Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2020 14:15
Ja en ik als dertigjarige zonder kinderen ga altijd pas na de schoolvakanties, net als veel van mijn vrienden. Dus zou een beetje lullig zijn als wij dan niet meer weg mogen omdat we dan allemaal in ‘post-vakantie’ lockdown zitten.
Ja, dat is ook weer waar. Maar ja, stel dat je als je het niet doet juist strengere en/of langdurige maatregelen krijgt, dan loop je evengoed het risico dat je niet kunt gaan, of dat je vast komt te zitten.

Je zou na die twee weken post-vakantie lockdown trouwens wel kunnen gaan als er in dat land geen maatregelen zijn. Het gaat erom dat de grotere massa vakantiegangers het even niet verspreidt, een soort gezamenlijke quarantaine. De groep die na de zomervakantie nog gaat is veel kleiner, dan heb je denk ik ook minder grote massa's toeristen en is het risico minder groot (mits je je verantwoordelijkheid neemt als je wel naar risicogebied gaat). Tenzij er in die landen na de zomer weer een uitbraak is waardoor je niet kunt gaan, maar dat zou dan toch wel gebeuren, dat staat geheel los van mijn hypothetische situatie.
susan wijzigde dit bericht op 02-08-2020 14:22
8.11% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja als we niet weg kunnen omdat het dan weer oplaait dat kan natuurlijk altijd, dat accepteer ik ook wel.
Maar puur en alleen omdat ‘de vakantie is afgelopen’ zou ik wel heel stom vinden.
Susan schreef:
02-08-2020 13:31
Niet dat ik ben voor het compleet terugdraaien van de versoepelingen, maar zou het niet doeltreffend zijn om een korte lockdown achter de zomervakantie te plakken zodat alle vakantiegangers even gedwongen thuis zijn en de storm eventjes kan gaan liggen, zodat we langdurige strenge maatregelen kunnen afwenden?

Enige nadeel daarbij is de vakantiespreiding, de zomervakantie is in het ene deel eerder afgelopen dan in het andere deel.
Lekker kut. Ik ben niet op vakantie geweest en dan wéér de scholen dicht? Lijkt me zeer onwenselijk.
pearle schreef:
02-08-2020 14:19
Inderdaad vreemde conclusie. En na 2 weken zijn ze ook niet meer besmettelijk dus het optelsommetje klopt totaal niet
Verder gaat het toch vooral om de ziekenhuisopnames en ic opnames voor wat betreft de flatten the curve? En die blijven gelukkig stabiel laag.

Besmetting voorkomen heb je voor een groot stuk zelf in de hand door geen vieze dingen aan te raken als deurklinken of het knopje bij het stoplicht, je handen veel te wassen, drukte te vermijden en afstand te houden. Dat is echt prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef: En echt iedereen gaat er naartoe nu. Ik heb nog nooit zoveel groeten-uit-Giethoorn-appjes gekregen als afgelopen week. Goed, dat is ook niet heel moeilijk, want normaal lopen mensen die ik ken Giethoorn niet plat, maar aan de foto’s te zien, was het er ook echt druk.
Dan ben ik blij dat wij er niet naartoe zijn gegaan om te fietsen.

Man wilde er wel naartoe, ik niet, vanwege de hoge corona-scores. Dikke onzin, vond hij.
Mij best, maar dan moest hij maar eens ophouden met zijn paniekgedrag van de afgelopen maanden t.a.v. corona en het koortsachtig bijhouden van de coronacijfers.

De eindstand werd fietsen bij Dwingeloo. :monkey:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2020 14:22
Ja als we niet weg kunnen omdat het dan weer oplaait dat kan natuurlijk altijd, dat accepteer ik ook wel.
Maar puur en alleen omdat ‘de vakantie is afgelopen’ zou ik wel heel stom vinden.
Niet dat ik denk dat dit plan ooit gaat gebeuren, maar op zich zou dat niet anders zijn dan in maart. Toen hadden mensen (toen nog onbewust natuurlijk) risico gelopen door reizen naar Noord-Italië en door carnaval en toen waren er ook mensen die in maart/april/mei op vakantie gingen, die hun plannen gedwarsboomd zagen door de lockdown die volgde. Dat kan nu ook weer gebeuren als het te veel oploopt. Zouden we niks doen in september en zou het verder oplopen (wat ik niet hoop uiteraard) waardoor er in oktober maatregelen komen, dan is dat weer niet eerlijk voor de mensen die voor die periode plannetjes hebben gemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-08-2020 14:27
Niet dat ik denk dat dit plan ooit gaat gebeuren, maar op zich zou dat niet anders zijn dan in maart. Toen hadden mensen (toen nog onbewust natuurlijk) risico gelopen door reizen naar Noord-Italië en door carnaval en toen waren er ook mensen die in maart/april/mei op vakantie gingen, die hun plannen gedwarsboomd zagen door de lockdown die volgde. Dat kan nu ook weer gebeuren als het te veel oploopt. Zou je niks doen in september en zou het verder oplopen waardoor we in oktober in lockdown moeten, dan is dat weer niet eerlijk voor de mensen die voor die periode plannetjes hebben gemaakt.
Ja natuurlijk, daarom zeg ik ook: als het weer oploopt en daarom kunnen we niet weg dan is dat logisch.
Maar jij hebt het over een ‘preventieve’ post-vakantie lockdown. Niet dat ik denk dat dat ooit zou gebeuren, maar als we puur allemaal preventief(!) in lockdown moeten omdat een deel van de bevolking op vakantie is geweest, ja dat vind ik dan ‘oneerlijk’.

Maar ik denk sowieso niet dat het een optie zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
02-08-2020 14:24
Lekker kut. Ik ben niet op vakantie geweest en dan wéér de scholen dicht? Lijkt me zeer onwenselijk.
Begrijp me goed, ik hoop dat er helemaal geen lockdown komt en ik hoop al helemaal niet dat de scholen weer dichtgaan. Maar áls het dan toch niet te vermijden is, dan liever aaneengesloten met de zomervakantie en van relatief korte duur dan dat ze net weer begonnen zijn op school en dat ze weer acht weken dichtgaan. Dat is gewoon een scenario waar ik echt bang voor ben. Uiteraard hoop ik dat het helemaal niet hoeft.
susan wijzigde dit bericht op 02-08-2020 14:30
9.31% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
LīlyRose schreef:
02-08-2020 14:24
Lekker kut. Ik ben niet op vakantie geweest en dan wéér de scholen dicht? Lijkt me zeer onwenselijk.
Dat de scholen werden gesloten onder maatschappelijke druk, daar kan ik me nog boos over maken. Achteraf is overduidelijk dat dat niet had gehoeven, zoals het RIVM altijd al vermoedde, en voor de kinderen was het niet best. Elke keer als ik nu hoor dat er een maatschappelijke druk is voor een mondkapjesplicht vraag ik me af waarom er wel bij wordt gezegd dat dat eerder al leidde tot het sluiten van de scholen en niet bij wordt gezegd dat dat onnodig is geweest.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 14:30
Dat de scholen werden gesloten onder maatschappelijke druk, daar kan ik me nog boos over maken. Achteraf is overduidelijk dat dat niet had gehoeven, zoals het RIVM altijd al vermoedde, en voor de kinderen was het niet best. Elke keer als ik nu hoor dat er een maatschappelijke druk is voor een mondkapjesplicht vraag ik me af waarom er wel bij wordt gezegd dat dat eerder al leidde tot het sluiten van de scholen en niet bij wordt gezegd dat dat onnodig is geweest.
Dat ben ik met je eens en op zich denk ik ook dat het wel genoeg zegt dat de besmettingen laag bleven toen de scholen weer open gingen en dat ze juist oplopen tijdens de zomervakantie, nu de scholen dicht zijn. Maar ik ben toch bang dat ze, al dan niet onder maatschappelijke druk, weer dichtgaan en dat dat dan, doordat er lang wordt gewacht met ingrijpen, weer zo lang moet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-08-2020 14:30
Begrijp me goed, ik hoop dat er helemaal geen lockdown komt en ik hoop al helemaal niet dat de scholen weer dichtgaan. Maar áls het dan toch niet te vermijden is, dan liever aaneengesloten met de zomervakantie en van relatief korte duur dan dat ze net weer begonnen zijn op school en dat ze weer acht weken dichtgaan. Dat is gewoon een scenario waar ik echt bang voor ben. Uiteraard hoop ik dat het helemaal niet hoeft.
Mijn kind heeft al vanaf 12 maart geen fysiek onderwijs gehad. Zo onderhand eens tijd dat hij naar school kan. Zet lekker die mensen verplicht thuis die zo nodig op vakantie moesten.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 14:30
Dat de scholen werden gesloten onder maatschappelijke druk, daar kan ik me nog boos over maken. Achteraf is overduidelijk dat dat niet had gehoeven, zoals het RIVM altijd al vermoedde, en voor de kinderen was het niet best. Elke keer als ik nu hoor dat er een maatschappelijke druk is voor een mondkapjesplicht vraag ik me af waarom er wel bij wordt gezegd dat dat eerder al leidde tot het sluiten van de scholen en niet bij wordt gezegd dat dat onnodig is geweest.
Ik las gisteren een artikel over een kamp voor pubers in de VS waar 2/3 besmet terug kwam.
Er bestaat meer dan basisschool.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
02-08-2020 14:32
Mijn kind heeft al vanaf 12 maart geen fysiek onderwijs gehad. Zo onderhand eens tijd dat hij naar school kan. Zet lekker die mensen verplicht thuis die zo nodig op vakantie moesten.
Voor de zoveelste keer, ik hoop dat ze helemaal niet dicht hoeven.

Overigens denk ik dat de mensen 'die zo nodig op vakantie moesten' niet per se de mensen zijn die risico lopen om het te verspreiden. Ik denk dat als je naar een kleinschalige camping in Frankrijk bent geweest, je wellicht minder risico hebt gelopen dan wanneer je thuis bent gebleven, feestjes hebt gegeven en heel vaak bent gaan stappen. Dus iedereen die op vakantie is geweest verplicht thuis zetten lijkt me ook wat kort door de bocht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-08-2020 14:27
Niet dat ik denk dat dit plan ooit gaat gebeuren, maar op zich zou dat niet anders zijn dan in maart. Toen hadden mensen (toen nog onbewust natuurlijk) risico gelopen door reizen naar Noord-Italië en door carnaval en toen waren er ook mensen die in maart/april/mei op vakantie gingen, die hun plannen gedwarsboomd zagen door de lockdown die volgde. Dat kan nu ook weer gebeuren als het te veel oploopt. Zouden we niks doen in september en zou het verder oplopen (wat ik niet hoop uiteraard) waardoor er in oktober maatregelen komen, dan is dat weer niet eerlijk voor de mensen die voor die periode plannetjes hebben gemaakt.
Waarom krijgen vakantiegangers überhaupt de schuld? In februari snap ik omdat het toen nog niet in Nederland was, maar inmiddels is dat virus is al helemaal verspreid door Nederland. De kans dat ik het in mijn woonplaats oploop is net zo groot als op heel veel vakantiebestemmingen.
Alle reacties Link kopieren
MadameCurie schreef:
02-08-2020 14:40
Waarom krijgen vakantiegangers überhaupt de schuld? In februari snap ik omdat het toen nog niet in Nederland was, maar inmiddels is dat virus is al helemaal verspreid door Nederland. De kans dat ik het in mijn woonplaats oploop is net zo groot als op heel veel vakantiebestemmingen.
Ik denk ook niet dat het alleen door vakantiegangers komt, maar blijkbaar nemen mensen in deze zomermaanden meer risico en als dat leidt tot maatregelen dan is het niet echt te vermijden dat anderen daar de dupe van worden. Dat was toen en die kans is er nu ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-08-2020 14:39
Voor de zoveelste keer, ik hoop dat ze helemaal niet dicht hoeven.

Overigens denk ik dat de mensen 'die zo nodig op vakantie moesten' niet per se de mensen zijn die risico lopen om het te verspreiden. Ik denk dat als je naar een kleinschalige camping in Frankrijk bent geweest, je wellicht minder risico hebt gelopen dan wanneer je thuis bent gebleven, feestjes hebt gegeven en heel vaak bent gaan stappen. Dus iedereen die op vakantie is geweest verplicht thuis zetten lijkt me ook wat kort door de bocht.
Het hele na de vakantie weer op lockdown is kort door de bocht.
MadameCurie schreef:
02-08-2020 14:40
Waarom krijgen vakantiegangers überhaupt de schuld?
Ik denk niet dat enkel en alleen vakatiegangers de schuld krijgen. En ik denk dat zij deels de schuld krijgen omdat je op vakantie met veel meer willekeurige mensen in aanraking komt dan wanneer je (letterlijk) thuisblijft, alleen met je gezin, dus óók zonder feestjes, zonder afspraakjes, zonder drankgelag.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 14:59
Ik denk niet dat enkel en alleen vakatiegangers de schuld krijgen. En ik denk dat zij deels de schuld krijgen omdat je op vakantie met veel meer willekeurige mensen in aanraking komt dan wanneer je (letterlijk) thuisblijft, alleen met je gezin, dus óók zonder feestjes, zonder afspraakjes, zonder drankgelag.
Ik denk dat die mensen die anders met niemand contact zouden hebben nu in een hutje op de hei vakantie aan het vieren zijn, en de hossende vakantiegangers thuis ook vrolijk naar de kroeg gaan.
Het hele lockdown principe is nog helemaal niet van toepassing... alles is nog onder controle. Ziekenhuizen worden niet overspoeld. Laten we gewoon normaal blijven doen en op blijven letten.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand ook maar zit te springen om een lockdown. En als je dat zo graag wel wilt, dan neem je vrij van je werk en blijf je gewoon thuis. Heb je je eigen lockdown.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 15:05


En als je dat zo graag wel wilt, dan neem je vrij van je werk en blijf je gewoon thuis. Heb je je eigen lockdown.
Dit inderdaad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dreamer schreef:
02-08-2020 13:20
Ja dat
En het verbaast mij echt dat juist de anti-maatregelen mensen steeds vol trots op facebook aan het verkondigen zijn, dat ze zich niet aan de maatregelen houden ( hashtag dikkelalala :nut: ). Doe wat je wilt, maar waarom dit steeds zo trots verkondigen?
Ik vind de houding van bepaalde mensen zo vervelend,die zogenaamde overdreven trotse houding en ermee te koop lopen. Zulke mensen blijf je
toch houden.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
02-08-2020 16:47
Ik vind de houding van bepaalde mensen zo vervelend,die zogenaamde overdreven trotse houding en ermee te koop lopen. Zulke mensen blijf je
toch houden.

Ja, precies. Ik loop toch ook niet steeds te verkondigen dat k weer thuisgebleven ben :nut:
Later is nu
Dreamer schreef:
02-08-2020 16:53
Ja, precies. Ik loop toch ook niet steeds te verkondigen dat k weer thuisgebleven ben :nut:
Helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
02-08-2020 15:05
En als je dat zo graag wel wilt, dan neem je vrij van je werk en blijf je gewoon thuis. Heb je je eigen lockdown.
Ik weet niet of het op mij gericht is, maar ik heb het dus helemaal niet 'zo graag'. Ik heb het allerliefst dat er geen enkele maatregel meer nodig is en hoop ook heel erg dat het zo ook gaat lopen. Het enige wat ik zeg is dat ik áls er weer maatregelen nodig zijn liever heb dat het snel gebeurt en korter nodig is dan later en weer zo lang als in het voorjaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
02-08-2020 16:47
Ik vind de houding van bepaalde mensen zo vervelend,die zogenaamde overdreven trotse houding en ermee te koop lopen. Zulke mensen blijf je
toch houden.
Dat vind ik ook heel stom, ja. Gelukkig heb ik niet erg veel van die mensen op Facebook. Wel mensen die tekeer gaan tegen de maatregelen, niet mensen die zich er niet aan houden. Soms met heel rare teksten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven