Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vader opgenomen IC

15-04-2020 23:35 169 berichten
Ik hou het even kort. Mijn vader is ivm Corona opgenomen op de IC. Hij wordt in slaap gehouden en ligt aan de beademing.

Ik hoor heel graag tips van anderen die dierbaren in deze situatie hebben gehad.
Wat kan ik doen?
Ik denk aan bijv een dagboekje bijhouden voor hem wat hij hopelijk later terug kan lezen.
Fotokaarten maken van onze familie zodat ze op de IC een beeld hebben bij hun patiënt.
Wat lekkers halen voor de IC verpleegkundigen om te laten merken dat we ze enorm dankbaar zijn voor alles wat ze doen.

Ik hoor heel graag of dit wel of geen goeie ideeën zijn en tips voor andere dingen die ik kan doen of die waardevol kunnen zijn, zijn meer dan welkom!!
Decadence en Koko67,sterkte! Ik leef met jullie mee. :rose:

AnAppleADay,fijn dat het beter gaat met je vader! :)

sjansje,gecondoleerd met je vader en veel sterkte voor de komende tijd! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Decadence, hoe is het met je vader?
En Koko, hoe was het gesprek?
Decadence en koko 67 , heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-04-2020 08:59
Decadence, hoe is het met je vader?
En Koko, hoe was het gesprek?
Heel zakelijk. De arts vertelde hoe het met mijn vader ging ( zorgelijk) en dat ze hopen dat er heel langzaam wat verbetering komt. Nieren doen het niet goed meer en ook om de darmen en het hart hebben ze zorgen.
Daarna mocht ik met mijn moeder nog even om het hoekje kijken bij pa en toen heeft de verpleegkundige nog vrij lang met ons gepraat.
Dat was heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat ze dat doen!
Fijn om ook de arts een keer ‘live’ te kunnen zien!
Ik steek mijn kaarsje weer aan, nu voor jouw vader
Alle reacties Link kopieren
Blijven spannende tijden zo te horen, fijn dat je je vader even kon zien lijkt me. Ik blijf duimen !
Decadence en Koko,sterkte toegewenst! :hug:
Mijn vader ligt nu bijna een week op de IC en de laatste berichten zijn toch best wel positief! De onstekingswaarden zijn enorm gezakt en hij maakt kleine stapjes vooruit. De laatste berichten zijn best hoopvol hoewel de arts een slag om de arm houdt en ook aangeeft dat het een grillig virus is dus dat het zo nog kan veranderen.

Hoe is dat hij jouw vader gegaan Sjansje? Hoelang heeft hij op de IC gelegen? Vreselijk voor je dat je afscheid hebt moeten nemen van je vader... Ik ben er ook heel erg bang voor en wil niet teveel hoop hebben ondanks de positieve geluiden.

Apple en koko, hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader gaat met grote stappen vooruit. Hijzelf vindt het allemaal maar stom om trots te zijn op 10 stappen lopen maar ik denk dat het nog even moet bezinken dat wij 2 weken geleden dachten dat hij dood zou gaan.
Hij is wel continue moe maar hij kan ons nu zelf bellen (kan zijn telefoon weer vasthouden).
Morgen krijgen we weer een update van de arts en hopelijk wat meer duidelijkheid over het revalidatie traject.

Fijn dat het beter gaat met je vader! Dat is echt wel goed: elke dag dat het wat beter gaat heeft hij meer tijd om tegen het virus te vechten. Wees wel voorbereid dat het morgen zo weer wat slechter kan gaan, maar dan heeft hij in ieder geval weer een dag goed kunnen vechten!

Ook voor jouw vader brand ik nu mijn kaarsje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader ligt aan de beademing en van heel heel zorgelijk is het nu zorgelijk volgens de dokter en heel heel voorzichtig positief van de IC verpleegkundige.
Het positieve puntje wat we nu hebben is dat hij zijn bloeddruk zelf nu weer op orde heeft. Daar heeft hij geen medicatie meer voor nodig.
Het blijft een grillig virus, dus daarom is het gewoon echt afwachten.
Wauw apple, dat klinkt heel hoopvol, is/was hij erg in war toen hij bijkwam, herken je hem wel weer gewoon als je vader in zijn gedrag? En merk je aan hem dat een traumatische ervaring is geweest? Super dat het zo goed gaat en heel lief dat je een kaarsje brand!

Fijn dat er wel iets vooruitgang in zit koko, slopend is dit wachten hè...
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
19-04-2020 22:51
Mijn vader ligt nu bijna een week op de IC en de laatste berichten zijn toch best wel positief! De onstekingswaarden zijn enorm gezakt en hij maakt kleine stapjes vooruit. De laatste berichten zijn best hoopvol hoewel de arts een slag om de arm houdt en ook aangeeft dat het een grillig virus is dus dat het zo nog kan veranderen.

Hoe is dat hij jouw vader gegaan Sjansje? Hoelang heeft hij op de IC gelegen? Vreselijk voor je dat je afscheid hebt moeten nemen van je vader... Ik ben er ook heel erg bang voor en wil niet teveel hoop hebben ondanks de positieve geluiden.

Apple en koko, hoe gaat het bij jullie?
Fijn dat de ontstekingswaardes zo zakken, dat is zeker positief!

Mijn vader heeft iets meer dan 3 weken op de ic gelegen. Al die tijd aan de beademing en in kunstmatig coma. Daarvoor nog een week op een gewone afdeling.
Bij mijn vader waren er heel soms hele kleine verbeteringen, maar die duurden nooit lang. Als hij op zijn buik lag ging het meestal wat beter, maar na het terugdraaien werd het weer slechter.
Zijn ontstekingswaardes bleven onverminderd hoog, ook regelmatig koorts, lage saturatie, veel zuurstof nodig. Verder kreeg hij er steeds weer nieuwe bacterieën bij, dus telkens weer meer/andere antibiotica. Op het laatst problemen met de sondevoeding, en ook lever en nieren gingen achteruit.
Zijn longfoto's waren ook steeds erg slecht, en werden eigenlijk ook steeds slechter.

Al met al dus best een verschil met jouw vader, dus ik zou zeker proberen hoop te houden. Het is inderdaad een erg grillig en onvoorspelbaar ziektebeeld, maar dit klinkt toch echt niet slecht hoor!

Ik wens jou, je vader en de rest van je familie alle sterkte van de wereld!!!
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
19-04-2020 23:03
Mijn vader ligt aan de beademing en van heel heel zorgelijk is het nu zorgelijk volgens de dokter en heel heel voorzichtig positief van de IC verpleegkundige.
Het positieve puntje wat we nu hebben is dat hij zijn bloeddruk zelf nu weer op orde heeft. Daar heeft hij geen medicatie meer voor nodig.
Het blijft een grillig virus, dus daarom is het gewoon echt afwachten.
Pfff...dat komt me bekent voor...Bij ons spraken ze van stabiel kritiek.
Wel fijn dat hij zijn bloeddruk zelf onder controle heeft nu, dat is bij mijn vader nooit gelukt, en toch wel even een lichtpuntje waar je je aan vast kunt houden.
Hoe lang ligt hij nu op de ic?
Ook jij enorm veel sterkte, ik herken de onmacht die ik in je bericht tussen de regels door lees.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-04-2020 23:02
Mijn vader gaat met grote stappen vooruit. Hijzelf vindt het allemaal maar stom om trots te zijn op 10 stappen lopen maar ik denk dat het nog even moet bezinken dat wij 2 weken geleden dachten dat hij dood zou gaan.
Hij is wel continue moe maar hij kan ons nu zelf bellen (kan zijn telefoon weer vasthouden).
Morgen krijgen we weer een update van de arts en hopelijk wat meer duidelijkheid over het revalidatie traject.

Fijn dat het beter gaat met je vader! Dat is echt wel goed: elke dag dat het wat beter gaat heeft hij meer tijd om tegen het virus te vechten. Wees wel voorbereid dat het morgen zo weer wat slechter kan gaan, maar dan heeft hij in ieder geval weer een dag goed kunnen vechten!

Ook voor jouw vader brand ik nu mijn kaarsje :heart:
Wat geweldig om te horen!!! Het zal waarschijnlijk nog een lange weg zijn, maar zo fijn dat jullie zijn stem weer kunnen horen en hij die van jullie!!!
Wat vreselijk Sjansje, hoe gaat het nu met je? Hoe oud is je vader geworden? En hoe was de afscheidsdienst?

Dan is het verloop inderdaad anders dan bij mijn vader, daar komt nu elke dat wel iets van een positief bericht binnen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval een heel veel sterkte de komende periode. Dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
19-04-2020 23:28
Wat vreselijk Sjansje, hoe gaat het nu met je? Hoe oud is je vader geworden? En hoe was de afscheidsdienst?

Dan is het verloop inderdaad anders dan bij mijn vader, daar komt nu elke dat wel iets van een positief bericht binnen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval een heel veel sterkte de komende periode. Dikke knuffel.
Dank je wel, knuffel terug!

Mijn vader is 66 geworden. Hij had copd, maar was eigenlijk gewoon een fitte man, die elke dag een paar kilometer wandelde.
De afscheidsdienst was mooi, maar raar. Max 30 personen, en iedereen zat uit elkaar. (Wij als gezin natuurlijk niet, mijn man, dochter en ik zaten samen). Toen we na het afscheid nemen buiten kwamen, was iedereen, op een paar familieleden na, weg.

Verder gaat het wel met mij, de beelden van zijn laatste uren op de ic staan op mijn netvlies gegrift. Toen wij kwamen lag hij nog op de buik. We mochten komen omdat ze dachten dat hij het terugdraaien niet zou overleven. Eenmaal weer op zijn rug, was het, zacht uitgedrukt, geen mooi gezicht. Uit bloeduitslagen werd toen ook extra duidelijk dat er geen verbetering meer mogelijk was, en hebben ze, na een tijdje, de beademing gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig Sjansje. Heel veel sterkte voor jou en jouw familie. :redrose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
19-04-2020 23:17
Wauw apple, dat klinkt heel hoopvol, is/was hij erg in war toen hij bijkwam, herken je hem wel weer gewoon als je vader in zijn gedrag? En merk je aan hem dat een traumatische ervaring is geweest? Super dat het zo goed gaat en heel lief dat je een kaarsje brand!

Fijn dat er wel iets vooruitgang in zit koko, slopend is dit wachten hè...
Hij was de eerste dagen heel erg in de war. Boos ook, hij snapte er niks van en was boos dat er niemand langs kwam.
Maar langzamerhand ging dat steeds meer weg en werd hij meer zichzelf.
Eerst nog zichzelf maar dan vergat hij steeds dingen en nu is hij helemaal weer zichzelf alleen dan heel moe.
Hij appt weer zijn typische grapjes en ook aan de telefoon is hij echt zichzelf.

Ik was ook echt bang dat hij ‘anders’ zou zijn. Ik hoop natuurlijk dat hij zijn energie (deels) terug krijgt, maar het is echt fijn om ‘mijn papa’ terug te hebben.

Ik realiseer me dat dit waarschijnlijk moeilijk om te lezen is voor Sjansje :rose: steeds als ik aan jou denk ben ik extra dankbaar voor hoe het hier gelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar om jouw berichten te lezen Sjansje. Mijn vader is ook 66... oké, geen COPD maar het kan dus echt alle kanten op. Hopelijk kunnen jullie als familie bij elkaar terecht...
Iedereen heel veel sterkte. Sjansje wat bijzonder lief dat je de tijd neemt om mensen een hart onder de riem te stoppen terwijl je zelf zoveel verdriet hebt. Een hele dikke knuffel voor jou.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-04-2020 08:08
Wat naar om jouw berichten te lezen Sjansje. Mijn vader is ook 66... oké, geen COPD maar het kan dus echt alle kanten op. Hopelijk kunnen jullie als familie bij elkaar terecht...
AnAppleADay, COPD is een ernstige longziekte, dus dat maakt de startpositie van de patient om aan de beademing te gaan behoorlijk wat slechter. Als jouw vader dat niet heeft is dat echt wel een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
19-04-2020 23:24
Pfff...dat komt me bekent voor...Bij ons spraken ze van stabiel kritiek.
Wel fijn dat hij zijn bloeddruk zelf onder controle heeft nu, dat is bij mijn vader nooit gelukt, en toch wel even een lichtpuntje waar je je aan vast kunt houden.
Hoe lang ligt hij nu op de ic?
Ook jij enorm veel sterkte, ik herken de onmacht die ik in je bericht tussen de regels door lees.
Hij ligt nu 9 dagen op de IC, waarvan 5 aan de beademing.
Dank je voor het reageren, knap en sterk van je dat je dat kan.
Ik hoop dat het met jullie vaders de goede kant op gaat! :hug:
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
20-04-2020 08:42
AnAppleADay, COPD is een ernstige longziekte, dus dat maakt de startpositie van de patient om aan de beademing te gaan behoorlijk wat slechter. Als jouw vader dat niet heeft is dat echt wel een voordeel.
Ja dat snap ik wel, maar gewoon het idee dat de vader van Sjansje precies even oud is als de mijne vind ik wel heftig.
Hopelijk gaat het met alle vaders hier (en moeders natuurlijk) weer wat beter :heart:
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft mijn vader weer een stapje terug gedaan. De nieren doen het nu weer wat minder goed en ze hebben hem op de buik moeten leggen. Vannacht was het stabiel.
Volgens de IC arts is dit een normaal beeld bij Corona, elke keer als je denkt dat het beter gaat komt er weer een stapje terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven