Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vanaf 25-9 geen 1.5m afstand meer

12-09-2021 18:43 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 25 geldt de 1.5m afstand niet meer. Wat vinden jullie ervan? En wat zijn jullie verwachtingen wat betreft de gevolgen?

Van mij had de 1,5m nog wel even mogen blijven.. in ieder geval tot het najaar.
Alle reacties Link kopieren
Niets weerhoudt je toch om alsnog 1.5 meter van iedereen te houden?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Nou van mij ook. Gelukkig nog wel mondkapjesplicht in OV en thuiswerkadvies. Ik weet het gewoon echt niet meer. Lijkt of heel veel mensen alles al hebben losgelaten. Ik blijf drukte mijden ondanks 2 vaccinaties . En ik vind thuiswerken heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik de 1.5 meter eigenlijk vrijwel nergens meer zie, dus ik verwacht niet dat het heel veel gevolgen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maakt mij niet zo veel uit.
Ik zie liever concerten weer los gaan en ik ga er niet eens naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Flamingo schreef:
12-09-2021 18:43
Van mij had de 1,5m nog wel even mogen blijven.. in ieder geval tot het najaar.
Bedoel je niet tot en met?
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
12-09-2021 18:45
Nou van mij ook. Gelukkig nog wel mondkapjesplicht in OV en thuiswerkadvies. Ik weet het gewoon echt niet meer. Lijkt of heel veel mensen alles al hebben losgelaten. Ik blijf drukte mijden ondanks 2 vaccinaties . En ik vind thuiswerken heerlijk.

Eens. Ik loop ondanks vaccinaties toch nog extra risico vanwege immuunonderdrukkende medicijnen. Ik durf al bijna nergens heen, draag ffp2 mondkapjes als ik toch naar het ziekenhuis moet of zo. Kom al anderhalf jaar niet in de supermarkt. Ben blij dat ik thuis kan werken. Ik vind het persoonlijk gewoon nog steeds eng dat veel mensen zich nu al niet meer aan de 1,5 meter houden. Als dat nu wordt afgeschaft gaan mensen nog onvoorzichtiger worden denk ik. Alsof er niks meer aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet inmiddels niet meer wat ik er van vind.

Aan de ene kant ben ik blij als alles weer normaal wordt en heb ik gedaan wat ik kon (namelijk laten vaccineren), aan de andere kant vind ik het ergens ook weer spannend omdat ik niet weet wat de gevolgen gaan zijn van het loslaten van de maatregelen.
Starkid schreef:
12-09-2021 18:48
Ik moet zeggen dat ik de 1.5 meter eigenlijk vrijwel nergens meer zie, dus ik verwacht niet dat het heel veel gevolgen heeft.
Dit. Bestaat toch allang niet meer joh.
Maatregel die al lang niet meer gevolgd wordt, dus afschaffen idd.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
12-09-2021 18:45
Niets weerhoudt je toch om alsnog 1.5 meter van iedereen te houden?
In je vrije tijd niet nee. Maar als dat inhoudt dat op m'n werk weer iedereen naast elkaar moet zitten, daar word ik toch niet heel vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
12-09-2021 18:45
Niets weerhoudt je toch om alsnog 1.5 meter van iedereen te houden?

Nou, wel dus. Praktisch is dat natuurlijk erg lastig, als je weer gewoon in kleine zaaltjes moet vergaderen bijvoorbeeld.
Ik zie niemand meer die zich nog aan de 1,5m houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op sommige plekken - o.a. mijn werk, in de rij in een winkel - echt geen prettig idee .
Alle reacties Link kopieren
Ik zit heel veel mensen die zich buiten de privékring wel aan de afstandregel houden.
Starkid schreef:
12-09-2021 18:48
Ik moet zeggen dat ik de 1.5 meter eigenlijk vrijwel nergens meer zie, dus ik verwacht niet dat het heel veel gevolgen heeft.

Dit inderdaad. Al hou ik zelf wel graag afstand en hoeft het handen geven en begroeten met kussen van mij ook never ever terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel mee zal vallen; ik zie nu ook maar heel weinig mensen die echt hun best doen om de maatregel te handhaven. Ik doe het zelf ook niet vaak, omdat het gewoon in bepaalde situaties echt heel moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
Fijn wat mij betreft. Al zie ik er in de praktijk toch al weinig meer van terecht komen. Nu nog die quarantaine plicht voor hele klassen op scholen eraf graag.
Wissewis schreef:
12-09-2021 18:45
Niets weerhoudt je toch om alsnog 1.5 meter van iedereen te houden?

Hoe zie je dat voor je dan? Een hoepel omdoen? Terugdeinzen iedere keer als iemand in 'je zone' komt?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat ze stoppen met quarantaines op scholen, maar goed. Ik hou er toch al niet zo van als vreemden in mijn aura staan
florita schreef:
12-09-2021 19:11
Fijn wat mij betreft. Al zie ik er in de praktijk toch al weinig meer van terecht komen. Nu nog die quarantaine plicht voor hele klassen op scholen eraf graag.

Op basis en middelbare hebben wij hier besmette kinderen gehad afgelopen 3 weken, in beiden gevallen zijn er geen hele klassen in quarantaine gezet. Wel veel info gehad en brieven met nieuw beleid.
Maar ze mochten beiden naar school mits geen klachten en geen nauw contact op of na school. Dan moest er getest worden door die kinderen. De rest mocht naar school.

Misschien verschilt het beleid per regio en schoolbestuur? Al zijn wij hier volgens mij hartstikke rood.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 12-09-2021 19:21
8.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yadayada schreef:
12-09-2021 18:53
Eens. Ik loop ondanks vaccinaties toch nog extra risico vanwege immuunonderdrukkende medicijnen. Ik durf al bijna nergens heen, draag ffp2 mondkapjes als ik toch naar het ziekenhuis moet of zo. Kom al anderhalf jaar niet in de supermarkt. Ben blij dat ik thuis kan werken. Ik vind het persoonlijk gewoon nog steeds eng dat veel mensen zich nu al niet meer aan de 1,5 meter houden. Als dat nu wordt afgeschaft gaan mensen nog onvoorzichtiger worden denk ik. Alsof er niks meer aan de hand is.
Dat denk ik ook. Ik ben minder bang als eerder maar in het OV blijkt het voor sommigen heel lastig om niet lekker met hun mondkapje half op tegen je aan te ademen, zelfs al is het voertuig leeg.
Ik ga maar uit van 'er zelf zoveel mogelijk rekening mee houden', dan verklein je het risico.
Waar ik geen invloed op heb ga ik geen energie in steken. Ik blijf zoveel mogelijk thuis maar werk al vanaf start pandemie in een hoog risico omgeving, moet met de spits in het OV en heb vaak geen tijd om buiten de drukke uren boodschappen te doen.
Daar zijn in een ander topic heel veel leuke grappen over gemaakt, verheerlijking van ronduit pest gedrag naar mensen die voorzichtig zijn.
haha ik ga expres naast je zitten en je bent een slak omdat je geen niezende mensen kan ontwijken hihi. Dat gebrek aan wellevendheid en inlevingsvermogen en ronduit asociaal gedrag, dat is redelijk beangstigend.
Maar daar doe je niks aan, die mensen zijn ook onder ons.
Birdie schreef:
12-09-2021 19:11
Hoe zie je dat voor je dan? Een hoepel omdoen? Terugdeinzen iedere keer als iemand in 'je zone' komt?

Afbeelding
Hahahaha, gewoon beetje in het rond gaan hoesten denk ik. :-D :-D
Ik deed al aan de anderhalvemeter-regel voor hij bestond. Jammer dat hij afgeschaft is, maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze zo ongezellig zijn.
En met een boomlang kind dat nog niet aan de regels hoeft te voldoen en niet aan de identificatieplicht voorzie ik nog wel wat gedoetjes.
Alle reacties Link kopieren
Zou dansen op bruiloften met een bandje dan ook weer mogen (tot 00:00 uur)?

Ik houd mij er in privé kring niet aan. Buiten eigenlijk wel. In winkels ed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven