Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verhuizen ouders in coronatijd

21-01-2021 21:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gaan verhuizen, ze zitten in het luwtje van de 80, gelukkig beide nog redelijk gezond maar wel duidelijk met beperkingen.
Het inpakken van alle losse spullen redden ze zelf. Daar zijn ze al lekker mee bezig.
Maar we moeten straks natuurlijk wel helpen met verhuizen. Omdat ze van particuliere huur naar sociale huur gaan is er maar 14 dagen tijd om alles klaar te hebben.
Gelukkig heb ik een broer en een zus, we hadden bedacht om de dag nadat de sleutel er is met een man of 5 (broer, vrouw, zus, mijn man en ik) te gaan schilderen en klussen binnen(bovenverdieping vloer leggen, er moeten leidingen verlegt worden voor de was en afwasmachine) en alle dozen etc te gaan verhuizen. En dan op 1 dag met een vrachtwagen de meubels te gaan verhuizen.
Maar ja..we lopen dan dus wel met 7 volwassenen rond, dat mag dus eigenlijk niet. Heeft iemand al ervaring met verhuizen in corona tijd? Hoe kan je dit volgens de regels doen want eigenlijk wat wij van plan zijn mag niet....
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-01-2021 12:15
Ja als alles geverfd moet worden en vloerengelegd en verhuisd moet worden in die 2 weken is dat aanpoten als je maar met 2 personen per keer aan de klus kan. Ik zou dan eerder investeren in een maamd extra huur dan met 7 personen tegelijk tegen de regels in in een huis klussen.
Nee joh, dat is echt zonde... red je makkelijk in 2 weken.
Wij zouden dit (zoals Marana ook zegt) met z'n tweeen ook redden.

En anders klus je met 2 boven en 2 beneden.

Wij hebben destijds in 1week: alle muren geschilderd, (2 lagen verf op 3 verdiepingen), plafonds van 2 slaapkamers oude verf afgestoken en opnieuw geschilderd.
Laminaat op zolder gelegd.
Houten vloeren 2 etages geschuurd en 2 x in de olie gezet (dat moet drogen en je kunt dus 2 dagen niet lopen).
Alle spullen verhuisd, uitgepakt etc. Nog naar Ikea met het gehuurde busje.
Gewoon een week knallen van s ochtends tot s avonds. En goed plannen. Met z'n tweeen.

We hebben geen leidingen hoeven te verleggen, maar daar heb je dan nog een week voor.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips.
Inderdaad hebben we bedacht om wel op verschillende
Alle reacties Link kopieren
Oeps, dat ging niet goed.
Uiteraard ook al bedacht om te verdelen op verschillende plekken.
Zus heeft al aangegeven niet te komen maar een paar dagen voor de verhuizing een dagje bij mijn ouders te gaan helpen met inpakken.
Andere datum van opzeggen oude huis is geen optie.
Testen en in bubbel gaan leven, tja, dat gaat niet. Vrouw van broer en ik werken in de zorg, ik zie per dag rond de 20 a 30 patienten, met medisch beschermingsmateriaal maar ja...je weet het nooit. Broer heeft ook lang intensief contact met patienten, bubbel is dus geen optie.
We gaan dus toch maar voor verhuizen met zijn allen, maar op gepaste afstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven