jarigen gevaccineerd kunnen worden. Half Europa en de VS doet het al, maar wij wachten nog even het advies van de gezondheidsraad af.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
18-06-2021 19:38
Hopelijk besluiten ze heel snel dat ook de 16- en 17 jarigen gevaccineerd kunnen worden. Half Europa en de VS doet het al, maar wij wachten nog even het advies van de gezondheidsraad af.
Het is niet dat ze niets aan het doen zijn in de prikstraten. Dus eerst een advies afwachten kan geen kwaad denk ik. Ik hoop wel dat er gelegenheid komt om te vaccineren voor die groep.
Alle reacties Link kopieren
Dat eerste beweer ik ook niet; maar gezien het feit hoeveel jaren er de afgelopen week doorheen zijn gejast, zie ik daar niet zozeer een probleem.
Dat advies afwachten vind ik wel vreemd, in bijv. Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, de VS liggen die adviezen allang op tafel, dus ik zie niet in wat het voor meerwaarde heeft.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
18-06-2021 19:50
Dat eerste beweer ik ook niet; maar gezien het feit hoeveel jaren er de afgelopen week doorheen zijn gejast, zie ik daar niet zozeer een probleem.
Dat advies afwachten vind ik wel vreemd, in bijv. Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, de VS liggen die adviezen allang op tafel, dus ik zie niet in wat het voor meerwaarde heeft.
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat ook al geeft de gezondheidsraad een positief advies voor heel 12-17, ze toch niet gelijk door kunnen gaan. Dit ivm de tweede prikken die gezet moeten worden. Frankrijk heeft een lage vaccinatiebereidheid (zo'n 60% tov NL 87%), dus gaan veel sneller met de geboortejaren. In Duitsland belden mensen en die konden geen afspraak meer maken, moesten over enkele weken terugbellen. In Oostenrijk worden alleen in district Wenen vanaf vrijdag de eerste prikken gezet bij 12-17 jarigen. VS is een ander verhaal, want die hebben meer vaccins beschikbaar dan de EU.
Maar los van dat begrijp ik ook niet waarom je zowel een Europese als een nationale instantie nodig hebt om advies te geven. Blijkbaar is er in NL weinig vertrouwen in buitenlandse wetenschappers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven