Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verjaardags feest dochter van 12

21-01-2021 20:33 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt volgende week 12 en wilt graag 3 vriendinnen ( alle 3 12) uitnodigen om taart te komen eten en evt spelletje te spelen.

Advies is bezoek beperken tot 1 persoon vanaf 13 jaar betekend dit dat dochter haar idee door mag/ kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nou, gelukkig bakkeleien we pas een maandje of 8 over dit soort mieper onderwerpen.
Heerlijk!!!
Leven is méér dan niet ziek worden of doodgaan hé!
Het kan gewoon!!!
Anders zou Ome Mark er echt wel een stokje voor steken. Maar wie het graag voor zichzelf en zijn gezin nog moeilijker wil maken dan het al is, go ahead!
Maar ga het dan niet een ander opdringen of het zonodig afkeuren!
Alle reacties Link kopieren
Volgens de regels mag het, maar zou inderdaad met de ouders checken.
Dat kinderen minder besmettelijk zijn, betekent niet dat ze niet besmettelijk zijn. Ook daar zijn wetenschappers het over eens.

Stel er zit een ouder in een risicogroep dan snap ik 100% dat de ouder zijn/haar kind niet heen laat gaan. Zou het wel zo klein mogelijk houden.
Ik zou met de ouders checken en het zelf absoluut wel toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso overleggen met de ouders van de vriendinnen, zodat kwetsbare mensen in hun familiekring niet per ongeluk onderdeel worden van de feestbubbel. En ik zou ook een plan B bedenken voor het geval jullie zelf in de tussentijd een melding van blootstelling krijgen en in quarantaine moeten.
Alle reacties Link kopieren
Blablablaatschaap schreef:
22-01-2021 13:44
Ik zou sowieso overleggen met de ouders van de vriendinnen, zodat kwetsbare mensen in hun familiekring niet per ongeluk onderdeel worden van de feestbubbel. En ik zou ook een plan B bedenken voor het geval jullie zelf in de tussentijd een melding van blootstelling krijgen en in quarantaine moeten.
Had je dat plan B ook toen kinderen naar school gingen voor half december?
Alle reacties Link kopieren
Hier over een aantal weken ook weer feest. Op haar verjaardag is de 1e lockdown ingegaan en met een beetje pech viert ze straks weer haar verjaardag in lockdown.
Haar gewone verjaardag vieren we dan maar samen met zn 2en en daarnaast houden we een slaapfeestje met 2 van dr beste vriendinnen. Die kinderen missen al zoveel aan sociale contacten...super ongezond imo.
Alle drie zijn overigens 11 en 12 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch werkelijk niet te geloven dat er serieus mensen zijn die denken ''het mag, dus we doen het!
Het is niet zo dat kinderen het niet kunnen krijgen he..
michella_1991 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 15:40
1.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
22-01-2021 14:48
Het is toch werkelijk niet te geloven dat er serieus mensen zijn die denken ''het mag, dus we doen het!
Het is toch zo dat kinderen het niet kunnen krijgen he..

Geloof het maar wel.
En alles kan.. je nek breken over een stoeprand ook. Binnen blijven dan maar...
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
22-01-2021 14:30
Had je dat plan B ook toen kinderen naar school gingen voor half december?
Ik heb al sinds half februari zo min mogelijk contacten en heb voor de meeste dingen een plan B en C, want ik ben kwetsbaar. Fysieke afspraken in de afgelopen maanden zijn in ongeveer de helft van de gevallen afgezegd/verplaatst omdat de ander of diens kind een risicocontact had gehad, meestal op initiatief van die ander, in mijn omgeving is het heel gebruikelijk om rekening te houden met de mogelijkheid van besmetting en de gevolgen daarvan, ook in de context van kinderen op school. Dat betekent niet dat er nooit iets kan, maar wel dat je transparant bent over risico's en anticipeert op mogelijke obstakels.
Alle reacties Link kopieren
Zoon werd in november 12 en toen deden we het ook zo. Ik heb een ruimte die los staat van het huis en daar verbleef zoon met zijn vriendjes. De volwassen visite (3 stuks, waaronder oma) was in de huiskamer, dus ik hield ze wel apart.

Ik weet niet of ik het nu nog zo zou doen. Er is nog weinig bekend over de nieuwe varianten, waardoor ik nu ook met kindercontact voorzichtiger ben.
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
22-01-2021 10:40
Maar je weet toch niet wat de thuissituatie van die moeder is? Wellicht heeft iemand binnen het gezin onderliggend lijden, dan begrijp ik heel goed dat je feestjes op dit moment even afhoudt.
Dit dus. Ik zou het niet doen. Familieleden die in een risicogroep zitten, lopen meer kans besmet te worden als er meer contacten zijn tussen mensen. Of dat nou kinderen of volwassenen zijn, ze geven het allemaal door aan anderen. Dus ik zou het uitstellen tot na de lockdown.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-01-2021 14:58
Geloof het maar wel.
En alles kan.. je nek breken over een stoeprand ook. Binnen blijven dan maar...
Had het verkeerd geformuleerd zag ik; ik bedoelde dat kinderen het ook kunnen krijgen

Dus dat kinderen geen afstand hoeven te houden van volwassenen snap ik niet helemaal..
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
22-01-2021 14:48
Het is toch werkelijk niet te geloven dat er serieus mensen zijn die denken ''het mag, dus we doen het!
Het is niet zo dat kinderen het niet kunnen krijgen he..
Als jij het dan echt niet wilt krijgen, sluit je dan op in huis of je slaapkamer, laat je boodschappen voor de deur zetten en zie geen enkel mens. Dan kunnen anderen gewoon doen wat binnen de regels past zonder dat jij hopelijk de zuurpruim loopt uit te hangen.
Michella_1991 schreef:
22-01-2021 15:42
Had het verkeerd geformuleerd zag ik; ik bedoelde dat kinderen het ook kunnen krijgen

Dus dat kinderen geen afstand hoeven te houden van volwassenen snap ik niet helemaal..
Dat is toch echt al 1000 keer uitgelegd door het rivm: kinderen besmetten anderen minder snel.
Michella_1991 schreef:
22-01-2021 14:48
Het is toch werkelijk niet te geloven dat er serieus mensen zijn die denken ''het mag, dus we doen het!
Het is niet zo dat kinderen het niet kunnen krijgen he..
Het is toch de doodnormaalste zaak van de wereld dat je doet wat mag? De deskundigen hebben bedacht dat het mag en die hebben er verstand van.
(Voor kinderen is griep trouwens gevaarlijker).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven