Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Van school gestuurd ivm hoestbui

17-09-2020 16:45 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou kind, 14 jr, die niet hoest, geen keelpijn, geen snot, geen koorts, dus nul klachten had op school last van een kriebel en desgevolg Eenmalig een flinke hoestbui en is naar huis gestuurd. Mag pas terugkomen na test

Maar ja, je mag niet testen zonder klachten

Ik zit nu maar te hopen dat ze nog een keertje gaat hoesten ofzo???

Anders stuur ik haar maandag toch echt weer naar school
Jufjoke schreef:
17-09-2020 16:59
Bij mijn zoon op school is dat anders. De meeste lessen worden fysiek gegeven, maar zijn ook via een livestream in Teams te volgen. Als kinderen thuis zijn ivm verkoudheid, maar verder niet ziek zijn, dienen ze de lessen online te volgen. Dit geldt niet voor alle lessen, maar toch wel de meeste.
Goed geregeld daar.
Bij mijn kind ook.

Ik zou school bellen TO.
Susan schreef:
17-09-2020 17:00
Al zou ze nu wel klachten hebben, voor zover ik weet wordt nu gevraagd je test te cancellen als ze op het moment dat je aan de beurt bent over zijn. Dus als ze vanaf nu niet meer hoest zou ik tegen school zeggen dat testen geen optie was, want geen klachten.
Dat is toch niet helemaal juist. Zowel de ggd als rivm adviseert om je afspraak niet af te zeggen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-klachten
Van school gestuurd? Naar huis gestuurd bedoel je. Nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-09-2020 18:26
Dus in plaats van spijbelen ga je een keer hoesten, en je krijgt een aantal dagen vrij.
Jammer dat wij dat vroeger niet hadden.
Nou dit dus. Mijn zoon is nu al twee keer 'verkouden' thuis gekomen, precies als er gym was. Hij zit liever thuis aan zijn huiswerk, dan dat hij moet meedoen aan gym. Tijdens andere lessen moet je dan online inloggen, maar tijdens gym mag je huiswerk maken. Hoef je dat na school niet te doen en heb je meer tijd om te gamen.
Hetismogelijk schreef:
17-09-2020 19:24
Nou dit dus. Mijn zoon is nu al twee keer 'verkouden' thuis gekomen, precies als er gym was. Hij zit liever thuis aan zijn huiswerk, dan dat hij moet meedoen aan gym. Tijdens andere lessen moet je dan online inloggen, maar tijdens gym mag je huiswerk maken. Hoef je dat na school niet te doen en heb je meer tijd om te gamen.
🤣 ze worden wel creatief van die Corona!
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
17-09-2020 19:24
Nou dit dus. Mijn zoon is nu al twee keer 'verkouden' thuis gekomen, precies als er gym was. Hij zit liever thuis aan zijn huiswerk, dan dat hij moet meedoen aan gym. Tijdens andere lessen moet je dan online inloggen, maar tijdens gym mag je huiswerk maken. Hoef je dat na school niet te doen en heb je meer tijd om te gamen.
Maar hoezo als je dan toch doodziek - lees: waarschijnlijk 3 kuchen - naar huis wordt gestuurd moet je geen test of 7 dagen in quarantaine met het hele gezin?
Vind ik ook wel bijzonder van school dat ie dan de volgende dag gewoon terug welkom zou zijn.

Als je dan toch een lijn trekt, neem de boel dan ook gelijk écht serieus.


Na 7 dagen quarantaine en dus geen school, geen hobby's, geen vrienden, ... zullen de meeste pubers wel nadenken voor ze nog eens for fun kuchen tijdens de les, lijkt mij :-).
Ook al is het gym.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
DS1971 schreef:
17-09-2020 17:15
Het is inderdaad niet werkbaar.

Dit is ook echt polderbeleid. Leraren (vertegenwoordigers daarvan) geven aan dat ze geen enkel risico willen lopen en daardoor krijg je dit halfbakken beleid.
Sja, die leerkrachten moeten ook maar gewoon voor een klas met 25 pubers staan die het afstand houden echt niet in hun systeem hebben, gewoon naast de docent zijn bureau komen staan, over of om het plexiglazen scherm hangen, in hun hand kuchen of niezen of gewoon vrijuit, in de verkeersruimtes bij verplaatsing geen mondkapje dragen en geen stap opzij zetten voor volwassenen, ook al zijn ze zelf ook al 17, 18 of 19.
TsumTsum schreef:
17-09-2020 18:54
Wat stom dat ze het verschil niet herkennen van gewoon een keer hoesten en hoesten omdat je verkouden was. Volgens mij is het heel normaal om iedere dag een paar keer te hoesten, ook als je niet ziek bent.

Ik let er bewust op sinds Corona en toen viel het me op dat ik dus ook inderdaad een paar keer per dag echt hoestte (slijm in keel ophoesten, of proberen). Wat bleek? Ik heb hooikoorts! Slijm dat via mijn geprikkelde neus mijn keel in zakt, hoestte ik op. Sinds ik hooikoortspilletjes ging slikken deze zomer, hoest ik nooit meer.
Paar x per week een droog kuchje ofzo als er een stofje verkeerd vliegt maar verder niet.

Als je zonder aanleiding een paar x per dag echt hoest (dus geen kuchje) dan zou ik eens gaan kijken naar hooikoorts, huisstofmijt en dergelijke.
maylina schreef:
17-09-2020 19:35
Sja, die leerkrachten moeten ook maar gewoon voor een klas met 25 pubers staan die het afstand houden echt niet in hun systeem hebben, gewoon naast de docent zijn bureau komen staan, over of om het plexiglazen scherm hangen, in hun hand kuchen of niezen of gewoon vrijuit, in de verkeersruimtes bij verplaatsing geen mondkapje dragen en geen stap opzij zetten voor volwassenen, ook al zijn ze zelf ook al 17, 18 of 19.
Bij de school van mijn andere kind gaat dit prima.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school (MBO) was een meisje snotverkouden. Dus naar huis gestuurd en een test gedaan: negatief. Dus uiteraard zit ze nu weer in de klas, nog steeds snotverkouden. Inmiddels heeft ze al 2 andere leerlingen aangestoken die vervolgens ook thuis moesten blijven en getest worden. Dit geldt ook voor de docenten: bij de minste symptomen blijven ze (natuurlijk) thuis, wachten tot ze getest kunnen worden (zo'n 3 á 4 dagen hier) en nog eens 2 á 3 dagen later de uitslag. Op dit moment zit er zo'n 15% van de docenten thuis. En we zijn net 2 weken aan het lesgeven.
Hier blijven docenten ook bij het minste of geringste verschijnsel thuis, maar geven ze vanuit huis les terwijl de leerlingen in het klaslokaal onder toezicht die les online volgen. Andersom kunnen thuisblijvende leerlingen vanuit huis alle lessen volgen omdat ze gestreamd worden. We hebben nog nooit zo weinig lesuitval gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
17-09-2020 19:29
Maar hoezo als je dan toch doodziek - lees: waarschijnlijk 3 kuchen - naar huis wordt gestuurd moet je geen test of 7 dagen in quarantaine met het hele gezin?
Vind ik ook wel bijzonder van school dat ie dan de volgende dag gewoon terug welkom zou zijn.

Als je dan toch een lijn trekt, neem de boel dan ook gelijk écht serieus.


Na 7 dagen quarantaine en dus geen school, geen hobby's, geen vrienden, ... zullen de meeste pubers wel nadenken voor ze nog eens for fun kuchen tijdens de les, lijkt mij :-).
Ook al is het gym.
Bij hoesten hoeft in Nederland niet het hele gezin in quarantaine.
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
17-09-2020 20:09
Hier blijven docenten ook bij het minste of geringste verschijnsel thuis, maar geven ze vanuit huis les terwijl de leerlingen in het klaslokaal onder toezicht die les online volgen. Andersom kunnen thuisblijvende leerlingen vanuit huis alle lessen volgen omdat ze gestreamd worden. We hebben nog nooit zo weinig lesuitval gehad.
Op een MBO met veelal praktijklessen werkt dat toch een beetje anders. Als we de lessen in de keuken online moeten gaan geven, moeten we een cameraman inhuren ofzo. Dat gebeurt dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-09-2020 18:26
Dus in plaats van spijbelen ga je een keer hoesten, en je krijgt een aantal dagen vrij.
Jammer dat wij dat vroeger niet hadden.

Nou hahah idd, vanuit perspectief kind gezien dan iig

Maar ik vind t verder ronduit belachelijk
maylina schreef:
17-09-2020 20:09
Hier blijven docenten ook bij het minste of geringste verschijnsel thuis, maar geven ze vanuit huis les terwijl de leerlingen in het klaslokaal onder toezicht die les online volgen. Andersom kunnen thuisblijvende leerlingen vanuit huis alle lessen volgen omdat ze gestreamd worden. We hebben nog nooit zo weinig lesuitval gehad.
Dan heb je geluk dat er genoeg docenten zijn die toezicht kunnen houden tijdens een online les. Bij ons is dat nu ook nog het geval, maar we moeten niet meer dan 2 online lessen tegelijk hebben om dit te kunnen blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, kleindochter 3 jr. is bij mij, 's morgens naar het kdv. Als ontbijt een beschuitje. Ze wil er nog één, de klok tikt, dus met beschuit achterop de fiets. Voor de deur kdv verslikt ze zich in de laatste kruimels. Leiding roept: "nee niet naar binnen, Meisje hoest, 24 uur thuis, testen enz". Ik zeg "ze verslikt zich, beschuit is geen corona". Onverbiddelijk, Meisje mee naar huis, heel de dag geen hoestje en brabbelt vrolijk door mijn zoom meeting heen :)
sharing* wijzigde dit bericht op 17-09-2020 21:24
0.11% gewijzigd
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
17-09-2020 19:29
Maar hoezo als je dan toch doodziek - lees: waarschijnlijk 3 kuchen - naar huis wordt gestuurd moet je geen test of 7 dagen in quarantaine met het hele gezin?
Vind ik ook wel bijzonder van school dat ie dan de volgende dag gewoon terug welkom zou zijn.

Als je dan toch een lijn trekt, neem de boel dan ook gelijk écht serieus.


Na 7 dagen quarantaine en dus geen school, geen hobby's, geen vrienden, ... zullen de meeste pubers wel nadenken voor ze nog eens for fun kuchen tijdens de les, lijkt mij :-).
Ook al is het gym.
Testen is bij een snotneus niet verplicht. Hij moet wel 24 uur klachtenvrij zijn. Dus je kunt gym op vrijdagmiddag missen en maandag gewoon weer naar school. Of op donderdagmiddag 'ziek' worden en de hele vrijdag lekker thuis werken.
Mijn zoon heeft training op woensdag, dus dat is verder voor hem geen probleem. En verder is hij echt een gamer en heeft hij graag online contact met zijn vrienden. Een heel chill weekend dus.

Tsja, ik bedenk de regels niet en het duurde ook even voor ik het doorhad. (Ik ben verkouden, moet thuiswerken tot het weer over is..). En nu ik het door heb, kan ik er nog niet echt iets mee eigenlijk. School wil dat hij online lessen volgt en huiswerk maakt en dat doet hij dan ook braaf.

Dochter vindt school, vrienden en clubjes van levensbelang en houdt dus ruim 2 meter afstand van verkouden broer.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest gister m’n jongste ook ophalen wegens hoesten. Groep vier. Zie komende maanden rampzalig tegemoet en de baas is ook niet blij
Alle reacties Link kopieren
En nee ik laat niet testen
Juf1234 schreef:
17-09-2020 21:17
Dan heb je geluk dat er genoeg docenten zijn die toezicht kunnen houden tijdens een online les. Bij ons is dat nu ook nog het geval, maar we moeten niet meer dan 2 online lessen tegelijk hebben om dit te kunnen blijven doen.
We huren studenten in om toezicht te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoestschaamte. De nieuwste ontwikkeling
absor schreef:
17-09-2020 22:40
Hoestschaamte. De nieuwste ontwikkeling
Leuk woord
Despierta schreef:
17-09-2020 20:36
Op een MBO met veelal praktijklessen werkt dat toch een beetje anders. Als we de lessen in de keuken online moeten gaan geven, moeten we een cameraman inhuren ofzo. Dat gebeurt dus niet.
Da's niet te doen inderdaad. Dit werkt alleen met 'gewone' lessen. En dan nog, leerlingen die thuiszitten kunnen toch niet zo goed meedoen met de les als kinderen in het lokaal. Ze kunnen wel aan het eind van de dag hun vragen stellen in speciale vragenuurtjes met docenten. Maar het is de best mogelijke oplossing die er gevonden kon worden.

Op het mbo heb je nu niet alle leerlingen tegelijk in je lokaal neem ik aan? Van vriendinnen die op het mbo lesgeven hoor ik dat ze 4x dezelfde les moeten doen aan steeds een klas met 20% bezetting. Het is daardoor wel makkelijker afstand houden, mbo-leerlingen zijn natuurlijk ook volwassener en houden zich hopelijk beter aan de afstandsregels of zijn er beter op aanspreekbaar.
Mia1981 schreef:
17-09-2020 21:40
En nee ik laat niet testen
Test voor kleine kinderen is alleen even in de keel. Stelt niets voor.

Die van mij hoest heel af en toe en heeft een loopneus. Nu alweer twee weken. Door te testen maar twee dagen school gemist. Anders twee weken plus ???
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-09-2020 07:48
Test voor kleine kinderen is alleen even in de keel. Stelt niets voor.
Nou bij mijn zoontje moest het wel in zijn neus, het deed zo'n pijn dat 2 testers hem met mij vast moesten houden. Hij huilde het uit. Test was verplicht volgens school, hij was negatief maar nog mocht hij een week niet op school komen omdat hij een beetje verkouden was.

Ik laat mijn kinderen nooit meer testen. En we gaan ook niet in quarantaine als ze weer verkouden worden of ik. Belachelijke paniekzaaierij is het.
Griep is weg, nu is alles Corona. Als je even hoest of niest in de supermarkt wordt je al aangekeken alsof je melaats bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven