Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Van school gestuurd ivm hoestbui

17-09-2020 16:45 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou kind, 14 jr, die niet hoest, geen keelpijn, geen snot, geen koorts, dus nul klachten had op school last van een kriebel en desgevolg Eenmalig een flinke hoestbui en is naar huis gestuurd. Mag pas terugkomen na test

Maar ja, je mag niet testen zonder klachten

Ik zit nu maar te hopen dat ze nog een keertje gaat hoesten ofzo???

Anders stuur ik haar maandag toch echt weer naar school
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
17-09-2020 18:13
Die leerlingen van die school gaan heel snel in de gaten hebben dat een flinke hoestbui, heb beschermt tegen een plotselinge overhoring. Als er 1 zo slim is volgen er wel meer
Daarvoor hoef je geen puber te zijn... Mijn dochter is 4 jaar. Gisteren moest een kind hoesten in haar klas en moest vervolgens dus opgehaald worden. Mijn dochter had vandaag weinig zin om naar school en de bso te gaan, dus ze heeft een mooi theaterstukje op staan te voeren inclusief nephoesten etc... Helaas voor haar is het niet gelukt en is ze gewoon naar school gegaan.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Chiao schreef:
18-09-2020 09:45
Daarvoor hoef je geen puber te zijn... Mijn dochter is 4 jaar. Gisteren moest een kind hoesten in haar klas en moest vervolgens dus opgehaald worden. Mijn dochter had vandaag weinig zin om naar school en de bso te gaan, dus ze heeft een mooi theaterstukje op staan te voeren inclusief nephoesten etc... Helaas voor haar is het niet gelukt en is ze gewoon naar school gegaan.
Volgende week flikt ze het dus IN de klas :-D.
En dan natuurlijk wel een "hoestbui" of 3 zodat de juf weinig anders kan dan jou bellen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
18-09-2020 18:31
Volgende week flikt ze het dus IN de klas :-D.
En dan natuurlijk wel een "hoestbui" of 3 zodat de juf weinig anders kan dan jou bellen.
Dat zie ik nog wel een keer gebeuren... :roll:

Ze is niet zo groot en ziet er vrij schattig uit, dus de meesten trappen er zo met open ogen in als ze zielig gaat doen en 'zich niet lekker voelt'. En dat weet ze dus nu al steeds beter in haar voordeel te benutten. Dat wordt nog wat als ze puber wordt :rofl:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Joelle1980 schreef:
18-09-2020 09:13
Nou bij mijn zoontje moest het wel in zijn neus, het deed zo'n pijn dat 2 testers hem met mij vast moesten houden. Hij huilde het uit. Test was verplicht volgens school, hij was negatief maar nog mocht hij een week niet op school komen omdat hij een beetje verkouden was.

Ik laat mijn kinderen nooit meer testen. En we gaan ook niet in quarantaine als ze weer verkouden worden of ik. Belachelijke paniekzaaierij is het.
Griep is weg, nu is alles Corona. Als je even hoest of niest in de supermarkt wordt je al aangekeken alsof je melaats bent.
Hoe kan een school nou een test verplichten?

Per heden is het beleid ook weer gedraaid voor de lagere school: lichte verkoudheidsklachten, dan mag je gewoon naar school, testen niet nodig.

Goede zaak.
Alle reacties Link kopieren
Chiao schreef:
18-09-2020 18:51
Dat zie ik nog wel een keer gebeuren... :roll:

Ze is niet zo groot en ziet er vrij schattig uit, dus de meesten trappen er zo met open ogen in als ze zielig gaat doen en 'zich niet lekker voelt'. En dat weet ze dus nu al steeds beter in haar voordeel te benutten. Dat wordt nog wat als ze puber wordt :rofl:
Jammer dat ze haar eigen ruiten insmijt voor als ze later écht eens ziek is.

Bij juffen die haar niet kennen pakt het misschien nog wel, maar als ouder zou ik haar dus later helaas niet meer al te serieus nemen.
Of het kind moet daadwerkelijk gloeien van de koorts.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven