Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Van school gestuurd ivm hoestbui

17-09-2020 16:45 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou kind, 14 jr, die niet hoest, geen keelpijn, geen snot, geen koorts, dus nul klachten had op school last van een kriebel en desgevolg Eenmalig een flinke hoestbui en is naar huis gestuurd. Mag pas terugkomen na test

Maar ja, je mag niet testen zonder klachten

Ik zit nu maar te hopen dat ze nog een keertje gaat hoesten ofzo???

Anders stuur ik haar maandag toch echt weer naar school
Kanonne wat overtrokken. Je kan je toch een keer verslikken ofzo? Mooi weer naar school maandag als ze geen klachten heeft.
Hier al twee keer gebeurt.

De eerste keer laten testen, de tweede keer niet.

Gewoon 24 uur wachten en dan weer naar school.
Alle reacties Link kopieren
Mijn andere dochter heeft ‘gelukkig’ flinke hooikoorts


Eerste keer dat het nuttig is
Dit bedoel ik dus. Onwerkbaar, die maatregelen op school. En dan is jouw kind nog 14, die zal zich gerust wel een paar uurtjes redden alleen thuis. Maar je zult maar een kind van zes hebben dat zich in de klas per ongeluk een keer verslikt. Kun je meteen een week vrij nemen. Of maar meteen je baan opzeggen.
Maar zelfs die 14 jarige zit nu al in totaal 2 weken extra te gamen omdat ze verder niets online regelen. Er is beleid op een kuchje, maar niet op les aanbieden.

Ik vind er echt wat van.
Ik zit nu maar te hopen dat ze nog een keertje gaat hoesten ofzo???

Contact opnemen met de school?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
17-09-2020 16:56
Maar zelfs die 14 jarige zit nu al in totaal 2 weken extra te gamen omdat ze verder niets online regelen. Er is beleid op een kuchje, maar niet op les aanbieden.

Ik vind er echt wat van.
Bij mijn zoon op school is dat anders. De meeste lessen worden fysiek gegeven, maar zijn ook via een livestream in Teams te volgen. Als kinderen thuis zijn ivm verkoudheid, maar verder niet ziek zijn, dienen ze de lessen online te volgen. Dit geldt niet voor alle lessen, maar toch wel de meeste.
Goed geregeld daar.
Felidaes schreef:
17-09-2020 16:56
Maar zelfs die 14 jarige zit nu al in totaal 2 weken extra te gamen omdat ze verder niets online regelen. Er is beleid op een kuchje, maar niet op les aanbieden.

Ik vind er echt wat van.
Dat vind ik heel slecht.
Hier is het zo wanneer een kind thuis zit hij online kan deelnemen aan de les. En dat is vrij makkelijk te organiseren voor een school.
Alle reacties Link kopieren
Al zou ze nu wel klachten hebben, voor zover ik weet wordt nu gevraagd je test te cancellen als ze op het moment dat je aan de beurt bent over zijn. Dus als ze vanaf nu niet meer hoest zou ik tegen school zeggen dat testen geen optie was, want geen klachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jufjoke schreef:
17-09-2020 16:59
Bij mijn zoon op school is dat anders. De meeste lessen worden fysiek gegeven, maar zijn ook via een livestream in Teams te volgen. Als kinderen thuis zijn ivm verkoudheid, maar verder niet ziek zijn, dienen ze de lessen online te volgen. Dit geldt niet voor alle lessen, maar toch wel de meeste.
Goed geregeld daar.
Super om te horen.

Ik hoop echt dat de school van. mijn kind snel 'wakker' wordt en ook gaat inzien dat dit zo niet kan.
Kind is natuurlijk niet de enige die weggestuurd wordt.

Ik heb overigens al meerdere keren contact op genomen met school, maar kring gewoon geen duidelijk antwoord over het beleid van online lessen.

Wat mij betreft nemen ze het op en kunnen kinderen het later terugzien, maar doe in ieder geval wat.
Alle reacties Link kopieren
Ze nemen geen risico en dat is gewoon goed. Zij zijn verantwoordelijk voor alle leerlingen, vergeet dat niet.

De wereld is nog niet terug naar normaal, gaat nog eventjes duren ook.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Dat een kind naar huis moet door een stevige hoestbui snap ik. Een test eisen niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou direct de directeur bellen en aangeven wat de situatie is plus wijzen op de leerplicht. Mocht hij bij zijn standpunt bellen de leerplichtambtenaar inschakelen.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Felidaes schreef:
17-09-2020 16:56
Maar zelfs die 14 jarige zit nu al in totaal 2 weken extra te gamen omdat ze verder niets online regelen. Er is beleid op een kuchje, maar niet op les aanbieden.

Ik vind er echt wat van.
Ja ik ook.

Ik wil gerust buiten afstand houden en een mondkapje opzetten en niet naar feestjes gaan, maar dit vage gedoe werkt gewoon niet. Scholen kunnen het niet oplossen want geen vervangpool, en ouders kunnen het niet oplossen want die hebben ook gewoon hun werkkring. Dus wat willen ze nou.
RoamingZombie schreef:
17-09-2020 17:06
Ze nemen geen risico en dat is gewoon goed. Zij zijn verantwoordelijk voor alle leerlingen, vergeet dat niet.

De wereld is nog niet terug naar normaal, gaat nog eventjes duren ook.
Een keer hoesten is precies wat het is: een keer hoesten. En daarmee niet gerelateerd aan corona, want dan moet je meermaals hoesten.

Is nadenken op school tegenwoordig ook optioneel?
Lady*Voldemort schreef:
17-09-2020 17:11
Ja ik ook.

Ik wil gerust buiten afstand houden en een mondkapje opzetten en niet naar feestjes gaan, maar dit vage gedoe werkt gewoon niet. Scholen kunnen het niet oplossen want geen vervangpool, en ouders kunnen het niet oplossen want die hebben ook gewoon hun werkkring. Dus wat willen ze nou.
Het is inderdaad niet werkbaar.

Dit is ook echt polderbeleid. Leraren (vertegenwoordigers daarvan) geven aan dat ze geen enkel risico willen lopen en daardoor krijg je dit halfbakken beleid.
Alle reacties Link kopieren
vooral niet laten testen hoor, met pech, moet ze nog een week thuis zitten in afwachting
24 uur geen klachten, is gewoon weer naar buiten/school etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kul zeg. Een keer hoesten en meteen naar huis? Gewoon na 24 uur naar school sturen. Bij corona horen namelijk ook nog andere klachten.
Echt heel vreemd. Als kind nou heel de dag hoest ala. Maar ik had net notabene bij AH een kriebel en daardoor een hoestbui van heb ik jou daar. Na 10 seconden was alles weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Die leerlingen van die school gaan heel snel in de gaten hebben dat een flinke hoestbui, heb beschermt tegen een plotselinge overhoring. Als er 1 zo slim is volgen er wel meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Echt belachelijk dat ze zo snel naar huis wordt gestuurd. Je hoort/ziet toch ook het verschil tussen kriebelhoest/verslikken en echt rochelen en niezen.
Ook raar dat er geen achtervang is voor thuisonderwijs. Alle lessen worden bij ons ook gestreamd voor de thuisblijvers.

Ik had haar gewoon een bekertje water laten drinken bij de receptie. Kriebelhoest voorbij, terug naar de les.

Ik vraag mij echt af hoe ze het in Den Haag allemaal voor zich zien, praktisch bekeken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dus in plaats van spijbelen ga je een keer hoesten, en je krijgt een aantal dagen vrij.
Jammer dat wij dat vroeger niet hadden.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal overdreven eerlijk gezegd. Dit is niet houdbaar. Er zijn nog best veel mensen met hooikoorts nu dus iemand die 2 x niest meteen naar huis sturen is echt kansloos.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Wat stom dat ze het verschil niet herkennen van gewoon een keer hoesten en hoesten omdat je verkouden was. Volgens mij is het heel normaal om iedere dag een paar keer te hoesten, ook als je niet ziek bent.

Had deze week zelf wat stress bij de tandarts. Geen klachten of wat dan ook maar als maatregel moet je bij binnenkomst o.a. je mond spoelen. Daar kreeg ik zo'n droge mond van dat ik soms moest hoesten terwijl ik dat de hele ochtend nog niet gedaan had. Gelukkig werd ik niet weggestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven