Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen: Waar ga jij als eerst gebruik van maken ?

21-04-2021 09:29 406 berichten
De eerste versoepelingen zijn bekend.
Gisteren maakte het kabinet bekend dat per 28 april een aantal maatregelen worden versoepeld.

Onder andere:
- Avondklok wordt opgeheven
- De terrassen gaan open van 12 - 18 u
- Aantal bezoekers thuis van 1 naar 2 personen per dag
- Winkeliers mogen klanten binnen laten zonder afspraak
- Weekmarkten mogen weer open
- Studenten van hogescholen en universiteiten mogen 1 dag per week fysiek onderwijs

Waar kijken jullie naar uit ?

Voor mij persoonlijk gaat het om de winkels. Volgende week ga ik naar de Westfield Mall in Leidschandam. Ik heb al heel lang niet meer fysiek geshopt en kijk er echt naar uit. :hyper:
Ik had ook wel zin in een terrasje maar dat zou vóór 18u moeten. :-(
Het weer is ook niet echt denderend. Ik vraag me af of horecaondernemers dit wel zien zitten ?

Eerste verwennerij na versoepelingen

Totaal aantal stemmen: 302

Later op buiten (6%)
Terras (32%)
Winkelen (38%)
Weekmarkt (3%)
Fysieke colleges (1%)
Extra bezoeker (11%)
Anders (8%)
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
21-04-2021 10:01
Oh ik wel. Helemaal met die van 21:00. Ik doe echt vaak boodschappen na 21:00. En ook als ik bij iemand langs ga, of ga sporten ben ik normaal gesproken niet voor 22:00 thuis. En in het weekend ga ik ook vaak laat uit. Soms spreek ik pas om 21:00 af, en dan heb ik echt geen wilde stapavond ofzo. Nee, voor een avondmens als ik is het niks, zo’n avondklok.
Voor corona was ik 's avonds nog wel eens op pad maar nu al een jaar niet meer. Ben er zo aan gewend om 's avonds niet de deur uit te gaan dat het helemaal uit mijn systeem is. Ik zou ook niet weten waar ik 's avonds naar toe zou moeten gaan. Volgens mij is de (kleine) Appie hier om 9 of 10 uur ook dicht.
Alle reacties Link kopieren
Met gemiddeld 8500 besmettingen per dag kijk ik eerst even aan wat er gebeurt nu met deze versoepelingen. Ik heb nog niet zo'n haast om meteen overal gebruik van te maken.

Ik ben vooral blij dat het bezoek thuis verruimd wordt en de avondklok er af gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op 29 april op een terras zitten, weer of geen weer. Héérlijk!
Dan ga ik de volgende dag winkelen en op zaterdag vraag ik vrienden over, die gewoon tot zo laat kunnen blijven als ze willen (en dat is meestal láát).
Ik ben heel blij. :hyper:
Ttroeteltje schreef:
21-04-2021 10:01
Niets van dit alles waar ik naar uit kijk.
Al met al betekend elke samenkomst met anderen dat ik in een ruimte of op een plek sta met mensen die voornamelijk veel hebben gezeken en nog zeiken over de gang van zaken afgelopen jaar.
Linksom of rechtsom heb ik heel wat mensen beter leren kennen, en zeer zeker niet in positieve zin.
Voor mij hoeft dit allemaal niet. Ik red me prima zonder terrasbezoek, restaurantbezoek, festival, shoppingdag etc.
Dus nee, ikzelf zal niet in de rij staan om die dingen weer te gaan doen. Ik zal ze wel weer gaan doen uiteindelijk, maar zeker niet als eerste of meteen wanneer het weer mogelijk is nav de versoepelingen.
😂

Dat gevoel heb ik soms ook wel. Corona is iets wat ik met niemand meer bespreek, dat is het meest simpele.
Alle reacties Link kopieren
Als het geen weer is, dan zijn de heaters aan hier op het terras. :lol:

Eerst even snel winkelen, onderbroeken en sokken en rookworst bij de Hema.
Dan lunchen op het veilige terras overgoten met rosé wat naadloos overgaat in borrelen op het terras.
Om 1800 naar huis 😉
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel weer naar een museum willen...
Verder wacht ik het even af, het zal overal wel vreselijk druk worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik ‘s avonds weer ouderwets gezellig de hort op kan naar vrienden zonder rekening te houden met de tijd en winkelen zonder afspraak. Terras kijk ik naar uit als het beter weer word. 1e vaccinatie zit erin, besmettingen in de buitenlucht zijn schaars dus kom maar door met die versoepelingen! Kan niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
21-04-2021 10:23
😂

Dat gevoel heb ik soms ook wel. Corona is iets wat ik met niemand meer bespreek, dat is het meest simpele.
Maar jullie bedoelen dan dat er in diezelfde winkel of op datzelfde terras mensen aanwezig zijn die mogelijk hebben gezeikt over het coronabeleid, mensen met wie je verder geen interactie hebt? Alleen het feit dat ze daar zijn is al genoeg om niet te willen gaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Yasha schreef:
21-04-2021 09:43
Ik ben vast raar, maar ik ben helemaal niet blij met de versoepelingen.
Wat ik dus Als eerste ga doen, is nog meer afstand houden van mensen en afwachten tot ik eindelijk gevaccineerd ben.
Het is er voor mijn gevoel alleen maar onveiliger op geworden.
Ik snap overigens heel goed dat mensen snakken naar meer vrijheden, ben het zelf ook echt spuugzat. Maar vind het momenteel echt geen goed punt (qua besmettingen en ziekenhuisopnames) om te gaan versoepelen.
Ik woon gelukkig rustig en kan hier wel de deur uit en einden wandelen en fietsen zonder me onveilig te voelen.
Ik ben dan dus ook raar. Ik ga voorlopig helemaal niks anders doen.
Ik heb niks te zoeken op een terras, winkelen doe ik voorlopig gewoon nog online (vind winkelen toch al niet echt leuk) en ik ben 's avonds 99 van de 100x toch al thuis.
Het enige wat ik dan wel fijn vind, is dat we nu weer als gezin naar mijn (groot- en schoon)ouders mogen. Dat is toch net even wat gezelliger.
Helemaal niets want we zitten, met vele families hier in het dorp volop in quarantaine. De lokale basisschool is weer dicht, want er moesten zoveel klassen dicht vanwege positieve testen dat de hele school net zo goed dicht kon en er komen steeds meer kinderen ziek thuis.

Heb meer het idee dat we nu pas goed gaan beginnen met de ellende dan dat het bijna over is en ik het terras op kan.
Blueitis schreef:
21-04-2021 10:29
Ik ben dan dus ook raar. Ik ga voorlopig helemaal niks anders doen.
Ik heb niks te zoeken op een terras, winkelen doe ik voorlopig gewoon nog online (vind winkelen toch al niet echt leuk) en ik ben 's avonds 99 van de 100x toch al thuis.
Het enige wat ik dan wel fijn vind, is dat we nu weer als gezin naar mijn (groot- en schoon)ouders mogen. Dat is toch net even wat gezelliger.
max 2 personen per dag. je kunt er dus niet met je hele gezin naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Die extra bezoeker! Met kinderen boven de 12-jaargrens vind ik het fijn om hier iets soepeler mee om te kunnen gaan.

Verder denk ik dat ik juist niet eerst naar de terrassen of winkels ga. Ik verwacht daar stormloop! Daar wil ik dus niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-04-2021 09:48
En waar ik het meest naar uitkijk, maar dat is nog niet aan de orde nu: opening van de musea. En ook van de bibliotheken.
Ik ook. Ik lees veel minder, want juist het neuzen in de bibliotheek en daar een ontdekking doen van een onbekende titel of schrijver, daar kan reserveren niet tegenop. En even neuzen in de tijdschriften. Of in een andere stad even een museum inlopen (museumjaarkaart) gewoon omdat het kan. En geraakt worden door mooie kunst, spullen, ideeen.
Everything you see I owe to spaghetti!
juliet64 schreef:
21-04-2021 09:44
Dat iedereen zo massaal het terras opduikt verbaast me wel eigenlijk. De komende 2 weken blijft het nog ruim onder de 20 graden, dat is toch geen terrasweer? En lang niet overal hebben ze van die heaters.

Met 13 graden en een april-zonnetje is het prima toeven buiten!

Ik kijk vooral uit naar het verdwijnen van de avondklok en gewoon op het gemakje met een vriendin kunnen eten en daarna een film kijken en dat het dan niet uitmaakt hoe laat het is.
Alle reacties Link kopieren
Pft, als ik op een terras ga zitten ga ik niet gelijk zitten tongen met mijn buurman hoor. En als ik ga winkelen hou ik me ook aan de maatregelen. En als ik bezoek ontvang houden we ook afstand. Ondanks alle maatregelen blijven die besmettingscijfers sky high. Ik kan me voorstellen dat ze het dan nu over een andere boeg gooien. Ik ben blij voor de ondernemers en ik ben blij met weer een beetje perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga winkelen voor de dingen waar ik wat meer moet uitproberen en over moet nadenken. Daar wilde liever geen winkelafspraken voor maken, want ik zou me bezwaard hebben gevoeld om een tijdslot te pakken en dan het gevoel te hebben dat ik meteen zou moeten beslissen. Alsof je dan meteen moest kopen zeg maar. Dus nu kan ik met rust een aantal winkels in en uit lopen en vergelijken.

De terrassen op zich zijn leuk - afhankelijk van het weer. Maar de leuke bijkomstigheid is dat je nu tenminste weer eens wat verder weg kan, zonder je te moeten afvragen of je wel naar het toilet kan gaan.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Terras. Zonder meer. Lekker weer meer onder de mensen kunnen zijn. Ook al is het dan nu beperkt tot de middag.

En kort daarna dat je weer gewoon een winkel in kan.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
21-04-2021 10:34
Pft, als ik op een terras ga zitten ga ik niet gelijk zitten tongen met mijn buurman hoor. En als ik ga winkelen hou ik me ook aan de maatregelen. En als ik bezoek ontvang houden we ook afstand. Ondanks alle maatregelen blijven die besmettingscijfers sky high. Ik kan me voorstellen dat ze het dan nu over een andere boeg gooien. Ik ben blij voor de ondernemers en ik ben blij met weer een beetje perspectief.
Me too!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Winkelen zonder afspraak. Niet dat ik gelijk winkels ga afstruinen. Eindelijk geen afspraak meer maken als je iets nodig heb
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
21-04-2021 10:32
max 2 personen per dag. je kunt er dus niet met je hele gezin naar toe.
Jawel, want mijn baby telt, ondanks zijn persoonllijkheid, niet mee als persoon :-D
yasmijn schreef:
21-04-2021 10:23
Als het geen weer is, dan zijn de heaters aan hier op het terras. :lol:

Eerst even snel winkelen, onderbroeken en sokken en rookworst bij de Hema.
Dan lunchen op het veilige terras overgoten met rosé wat naadloos overgaat in borrelen op het terras.
Om 1800 naar huis 😉

Ik heb pas nog Hema-sokken bij onze Jumbo gekocht ;)
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
21-04-2021 10:16
Ik ga op 29 april op een terras zitten, weer of geen weer. Héérlijk!
Dan ga ik de volgende dag winkelen en op zaterdag vraag ik vrienden over, die gewoon tot zo laat kunnen blijven als ze willen (en dat is meestal láát).
Ik ben heel blij. :hyper:
Hier idem dito..maar dan zaterdag 1 mei jahoe :yes:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is mijn vriendenkring niet verzuurd door de coronatoestanden. En ik heb van alles in mijn omgeving en iedereen is gewoon in zijn waarde gelaten - we weten wie waar staat op het scala, maar gelukkig zijn er geen ellenlange discussies over geweest. Sommige heb ik wel tijdelijk gesnoozed op social media omdat ik zelf geen zin heb in permanente coronaposts, maar daarnaast kan ik gewoon over andere dingen nog steeds prima met ze praten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heerlijk winkelen. En op een terras zitten en die avondklok weg is heel fijn. Verder houd ik me niet aan de regel van max 1 persoon, maar doe ik aan max 1 gezin, dus dat dit veranderd naar 2 personen, heeft voor mij geen impact verder.

Maar het allermeeste kijk ik uit naar de scholen weer volledig open. Maar dat staat echt werkelijk nergens op de routekaart, dus dat zal wel pas na de zomer worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van winkelen/shoppen maar ik kijk er wel naar uit dat als ik even gauw iets moet halen, ik de winkel in kan. Ipv eerst een afspraak maken en niet op mn gemak kijken en iemand die oproept hoeveel minuten ik nog heb.

Terras vind ik ook wel fijn, we gaan niet vaak maar mis het in de zomer wel om even ergens te zitten met een ijsje of iets te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven